Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka olette tyytyväisiä autoonne, mikä auto teillä on? Merkki ja malli?

Vierailija
07.12.2025 |

Kysymys otsikossa. 

Arvatenkin Toyotat ja Volvot ovat laadukkaita autoja, koska niitä näkee liikenteessä hyvin paljon. 

Kommentit (287)

Vierailija
201/287 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti Audi A4, kaasulla toimiva.  On mukava ajaa ja luonto kiittää. 

Vierailija
202/287 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut aina Toyota alkaen vuodesta 1967.  Nyt on uutena ostamani Corolla mallia 2000. Vaihdan sen ehkä vuoden 2030 tienoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/287 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraaviin autoihin olen ollut erittäin tyytyväinen:

Toyota Verso-S 2011, ajoin autolla 3 vuotta/75 000 km ilman ongelmia. Vaihdoin suurempaan eli Versoon.

Toyota Verso 2015, ajoin autolla 4 vuotta/100 000 km ilman mitään ongelmia. Vaihdoin pienempään autoon polttoaineenkulutuksen vuoksi.

Honda Jazz 2016, ollut ajossa reilut kaksi vuotta tällä hetkellä. Käy ja kukkuu ilman ongelmia (pl. takajarrut pitää herkistää 2 v välein). Loistava pikkuauto ja bensakoneeksi hyvä kulutus.

Kia Niro PHEV 2021, ollut ajossa 2,5 vuotta emännällä tällä hetkellä. Luotettava auto ja tarjoaa rahalle vastinetta. Ainoastaan 12v käyttöakku jouduttu vaihtamaan, mielestäni etuajassa.

Vierailija
204/287 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Honda CRV hybridi. Mukava matka-auto, tilava sisältä, vähäruokainen. 

Vierailija
205/287 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut todella tyyväinen ollut aitoon Japanialaiseen 2008 vuoden Suzuki Grand Vitaraan varustettu oikealla nelivedolla alennusvaihteineen. Eli voimansiirto osat tehty kestämään isompaakin vääntöä.

Ei nyt mikään Mersun ajomukavuudella varustettu, mutta pääsee perille ja takas melko huonoissakin ajo-olosuhteissa.

Ollut käytettyjen autojen katsastustilastojen kymmenen kärjessä ihan syystäkin.

Ajanut nyt sillä 12 vuotta ei mitään vikaa sähköissä, normaaleja jarruosien vaihtoja ja yksi takapyörälaakeri, mutta sekin omaa syytä, kun menin sorvaamaan jarrurummun itse, oli kiven muru päässyt rummun sisään tekemään syviä naarmuja ja en sitten keskittänyt rumpua sorvissa tarpeeksi hyvin ja rummusta tuli epäkesko joka sitten rasitti laakeria aina jarruttaessa. :)

Nyt on vähän alkanut olemaan pohjassa kiveniskualueilla ruostumista, mutta sekin menee oma laiskuuden piikkiin.

Vierailija
206/287 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

VW Phaeton, vanhahan tuo on mutta...

Neliveto, Diesel, automaatti, ilma-alusta, menee sinne minne kuski haluaa ja karummassa maastossa napista saat nostettua maavaraa, halpa ostaa ja yllättävän halpa pitää, vakuutukset ja varaosat samaa luokkaa mitä entisessä Passatissa, polttoaineen kulutus matka-ajossa hyvinkin kohtuullinen.

Vierailija
207/287 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiat Fiorino, jo toinen menossa, ensimmäinen oli tila-autoversio ja nykyinen pakettiautoversio, on halpa ja aivan mahtava auto, mikään muu ei minulle enää kelpaa, aina menee katsastuksesta läpi ja kaikki huollot pystyy tekemään itse ja muutenkin halvat ylläpitokulut.. Kolmen uutena ostetun volkkarin kanssa oli niin paljon ongelmia ja rahanmenoa että päätin että paskan saa puolta halvemmallakin ja ostin Fiiatin ja se oli elämäni paras päätös, Fiorino on parempi ajaa kuin esin Plus Golf joka minulla oli ennen Fiiua.

Eiks nää oo kaikki siisselikoneella?

On pieni turbodiiseli, 80 tulista Italianhevosta, jakopäässä ketju joka ei veny niin kuin saksalaisissa, näitä autoja ei paljon tuoda suomeen ja ne mitkä täällä on niin niillä on ajettu suuria km määriä. Maailmalla näitä on myös sähköisenä, muutama löytyy Suomestakin, melko korkea auto niin ei paras mahdollinen muoto sähköautoksi.

Vierailija
208/287 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW 118i.

Ajaa asiansa.

Vierailija
209/287 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nissan Qashqai N-Connecta 2024 ostettu uutena. Ostopäätös  perustui moniin leasingkokemuksiin eri automerkeillä.

Vierailija
210/287 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pikku Bemari, jossa aivan yllättävästi vilkutkin toimivat!

Vierailija
211/287 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ford Explorer. Palvelee hyvin minun tarpeitani. Mahtuu 7 henkilö kyytiin ja työmatkat saa ajettua pelkällä sähköllä. Mökkimatkat bensalla. Erittäin mukava ajaa. 2v ollut käytössä nyt tämä '21 vuosimalli.

Miten voi tietää onko joku auto hyvä, jos sen on vuosimallia 2021 ????

Jos auto on vaikka vuosimallia 1996, toimii hyvin, on mukava, eikä ole ruostetta, niin jokainen ymmärtää, että kyse on laadukkaasta autosta!!!

Vierailija
212/287 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota Corolla vm. 1995 :)

Vierailija
213/287 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jo melko kaukaista automaailman historiaa, mutta paras auto joka minulla on koskaan ollut, oli Peugeot 306 2.0 HDI, vuosimalli 2001. Tuo oli viimeinen vuosimalli 306:sta, eli kaikki ns. mallin lastentaudit oli tuohon korjattu. Auto oli todella luotettava, ajoin sillä 250 tuhatta kilsaa ja autosta luopuessa mittarissa oli pikkuisen vaille 300 tuhatta ja ikää 14v. Tuohon ikään auton moottorille ei ollut tarvinnut tehdä huoltojen lisäksi mitään, ts. konetta ei ollut koskaan avattu, samoin vaihteisto oli toiminut täysin ilman ongelmia koko ajan. Suurin osa alustan osista kuten tukivarret, jouset, iskarit ja vetoakselit olivat myös alkuperäisiä, eikä autossa ollut käytännössä myöskään ruostetta. Jarrujen lisäksi auton alle oli tarvinnut vaihtaa vain etupyörän laakerit ja koiranluut kertaalleen. Moottoritilassa puolella tyyppivika eli kumivaimennettu apulaitehihnapyörä oli vaihdettu kahdesti aina 100tkm välein. Isoin remontti autoon koskaan oli vuotavan ilmastoinnin lauhduttimen vaihto, joka maksoi muistaakseni 800€. Diesel oli myös pikkuruokainen, kulutus oli ajosta riippuen vähän alle tai vähän yli 5 litraa satasella.

Tämä nyt lähinnä esimerkkinä siitä, että paljon parjatut ranskiksetkaan eivät välttämättä ole huonoja. Ja toisena huomiona, että luotettavaa autoa hakiessa ei kannata välttämättä ostaa uuden automallin ensimmäisiä vuosimalleja, vaan mieluummin jo muutamia vuosia markkinoilla ollut malli, koska uudemmissa vuosimalleissa tehtaat ovat usein parantaneet auton todettuja heikkouksia.

Olen tämän jälkeenkin ajanut pääasiassa ranskalaisilla, koska niitä saa käytettynä kohtuuhintaan ja kun perehtyy mallien vahvuuksiin ja heikkouksiin, voi saada huokeasti hyvän käyttöauton.

Vierailija
214/287 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on Polestar 4 dual motor 2025, ei vikoja ekana vuotena. Olen hyvin tyytyväinen. Aiemmin on ollut mm. Bemareita, Toyotoja ja Skodia. Kaikilla on päästy aina perille.

Vierailija
215/287 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Jaguar, olen tyytyväinen 🚖

Suomessa noilla autoilla ei tee mitään. Ehkä kesällä..

Lämpimin auto mitä oon nähnyt.

Lämpökamerat silmissä? Cool.

Vierailija
216/287 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvo v70

Vierailija
217/287 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opel, eri malleja, monta kadettia, astroja 2 . aina toimineet. Astra h ssa ainoana oli ostaissa tyyppivikana että sammuili..kaikki mahdolliset vikakoodit tuli. mm ecu rikki.. . mutta sain korjattua. Ilman ecuboxin vaihtoa, mitä näissä harrastetaan.. eli on varsin helppokin vika kun keksii..Eikä tarvi tehdä juuri mitään.. en sitä paljasta kun korjaamo itselläkin. 

Vierailija
218/287 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autossa parasta on se että se ei ole oma vaan työnantajan.  

Vierailija
219/287 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi Toyotaa. Ovat kyllä äärimmäisen hyviä ja luotettavia autoja.

Luotettavia kyllä yleensä ovat. Mutta aivan hirveitä ajaa.

Lukenut liikaa Tekniikan Maailmaa? Saksalaisten ja Ruotsalaisten "premiumien" jälkeen olen ajellut Toyolla. Vahvat oli mullakin ennakkoluulot vaan on aivan loistava peli ja hieno ajettava. Ei aiheuta naapurikateutta eikö tartte pajalla seisottaa koska vikoja ei ole. Toyolla ajan jatkossa - se on varma se. 

Vierailija
220/287 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota Yaris Cross, automaattivaihteinen, itselataava hybridi. Tosi kiva ajaa kun on hieman korkeampi ja erittäin sopivan kokoinen auto (tämä on isompi kuin perus Yaris, mutta ei liian iso), sopivasti lisäkilkkeitä: peruutuskamera, sähköisesti avautuva takaluukku, kiva näyttö, josta näkee esim. navigaattorin tosi hyvin. En halunnut vielä sähköautoa, enkä ladata itse autoa, joten tällainen malli minulle ok.