Te jotka olette tyytyväisiä autoonne, mikä auto teillä on? Merkki ja malli?
Kysymys otsikossa.
Arvatenkin Toyotat ja Volvot ovat laadukkaita autoja, koska niitä näkee liikenteessä hyvin paljon.
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on uudehdo avobemari jolla tosin ajan vain kesäisin. Oon ollu tyytyväinen, nätti ja tehokas auto.
Psska-auto, mutta sopii sinun laisellesi idiootille.
Kateus paistaa pitkälle :D
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jo melko kaukaista automaailman historiaa, mutta paras auto joka minulla on koskaan ollut, oli Peugeot 306 2.0 HDI, vuosimalli 2001. Tuo oli viimeinen vuosimalli 306:sta, eli kaikki ns. mallin lastentaudit oli tuohon korjattu. Auto oli todella luotettava, ajoin sillä 250 tuhatta kilsaa ja autosta luopuessa mittarissa oli pikkuisen vaille 300 tuhatta ja ikää 14v. Tuohon ikään auton moottorille ei ollut tarvinnut tehdä huoltojen lisäksi mitään, ts. konetta ei ollut koskaan avattu, samoin vaihteisto oli toiminut täysin ilman ongelmia koko ajan. Suurin osa alustan osista kuten tukivarret, jouset, iskarit ja vetoakselit olivat myös alkuperäisiä, eikä autossa ollut käytännössä myöskään ruostetta. Jarrujen lisäksi auton alle oli tarvinnut vaihtaa vain etupyörän laakerit ja koiranluut kertaalleen. Moottoritilassa puolella tyyppivika eli kumivaimennettu apulaitehihnapyörä oli vaihdettu kahdesti aina 100tkm välein. Isoin remontti autoon koskaan oli vuotava
Suomalaista tyyliä, 250-300t ajettu auto alkuperäisillä alustan osilla. Melkoinen lötkö jo.
Ihmetyttää toyotan 90-luvulla hankittu maine luotettavana. Sen jälkeen on paljon muuttunut. Minulla oli yksi josta kansipahvit piti pariin otteeseen vaihtaa ja jonka elektoroniikka meni sekaisen nollakeleillä. Nyt on Renault toiminut niin kuin pitääkin pari vuotta.
Meillä on ollut vitossarjan bemareita vuodesta 1989, vaihdettu aina uuteen n. 4 vuoden välein, joten monta niitä on ollut ja olemme edelleen merkkiuskollisia. Kakkosautot ovat vaihdelleen Renaultista Miniin ja kolmossarjan bemareihin.
Mersun GLC 300 e vuosimallia 2020. Tehty Suomessa ja hyvä on ollut ja edelleen kuin uusi, vaikka kohta 100000 km ajettu..
Hyvä aloitus, meillä kaikkea Tesloista tyota aurikseen ja kaikessa koko ajan korjattavaa. Toyotaa eniten ja isoimmalla rahalla korjattu sekä vaarallisimmat viat, jarrut ei toimi yhtäkkiä, sammuu koko ajan milloin mihinkin, bensaa voi tankata vain vähän kun muuten vuotaa bensat pihalle jne.
Vierailija kirjoitti:
Seuraaviin autoihin olen ollut erittäin tyytyväinen:
Toyota Verso-S 2011, ajoin autolla 3 vuotta/75 000 km ilman ongelmia. Vaihdoin suurempaan eli Versoon.
Toyota Verso 2015, ajoin autolla 4 vuotta/100 000 km ilman mitään ongelmia. Vaihdoin pienempään autoon polttoaineenkulutuksen vuoksi.
Honda Jazz 2016, ollut ajossa reilut kaksi vuotta tällä hetkellä. Käy ja kukkuu ilman ongelmia (pl. takajarrut pitää herkistää 2 v välein). Loistava pikkuauto ja bensakoneeksi hyvä kulutus.
Kia Niro PHEV 2021, ollut ajossa 2,5 vuotta emännällä tällä hetkellä. Luotettava auto ja tarjoaa rahalle vastinetta. Ainoastaan 12v käyttöakku jouduttu vaihtamaan, mielestäni etuajassa.
Ei tuollaisella vuosimäärällä ja kilometreillä tule mitään ongelmia oikeastaan mihinkään automerkkiin. Sitten kun alkaa 10 vuotta lähestyä, niin alkaa näkyä onko laatu oikeasti hyvä vai ei.
Hyundai i40, 2.0 bensakoneella. Jonkin verran pikkuvikaa, mutta kokonaisuutena luotettava, hyvä ja mukava käyttöauto. Ei kaikista kovin alusta. Edelliset minulla olleet Huyndait Elantra ja Sonata oli huolettomimmat auto mitä minulla on koskaan ollut.
Vierailija kirjoitti:
Honda CRV hybridi. Mukava matka-auto, tilava sisältä, vähäruokainen.
Minulla oli aikoinaan diesel-malli CRV:sta (ei vielä ollut mitään hybridejä yms. silloin) ja on kyllä niin kiva auto ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Suzuki Vitara 2017 automaatti boosterjet. Tonnin painoinen traikku+venepaketti nousee merestä rampilta kuin rampilta helposti. Prio 1.
Toistaiseksi 110tkm ei yhden yhtä vikaa. Prio 2.ö
Traikku perässä kulkee vakaasti kuin juna, esmerkiksi E-Suomesta Inarille. Ei niin suuntavakaa yksinään.
Kuin suunniteltu ja tehty meikku-eräjormalle. Paras autoni ikinä (50 vuotta autoilua)
- -
>>AI-yhteenvetoKyllä, Suzuki Vitaraa pidetään yleisesti ottaen luotettavana ja kestävänä katumaasturina, jolla on vähän suuria tyyppivikoja ja edulliset käyttökustannukset. Joissakin malleissa voi esiintyä jousituksen ja ohjauksen kulumista kuoppaisilla teillä (tukivarren puslat, pallonivelet, iskunvaimentimet), mutta perusrakenteen ja tekniikan luotettavuus on hyvä, ja käyttäjäkokemukset ovat pääosin positiivisia, erityisesti nelivedon toimivuuden ja pienten käyttökustannusten osa
Vitara on loistava auto. Ja todella hyvä hinta-laatusuhde. Minun edeltäjä autoni oli Vitaran neliveto (on nyt lapsellani käytössä) ja hyvä auto.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli ennen Corolla.
Jos se riittää, että auto vie max 5 ihmistä pisteestä a pisteeseen b, ei ole parempaa autoa kuin Corolla.
Pitää 100% paikkansa tämä.
Itsellä on Citroen C3 Aircross, mallisarjan tehokkaimmalla moottorilla, eli 130 hv. Tuon jatkeena 6-vaihteinen automaatti. Auto on 2020 mallia, ja itsellä ollut reilut 2 vuotta. Ostohetkellä tuolla oli ajettu todella vähän, ja siksi se tulikin hankittua. Tyytyväinen olen ollut.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on Citroen C3 Aircross, mallisarjan tehokkaimmalla moottorilla, eli 130 hv. Tuon jatkeena 6-vaihteinen automaatti. Auto on 2020 mallia, ja itsellä ollut reilut 2 vuotta. Ostohetkellä tuolla oli ajettu todella vähän, ja siksi se tulikin hankittua. Tyytyväinen olen ollut.
Ostit sit jotain mitä kenenkään ei pitäisi, puretech - moottorisen auton.
Vuosimallin 2006 VW Golf IV 1,6 bensa.
On hyvä ja luotettava. Halpa pitää, halpa (ja helppo) korjata, menee eteenpäin sekä taaksepäin. Ainut miinuspuoli on kulutus 8l/100km, mutta se kuittaantuu sillä ettei tuossa ole enää mitään arvonalenemaa jos leimaa on puoli vuotta jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
2011 Camaro SS, mutta en asu Suomessa. Kiva peli, varsinkin kun täällä ei ole talvea.
Karmeita ajettavia nuo vanhat jenkkilintat, kokemusta on.
Alfa Romeo 159, vm 2007. 5-sylinterinen 2.4-litrainen diesel. 223'000 takana eikä mitään ongelmia, aina mennyt katsastuksesta läpi ja autossa mm. alkuperäinen kytkin vielä. Jättänyt tielle kerran v. 2012 kun yhteen letkuun oli tullut jokinlainen reikä, sen jälkeen ei koskaan.
Kia Rio, 21 vuosimalli. Korkein varustetaso, todella vakaa ajettava. Kuluttaa vähän kaupungissa ja maantiellä. Käteisellä kun ostaa auton niin pitkä takuu oli itselle tärkeä👍