Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin käyttää loput kulttuuri-ja liikuntaedut ennen vuoden vaihdetta?

Vierailija
07.12.2025 |

Ei yksinkertaisesti kiinnosta mikään mitä tarjotaan. Työssä käymisessä, liikunnassa ja omissa harrastuksissa, joihin etua ei saa käytettyä, on jo tarpeeksi. Ei siis maksullista liikuntaa, kiitos!  Kulttuuri tuntuu Suomessa jo nähdyltä, että Museokortin hankinta ko edulla, on jo tarpeeksi.  Teatterissa ja elokuvissa käynti vaatii aina hereillä pysymistä ja matkustamista epämukavina aikoina tai vapaapäivien kuluttamista niihin. Ystävälle ei saa edulla lippua:( Harmillista, kun etua ei voi käyttää terveyteen tai ruokaan. Täytyykö käydä teatterissa ja leffassa:(  ? Elämä on yhtä suorittamista Suomessa. Tahdon lomalle ulkomaille! Tahdon lämpöön, valoon ja pois Skandinaviassa, joka ei jaksa yllättää, hätkähdyttää, tarjota elämyksiä! Maatamme tekohengitetään. Tämä on vaivalloista.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 50% omavastuu on typerä. Olisi kiva kokeilla jotain lajia, jos sen ilmaiseksi saisi. Mutta ei puolta halua maksaa itse, kun ei kuitenkaan tiedä pitääkö siitä vai ei. Ja pyrkii elämään säästeliäästi.

Jos olisi joku superhyvä palkka, ei varmaan olisikaan niin väliä, mutta kun ei ole.

Vierailija
62/79 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kerrankin siinä tilanteessa, että olen käyttänyt etuudet lähes kokonaan! Syynä se, että enää ei tarvita sitä 50 prosentin omaa osuutta, joten nyt on oikeasti voinut käyttää edut hyvällä mielin.

14 euroa on jäljellä ja sillä ostan vaikka leffalipun, että tulee sekin käytettyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko niillä ostaa vaikkapa leffaan sarjalippuja? 

Paljonko sulla niitä on jäljellä, kulttuurilippuja!

Liikuntaseteleitä!

Voiko niillä maksaa vaikka museokortin vuodeksi eteenpäin?

Tai jonkin kuntosalin kausikortin?

Mihin sä niitä yleensä käytät?

Vierailija
64/79 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otat niitä seteleitä, jos et koe näkeväsi niille mitään käyttöä. Jätä ottamatta niin ei tarvitse miettiä!

Vierailija
65/79 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Museokorttia on jo viideksi vuodeksi eteenpäin. Lahjakortilla ei saa kuin 6 - 12 kk lisää aikaa käyttää etua.

ap

Et tainnut ymmärtää? Ostat lahjakortteja ja kausilippuja eri kohteisiin, lahjoitat ne sukulaisille ja ystävillesi joululahjaksi, jos et itse halua käyttää. Turha jättää palkkaa nostamatta!

Vierailija
66/79 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko pakko käyttää johonkin?

Vierailija
67/79 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, veemäiseltä työnantajalta kaikki pois 

Vierailija
68/79 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jotenkin ärsyttää toi e-passi. Antaisivat senkin rahan palkkana. 

Kyllä mä vaan paljon mieluummin ottaisin 200€ e-passina kuin 40€ palkkana. Sitä luokkaahan se käteen jäävä osuus varmaan olisi ilman e-passin verotusetuja.

Vierailija
69/79 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä vaan paljon mieluummin ottaisin 200€ e-passina kuin 40€ palkkana. Sitä luokkaahan se käteen jäävä osuus varmaan olisi ilman e-passin verotusetuja.

Entä jos tuon 200€ saadaksesi sun pitäisi maksaa omista rahoistasi 200€ ?

Vierailija
70/79 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos tuon 200€ saadaksesi sun pitäisi maksaa omista rahoistasi 200€ ?

Miksei, ei se siitä sen vähempiarvoista rahaa tee. 

Vierailija
71/79 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ens kesän festareilletai johonkin konserttiin  liput? Ehkä siihen mennessä keksit miten vääntäydyt paikalla ja jos et, niin myy lippu. Ei oo mihinkään konserttilippuun tullut nimeä kun e passilla olen maksanut. 

Vierailija
72/79 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ens kesän festareilletai johonkin konserttiin  liput? Ehkä siihen mennessä keksit miten vääntäydyt paikalla ja jos et, niin myy lippu. Ei oo mihinkään konserttilippuun tullut nimeä kun e passilla olen maksanut. 

Vierailija
73/79 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä perusti liikunta- ja hyvinvointialan yrityksen. Maksoin koko etuuden arvosta hänelle, vaikka tosiasiassa en ostanut mitään palvelua. 

Vierailija
74/79 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ainoa syy, miksi joskus harmittaa kun en asu isommassa kaupungissa. Miten paljon olisi mielenkiintoisia mahdollisuuksia käyttää näitä etuja, kokeilla lajeja tai vaan huvitella, esim. sillä tuulitunnelilla vai mikä se on 😀 

Vaan kun asuu ihan maalla, niin ei ole tällaisia vaihtoehtoja. Meillä ei etu käy kunnan kuntosalillekaan, eikä paikallisiin jumppiin. Onneksi tänä vuonna ekaa kertaa saatiin hieronta tuohon niin siihen olen edun käyttänyt nyt kokonaan. 

Ei kauaa saldo riitä jos jonnekin tuulitunneliin aikoo. Yhdet festariliputkin vie melkein koko vuoden saldon. Osalla on vaikeuksia toki käyttää nykyinen saldokin, mutta inflaatiota ei ole otettu yhtään huomioon ja samalla rahalla ei enää edes saa niin paljoa mitä aiemmin, moni asia kallistunut.

No en ole tuulitunnelin hintoja selvitellyt kun ei ole tarpeen, mutta ei kai nyt yksi kerta mitään montaa sataa euroa maksa 😂 eli etu siihen riittäisi. 

* Piti nyt oikein tarkistaa, ja alle satkun maksaa kaksi lentoa opetuksineen. Eli hyvin saisi tuohon etua kulumaan.

Vierailija
75/79 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä latasin just 217€ HSLn matkakortille. 

Meillä hyvinvointipalvelut on rajattu pois, mutt jos ne olisi sallittu, ostaisin sarjakortin hierontaan.

Vierailija
76/79 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, se on veemäisen työnantajan yksi merkki että henkilökunnalle on e-passi tms etu käytössä.  On se kumma että tällainen kettuilu ei lopu ja työnantaja muuta käyttäytymistään! Yhtä kärsimystä on työläisen elämä kun on tällainenkin risti annettu kannettavaksi!

Vierailija
77/79 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa niillä pääsisi bordelliin...

Vierailija
78/79 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hierontaa voisin ostaa. Saako sitä kulttuuri-ja liikuntaedulla? Se he#####n sovellus varmaan vaaditaan? Hankin mieluummin jotain, jossa ei tarvita sovellusta.

ap

Eihän apillä edes voi kaikkialla maksaa. Olen aikaisemmin maksanut hierontoja nettisivun kautta. Miten voi maksaa riippuu palveluntarjoajasta, osalla voi maksaa vain paikan päällä, mutta silloin se toimii parhaiten apillä.

Vierailija
79/79 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, se on veemäisen työnantajan yksi merkki että henkilökunnalle on e-passi tms etu käytössä.  On se kumma että tällainen kettuilu ei lopu ja työnantaja muuta käyttäytymistään! Yhtä kärsimystä on työläisen elämä kun on tällainenkin risti annettu kannettavaksi!

No kuule, kun palkka laski, työterveys otettiin pois ja suoraa huutoa ja haukkumista tulee esimiehiltä, siis oikeasti kurkku suorana huutoa, niin ei joku heIvetin 100 euron e-passietuus tee työnantajasta hyvää 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän