Mihin käyttää loput kulttuuri-ja liikuntaedut ennen vuoden vaihdetta?
Ei yksinkertaisesti kiinnosta mikään mitä tarjotaan. Työssä käymisessä, liikunnassa ja omissa harrastuksissa, joihin etua ei saa käytettyä, on jo tarpeeksi. Ei siis maksullista liikuntaa, kiitos! Kulttuuri tuntuu Suomessa jo nähdyltä, että Museokortin hankinta ko edulla, on jo tarpeeksi. Teatterissa ja elokuvissa käynti vaatii aina hereillä pysymistä ja matkustamista epämukavina aikoina tai vapaapäivien kuluttamista niihin. Ystävälle ei saa edulla lippua:( Harmillista, kun etua ei voi käyttää terveyteen tai ruokaan. Täytyykö käydä teatterissa ja leffassa:( ? Elämä on yhtä suorittamista Suomessa. Tahdon lomalle ulkomaille! Tahdon lämpöön, valoon ja pois Skandinaviassa, joka ei jaksa yllättää, hätkähdyttää, tarjota elämyksiä! Maatamme tekohengitetään. Tämä on vaivalloista.
Kommentit (79)
Millaisessa työpaikassa on pakko käyttää tarjotut liikunta- ja kulttuuriedut?
Ja jos ne jostain mystisestä syystä on pakko käyttää, mitä ihmeen väliä on, mihin edut käyttää, jos mikään tarjolla oleva ei kiinnosta? Siitä vaan hankkimaan museokorttia tai lippuja teatteriin tai konserttiin, tai maksamaan jonkin liikuntapaikan kausilipusta. Ei silti tarvitse käydä yhdessäkään museossa, teatterissa, konsertissa tai liikuntapaikassa, hankitut liput voi ihan vapaasti jättää käyttämättä, turha itseään on kiusata, jos kerran ei halua mennä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä ola pakko käyttää, eikä sitä läheskään kaikki käytä. Minullakin on jäänyt monena vuonna käyttämättä. Syyt hyvin pitkälti samoja, mitä ap:kin kuvasi. Kulttuuri vaatii matkustamista, niin ei jaksa, eikä ehdi.
Sama tilanne, mutta koska työnantajani on todella veemäinen, niin käytän kaikki edut. Jos en muuta keksi niin hyväntekeväisyytenä, eli maksan jonkun maksun jollekin pienyrittäjälle, vaikka en koskaan ko. palvelua käyttäisikään.
Teatterilipussa ei lue nimeä. Voit antaa ystävälle joululahjaksi. Vaikka joku kallis musikaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä ola pakko käyttää, eikä sitä läheskään kaikki käytä. Minullakin on jäänyt monena vuonna käyttämättä. Syyt hyvin pitkälti samoja, mitä ap:kin kuvasi. Kulttuuri vaatii matkustamista, niin ei jaksa, eikä ehdi.
Sama tilanne, mutta koska työnantajani on todella veemäinen, niin käytän kaikki edut. Jos en muuta keksi niin hyväntekeväisyytenä, eli maksan jonkun maksun jollekin pienyrittäjälle, vaikka en koskaan ko. palvelua käyttäisikään.
Millaiselle pienyrittäjälle?
Eikö näillä voi antaa kaverin mennä omalla nimellä leffaan tms. Tai antaa köyhille.
jotenkin ärsyttää toi e-passi. Antaisivat senkin rahan palkkana.
Osta vuodeksi Yogaia-jäsenyys ja lähetä tunnarit mulle. Olen köyhä ja kipeä ja toi olisi todella tarpeellinen mulle. Kiitos.
Ap vaikuttaa todelliselta ankeuttajalta. Ne on lisäetuja sun palkan päälle ja sun ei tosiaan ole pakko niitä käyttää.
Itse olen aina ostanut koko rahalla leffalippuja ja antanut niitä sitten lahjaksi. Ei niissä nimiä lue, eikä teatterilipuissakaan.
Pääseehän niillä eduilla vaikka kansalaisopistoon kurssille.
Epassin saldon käyttöoikeutta voi siirtää vuodenvaihteesta maaliskuulle.
Mulle jäi 1,80 euroa :D. Ei taida saada mihinkään menemään. Ehkä uimahallin kassalla kävis osamaksuna.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina ostanut koko rahalla leffalippuja ja antanut niitä sitten lahjaksi. Ei niissä nimiä lue, eikä teatterilipuissakaan.
Miten tämä on käytännössä mahdollista? Itselläni käytössä Edenred, mutta ainakin Finnkinolta sarjalippuja voi käsittääkseni ostaa vain omalla nimellä. Olisi kyllä kätevää, jos saisin ostettua ihan tavallisia sarjalippuja.
Vähän samaa ongelmaa, kuin aloittajallakin. Leffat, teatterit ja konsertit on sen verran kaukana, että niissä käyminen vaatii järjestelyjä. Ja liikuntaa on omassa kunnassa tarjolla varsin rajallisesti. Edenredin saldot eivät kyllä vanhene kovin nopeasti, joten ei ole kiire käyttää niitä mihinkään juuri nyt.
Moni ehdottaa hierojaa, hammaslääkäriä tms mutta niitä ei liikunta- ja kulttuuriedulla saa. Pitää olla hierontaetu/hyvinvointi, että voi noihin käyttää.
Ja mieheni juuri osti omilla smartumeillaan leffalippusetin, 4 kpl ja kaikkiin tuli miehen nimi. Että ei niitä noin vaan jaella lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Moni ehdottaa hierojaa, hammaslääkäriä tms mutta niitä ei liikunta- ja kulttuuriedulla saa. Pitää olla hierontaetu/hyvinvointi, että voi noihin käyttää.
Ja mieheni juuri osti omilla smartumeillaan leffalippusetin, 4 kpl ja kaikkiin tuli miehen nimi. Että ei niitä noin vaan jaella lahjaksi.
E-passissa ei ole tuollaista rajausta.
Käyttäisin keilaamiseen, jos noita smartumeita olisi. Ei tunnu liikunnalta, vaan hauskanpidolta kavereiden kanssa.