Mihin käyttää loput kulttuuri-ja liikuntaedut ennen vuoden vaihdetta?
Ei yksinkertaisesti kiinnosta mikään mitä tarjotaan. Työssä käymisessä, liikunnassa ja omissa harrastuksissa, joihin etua ei saa käytettyä, on jo tarpeeksi. Ei siis maksullista liikuntaa, kiitos! Kulttuuri tuntuu Suomessa jo nähdyltä, että Museokortin hankinta ko edulla, on jo tarpeeksi. Teatterissa ja elokuvissa käynti vaatii aina hereillä pysymistä ja matkustamista epämukavina aikoina tai vapaapäivien kuluttamista niihin. Ystävälle ei saa edulla lippua:( Harmillista, kun etua ei voi käyttää terveyteen tai ruokaan. Täytyykö käydä teatterissa ja leffassa:( ? Elämä on yhtä suorittamista Suomessa. Tahdon lomalle ulkomaille! Tahdon lämpöön, valoon ja pois Skandinaviassa, joka ei jaksa yllättää, hätkähdyttää, tarjota elämyksiä! Maatamme tekohengitetään. Tämä on vaivalloista.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni ehdottaa hierojaa, hammaslääkäriä tms mutta niitä ei liikunta- ja kulttuuriedulla saa. Pitää olla hierontaetu/hyvinvointi, että voi noihin käyttää.
Ja mieheni juuri osti omilla smartumeillaan leffalippusetin, 4 kpl ja kaikkiin tuli miehen nimi. Että ei niitä noin vaan jaella lahjaksi.
E-passissa ei ole tuollaista rajausta.
No onhan se rajaus silloin, jos ei työnantaja ole kaikkia etuja halunnut. Meillä oli viime vuonna E-passi, liikunta ja kulttuuri. Ei käynyt hierojalle, ei hammaslääkäriin. Etenkin hierojaa oikein toivoimme, mutta ei sitä vaan työnantaja suostunut siihen lisäämään. Perusteluja en enää muista.
Ihmeellistä että ihmiset kuvittelee että jos omat edut kattaa kaiken, niin kaikilla muilla, työnantajasta riippumatta, on samoin 😀
Me saadaan 100 € liikunta- ja kulttuurietua ja se ei riitä yhtään mihinkään.
Finnkinon sarjalipuilla saa elinaikaa eduille.
Tämä on ainoa syy, miksi joskus harmittaa kun en asu isommassa kaupungissa. Miten paljon olisi mielenkiintoisia mahdollisuuksia käyttää näitä etuja, kokeilla lajeja tai vaan huvitella, esim. sillä tuulitunnelilla vai mikä se on 😀
Vaan kun asuu ihan maalla, niin ei ole tällaisia vaihtoehtoja. Meillä ei etu käy kunnan kuntosalillekaan, eikä paikallisiin jumppiin. Onneksi tänä vuonna ekaa kertaa saatiin hieronta tuohon niin siihen olen edun käyttänyt nyt kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ainoa syy, miksi joskus harmittaa kun en asu isommassa kaupungissa. Miten paljon olisi mielenkiintoisia mahdollisuuksia käyttää näitä etuja, kokeilla lajeja tai vaan huvitella, esim. sillä tuulitunnelilla vai mikä se on 😀
Vaan kun asuu ihan maalla, niin ei ole tällaisia vaihtoehtoja. Meillä ei etu käy kunnan kuntosalillekaan, eikä paikallisiin jumppiin. Onneksi tänä vuonna ekaa kertaa saatiin hieronta tuohon niin siihen olen edun käyttänyt nyt kokonaan.
Sama. Ja vielä kun 50% pitää maksaa itse. Käyttämättä jää täydet edut joka vuosi.
Erikoislääkärin palvelut, hammaslääkäri, hieronta, jalkahoito, pilateskurssi, uimalippuja, kylpyläkäynti, festarit, keikat, konsertit, museokortti, elokuvissa tai teatterissa käynti, kyllä minulla olisi edulle käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Ja vielä kun 50% pitää maksaa itse. Käyttämättä jää täydet edut joka vuosi.
Tuohan on tyhmää, silloin edut palautuvat täysimääräisinä työntantajalle. Työni aiheuttaa jumeja kroppaan joita käyn hoidattamassa hierojalla.
Vierailija kirjoitti:
Ja kun maksa itse puolet niin käytössä on 200 euroa. Kai sillä jo jotain saa?
Vierailija kirjoitti:
On kyllä todella haastava. Ei käy maksuvälineeksi omalla kuntosalilla eikä voi maksaa käyttämäni virtuaalisen pyöräilysovelluksen treenejä. Ei oikeasti tue minua yhtään liikunnassa.
Outoa, minä olen osallistunut erilaisille nettivalmennuksille joissa e-passi on käynyt. Vaihtaisin kuntosalin sellaiseen jossa voin maksaa liikuntaedulla.
Vierailija kirjoitti:
Ei kauaa saldo riitä jos jonnekin tuulitunneliin aikoo. Yhdet festariliputkin vie melkein koko vuoden saldon. Osalla on vaikeuksia toki käyttää nykyinen saldokin, mutta inflaatiota ei ole otettu yhtään huomioon ja samalla rahalla ei enää edes saa niin paljoa mitä aiemmin, moni asia kallistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä todella haastava. Ei käy maksuvälineeksi omalla kuntosalilla eikä voi maksaa käyttämäni virtuaalisen pyöräilysovelluksen treenejä. Ei oikeasti tue minua yhtään liikunnassa.
Outoa, minä olen osallistunut erilaisille nettivalmennuksille joissa e-passi on käynyt. Vaihtaisin kuntosalin sellaiseen jossa voin maksaa liikuntaedulla.
Omassa tilanteessa ei kannata vaihtaa, käyn rekisteröidyn yhdistyksen yksityisellä salilla, vuosimaksu on sen verran edullinen, ettei kannata ikimaailmassa vaihtaa kaupalliseen saliin, kun e-passi ei riitä lähellekään vuosimaksuun ja maksaisin vain itse enemmän. Pyöräillessä käytän kansainvälistä Zwift-sovellusta, eikä sitäkään voi maksaa e-passilla.
Vierailija kirjoitti:
Erikoislääkärin palvelut, hammaslääkäri, hieronta, jalkahoito, pilateskurssi, uimalippuja, kylpyläkäynti, festarit, keikat, konsertit, museokortti, elokuvissa tai teatterissa käynti, kyllä minulla olisi edulle käyttöä.
Nuo erikoislääkärin palvelut ja hammaslääkäri ei useimmilla kuulu valikoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun maksa itse puolet niin käytössä on 200 euroa. Kai sillä jo jotain saa?
Meillä ei ole mitään omavastuita, että pitäisi maksaa itse puolet.
Joo toki saa jotain, mutta ei se riitä edes mun kevään tanssitreenien yhden osamaksuerän maksamiseen. Olenkin sitä käyttänyt sitä ePassisaldoa penkkiurheiluun, mutta ei silläkään montaa matsia pääse katsomaan, taisin kerran käydä myös leffassa ePassilla maksaen.
No onpa ongelma kun ei saa käytettyä " ilmaista" rahaa.
Mitä ap harrastat? Löytyisikö joku kurssi harrastuksiisi liittyen? Tai kokeile jotain uutta lajia (ehdotan, vaikka et liikuntaa halunnutkaan). Tai osta netistä vaikka joku kehonhuoltokurssi, tai jos joku paikka on kipeä, niin täsmäkurssi ongelman hoitoon. Mielestäni nuo käy jopa yllättävän moniin paikkoihin.
Omat etuni käytän lasketteluun, pilatekseen, ratsastukseen ja agilityyn. Jos olisi enemmän, niin voisin ostaa myös festarilippuja.
Ja eihän niitä toki pakko ole käyttää! Mieluummin jättää kokonaan käyttämättä kuin ostaa vaikka leffalippuja, jotka jää sitten käyttämättä.
Käyn jalkahoitaja llama, muuten ei olisi varaa hoitaa huonoja kynsiä.
Vierailija kirjoitti:
Käyn jalkahoitaja llama, muuten ei olisi varaa hoitaa huonoja kynsiä.
Korjaus: siis jalkahoitajalla, tekstinsyöttö teki omia valintoja taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on tyhmää, silloin edut palautuvat täysimääräisinä työntantajalle. Työni aiheuttaa jumeja kroppaan joita käyn hoidattamassa hierojalla.
Meillä ei se hieroja kuulu etuuteen lainkaan, ei edes vaikka 50 % maksaisi itse 😀 Pelkkä liikunta ja kulttuuri käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole sama, mutta vaihtaisitko tosiaan esimerkiksi omassa tilanteessani; etu ei käy omalla kuntosalilla omalla paikkakunnalla, ja lähin kuntosali missä se käy, on 89 kilometrin päässä? 😅 Eikä mulla ole siihen kaupunkiin edes kuukausittain menoa.