Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Tapakouluttaja sanoo, että kättelemättä jättämisessä on pidettävä mielessä heidän kulttuuritaustansa

Vierailija
07.12.2025 |

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/0965d878-0b5d-4d0e-adfe-97d700…

"Paheksumisen sijaan tapakouluttaja ja tietokirjailija Helena Valonen kehottaa katsomaan hetkiä tarkemmin ja pitämään mielessä kulttuuritaustat. Valosen mukaan vieraiden ilmeissä ja eleissä on havaittavissa syvää kunnioitusta ja kohteliaisuutta, vaikka he eivät kätelleetkään."

Niin! Eli mielensä pahoittavien suomalaisten olisi syytä lopettaa siitä kättelemättömyydestä valittaminen! Yrittäkää nyt ymmärtää, että kyseessä on heidän kulttuurinsa.

Kommentit (273)

Vierailija
41/273 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapakouluttaja: Suvaitkaamme 600-luvulle jämähtäneen patriarkaalis-fasistisen kunniakulttuurin naisia halveksivat ja kontrolloivat tavat joita pidetään yllä 2025 väkivallan uhalla jopa sillä tasolla, ettei itsenäisyyspäivänä Linnan juhlissa pysty nainen kättelemään Tasavallan Presidenttiä tai olemaan peittämättä itseään kaapuun koska näin olemme kaikki hyviä ihmisiä naisten ihmisoikeuksien kustannuksella!

JA TÄMÄ TOSIASIAHAN EI SENSUURILLA POISTU"

Suomessa naisten oikeudet ovat joiltakin osin yhä melko lailla sillä tasolla kuin 2000 vuotta sitten. Turha pöyristellä muiden kulttuurien erilaisia tapoja.

Minusta tuo käsi sydämellä tervehtiminen on todella kaunis ele ja sitä paitsi hygieeninen. - Montakon influenssaa ja koronaa eilenkin mahtoi käynnistyä tuossa tungoksessa.

Kätte

Looginen ajattelu ei ole vassujen vahva puoli.

Vierailija
42/273 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en matkusta niihin (muslimi)maihin, missä naisena en voi käyttäytyä kulttuuritaustani arvojen mukaisesti. Miksi muslimit eivät toimi samoin?

Kyseinen muslimi on syntynyt Suomessa. Jossa on btw uskonnonvapaus.

Hän varmisti etukäteen presidentin kansliasta onko toisenlainen tervehtiminen ok. 

Stubbia ei haitannut mutta näitä puolestaloukkaantujia piisaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/273 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en matkusta niihin (muslimi)maihin, missä naisena en voi käyttäytyä kulttuuritaustani arvojen mukaisesti. Miksi muslimit eivät toimi samoin?

Itsepä siinä jäät sitäkin kokemusta köyhemmäksi. Minä taas en ole kärsinyt minkäänlaista vahinkoa, vaikka muslimimaihin tehdyillä työmatkoilla jotkut miehet eivät olekaan halunneet minua kätellä. Jokainen on silti kohdellut minua ystävällisesti ja kunnioittavasti. Varmaan siksi kun itsekin olen kunnioittanut heidän kulttuuriaan.

Vierailija
44/273 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKÄ RASISTI !  PITÄKÄÄ VAAN MIELESSÄ MEIDÄN KULTTUURITAUSTA  . MYÖS SIELLÄ MUISSA MAISSA KUN KE TULLAAN SINNE.    ETTÄ ON RASISTEJA ! 

Vierailija
45/273 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MEIDÄN KULTTUURISSA NÄYTETÄÄN NAAMA EIKÄ MIEHET KÄYTÄ NAISTEN VAATTEITA JA MEIDÄN KULTTUURISSA TERVEHDITÄÄN KOHTELIAASTI JOKO PÄÄTÄ NYÖKYTTÄMÄLLÄ TAI KÄTTELEMÄLLÄ.  Tiedätte sitten Somaliassa käyttäytyä kun siellä muumaalaiset käy että näytellään ja katsotaan naamaan. 

Vierailija
46/273 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ensi vuonna Linnan juhlissa tehdä sillä tavalla, että ei kutsuttaisi henkilöitä, jotka eivät suostu kättelemään presidentin vaimoa?

Vierailija
47/273 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän varmisti etukäteen presidentin kansliasta onko toisenlainen tervehtiminen ok. 

Oliko presidentin kanslialla käytännössä mahdollisuus ilmoittaa, ettei vieras ole tervetullut, jos suomalainen tapakulttuuri ja kohteliaisuus ei onnistu? Siis ilman vasemmiston rasismirääkynää.

Olisi varmasti jos se aiheuttaisi jotain vahinkoa. Jos nyt jonkun kulttuuriin vaikka kuuluisi se että osoittelee ihmisiä ladatulla aseella, tuskin olisi juhliin tulemista. Se ei kuitenkaan aiheuta minkäänlaista haittaa jos joku jättää kättelemättä. 

Vierailija
48/273 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS EI KIINNOSTA SUOMESTA MUU KUIN ILMAINEN RUOKA JA RAHA NIIN NÖKEMIIN ME TULLAAN NYT SOMALIAN KOULUIHIN ILMAISILLE KOULURUUALLE .  KIITOS JA KÄTTELEMÄÄN SIELLÄ. 

Vierailija
49/273 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on tohtoriksi päässyt? Vähän epäilyttää. Pitääpä lukea. Ai auttoi?

Epäilemättä saanut helpotuksia vaikka kuinka paljon...

Vierailija
50/273 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa kulttuuria voi harrastaa kotimaassaan. 

Vierailija
51/273 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämän naisen "taivaspaikka" nyt oikeasti tästä presidentin kättelystä kiinni?

En kehtaisi käyttäytyä noin. Musliminaiset voivat halutessaan käyttäytyä niin, että kättelykin on sallittua. Hän ei vain halunnut eli tietoinen valinta. Huomiohakuisuutta, ei muuta.

Vierailija
52/273 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsepä siinä jäät sitäkin kokemusta köyhemmäksi. Minä taas en ole kärsinyt minkäänlaista vahinkoa, vaikka muslimimaihin tehdyillä työmatkoilla jotkut miehet eivät olekaan halunneet minua kätellä. Jokainen on silti kohdellut minua ystävällisesti ja kunnioittavasti. Varmaan siksi kun itsekin olen kunnioittanut heidän kulttuuriaan.

Olen matkustanut muslimimaahan, joka ei ole äärimuslimimaa. En katso jääväni paitsi mistään, jos en matkusta maahan, jossa nainen on koiran asemassa.

Vierailija
53/273 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisista pikkuasioista te herkkäsieluiset vässykät jaksattekin loukkaantua.

Vierailija
54/273 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnan juhlissa oli toinenkin ilmiö, johon tapakouluttaja olisi voinut kiinnittää huomiota. Tarkoita sitä, että jotkut naiset, jopa varsin iäkkäätkin, niiasivat tervehtiessään presidenttiparia. Olivat kuin kansakoulun alaluokkalaisia käytökseltään. Tapakouluttaja voisi taas kerran muistuttaa, että tasavallassa ei ole tapana niiailla valtion päämiehelle ynnä puolisolleen. Se on kuningaskuntalainen tapa, joka on esim. Ruotsissa jo vähentynyt, mutta Tanskassa edelleen voimissaan. Meillä siis pikkutytöt eivät enää edes taida tietää, mitä niiaaminen on, mutta mummot niiata niksauttelevat. Kas kun miehet eivät pokkaa ja raapaise jalkaa tervehtiessään kuten tekivät omana kouluaikanani 50-60-luvulla. Nykylapsethan eivät enää osaa edes kätellä. 

Vierailija
55/273 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän Idil Hussein tekeekin.

Vierailija
56/273 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nomadiheimot eivät yleensä kättele? Eivät saamelaiset, romanit, eivätkä lähi-idän arabipaimentolaiset eli kamelinkasvattajat. 

Myöskään Venäjällä nainen ei kättelee miestä.

Vierailija
57/273 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaisista pikkuasioista te herkkäsieluiset vässykät jaksattekin loukkaantua.

Jaksoithan sinäkin ulvahtaa, eli esitetyt pointit osuivat herkkään sieluusi.

Vierailija
58/273 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo selityskin ontuu täysin!

"Syy kättelemättömyydelle on Husseinin mukaan uskonto."

"Muslimeita on maailmassa yli kaksi miljardia, joista jotkut kättelevät vastakkaisia (itselleen ei-sukua olevia) sukupuolen jäseniä, kun taas toiset eivät - molemmat vaihtoehdot ovat täysin ok."

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/fa1dadfa-3018-42b0-b1b5-5462b7…

No minkä helv*tin takia tämän piti nyt hakea itselleen huomiota, kun kerran olisi ollut ihan ok kätellä !?!?!?

Vanha ak ka jo. Ei kukaan tota halua naida.  

Vierailija
59/273 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän Idil Hussein tekeekin.

Hänhän noudattaa vanhempiensa kulttuuria.😂

Vierailija
60/273 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas kulttuuri, jossa kättely seksualisoidaan. 🤭

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi