Kelassa työskentelevä saa ilmaisen hammashoidon ja muita etuja
ILMAINEN hammashuolto, psykoterapia kaikille työntekijöille, työmatkaetuja, miltei rajattomat etätyömahdollisuudet ja autoetuja.
Tämän lisäksi Kela tarjoaa työntekijöilleen 100 euron vuosittaisen hyvinvointiedun, puhelinedun, jolla työntekijä voi soittaa esimerkiksi asiakkaille, polkupyöräedun ja ateriaedun.
Kommentit (162)
kelan edut ja työhuoneet vaihtelee paikkakunnan mukaan ,maaseudulla voi olla isot toimitilat,helsingissä on puolestaan design tilat, että käsitys luksuksesta on kyllä totta.mitä muuta desing on kuin luksusta.
En ole työttömänä saanut ilmaista hammashoitoa 15 vuoteen. Minulla on huonot hampaat ja käynti maksaa 200-300 euroa joutuu käymään 2-3 kertaa joten se maksaa ja kela ei myönnä siihen tukea. En ole enää käynyt hammaslääkärissä koska ei ole varaa. Viimeksi maksoin 231 euroa laskun.
Vierailija kirjoitti:
Pääsispä Kelaan töihin. Voisin ihan hyvin mennä sinne toimistollekin työskentelemään.
T. Pitkäaikaistyötön
Peruskäsitteöijän palkka n 2200
Tuota paykoterapiaa ja hammashoitoa en ymmärrä, että miksi tuetaan julkisilla varoilla.
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan hakemaan töitä Kelasta ja laitattamaan hampaat kuntoon!
Miten sitten, jos ei pääse Kelaan töihin ja joutuu muualle, missä ei ole mitään etuja? Mitä sitten tehdään?
Vierailija kirjoitti:
kelan edut ja työhuoneet vaihtelee paikkakunnan mukaan ,maaseudulla voi olla isot toimitilat,helsingissä on puolestaan design tilat, että käsitys luksuksesta on kyllä totta.mitä muuta desing on kuin luksusta.
Design = suunniteltu. Pidätkö sinä vaikkapa Ikean huonekaluja tai Tokmannin, Prisman, Lidlin tai K-ketjun oman malliston vaatteita luksuksena? Nekin kun yleensä joku suunnittelee. Ja niin pitää tehdäkin.
Suunnittelematon ja huonosti suunniteltu tarkoittaa yleensä huonompaa toimivuutta ja suurempaa rahanmenoa puutteellisen laadun vuoksi pitemmällä aikavälillä. Sen vuoksi se, että suunnitellaan tuotteet ja palvelut kunnolla, on myös kestävää kehitystä. Luksusta se ei ole. Se on arjen välttämättömyys.
design talo helsingissa on mun mielsestä luksusta,hinta ja projekti ylipäätään. pääkonttorin kaikki kalusteet ja astiat yleensä myös tasokasta eli luksusta.
autoetu, auton kuljettajalla on luksusta eikö lehtosella ole oma kuljettaja kelalla?näin oon käsittänyt olevan.
kela kietää usein fysioterapian,psykoterapian,inva välineet ,esim.vammaiselle kieteinen päätös,mutta virkailija saa ne itse?kyllä ihan tosta vaan.
kieltämättä on tässä ristiriitaa, vakuutuslääkäri ei anna sairaslomaa mutta lasse matkustelee ympäri maailmaa saikulla.
kiistämätöntä on,että kelalla on tosi uskomatonta luksusta.
Olen myös kuullut, että kelalaisilla on myös vuosilomia ja osalla jopa vapaa-aikaa. Miten ne kehtaa?
Vierailija kirjoitti:
kela kietää usein fysioterapian,psykoterapian,inva välineet ,esim.vammaiselle kieteinen päätös,mutta virkailija saa ne itse?kyllä ihan tosta vaan.
kieltämättä on tässä ristiriitaa, vakuutuslääkäri ei anna sairaslomaa mutta lasse matkustelee ympäri maailmaa saikulla.
kiistämätöntä on,että kelalla on tosi uskomatonta luksusta.
Käsittämätöntä, että joku ei ymmärrä että asiakkaalla ja työntekijällä saattaa joissain asioissa olla VÄHÄN eri asema.
Moni työnantaja tarjoaa nuo.
MENE TÖIHIN AP
MENE V I T U N LUUSERIPERSU TÖIHIN
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin kelaan. Itse en menisi vaikka pääsisin.
Miksi et menisi?
Vierailija kirjoitti:
Eivät kovin kummoisia ole työssään, kun jatkuvasti paljastuu kela huijareita, jotka ovat onnistuneet vuosikausia huijaamaan kymmeniä tuhansia kiinni jäämättä.
no kelassa ei vielä toistaiseksi ole ollut pääsyä ihmisten pankkitileihin, tähän saattaa tulla muutos ja se karsii osan näistä. Samoin tulorekisterin käyttöönotto on näitä jonkun verran vähentänyt, aiemmin saatiin tiedot vasta vahvistetusta verotuksesta että hupshei joku ollut samaan aikaan sekä töissä että työttömänä eli siinä on juosseet tuet ja palkka päällekkäin toistakin vuotta. Toki pimeitä hommia tekevät eivät sitä kautta jää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
käsittelijät eivät ole siinä alvar aallon luomuksessa Töölössä töissä, ihan taviskonttoreissa missä ei design loista.
Vierailija kirjoitti:
En ole työttömänä saanut ilmaista hammashoitoa 15 vuoteen. Minulla on huonot hampaat ja käynti maksaa 200-300 euroa joutuu käymään 2-3 kertaa joten se maksaa ja kela ei myönnä siihen tukea. En ole enää käynyt hammaslääkärissä koska ei ole varaa. Viimeksi maksoin 231 euroa laskun.
toimeentulotuki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsispä Kelaan töihin. Voisin ihan hyvin mennä sinne toimistollekin työskentelemään.
T. Pitkäaikaistyötön
Sitten vaan hakemaan. Ensin hankit koulutuksen ja sitten teet niin hyvän työhakemuksen, että erotut siitä massasta. Ei sen kummempaa. Ja jos toimistosi lakkautetaan ja joudut ajamaan 150 kilsan päähän niin muista olla valittamatta. Jos työnantaja vaatii sinulta koko ajan lisää ja lisää ja muistuttelee julkisesti, että olet korvattavissa oleva väline, muista olla valittamatta.
En ole Kelalla, mutta julkisuudessa olleiden tietojen vuoksi en sinne kyllä hakisikaan.
Mulla on ihan hyvä koulutus ja voin mennä vaikka Helsinkiin toimistolle, jos tarve tulee. Me työttömät ollaan totuttu siihen, että töitä on haettava muualtakin kuin siitä omasta kylästä. Työnantajan lausunnot ei kiinnosta tipan vertaa kunhan palkka juoksee, en kaipaa mitään sen kummempaa arvostusta.
T. Pitkäaikaistyötön
täällä riehutaan. kun selviää että kelassa luksus edut.
asiakas jää sairaana leipäjonoon. kelan työntekijä matkailee maailman ympäri saikulla ollessaan,firman piikkiin kuten lasse kelan johtaja.
Vierailija kirjoitti:
T. Pitkäaikaistyötön
Mullekin kelpaisi ihan toimistossa tehtävä työ, enkä maalittaisi pomoa sen tähden, että joudun pukemaan vaatteet päälle ja poistumaan kotisohvalta työpaiikalle
ärsyyntyminen kertoo ,että on osuttu oikeaan,pastalla kirjoittaja voi olla tehnyt pitkän työuran ja ehkä ollut kunnalla tai julkisyhteisössä töissä. ei voi tehdä oletuksia, muista kirjoittajista.tiedän myös lääkäreitä joilla vaikea lukihäiriö ,eivätkä pysty kirjottaan mitään.itse en ole lääkäri ,mutta huono kirjoitus ei kerro mitään henkilöstä.täydellisen kieliopin omaava voi olla umpi tyhmä.sivuhuomautus.
nämä asiat on yleistason keskustelua. havaintoja mitä on nähnyt ja se havainto on että työelämässä toisilla on kaikki edut, toisilla on marjanriisto firmojen edut,kyse on siitä mitä veronmaksajat maksaa,kuuluuko etu veronmaksan piikkiin.
yksityiset firmat ja viientifirmat maksaa itse omat edut ja laskut. kela ei,vaan valtio ja veroista menee ne.jos leikataan talouden takia kaikkein köyhimmiltä ,on oikein että myös valtion työntekijät osallistuu leikkauksiin.