Kelassa työskentelevä saa ilmaisen hammashoidon ja muita etuja
ILMAINEN hammashuolto, psykoterapia kaikille työntekijöille, työmatkaetuja, miltei rajattomat etätyömahdollisuudet ja autoetuja.
Tämän lisäksi Kela tarjoaa työntekijöilleen 100 euron vuosittaisen hyvinvointiedun, puhelinedun, jolla työntekijä voi soittaa esimerkiksi asiakkaille, polkupyöräedun ja ateriaedun.
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää unohtako joululahjoja, jotka ovat olleet luokkaa 150€.
Ja jos Lassen eroraha jätetään maksamatta, jouluboonus voidaan nostaan 1500e per työntekijä.
Ja jos Lassen paikalle ei palkata ketään toista 100% turhaa tekijää, joulubonus per työntekijä on 15.000e.
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vanha juttu, jossa monia virheitä. Autoetu on ylimmällä johdolla, hammashoidossakin monia juttuja mitä ei korvata ihan perushoidossa, psykoterapia ei ole ilmaista, työmatkaetua ei ole eikä myöskään puhelinetua kuin ylemmässä johdossa. Työpuhelinta, jolla soitetaan asiakkaille ei varmaan lasketa työsuhde-eduksi :D Mutta saa toki Kelaan hakeutua töihin toteamaan kuinka rentoa menoa on, voi vaan maata kotisohvalla ja liikutella hiirtä ja palkka juoksee :D eikun...
Kaveri on Kelalla etätäissä, ja käy kesken työpäivän esim. kuntosalilla. Puuhaile myös kaikenlaista henkilökohtaista koko työajan kotonaan, esim. laittaa pyykkejä, ruokaa, viesteilee kaveriensa kanssa jne. En sano,,etteikö hän hoitaisi hommiaan, mutta ne vaikuttavat olevan vain pieni "häiriötekijä" varsinaisessa elämässään.
Joo kyllä kyllä "Kaveri". Kai se kaveri kertoi, että ne kuntosalikäynnit leimataan ulos?
Toisekseen, sinäkö et IKINÄ, et YHTÄÄN ainoaa viestiä ikinä oman työvuorosi aikana lähetä kaverille, sukulaiselle, puolisolle?
Vierailija kirjoitti:
pieniä on nuo edut verrattuna yksityisaloihin
Hammashoito on äärimmäisen harvinainen etu yksityisellä.
Vierailija kirjoitti:
niillä olis varaa itse maksaa omat hoidot.selkeä säästökohde.
kelalla on virkistystoimintaa,jumppahuoneita työpaikalla jne joita ne voi käyttää työaikana vapaasti. niillä on ihan törkeät edut jos vaan ihmiset pääsis näkeen.edes isolla vientiyrityksen johtajalla, ei ole niin hyviä työolosuhteita. valtiolla parhaat edut ja köyhät maksaa ne,se on väärin.monia työpaikkoja olen nähnyt,valtiolla parhaat edust ja kelalla.
Minulla on paremmat edut yksityisellä, on jumppasaleja ja kuntosali.. jos se nyt on niin kovin hienoa. Ei käy pätkääkään kelalaiset kateeksi, ei ole minulta pois.
Ehtivätkö juoruiluilta ja pomojen haukkumisilta töitä tehdä ?
Jos he on etänä, niin kuin valitetaan, niin missä ne juoruaa? Teamsissä? Ainakin itse olen eri työpaikoissa havainnut enemmän juoruamista toimistolla.
Vierailija kirjoitti:
Miten kehtaavat kitistä palstoilla näillä eduilla, kun ei edes työpaikalla tarvitse olla ? - Kyllä YT on paikallaan.
Eikö se toimistotilojen lisääminen tuo meille veronmaksajille lisää kustannuksia? Kun käsittääkseni Kelassa on vähennetty tiloja kustannusten alentamiseksi. Minusta on aivan sama missä töitä tekee, jos homma hoituu. Kyllä kai suurinta osaa töistä pystyy mittaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin kelaan. Itse en menisi vaikka pääsisin.
Mä menisin rokotus ja kyykytys-osastolle melkein ilmaseks, olis se vaan niin herkkua, en tiedä mitään parempaa kuin naapurin rankaiseminen, ai että ja oi oi oi sentään.
Rokotus ei minulta.
Etuuskäsittelijä ei ole sen enemmän asiantuntija kuin Sokoksen kempsuosaston myyjä. Itse asiassa vähemmän.
Jälkimmäinen vaatii kaikenlaista osaamista ja ihmisten kanssa työskentelystä tietämistä enemmän.
Miksi luoda jatkuvaa eripuraa ja haukkua muita? Tuleeko itselle parempi mieli? Minusta kaikki työ on edelleen tärkeää.
"Kai se kaveri kertoi, että ne kuntosalikäynnit leimataan ulos?
Toisekseen, sinäkö et IKINÄ, et YHTÄÄN ainoaa viestiä ikinä oman työvuorosi aikana lähetä kaverille, sukulaiselle, puolisolle? "
No ei todellakaan mitään "ulosleimauksia". Tiedäthän, ettei ihminen voi olla koko ajan paikalla, vaan voi tulla äkillinen, välttämätön meno (ellei paha ummetus riitä selittämään, miksi vessakäynti kestää yli puoli tuntia).
On eri asia viestiä kerran päivässä puolisolle, kumpi hakee lapsen, kuin roikkua työpäivä puhelimessa suunnittelemassa kaverin synttäreitä tai surffailla netissä valiten hotellia seuraavaan lomamatkaan - joka myös surfattu työajalla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan älyttömiä etuja.
Vai onko älytöntä sittenkin se ettei keskiverto työssä saa mitään etuja, saati tarpeeksi palkkaa että olisi varaa edes itse kustantaa noista mitään? Henkilökohtaisesti koen sen parempana ratkaisuna että työntekijän terveydestä ja hyvinvoinnista huolehditaan, kuin että tämän annetaan hajota työssään sairauseläkekuntoon (et pääse, roikut työkkärin listoilla), fudut ja otetaan kylmästi uutta hyväksikäytettävää kehiin.
Ei Kelalla, johtoa lukuunottamatta, olla töissä siksi että on saanut valita työpaikan ja on olevinaan joku asiantuntija vaan siksi että ylipäänsä on otettu jonnekin töihin.
Polku on tämä: Työtön->Kelatäti->Oikea työ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsispä Kelaan töihin. Voisin ihan hyvin mennä sinne toimistollekin työskentelemään.
T. Pitkäaikaistyötön
Toivottavasti pääset tai saat jostain muualta töitä. Tsemppiä! Valitettavasti nyt tuntuu olevan hyvin huono työmarkkinatilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinetu on siis doro-puhelin jolla soitetaan asiakkaille. Tuskin nyt kukaan olettaa että omalla puhelimella soitetaan? Lisäksi autoedut ja joululahjat ei pidä paikkaansa. Tai varmaan johdolle tarjotaan tällaisia etuja.
Ja lisään vielä että Kelalla palkat on todella pienet moneen vastaavaan virastoon nähden. Asiantuntijatyöstä maksetaan alle 3000e/kk mikä ei nykypäivänä ole kilpailukykyinen palkka.
Ja sillä toimialalla ei ole mitään merkitystä??? On hiukan eri asia olla sossutantta kuin vaikka patentteja tutkiva tekniikan tohtori tai museoiden näyttelyitä järjestävä maisteri.
Joo hei lopetetaan Kela ja kaikki sosiaalipuolen palvelut! Kyllä ne ihmiset pärjää itsekseen ilman näitäkin :D
Vierailija kirjoitti:
Jos he on etänä, niin kuin valitetaan, niin missä ne juoruaa? Teamsissä? Ainakin itse olen eri työpaikoissa havainnut enemmän juoruamista toimistolla.
Harrastusryhmiensä somessa ja puhelimessa sukulaisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinetu on siis doro-puhelin jolla soitetaan asiakkaille. Tuskin nyt kukaan olettaa että omalla puhelimella soitetaan? Lisäksi autoedut ja joululahjat ei pidä paikkaansa. Tai varmaan johdolle tarjotaan tällaisia etuja.
Ja lisään vielä että Kelalla palkat on todella pienet moneen vastaavaan virastoon nähden. Asiantuntijatyöstä maksetaan alle 3000e/kk mikä ei nykypäivänä ole kilpailukykyinen palkka.
Etuuskäsittelijä ei ole sen enemmän asiantuntija kuin Sokoksen kempsuosaston myyjä. Itse asiassa vähemmän.
ei meinaatko että joku kosmetiikkamyyjä tulkitsee esim. toimeentulotukilakia ja ohjeistuksia tosta noin vain, jep same difference.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kehtaavat kitistä palstoilla näillä eduilla, kun ei edes työpaikalla tarvitse olla ? - Kyllä YT on paikallaan.
Eikö se toimistotilojen lisääminen tuo meille veronmaksajille lisää kustannuksia? Kun käsittääkseni Kelassa on vähennetty tiloja kustannusten alentamiseksi. Minusta on aivan sama missä töitä tekee, jos homma hoituu. Kyllä kai suurinta osaa töistä pystyy mittaamaan.
Innovatiivisuuden puutteen todella pystyy mittaamaan. Se näkyy mm Suomen kansantaloudessa.
Vierailija kirjoitti:
"Kai se kaveri kertoi, että ne kuntosalikäynnit leimataan ulos?
Toisekseen, sinäkö et IKINÄ, et YHTÄÄN ainoaa viestiä ikinä oman työvuorosi aikana lähetä kaverille, sukulaiselle, puolisolle? "
No ei todellakaan mitään "ulosleimauksia". Tiedäthän, ettei ihminen voi olla koko ajan paikalla, vaan voi tulla äkillinen, välttämätön meno (ellei paha ummetus riitä selittämään, miksi vessakäynti kestää yli puoli tuntia).
On eri asia viestiä kerran päivässä puolisolle, kumpi hakee lapsen, kuin roikkua työpäivä puhelimessa suunnittelemassa kaverin synttäreitä tai surffailla netissä valiten hotellia seuraavaan lomamatkaan - joka myös surfattu työajalla.
sitten vaan soittamaan nimetön vinkki Kelaan tästä, kyllä ne tutkitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei meinaatko että joku kosmetiikkamyyjä tulkitsee esim. toimeentulotukilakia ja ohjeistuksia tosta noin vain, jep same difference.
Te käytätte siihen tekoälyä. Sokoksen myyjä tulkitsee asiakkaiden mikroilmeitä ja 2000 artikkelin jatkuvasti muuttuvaa valikoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Ne keski-ikäiset pulskat tantat ravaakin ahkeraan siellä terapiassa itkemässä milloin mitäkin keksittyä ongelmaa. Taitaa joka ikisellä olla mm nArSiStIäItI.
Terapia tekisi hyvää kaikille. Siinä oppii yleensä paljon itsestään ja usein se lisää tyytyväisyyttä elämään. Silloin toisten ihmisten kadehtiminen ja haukkuminen jää, ja se on varmasti mieletön tunne päästä kaikenlaisesta katkeruudesta.
Jälkimmäinen vaatii kaikenlaista osaamista ja ihmisten kanssa työskentelystä tietämistä enemmän.