Kelassa työskentelevä saa ilmaisen hammashoidon ja muita etuja
ILMAINEN hammashuolto, psykoterapia kaikille työntekijöille, työmatkaetuja, miltei rajattomat etätyömahdollisuudet ja autoetuja.
Tämän lisäksi Kela tarjoaa työntekijöilleen 100 euron vuosittaisen hyvinvointiedun, puhelinedun, jolla työntekijä voi soittaa esimerkiksi asiakkaille, polkupyöräedun ja ateriaedun.
Kommentit (220)
Ei saa olla , toi on niiiiin väääärin. en löydä ede sanoja. Kotona virasto. virasto on käsite, se ei ole himassa. joku just pahviaivo kertoo. me molemmat ollaan ukon kaaaa etää ja me pannaan ,,ku pennut koulussa. et olihan lehtonen oikeessa. tulkaa duuniin. niin moni oikeesti työtön- tulisin heti toimistolle .. inhoon noita etäpaskiaisia,pyykkiin ,naimista, ruokooo, koiraa lenkitetään... olis kirveelllä töitä
Vierailija kirjoitti:
kelan edut on suomen parhaita ,edes miljonääri vienti yrittäjien työhuoneet ,ei ole niin ylellisiä kuin valtion viroissa.valtion rahoilla maalataan työhuoneeseen, oikea pinkki sävy vaikka, huonetta ei johtaja ole vuoteen käyttänyt. esim. kuntoutuspalvelujen johtajat tekee tätä kuntouuskeskuksissa ,mainostavaraa tilataan vuosittain rekkalastin verran ja maksu valtiolle.
kelan virkailijat saattaa keskittyä työhuoneen valtavaan kasviviidakkoon työ ajalla-en ymmärrä miksei valtiolla ole huonekasvi kieltoa, siellä voi olla henkilökohtaista tavaa laatikko kaupalla työhuoneessa jne.verovirkailijat ei ole aina edes työpaikalla, vaikka olisit sopinut tapaamisen jne. ihan päivittäin tavalliset ihmiset törmää näihin asioihin asiakkaana esim.
kuntien virkamiehet lounastaa ja shoppailee ostoskeskuksissa koko päivän tai viikon,mitään seurantaa ei vaikuta olevan.
yrittäjät ja vientifirmat on usein tosi säästäväisiä ja ahkeria.vaati
Ok, näin se varmaan sitten on. Eräs tuttavani valtiolla sai poikkeuksellisesti oman työhuoneen, sillä siellä oli niin paljon sisäilmaongelmaa, että kukaan muu ei suostunut olemaan siellä. Hienoudesta en osaa sanoa, pöytä ja tuoli käsittääkseni löytyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
täällä riehutaan. kun selviää että kelassa luksus edut.
asiakas jää sairaana leipäjonoon. kelan työntekijä matkailee maailman ympäri saikulla ollessaan,firman piikkiin kuten lasse kelan johtaja.
niin Lassen palkka on 20 000 e/kk, onko myös etuuskäsittelijän? (vastaus: ei ole). Kelan palkkatasoilla joutuu myös jotkut työntekijät itse hakemaan tukia, jos on vaikka yh-äiti jolla on useampi lapsi. Että sen verran yltiörahakasta tämä työ,
Kyllä kelpaisi silti. Rasittunut etuuskäsittelijä voisi vaihteeksi vaihtaa paikkaa pitkäaikaistyöttömän kanssa
Vierailija kirjoitti:
Ehtivätkö juoruiluilta ja pomojen haukkumisilta töitä tehdä ?
Jos he on etänä, niin kuin valitetaan, niin missä ne juoruaa? Teamsissä? Ainakin itse olen eri työpaikoissa havainnut enemmän juoruamista toimistolla.
Tää :D Mikään ei ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kehtaavat kitistä palstoilla näillä eduilla, kun ei edes työpaikalla tarvitse olla ? - Kyllä YT on paikallaan.
Eikö se toimistotilojen lisääminen tuo meille veronmaksajille lisää kustannuksia? Kun käsittääkseni Kelassa on vähennetty tiloja kustannusten alentamiseksi. Minusta on aivan sama missä töitä tekee, jos homma hoituu. Kyllä kai suurinta osaa töistä pystyy mittaamaan.
Näin mäkin oon miettinyt. Eiks yhteiskunta säästä vähentämällä noiden virastojen toimitiloja? Jos henkilölle on ok työskennellä kotona, eikö se ole kaikkien etu? Olettaen että kotona töitä tekee normaalisti, mutta hyvä esimies osaa kyllä havaita mahdolliset häiriöt tuottavuudessa. Harvoin kukaan muu hoitaa toisen tehtäviä, eli kyllä tekemättömyydestä nopeasti jää kiinni. Eri asia on innovointi ja vaikkapa kehityspäivät. Mutta suhteellisen vähän perus julkisen sektorin työntekijä kai innovoi?
Vierailija kirjoitti:
Olen yksityisellä puolella töissä. Minulla on käytössä matkapuhelin, jolla voin soittaa asiakkaille. ePassiin ladataan 300€/vuosi, ei omavastuuta. Laaja työterveys, sisältää myös fysioterapian ja psykologin palvelut. Etätyömahdollisuus, pakollisia toimistopäiviä on 1 krt kk. Polkupyöräetu. Jos haluaa käydä lenkillä tai kuntosalilla päivällä, se on ok, kun leimaa itsensä ulos. Firman kahvihuoneessa on hedelmiä, kahvit ja teet talon puolesta niille, jotka eivät halua tehdä etänä. Nettikompensaatio niille, jotka tekevät kotona. Ilmainen parkkipaikka toimistolla (lämpötolppa) Perjantaisin on aamupala, tarjolla tuoremehua, valmiita leipiä. Lounasetu. Jumppavälineita pitkin toimistoa - kahvakuulaa, selätintä, käsipainoja, leuanvetotankoja. Joululahja ja kesälahja. Pikkujoulut, tiimipäivät yms. Toimisto on viihtyisä, siellä on mm.viherseinä. Ai niin, lauantait eivät kuluta vuosilomapäiviä ja lomaa kertyy 7 vk.
Olettaisin että sinä et päivittäin käytä energiaasi kelalaisten loistavien etujen kadehtimiseen, vaan olet tyytyväinen omassa työssäsi :)
Vierailija kirjoitti:
pieniä on nuo edut verrattuna yksityisaloihin
Riippuu ihan yksityisestä. Luuletko, että Attendo maksaa hyviä etuja tavallisille työntekijöille? Työterveyskin on rajoitettu. Ei saa esim. soittamalla varata aikaa työterveyteen vaan se pitää tehdä netissä digiklinikan kautta.
Vierailija kirjoitti:
niillä olis varaa itse maksaa omat hoidot.selkeä säästökohde.
kelalla on virkistystoimintaa,jumppahuoneita työpaikalla jne joita ne voi käyttää työaikana vapaasti. niillä on ihan törkeät edut jos vaan ihmiset pääsis näkeen.edes isolla vientiyrityksen johtajalla, ei ole niin hyviä työolosuhteita. valtiolla parhaat edut ja köyhät maksaa ne,se on väärin.monia työpaikkoja olen nähnyt,valtiolla parhaat edust ja kelalla.
On se vaan kumma, että silti haluavat väkisin olla etätöissä ja omaishoitajan eivätkä lähde toimistolle n. 150km:n päähän nauttimaan näitä eduista ja laita omaista laitokseen.
Vierailija kirjoitti:
ärsyyntyminen kertoo ,että on osuttu oikeaan,pastalla kirjoittaja voi olla tehnyt pitkän työuran ja ehkä ollut kunnalla tai julkisyhteisössä töissä. ei voi tehdä oletuksia, muista kirjoittajista.tiedän myös lääkäreitä joilla vaikea lukihäiriö ,eivätkä pysty kirjottaan mitään.itse en ole lääkäri ,mutta huono kirjoitus ei kerro mitään henkilöstä.täydellisen kieliopin omaava voi olla umpi tyhmä.sivuhuomautus.
nämä asiat on yleistason keskustelua. havaintoja mitä on nähnyt ja se havainto on että työelämässä toisilla on kaikki edut, toisilla on marjanriisto firmojen edut,kyse on siitä mitä veronmaksajat maksaa,kuuluuko etu veronmaksan piikkiin.
yksityiset firmat ja viientifirmat maksaa itse omat edut ja laskut. kela ei,vaan valtio ja veroista menee ne.jos leikataan talouden takia kaikkein köyhimmiltä ,on oikein että myös valtion työntekijät osallistuu leikkauksiin.
Mutta eikö ne valtion työntekijät ole osallistuneet jo verrattain suuresti talkoisiin? On irtisanottu työntekijöitä yt-neuvotteluissa ja jäljelle jääneiden työmäärä on kasvanut. Palkka on suhteellisesti alempi kuin yksityisellä, varsinkin koulutukseen nähden. Ei näiden julkisen työntekijöiden täydy olla yhtään kiitollisempia työstään kuin kenenkään muun. Virkamiesten määrä on Suomessa ja muissa Pohjoismaissa EU:n keskitasoa alempi. Jos kelan maksamat tuet ovat syytä julkisen sektorin ahdinkoon, johon taas on syynä taloustilanne ja korkea työttömyys, miten melko alhaisesti palkattu kelan työntekijä on siihen syynä? Ja haluavatko valittajat yksityistää julkisen sektorin? Veikkaan että palveluiden hinnat ei laske. Tilataanko virkamiesten tehtävien hoitoon työvoima vaikka Intiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niillä olis varaa itse maksaa omat hoidot.selkeä säästökohde.
kelalla on virkistystoimintaa,jumppahuoneita työpaikalla jne joita ne voi käyttää työaikana vapaasti. niillä on ihan törkeät edut jos vaan ihmiset pääsis näkeen.edes isolla vientiyrityksen johtajalla, ei ole niin hyviä työolosuhteita. valtiolla parhaat edut ja köyhät maksaa ne,se on väärin.monia työpaikkoja olen nähnyt,valtiolla parhaat edust ja kelalla.
no nyt on aika hurjaa sisäpiiritietoa sulla :D kelan etuuskäsittelijän lähtöpalkka on 2500e brutto..eli se summa mitä tällä palstalla äimistellään että kannattaako edes lähteä töihin vai saisiko tuilla enemmän handuun.
Miksi ylipäätään kukaan menee tuonne töihin. Vieläkin naisen euro on 85 snt.
Aika moni julkisen puolen (nais)työntekijä tekee tuollakin duunia tuolla palkalla ja sietää tässäkin ketjussa lokaa heitteleviä asiakkaita päivästä ja vuodesta toiseen, koska haluaa auttaa ihmisiä.
Kelaan ym julkisiin puljuihin voi jokainen kateellinen hakea itsekin töihin, mutta veikkaan että saman rahan saa samalla osaamisella aika paljon helpommin ja mukavammin muualta.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa olla , toi on niiiiin väääärin. en löydä ede sanoja. Kotona virasto. virasto on käsite, se ei ole himassa. joku just pahviaivo kertoo. me molemmat ollaan ukon kaaaa etää ja me pannaan ,,ku pennut koulussa. et olihan lehtonen oikeessa. tulkaa duuniin. niin moni oikeesti työtön- tulisin heti toimistolle .. inhoon noita etäpaskiaisia,pyykkiin ,naimista, ruokooo, koiraa lenkitetään... olis kirveelllä töitä
Tässä kohtaa taitaisi näppäinlukolla ja AA-kerholla olla töitä.
Vierailija kirjoitti:
Tuota paykoterapiaa ja hammashoitoa en ymmärrä, että miksi tuetaan julkisilla varoilla.
Se maksaa itsensä takaisin yhteiskunnalle. Olen käsittänyt että Kela on yrittänyt olla tässä suunnannäyttäjä muille. Että jos nähtäisiin metsä puolta, saataisiin pitkäaikaisia säästöjä. Kokonaisuudessaan kelan työntekijä tulee käyttämään vähemmän hammaslääkäripalveluja kuin henkilö, joka ei hammaslääkäriin pääse liian korkean hinnan vuoksi säännöllisesti. Tai ainakin hänen hoitonsa on yhteiskunnalle halvempaa. Huono hammasterveys korreloi monien sairauksien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Pääsispä Kelaan töihin. Voisin ihan hyvin mennä sinne toimistollekin työskentelemään.
T. Pitkäaikaistyötön
Sama. Menisin mielelläni, tosin enemmän ehkä etätyöhön (riippuu millaista siellä työyhteisössä toimistolla olisi). Kerran hain kun oli haettavia paikkoja mutta en päässyt. Jos vielä joskus tärppäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan hakemaan töitä Kelasta ja laitattamaan hampaat kuntoon!
Miten sitten, jos ei pääse Kelaan töihin ja joutuu muualle, missä ei ole mitään etuja? Mitä sitten tehdään?
Sitten harmittaa ja siitä on vaikea päästä yli?
Vierailija kirjoitti:
kela kietää usein fysioterapian,psykoterapian,inva välineet ,esim.vammaiselle kieteinen päätös,mutta virkailija saa ne itse?kyllä ihan tosta vaan.
kieltämättä on tässä ristiriitaa, vakuutuslääkäri ei anna sairaslomaa mutta lasse matkustelee ympäri maailmaa saikulla.
kiistämätöntä on,että kelalla on tosi uskomatonta luksusta.
Kela ei tietääkseni itse kiellä mitään, vaan sen päätökset perustuvat lainsäädäntöön. Eli valitus kannattaa tehdä sinne missä päätöksiä tehdään, ei lakia toteuttavaan virastoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsispä Kelaan töihin. Voisin ihan hyvin mennä sinne toimistollekin työskentelemään.
T. Pitkäaikaistyötön
Sama. Menisin mielelläni, tosin enemmän ehkä etätyöhön (riippuu millaista siellä työyhteisössä toimistolla olisi). Kerran hain kun oli haettavia paikkoja mutta en päässyt. Jos vielä joskus tärppäisi.
Usein sitä täytyy hakea töitä useammin kuin kerran, että tärppää. Ja koulutuksen ja työkokemuksen olla kunnossa. Ja vieläpä osata ne työtkin tehdä. Siitä vaan reippaasti hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän toi puhelinetu oikein oli?
En ole ikinä kuullut työpaikasta, jossa kuuluisi soittaa asiakkaille, mutta ei olisi työpuhelinta jolla se tehdään?
Lienee joku virastolta saatava puhelin jonka toimintaa on rajoitettu, mutta sillä on työpuheluiden lisäksi sallittua soittaa omia puheluitakin jos maksaa verotusarvon palkassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kela kietää usein fysioterapian,psykoterapian,inva välineet ,esim.vammaiselle kieteinen päätös,mutta virkailija saa ne itse?kyllä ihan tosta vaan.
kieltämättä on tässä ristiriitaa, vakuutuslääkäri ei anna sairaslomaa mutta lasse matkustelee ympäri maailmaa saikulla.
kiistämätöntä on,että kelalla on tosi uskomatonta luksusta.
Kela ei tietääkseni itse kiellä mitään, vaan sen päätökset perustuvat lainsäädäntöön. Eli valitus kannattaa tehdä sinne missä päätöksiä tehdään, ei lakia toteuttavaan virastoon.
Mutta kun tätä on niin vaikeaa ymmärtää. Ettäkö joku laki määrittelisi? Kyllä minä ne Kelan, sossun, papin ja poliisin työt ilman palkkaakin paremmin hoitaisin ja ilman koulutusta, pelkällä maalaisjärjellä. Pienipalkkainen, kiireinen ja paineistettu julkisen puolen työ on kyllä mahtava kateuden ja vihan kohde.
Kelpaa mainiosti.