Somali Idil Hussein ei kätellyt presidentti Stubbia!
muttta kätteli presidentin vaimoa!
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d29…
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Voi he***tti, siitäkö nyt pitää herne vetää nenään, et joku ei kätellyt kulttuurisista syistä? Presidentillehän tämä oli täysin ok ja hienosti osasi kunnioittaa toisen kulttuuria.
Onko tämä nyt jonkin sortin uhka yhteiskunnalle, vai mikä? On teillä syyt kitistä. Pelottaako kun muut toimii eritavalla vai mikä oikea huoli tässä nyt on?
Maassa maan tavalla. Samalla tavalla heidän maassaan naisten on käytettävä huivia halusi tai ei.
Vierailija kirjoitti:
miten muuten muslimi hoitajat pystyy muka hoitamaan vastakkaista sukupuolta olevia
Voiko mieslääkäri hoitaa naispotilaita heidän uskonnostaan riippumatta vai pitääkö tiettyjen tapausten takia kutsua paikalle naislääkäri?
Tietyssä uskonnossa kaikki asiat ovat yliseksuaalisoituja kättelystä lähtien. On huomattavasti parempi elää yhteiskunnassa, jossa pojat ja tytöt tottuvat pienestä pitäen olemaan toistensa kanssa tekemissä normaaleissa arkisissa asioissa eikä heitä pyritä koko ajan eristämään toisistaan. Se kyllä näkyy sitten aikuisella iällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi he***tti, siitäkö nyt pitää herne vetää nenään, et joku ei kätellyt kulttuurisista syistä? Presidentillehän tämä oli täysin ok ja hienosti osasi kunnioittaa toisen kulttuuria.
Onko tämä nyt jonkin sortin uhka yhteiskunnalle, vai mikä? On teillä syyt kitistä. Pelottaako kun muut toimii eritavalla vai mikä oikea huoli tässä nyt on?
Maassa maan tavalla. Samalla tavalla heidän maassaan naisten on käytettävä huivia halusi tai ei.
Somalia ei ole liberaali maa, Suomi on. Ei toki olisi jos persuilta kysyttäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon arabimaiden juhlallisuuksissa mahtaa olla homoja kutsuttuna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stubbien ei pitäisi kutsua sinne ihmisiä, jotka eivät osaa käyttäytyä.
Muslimit eivät koskaan kättele vastakkaista sukupuolta! Olet tämänKIN missannut siellä Pihtiputaalla??!
Höpöhöpö. Kaikki muslimivieraat paria lukuunottamatta kättelivät eilen.
Vierailija kirjoitti:
Hänen koulutuksellaan saisi Somaliassa enemmän aikaan kuin Suomessa.
Ja ennen kuin joku ruikuttaa en ole rasisti.
Vain rasistin tarvii kertoa, ettei ole rasisti ;)
Oletan, että suvaitsevaisten mielestä tämä on sitä parempaa 600-lukua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muslimit eivät koskaan kättele vastakkaista sukupuolta! Olet tämänKIN missannut siellä Pihtiputaalla??!
Höpöhöpö. Kaikki muslimivieraat paria lukuunottamatta kättelivät eilen.
Ne olivat myöhemmin Allahin puhuttelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihtiputaan mummo-somali.
Kyllä muslimi kättelee, mutta ei kaikki Iranilaiset ja somalit - osa haluaa kantaa kulttuurinsa mukanaan ja siirtää sen jälkipolvilleenkin vaikka missä eläisi. Turha selitellä mistään uskonnosta, kun kyse on kulttuurista - aivan kuten silpomisessakin
Vierailija kirjoitti:
Tunkekoot syynsä sinne minne aurinko ei paista.
Minä pastafarina en taas voi olla missään tekemisissä somaleiden kanssa ja uskonnonvapauden myötä se on vaan nieltävä ihan yhtälailla!
Olkaa tiukkoina, muuten tämä syöpä on kaikkialla.
Tiedättekö, että olen maailmaa kiertänyt ja ollut töissä useassa maassa. Minulle ei koskaan kukaan muslimi ole puhunut.
Kerran kysyin ihan tarkoituksella jotain ja tämä vastasi emmä tiedä, tämä nyt suomeksi.
Somalit kaikkein vähiten, vaan ovat niin oikeasti niin koppavia, etteivät siirry vastaan tullessa mihinkään. Minä vanha ihminen joudun heidät kiertämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän tervehti presidenttiä erittäin kauniisti ja lämpimästi. Vaikkei kätellyt. Kättely ei ole ainoa kunnioittava tervehdys tässä maailmassa.
Minun mielestäni todella kaunis tervehdys, käsi sydämellä ja niiaus. Paljon kauniimpi ja kohteliaampi ele kuin kättely. Tuollaisen voisi ottaa näin flunssa-aikana vakituiseen käyttöön. Toisten mähmäisten käsien lääppiminen on jokseenkin etovaa.
No aloita sinä uskonnollisista ja kultuurinomaisista syistä. Kauheaa käytöstä.
Minusta on ihan ok, ettei joku kättele toista. Erityisesti tässä tapauksessa, kun hän oli etukäteen kysynyt asiasta, että sopiiko ja saanut luvan. Ylipäätään etukäteen kertominen on hyvä asia.
Tuollainen kulttuurinen ero sopii minulle oikein hyvin. Sen sijaan naisten alistaminen ei sovi.
Vierailija kirjoitti:
Näillä on erityisoikeuksia.
Käden vieminen sydämelle ja kevyt niiaus tai kumarrus on kohtelias tervehdys vastakkaisen sukupuolen edustajalle muslimeilla kun vastakkaisen sukupuolen edustaja ei ole perheenjäsen. Miksi tuota ihmetellään?
Minä ihmettelin enemmän omia kantiksiamme, jotka jättivät tervehtimättä TP:n um-taustaista vaimoa. Se herättää ikäviä mielikuvia ja aiheuttaa myötähäpeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on piilotettua. Onhan niitä tanssipoikiakin.
Saksan aikaisempi ulkoministeri Annalena Baerbock oli Syyriassa ja maan mahtimies ei tervehtinyt häntä millään eleellä. Siitä raivo repesi.
Tuo Suomessa asuva tohtori kai osaa puhua suomen kieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on piilotettua. Onhan niitä tanssipoikiakin.
Mä olen ollut arabijuhlissa, joissa oli ihan aikuisia, karvaisia miehiä meikattuna ja naisten vaatteisiin pukeutuneina pitämässä tanssiesityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Pystyikö hän tarvittaessa käymään vessassa? Näissä kulttuureissa sekin on kyseenalaista.
Varmaan kun kädellä pyyhitään, on parempi olla kättelemättä.
Ja niillä miehillä oli myös joko aivan pitkät tukat tai peruukit. Napapaidat ym.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan ok, ettei joku kättele toista. Erityisesti tässä tapauksessa, kun hän oli etukäteen kysynyt asiasta, että sopiiko ja saanut luvan. Ylipäätään etukäteen kertominen on hyvä asia.
Tuollainen kulttuurinen ero sopii minulle oikein hyvin. Sen sijaan naisten alistaminen ei sovi.
No tämäkin kuuluu niihin makkojuttuihin.
Ei ole puolusteltavissa. Entä hänen somalikuntansa, hänellä on vaikutusta omiinsa? Entä ne miehet siinä yhteisössä?
Minun mielestäni todella kaunis tervehdys, käsi sydämellä ja niiaus. Paljon kauniimpi ja kohteliaampi ele kuin kättely. Tuollaisen voisi ottaa näin flunssa-aikana vakituiseen käyttöön. Toisten mähmäisten käsien lääppiminen on jokseenkin etovaa.