Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI ette kerro vakavista sairauksista, ulkonäön poikkeavuuksista yms. ennen ekoja treffejä?

Vierailija
07.12.2025 |

TAAS jälleen ihan älyttömän huiputettu ja epäarvostettu olo, koska Tinder-deitti valehteli! En voi ymmärtää miksi ihmiset harrastavat tällaista, siis suoranaista huijaamista!

Itsenäisyyspäivän ravintoladeitti huipentui siihen, että paikalle saapui mies pyörätuolissa. Ja tokikaan tuolista, saati siinä pysyvästi istumisesta, ei oltu mainittu halaistua sanaakaan, vaikka ennen kasvokkain kohtaamista oltiin viestitelty aktiivisesti lähes kuukausi!

Näin on käynyt aiemminkin, ei joskaan näin törkeästi, että jätetään kertomatta pyörätuolista. Yhdellä deitillä oli avannepussi paidan alla ja tämä valitettavasti paljastui vasta siinä vaiheessa, kun olin jo ehtinyt ihastua ja oltiin sänkyyn menossa ensikertaa.

Pääasiassa huiputtaminen on ulkonäköön liittyvää, eli deitti-iltaan könytään paikalle kymmeniä kiloja lihavampana, kymmeniä vuosia vanhempana ja hiusraja niskaan karanneena. Hämmentävää. Luulevatko tällaiset tapaukset tosiaan, että kaikesta huolimatta heille olisi luvassa vuosisadan romanssi?

Kommentit (358)

Vierailija
301/358 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihmiset varmaan toivoo, että heidät kohdattaisiin normaaleina ihmisinä eikä heidän sairautensa kautta. Siellähän se treffipaikalla selviää, he näkevät oletko normaali empatialla varustettu vai et. Eikä hekään halua ihmistä, jonka naamalta paistaa pettymys, mutta tulipa selväksi, millä tavalla heidän kaltaisia ihmisiä kohtelet kohdatessa. Sehän on melkein kuin supervoima, näkee ihmisen todellisen luonteen heti alkuun, kunnon heidät tapaa pyörätuoli alla.

Ap korostaa, miten häntä on pettetty ja treffit meni pieleen. Entäs se toinen? Hänkin varmaan oletti tapaavansa ihanan ihmisen ja oli toivoa täynnä. Pettynyt on hänkin.

Vierailija
302/358 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Deittailu on Ameriikan hömpötystä. Ei kuulu meidän kulttuuriimme.

Kyllä kuuluu. Mummuni nuoruudessa aikoinaan sitä sanottiin riiaamiseksi. 

Silloin seksi säästettiin avioliittoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/358 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ableistinen aloitus.

Vierailija
304/358 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä tapasin mieheni Tinderissä eikä hän siellä maininnut sairauksistaan. Hänellä on kaksi kroonista sairautta, jotka vaativat jatkuvaa lääkitystä mutta ne eivät yleensä näy päällepäin. Sairaudet eivät ole hengenvaarallisia Minua nuo ei haittaa, koska hänellä on hyvä sydän ja kultainen luonne.

Ex-aviomiehelläni oli vakavia mt-ongelmia ja hän oli väkivaltainen. Se ei näkynyt naamasta eikä ennen avioliittoa. 

Tärkeintä on luotettava ja hyväsydäminen mies. Meillä jokaisella on omat pienet vikamme.

Vierailija
305/358 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että pyörätuolista on järkevää mainita jo viestittelyn aikana, mutta miksi avannepussista pitäisi kertoa?

Ei kai nyt kukaan oikeasti odota, että se toinen kirjoittaa siihen profiilinsa, että hei mulla on avannepussi tai että kärsin erektiohäiriöistä.

Joutuu ottamaan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, kun treffattavan tuotteen kuvaus on ollut puutteellinen ja harhaanjohtava!!

Ei, tämä oli mainio. Nauroin ääneen.

Vierailija
306/358 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pakko kysyä aloittajalta ja muilta täydellisyyttä etsiviltä, mitäpä jos löydettyäsi sen täydellisen ja terveen tapauksen, aloitat seurustelun ja rakastut, hän sairastuu tai vammautuu vakavasti, heitätkö menemään ja etsit uuden täydellisen? Tai jos itse sairastuttuasi tulet hylätyksi? Mieti vähän!

Jos vammaudun tai sairastun vakavasti, niin toivon puolisoni jatkavan elämää ilman minua. En halua, että minulle rakas ihminen joutuu luopumaan elämästään minun vuokseni.

Mielestäsi on elämästä luopumista rakastaa ja pysyä toisen rinnalla elämän vaikeimmillakin hetkillä? No, tuokin pitäisi kyllä kertoa toiselle ennen mitään vakavampaa, ettet sinäkään halua sitä toista kuin sen aikaa, kun on helppoa ja mukavaa.

Kyllä. Jos toisen kaikki aika menee puolisonsa hoitamiseen tai hän elää erillään puolisosta vaikka 10 vuotta, niin se on elämästä luopumista ellei häntä päästetä vapaaksi.

Minusta on itsekästä olettaa, että on sidottuna toiseen vaikka siihen ei ole perusteita.

Tunnen ihmisen, joka oli naimisissa kolmisenkymmentä vuotta saman kanssa. Sitten puoliso sairastui syöpään joka osoittautui parantumattomaksi. Kuolemiseen kului useamman vuotta ja molemmat tiesivät ettei tuosta parane. Siltikään hän ei puolisoaan hylännyt. Loppua kohti molemmat odottivat että kuolema lopettaisi kärsimyksen.

Hattu päästä niiden kunniaksi jotka pitävät lupauksensa olla puolisonsa rinnalla myös vastoinkäymisissä ja loppuun asti. Toivon että itsellänikin on siihen jaksamista jos tilanne koituu omalle kohdalle.

Vierailija
307/358 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No missä se raja kulkee? Kaikki ihmiset eivät myöskään halua, varsinkaan netissä, kailottaa kaikkia elämänsä diagnooseja, haasteita ja kipukohtia ventovieraille. Eikä sellaista voi edellyttää..

"Rehelllisyys on minulle ehdottoman tärkeää. Haluan että kumppanini voi lähteä mukaan minulle tärkeisiin harrasteisiin xxx ja yyy." (karsii pois ne joilla liikuntavamma tai muu este näihin). "En halua elämääni lapsia enkä ylimääräistä draamaa eksien vuoksi. Olen koirille ja kissoille allerginen."

Ei kaikkea tietenkään tarvitse kailottaa mutta jos on ihan pakko (miksi olisi???) lähteä hakemaan seuraa nimenomaan deittiappia käyttäen niin ne selvimmät ja ehdottomimmat seurustelun esteet pitää laittaa näkyviin. Muuten käy kuten ap:n kertomuksessa.

Mikäli huomaa että luettelosta tulisi kovin pitkä niin ehkäpä ka

Vai voisiko se olla toisinpäin? 

Hän, jolla niitä vaatimuksia on, esittää ne jo profiilissaan.

"Ps. Jos sinulla on avanne tai käytät pyörätuolia, älä vaivaudu"

Ei sitä tarvi profiilissa olla. Tuollaisen asian voi selvittää ennen treffejä viesteillä.

Vierailija
308/358 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siksi kun harva ajattelee itseään ensisijaisesti diagnoosien kautta.

Mulle ainakin tulisi sellainen olo, että pyörätuoli on henkilölle itselleen iso ongelma jos sen mainitsee heti ensimmäisessä viestissä. Jos on sinut jonkun asian kanssa niin ei sitä välttämättä halua heti kärkeen mainita niin että toinen ihminen määrittää sinut vain ja ainoastaan sen tiedon kautta.

Normaali ihminen näyttää sen ihan siinä kuvassa eikä rajaa kuvia tarkoituksella esittääkseen jalallista.

Kai nyt pyörätuolissa olevalla on jalat. Joku on voinut menettä jalat onnettomuudessa tai sairauden takia.

Ja jotkut pyörätuolia käyttävät pystyvät seisomaan tai kävelemäänkin pieniä matkoja voinnistaan riippuen.

Vierailija
309/358 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pakko kysyä aloittajalta ja muilta täydellisyyttä etsiviltä, mitäpä jos löydettyäsi sen täydellisen ja terveen tapauksen, aloitat seurustelun ja rakastut, hän sairastuu tai vammautuu vakavasti, heitätkö menemään ja etsit uuden täydellisen? Tai jos itse sairastuttuasi tulet hylätyksi? Mieti vähän!

Jos vammaudun tai sairastun vakavasti, niin toivon puolisoni jatkavan elämää ilman minua. En halua, että minulle rakas ihminen joutuu luopumaan elämästään minun vuokseni.

Mielestäsi on elämästä luopumista rakastaa ja pysyä toisen rinnalla elämän vaikeimmillakin hetkillä? No, tuokin pitäisi kyllä kertoa toiselle ennen mitään vakavampaa, ettet sinäkään halua sitä toista kuin sen aikaa, kun on helppoa ja mukavaa.

Kyllä. Jos toisen kaikki aika menee puolisonsa hoitamiseen tai hän elää erillään puolisosta vaikka 10 vuotta, niin se on elämästä luopumista ellei häntä päästetä vapaaksi.

Minusta on itsekästä olettaa, että on sidottuna toiseen vaikka siihen ei ole perusteita.

Jokaisella on omanlaisensa käsitys rakkaudesta. Omana esimerkkinäni ovat toimineet he, jotka ovat pysyneet kumppaninsa rinnalla ja rakastaneet loppuun asti, ihan omasta valinnastaan. Toisille tärkeämpää on se oma elämä, mitä siinä sitten haluaakaan tehdä sellaista, johon ei sairastunut enää sovi.

Vierailija
310/358 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teette oletuksia treffikumppanista ennen ekoja treffejä?

Oletuksena tässä kai olisi se, että jos vain netissä "tavatulla" treffikumppanilla on mahdolliseen yhteiselämään paljon vaikuttava näkyvä ongelma niin siitä kerrottaisiin ennen treffejä. Mutta kun se treffikumppani tietää että kertominen etukäteen estäisi treffit niin...

Nettitreffejä harrastava joutuu siis varautumaan tuollaisiinkin yllätyksiin. Kun niitä terveyteen tai muihin isoihin asioihin liittyviä ylläreitä siis voi tulla vastaan ihan elävässä elämässä tavattujenkin kohdalla. Moni iso asia ei ihmisestä näy päällepäin.

Jokainen sitten joutuu itse miettimään mikä olisi itselle liian iso ongelma treffikumppanissa. Ja se miettiminen kannattaa tehdä etukäteen jo ennen kuin lähtee peliin mukaan. Lapsia, lapsenlapsia, mustasukkainen ja väkivaltainen eksä, mielenterveys- tai muu iso te

Ennen vanhaan, kun ei ollut nettisivustoja, lehdissä oli kirjeenvaihtoilmoituksia. Siellä oli erilaisia toiveita. Miehet toivoivat usein, että naisystävällä  olisi sairaanhoitajan koulutus. Joillakin miehillä oli täsmätoiveita naisen tukanväristä ja tukan pituudesta (!). Yllättävän moni toivoi, että tulevalla kumppanilla ei ole lemmikkieläintä tai lapsia tai lapsenlapsia. Näitä tiveita oli miehillä ja naisilla. Toisen ihmisen pituuden suhteen oli tarkkoja mittoja kuten "toivon sinun olevan väliltä 157-168 cm". Ihmettelin joskus miten yksi sentti sinne tai tänne on joillekin niin tärkeä asia.

Vierailija
311/358 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän pitäisi kertoa ennen ensitreffejä tai ensitreffeillä, deittiäpeissä?

Esimerkiksi, että meillä sitten lähisuvussa on ollut sydänsairauksia, kohtusyöpää, ihosyöpää, verenpainetautia, sokeritautia, astmaa, traumaperäistä stressihäiriötä, autismia, nivelrikkoa, skolioosia, kaihia, osteoporoosia, muistisairauksia. Ja itse olen parikymmentä vuotta sitten sairastanut masennuksen ja työuupumuksen. Lapsellani oli pienempänä adhd. Toisella on diabetes ja immuunipuutteisuus, infektiokierre. Kärsin toisinaan niskassa olevien kulumien vuoksi lihasjumeista ja aivosumusta, käsien puutumisesta. Minulla on atooppinen iho ja herkkyys aikuisiän aknelle, säännöllisessä hoidossa kummatkin. Kärsin kuivista silmistä, levottomista jaloista ja ajoittaisesta unettomuudesta, toisinaan turvotuksesta, sisäänpäin kasvaneista ihokarvoista, ilmavaivoista ja ummetuksesta. Kynsisienikin kerran oli ja on paikattu muutama hammaskin. Ja tässä iässä voi tyvikasvussa näkyä jokunen harmaa hiuskin ja ryppy silmäkulmassa. Selluliittiakin voi olla, jos oikein puristaa. On ollut kystia niin rinnoissa kuin munasarjoissakin, harmittomia mutta tietysti huolta aiheuttavia, mutta elossa ollaan ja hyvin voidaan, muista diagnooseista ei tietoa. Kivannäköinen ja energinen pakkaus. Tosin ei välttämättä siltikään kaikkien mieleen.

Kuka latelee tällaisia suht tavallisia, ihmiselämään liittyviä, henkilökohtaisia tietoja jossain deittiäpissä tai ekoilla treffeillä, täysin vieraalle ihmiselle? Minä en ainakaan. Yksityisasioita. Kerrotaan ajan kanssa, jos näen tarpeelliseksi. Itse en edes haluaisi kuulla deittikumppanilta heti jotakin tyhjentävää listaa.

Vierailija
312/358 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäsi on elämästä luopumista rakastaa ja pysyä toisen rinnalla elämän vaikeimmillakin hetkillä? No, tuokin pitäisi kyllä kertoa toiselle ennen mitään vakavampaa, ettet sinäkään halua sitä toista kuin sen aikaa, kun on

Tunnen ihmisen, joka oli naimisissa kolmisenkymmentä vuotta saman kanssa. Sitten puoliso sairastui syöpään joka osoittautui parantumattomaksi. Kuolemiseen kului useamman vuotta ja molemmat tiesivät ettei tuosta parane. Siltikään hän ei puolisoaan hylännyt. Loppua kohti molemmat odottivat että kuolema lopettaisi kärsimyksen.

Hattu päästä niiden kunniaksi jotka pitävät lupauksensa olla puolisonsa rinnalla myös vastoinkäymisissä ja loppuun asti. Toivon että itsellänikin on siihen jaksamista jos tilanne koituu omalle kohdalle.

Mikä käy yhdelle ei käy toiselle. Kuten sanottua, minä en halua rajoittaa toisen elämää.

En halua toisen menettävän elämäänsä sen vuoksi etten minä pysty elämään. En ole Jumala.

Vierailija
313/358 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä käy yhdelle ei käy toiselle. Kuten sanottua, minä en halua rajoittaa toisen elämää.

En halua toisen menettävän elämäänsä sen vuoksi etten minä pysty elämään. En ole Jumala."

Mitä jos se toinen kokisi menettävänsä elämänsä, jos menettää sinut? Jos hänelle olisi tärkeämpää rakastaa sinua loppuun asti kuin mitä ikinä kuvitteletkaan, että hänen tulisi tehdä elämällään sen sijaan?

Eikä siinä mitään, mutta jos näin ajattelevat etsivät kumppania, reilua on kertoa, etteivät itsekään aio "tuhlata elämäänsä", jos toinen liian vaikeasti sairastuu tai vammautuu.

Vierailija
314/358 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mikä käy yhdelle ei käy toiselle. Kuten sanottua, minä en halua rajoittaa toisen elämää.

En halua toisen menettävän elämäänsä sen vuoksi etten minä pysty elämään. En ole Jumala."

Mitä jos se toinen kokisi menettävänsä elämänsä, jos menettää sinut? Jos hänelle olisi tärkeämpää rakastaa sinua loppuun asti kuin mitä ikinä kuvitteletkaan, että hänen tulisi tehdä elämällään sen sijaan?

Eikä siinä mitään, mutta jos näin ajattelevat etsivät kumppania, reilua on kertoa, etteivät itsekään aio "tuhlata elämäänsä", jos toinen liian vaikeasti sairastuu tai vammautuu.

Silloin asia olisi kunnossa. Mikäli tämä olisi täysin varmaa, että hän haluaa sitä. Ei siis sääliä tai velvollisuutta. Ainoastaan ja vain sitä että hän oikeasti haluaa.

Vertauksesi ontuu siinä mielessä, että pitääkö ilmoittaa myös erikseen se ettei halua olla toisen kanssa mikäli hän muuttuu alkoholistiksi, mieletään erilaiseksi tai vaikka ihan se ettei suhde toimi.

Mihin vedetään raja milloin suhde saa loppua? Saako se loppua alkoholismiin? Saako se loppua jos toinen muuttuu luonteeltaan liian erilaiseksi? Saako se loppua jos toinen makaa aivokuolleena sairaalassa? Saako se loppua jos ei vain tunnu hyvältä olla toisen kanssa?

Vierailija
315/358 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teette oletuksia treffikumppanista ennen ekoja treffejä?

Oletuksena tässä kai olisi se, että jos vain netissä "tavatulla" treffikumppanilla on mahdolliseen yhteiselämään paljon vaikuttava näkyvä ongelma niin siitä kerrottaisiin ennen treffejä. Mutta kun se treffikumppani tietää että kertominen etukäteen estäisi treffit niin...

Nettitreffejä harrastava joutuu siis varautumaan tuollaisiinkin yllätyksiin. Kun niitä terveyteen tai muihin isoihin asioihin liittyviä ylläreitä siis voi tulla vastaan ihan elävässä elämässä tavattujenkin kohdalla. Moni iso asia ei ihmisestä näy päällepäin.

Jokainen sitten joutuu itse miettimään mikä olisi itselle liian iso ongelma treffikumppanissa. Ja se miettiminen kannattaa tehdä etukäteen jo ennen kuin lähtee peliin mukaan. Lapsia, lapsenlapsia, mustasukkainen ja vä

Ja sitten se legendaarinen rillipäät älköön vaivautuko

Vierailija
316/358 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihmiset varmaan toivoo, että heidät kohdattaisiin normaaleina ihmisinä eikä heidän sairautensa kautta. Siellähän se treffipaikalla selviää, he näkevät oletko normaali empatialla varustettu vai et. Eikä hekään halua ihmistä, jonka naamalta paistaa pettymys, mutta tulipa selväksi, millä tavalla heidän kaltaisia ihmisiä kohtelet kohdatessa. Sehän on melkein kuin supervoima, näkee ihmisen todellisen luonteen heti alkuun, kunnon heidät tapaa pyörätuoli alla.

Ap korostaa, miten häntä on pettetty ja treffit meni pieleen. Entäs se toinen? Hänkin varmaan oletti tapaavansa ihanan ihmisen ja oli toivoa täynnä. Pettynyt on hänkin.

Kuukauden seurustellut tinderissä saamatta kertaakaan puheenvuoroa ja heti treffeillä raivonsekainen torjunta päin naamaa kun on vammainen.

Vierailija
317/358 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi sinua häiritsee joku avannepussi? 

Vierailija
318/358 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ennen ensitreffejä pitäisi kertoa kaikesta sellaisesta, joka a) näkyy ulospäin, b) mikäli on olemassa mahdollisuus, että ensitreffeillä mennään jo sänkyyn, mainittava kaikesta mitä siellä sängyn puolella saattaa tulla vastaan, ja c) kaikesta, mikä sotii deittikumppanin profiilissa olevia toiveita/ehtoja vastaan.

Ulospäin näkyy tietysti pyörätuoli, rollaattori, kävelykeppi, kainalosauvat ja muut isot medikaaliset laitteet. Tiedän tapauksen, jossa treffeille saapui nainen happiviiksien ja happisäiliön kanssa, eli siinäkin olisi ollut maininnan paikka. Sitten jos ollaan seksiä hakemassa, niin kyllä pitää ehdottomasti kertoa sukupuolitaudeista, impotenssista, genitaali- ja suolistosyövästä, avanteesta, transihmisten pitää kertoa mitkä vehkeet housusta löytyy jne. 

Itselläni on myös deittisovelluksessa profiili ja siinä olen aika selkeästi ilmaissut, että haluan lapsia. Oletan, että velat ja lisääntymiskyvyttömät eivät siksi edes vaivaudu ottamaan yhteyttä. Lisäksi olen kova liikkumaan ja ap:sta poiketen haluan liikkua yhdessä puolison kanssa, eli silloin ei käy liikuntarajoitteet, allergiat ja hengityselinsairaudet, suolistovaivat jne. Minulla on myös koira, joten koiria pelkäävät ja niille allergiset eivät voi kanssani elää. Aika perusjuttuja minusta ja olisi todella outoa, jos yhteyttä ottaisi joku, jolla näitä kanssani yhteensopimattomia rajoitteita olisi.

N25

Vierailija
319/358 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyjen ammattien miehet pettää. Ammatin voisi myös kertoa. 

Vierailija
320/358 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin asia olisi kunnossa. Mikäli tämä olisi täysin varmaa, että hän haluaa sitä. Ei siis sääliä tai velvollisuutta. Ainoastaan ja vain sitä että hän oikeasti haluaa.

Vertauksesi ontuu siinä mielessä, että pitääkö ilmoittaa myös erikseen se ettei halua olla toisen kanssa mikäli hän muuttuu alkoholistiksi, mieletään erilaiseksi tai vaikka ihan se ettei suhde toimi.

Mihin vedetään raja milloin suhde saa loppua? Saako se loppua alkoholismiin? Saako se loppua jos toinen muuttuu luonteeltaan liian erilaiseksi? Saako se loppua jos toinen makaa aivokuolleena sairaalassa? Saako se loppua jos ei vain tunnu hyvältä olla toisen kanssa?

Jokainen toki päättää suhteensa mistä syystä tykkää, mutta jos lähtökohtaisesti periaate on, että OMA elämä menee hukkaan sairaan/vammautuneen kumppanin kanssa, haluaisin tietää siitä etukäteen ja etsiä ennemmin jonkun, joka haluaa rakkautta ja sitoutua elämään yhdessä. Eri asia, jos toinen syystä tai toisesta muuttuu väkivaltaiseksi, mutta monen sairauden ja vamman kanssa voi elää, vaikka ne omat rajoituksensa asettavatkin. Minulle ei ole rakkautta se, että toisen kanssa viihdytään vain sen aikaa, kun toisella on omiin tarpeisiin toimiva keho.

Ja jos oma rakas makaisi aivokuolleena sairaalassa, siinäkö olisi ensimmäisenä mielessä että äh, mun elämäni menee tässä hukkaan, lähenpä menee...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi