Millainen sinun joulusi on talouden osalta?
Itsellä kaikki on hyvin siltä osin. Kiinnostaa muiden tarinat.
Kommentit (29)
Tällä hetkellä rahat on melkein loppu. Saan lisää juuri ennen joulua, mutta ennen sitä pitää hankkia lasten ja kummilasten joululahjat. Yleensä minulla on rahaa, mutta auton korjaus ja kissan eläinlääkäri veivät kaiken ylimääräisen. Onneksi lapsilla ei ole kovin kalliita toiveita, joten saan heille hankittua jotain pientä ja isovanhemmat antavat sitten isommat paketit. Ihan hyvä tilanne siis.
On minulla rahaa mutta en aio tuhlata sitä. Ostan perusruokaa jouluksi. En aio syödä paljoa koska pitää laihduttaa. Poljen kuntopyörää joulunakin.
Ei ruokiin törsätä. Kinkku ja lohi erimuodoissa ei paljon maksa kun itse valmistaa. Muuten normi evästä, paistit ja muut.
Olemme akateeminen vela-pariskunta erityisasiantuntijatehtävissä ja taloudellinen tilanteemme on ollut pitkään oikein hyvä jatkuvasti vain parantuen. Jouluun emme käytä juurikaan rahaa, ehkä pari sataa ruokiin ja juomiin. Uutena vuotena juhlimme näyttävämmin suuremmalla budjetilla.
Oikeastaan parempi kuin koskaan aikaisemmin. Ihan jo senkin vuoksi, että vietän joulua vain kissani ja koirani kanssa ja jo vuosi sitten päätettiin, ettei laiteta enää aikuisille joululahjoja. Mulla menee siis jouluun tänä vuonna noin 150 € ja siitäkin 2/3 kahden alaikäisen lapsen joululahjaan. Monena aiempana jouluna sai laittaa tohon summaan nollan perään, kun oli sukujouluja ja kaikille jotain lahjojakin vielä.
Työttömyys korvaus olisi normaalisti tullut keskiviikkona 24.12. Nyt ilmoituspäivää on aikaistettu 22.12:sta 19.12. päivään, joten työttömyyskorvauksen saanen tililleni jo 23.12. ja riittävän ajoissa, että ehtii jouluostoksilla piipahtaa.
Olihan tästä uutinenkin jommassa kummassa ilta alkuisessa lehdessä ja toki nettiversiossa.
Heikko. Maksan kaiken velalla luottaen siihen, että joulun jälkeen aloittelemani bisnes menestyy ja pystyn maksamaan velkani. Riskillä mennään...
Kelan rahat tulevat vähän ennen joulua. Ostan viinaa ja kaljaa ensin ja sen jälkeen pelaan loput.
Lapselle lahjat, muuten ei eroa pidemmästä mökkiviikonlopusta/-viikosta.
Saan kaikki ruuat ilmaiseksi kun sukulaiset niitä tuo. Olen työtön ja luulevat että olen köyhä vaikka minulla on noin 9000 euroa säästössä. Sukulaiset tuo jotain suklaatakin 10 pakettia mutta en syö niitä vaan jaan naapurille.
Tulle halvaksi jos ei ole sitä lähiperhettä minkä vuoksi joulua vietetään.
20 k€ lahjoihin ja loput turhuuteen!
Vierailija kirjoitti:
Heikko. Maksan kaiken velalla luottaen siihen, että joulun jälkeen aloittelemani bisnes menestyy ja pystyn maksamaan velkani. Riskillä mennään...
Miksi bisnestä ei voi alkaa ennen joulua? Silloin olisi ostava raha liikkeellä.
No oma taloustilanteen on ihan ok, riippuen miten sitä katsoo. Tavoitteeni on saavuttaaa velattomuus ja mahdollisimman pienet kiinteät kustannukset, niin että pystyn selviytymään hyvinkin pienellä rahalla esim. työttömyyden kohdatessa.
Jouluun minulla kuluu kuitenkin valitettavan paljon rahaa, kun kaksi teiniä ja myös kummilapsia yms.. Jokainen tuhlattu viiskymppinen ahdistaa ja haluaisin laittaa rahan ennemmin säästöön.
Ennen ei ollut näin, tämä säästäminen tullut nykyhallituksen myötä. Ennen sain iloa joulun järjestämisestä.
Yhtä hyvä kuin muinakin jouluina, tai itseasiassa parempikin, koska asuntolaina loppui keväällä.
No tässä vaiheessa on noin 200€ tilillä. Pitäis pärjätä sillä tän loppukuun.
Maltillinen.