Miten lapsiperheen metatyötä siirretään miehelle ilman, että lapsi siitä kärsii?
Oma kokemus omasta miehestä on tämä. Jos miehelle sanoo, että tänä syksynä sinä huolehdit lapsen talvivaatteet, niin joko mitään ei tapahdu niiden suhteen eli lapsella ei sitten ole talvivaatteita, tai sitten mies käy ostamassa vain haalarin, joka on väärää kokoa ja jättää hankkimatta pipot, kintaat ja talvikengät ym. Eli lapsi on ilman niitä. Kamala tilanne lapselle, koska ei Suomessa voi olla ilman talvivaatteita. Jos miehelle sanoi, että sinä huolehdit lapsen synttärit tänä vuonna, niin lapsi saa yhden lahjan ja pöydässä on tarjolla suklaalevy. Ja lapsi itkee lohduttomana minulle miksi ei ole kakkua, miksi tänä vuonna ei tullut yhtään vieraita jne. Jos miehelle sanoo, että sinä vastaat wilmasta joulukuun, niin mies kyllä käy lukaisemassa wilman, mutta ei huolehdi wilmaviestien ohjeiden mukaan, että lapsi olisi oikeaan aikaan koulun joulujuhlassa, siellä olisi siistimmät vaatteet päällä, lapsella olisi mukana jotain herkkuja luokan pikkujoulutunnille kuten piti jne. Ja lapsi kärsii tästäkin, tietenkin, ja itkee minulle. Ja meillä sentään on vain yksi lapsi.
Joten, miten perheen metatyötä siirretään miehelle niin, että lapsi ei tässä joudu kärsijäksi?
Kommentit (1944)
Vierailija kirjoitti:
"Totahan se on. Ei naisia ole oikeastaan ikinä opastettu mihinkään. Huvittaa vielä tänäkin päivänä kun esimerkiksi ostettiin vaimolle auto. Olin mukana rekvisiittana. Myyjä haki muhun kokoajan kontaktia. Sanoin lopulta että tuo neito on se asiakas."
No tuo sama tapahtuu kyllä autoja tuntevallekin naiselle autokaupassa.
Lienet vanhempaa sukupolvea.
Me ollaan miehen kanssa molemmat ostettu omat automme ihan itte, omilla rahoilla. En ollut mukana miehen autokaupoilla eikä mies minun. Ihan onnistui kaupan teko niinkin.
Onko sulla jotkut defenssit päällä vai miksi vaikutat hyökkäävältä?
Meidän tapauksessa se vaimo tosiaan tiesi autosta enemmän kuin minä. Mikä varmaan on aika luonnollista kun oli sitä ostamassa. Mä tartuin vaan siihen että edelleen esim tuo 30v myyjä oletti että minä olen se joka päättää tai jotain
"Bimbon. Harva bimbo taitaa istua yrityksen johtoryhmässä."
Siksi kai näistä kotitöistä ja lasten hoidon jakautumisesta väännetäänkin, osittain. Että naisillakin olis mahdollisuus istua siellä johtoryhmän bimbojen joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin se oma vaimokin pärjäisi tässä hirsilinnassa. Lämmityskulut nousisi kyl. Takkaa ei käytettäisi ollenkaan. Todennäköisesti 2v lakkaisi maalämpö ja ilmalämpö toimimasta koska ei ole huollettu. Palju olisi jäätynyt ekana talvena halki. Todennäköisesti ulkovesipiste jäätyisi halki paljua täyttäessä, aiheuttaen vesivahingon. 5v päästä vaimo möisi tän pois n50% siitä mitä on tän päivän arvo.
No pistä vaimo pihalle jos on täysin tarpeeton.
En todellakaan pistä. Eikä todellakaan ole tarpeeton. Häntä ei vaan kiinnosta tipin vertaa talotekniikka. Enkä kyl ole vielä tavannut yhtään naista joka olisi erityisen kiinnostunut lämmitys järjestelmistä yms.
Vierailija kirjoitti:
:Kysyppä vielä kumpi sukupuoli tilaa ne liiteriin asti?"
Epäilen, ettei hän jää kyttäämään, kuka ne liiteriin kantaa. Voin toki kysyä.
Ite kun toin meille kuorman niin yhdessä ne ladottiin puuvajaan. 🙄
Lukemisen ymmärtäminen 10+.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin se oma vaimokin pärjäisi tässä hirsilinnassa. Lämmityskulut nousisi kyl. Takkaa ei käytettäisi ollenkaan. Todennäköisesti 2v lakkaisi maalämpö ja ilmalämpö toimimasta koska ei ole huollettu. Palju olisi jäätynyt ekana talvena halki. Todennäköisesti ulkovesipiste jäätyisi halki paljua täyttäessä, aiheuttaen vesivahingon. 5v päästä vaimo möisi tän pois n50% siitä mitä on tän päivän arvo.
En todellakaan pistä. Eikä todellakaan ole tarpeeton. Häntä ei vaan kiinnosta tipin vertaa talotekniikka. Enkä kyl ole vielä tavannut yhtään naista joka olisi erityisen kiinnostunut lämmitys järjestelmistä yms.
Sitten et ole vain tavannut sellaisia. Ite satun olemaan kiinnostunut talotekniikasta yleisesti energiatehokkuudesta esimerkiksi. Mutta mä olenkin opiskellut energiatekniikkaa. Meidän ryhmässä oli paljon naisia ja nykyään vissiin on enemmän naisia, kuin miehiä sillä puolella. Sama trendi rakennuspuolella. 🤔
Mutta asenteet pysyy tiukassa. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten et ole vain tavannut sellaisia. Ite
Okei. Osaatko neuvoa mikä olisi energiatehokkuuden kannalta järkevin lämmitysmuoto 3 kerrokseen 260m2 massiivi hirsitaloon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No samat sanat, kun kerroin aiemmassa viestissä, että kumpi tahansa voi olla tekemässä tilauksen. Ja molempia on näkynyt klapitilausta vastaanottamassa.
Aika harvalla on mitään isompaa liiteriä, vaan kuorma tuodaan pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä tullut maalämpöpumpun ja ilmalämpöpumpun mukana ohjekirjaa? Jos ei, niin eikö vaimosi osaa googlata hoito-ohjeita? Todella outoa, sillä pitäähän ihan tavallisia kodinkoneitakin huoltaa. Siinä tiskikone ja pyykkikone tilttaa ajan mittaan, jos niitä ei puhdista. Aikamoisen bimbon olet löytänyt vaimoksesi.
Tuli ne on talokansiossa. Mä vaan mietin että mistä se va
Kyllä mä olisin valmis päättelemään tuosta, ettei sun vaimojasi ok-talot pahemmin kiinnostele. Ja se on ihan ok. Jossain on kuitenkin asuttava, ja rännimiehille talot ovat tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten et ole vain tavannut sellaisia. Ite
Tää muuten on. Just luin tosta rakennus insseiksi ja mestareiksi valmistuu enemmän naisia kuin koskaan ennen. Oliko peräti jo niin että nykyään enemmän kuin miehiä?
"Okei. Osaatko neuvoa mikä olisi energiatehokkuuden kannalta järkevin lämmitysmuoto 3 kerrokseen 260m2 massiivi hirsitaloon?"
Villasukat.
Voit ostaa palvelun alan ammattilaiselta, jos kiinnostaa. 😇
"Okei. Sovitaan näin. Mietin vaan että mitä ne sitten on kun tämä nainen soittaa meidän firmaan ja sinne lähtee mies tekemään näitä hommia? "
Sukupuolitatko kaikki ammatit? Tilaatko ravintolassa mieskokin pihvin ja pasulassa naispesijän hoitamaan sun pyykkis? Mites kaupat. Rautakaupassa vain miesmyyjän kanssa asiointia? Siis pelkkä ammattilainen ei käy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No samat sanat, kun kerroin aiemmassa viestissä, että kumpi tahansa voi olla tekemässä tilauksen. Ja molempia on näkynyt klapitilausta vastaanottamassa.
Kuorma vaan kipataan siihen maahan. Siitä sitten haetaan pitkin talvea puita sisään. Sillälailla.
Ei minun taloni ainakaan ole purkukuntoinen, vaikka olen tässä asunut yksin lasteni kanssa kohta 10 vuotta. Firmalta on tilattu salaojien teko, kattoremontti ja uusi lämmityssysteemi. Samoin wc-, kylppäri- ja keittiörempat kävi tekemässä ammattilainen. Pintaremonttia olen tehnyt, mutta ei sitä jatkuvasti tarvitse olla tekemässä. Auton osaan viedä huoltoon. Nurmikon leikkausta ja lumitöitä ei riitä edes kerta viikkoon ympäri vuoden. Muita talon ylläpitohuoltoja ei ole nimeksikään.
Ylivoimaisesti eniten aikaa kuluu päivittäin perusarjen pyörittämiseen ja lapsista huolehtimiseen. t.yh
Kauheaa miten Lasse Lehtosen sairastuminen estää Kelan toiminnan tervehdyttämisen.
Vierailija kirjoitti:
"Okei. Osaatko neuvoa mikä olisi energiatehokkuuden kannalta järkevin lämmitysmuoto 3 kerrokseen 260m2 massiivi hirsitaloon?"
Villasukat.
Mä ostin. Tää kysymys tosin oli niin helppo että jokainen kuka vähänkään ymmärtää energiatehokkuudesta tietää vastauksen.
Vierailija kirjoitti:
"Okei. Sovitaan näin. Mietin vaan että mitä ne sitten on kun tämä nainen soittaa meidän firmaan ja sinne lähtee mies tekemään näitä hommia? "
Toivottavasti ammattilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villasukat.
Mä ostin. Tää kysymys tosin oli niin helppo että jokainen kuka vähänkään ymmärtää energiatehokkuudesta tietää vastauksen.
Yllätyitkö että vastaus oli jaarittelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villasukat.
Yllätyitkö että vastaus oli jaarittelua?
Olisin ollut yllättynyt jos olisi ollut asiantunteva vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuorma vaan kipataan siihen maahan. Siitä sitten haetaan pitkin talvea puita sisään. Sillälailla.
Niin että se sun oma luetun ymmärtäminen, kun kerroin, että ite kannetaan miehen kanssa yhdessä kärrystä puut vajaan?
Ja niin varmaan tekee moni niistä klapikuorman vastaanottaneista muistakin pariskunnista, kuten myös aiemmin kerroin.