Kuka aloittaa joulun IKEAn buffetilla??
Eikö millään malta odottaa itse joulua? Onko tämä sitä mulle kaikki heti nyt?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika teennäinen aloitus, jos pääpointti on siinä, ettei jouluruokaa saisi syödä etukäteen. Aika monet työnantajat tarjoavat joululounaan ravintolassa ennen joulua. Laivoillakin tarjotaan joululounasta jo koko marraskuun.
Miksi pitää tarjota juuri jouluruokaa? Miksei jotain muuta??
ap
Nimenomaan koska halutaan tarjota jouluinen ateria työnantajan puolesta, ei mikä tahansa ateria. Mieluummin voisi paheksua esim. joululauluja marraskuussa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ensimmäinen kerta kun kuulen jouluruokien olevan niin pyhiä, että niitä saa syödä vain yhdellä aterialla vuodessa.
Ei ole ensi kerta kun kuulen ettei millään perinteikkäällä ole väliä, eikä mitään tarvitse malttaa odottaa. Hienoa meininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika teennäinen aloitus, jos pääpointti on siinä, ettei jouluruokaa saisi syödä etukäteen. Aika monet työnantajat tarjoavat joululounaan ravintolassa ennen joulua. Laivoillakin tarjotaan joululounasta jo koko marraskuun.
ap
Nimenomaan koska halutaan tarjota jouluinen ateria työnantajan puolesta, ei mikä tahansa ateria. Mieluummin voisi paheksua esim. joululauluja marraskuussa.
En halua työnantajalta tällaista vaan varaan sen läheisilleni.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ensimmäinen kerta kun kuulen jouluruokien olevan niin pyhiä, että niitä saa syödä vain yhdellä aterialla vuodessa.
Kysypä amerikkalaisilta kiitospäivän illallisesta ;)
Siellä syödään kalkkunaa. Uskoisin että kalkkunaa saa syödä muinakin päivinä vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Joululaulut alkaa luomaan tunnelmaa. Glögien juominen yms kanssa. Kaikki rauhoittuu joulupäydän ääreen aattona. Mutku ei, ikeaan vaan heti kun pääsee. Surullista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysypä amerikkalaisilta kiitospäivän illallisesta ;)
Siellä syödään kalkkunaa. Uskoisin että kalkkunaa saa syödä muinakin päivinä vuodessa.
Saahan kinkkuakin eri muodoissa syödä läpi vuoden, huono kommentti. Kiitospäivän ateria on aivan eri kokonaisuus. Otetaan selvää ennen kommentointia?
ap
Sytytetään juhannuskokko kesäkuun alussa. Koska voin.
Vierailija kirjoitti:
Käväistiin koko perhe Teboililla vetämässä kinkut ja laatikot! Tankattiin samalla.
Muualla maailmassa vuoden tärkeimmän juhlan ja sen aterian kohtelu näin aiheuttaisi ison keskustelun kulttuurin näivettymisestä. Ei meillä :)
ap
Perinteet roskiin. Kuka niillä mitään tekee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ettekö voi jättää sitä työntekijöiden läheisille?
Ap on niitä uhriutujia, jotka väsää jouluateriaa hirveällä antaumuksella ja saa sitten hermoromahduksen aattona kun kaikki ei menekään käsikirjoituksen mukaan.
Itse tykkään jouluruoasta ja syön sitä mielelläni useammankin kerran joulukuun aikana. En paheksu ravintoloiden tarjoamia joululounaita.
Tosin tänä vuonna IKEA ilmeisesti halpuuttanut joulupöydän ainekset kun hintalaatusuhde asiakkaalle on ollut liian hyvä ja suosio kasvanut kohisten Suomessa.
Miksi ihmeessä jouluruokaakin pitäisi odottaa aattoon? Hyvin harva sitä kuitekaan ympärivuoden syö, että jos 11 kuukautta odotusta ja sitten buffaan?
Aattona on paljon muutakin tapahtumaa kuin jouluruoka. Vaikka mä kyllä aina laitan jotain spessua silloin tarjolle, ettei sitä muulloin sitten saa.
Itse en ole Ikean sapuskoilla koskaan käynyt, mutta saahan sitä jouluruokaa työmaaruokaloista, muista buffeteista, kouluissa on jouluruokapäivä ja tietty pikkujouluissa. Ettei se Ikea ja aatto nyt niin erityisasemassa ole. :)
Mä olen meille tehnyt tavaksi, että Itsenäisyyspäivänä syödään pienimuotoisempi harjotusateria ja sitten seuraavan kerran aattona. Muutoin ei jouluruokaa syödä.
Vierailija kirjoitti:
Ap on niitä uhriutujia, jotka väsää jouluateriaa hirveällä antaumuksella ja saa sitten hermoromahduksen aattona kun kaikki ei menekään käsikirjoituksen mukaan.
Itse tykkään jouluruoasta ja syön sitä mielelläni useammankin kerran joulukuun aikana. En paheksu ravintoloiden tarjoamia joululounaita.
Tosin tänä vuonna IKEA ilmeisesti halpuuttanut joulupöydän ainekset kun hintalaatusuhde asiakkaalle on ollut liian hyvä ja suosio kasvanut kohisten Suomessa.
Olet väärässä. Ja jouluruokaahan syödään useampana päivänä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä jouluruokaakin pitäisi odottaa aattoon? Hyvin harva sitä kuitekaan ympärivuoden syö, että jos 11 kuukautta odotusta ja sitten buffaan?
Aattona on paljon muutakin tapahtumaa kuin jouluruoka. Vaikka mä kyllä aina laitan jotain spessua silloin tarjolle, ettei sitä muulloin sitten saa.
Itse en ole Ikean sapuskoilla koskaan käynyt, mutta saahan sitä jouluruokaa työmaaruokaloista, muista buffeteista, kouluissa on jouluruokapäivä ja tietty pikkujouluissa. Ettei se Ikea ja aatto nyt niin erityisasemassa ole. :)
Mä olen meille tehnyt tavaksi, että Itsenäisyyspäivänä syödään pienimuotoisempi harjotusateria ja sitten seuraavan kerran aattona. Muutoin ei jouluruokaa syödä.
Miksi juhannuskokkoa pitäisi odottaa juhannukseen. Miksi ylioppilasjuhlia pitäisi odottaa lakkiaisiin. Lista on loputon, joten keksi joku muu argumentti.
ap
Valtaosa. Koska suomi ei osaa ylläpitää kulttuuria millään alueella.
Minä aloitan jouluruokien syömisen jo heinäkuussa. Koska voin.
En ole koskaan tajunnut ap:n kaltaisia ihmisiä, jotka moralisoi ja puuttuu toisten ihmisten tekemisiin ja valintoihin. Jokainen muokkaa esim. jouluperinteensä oman mielensä mukaan, eikä siihen minusta kenelläkään ole mitään sanomista. Ap ei tunnu tajuavan ettei joulu tai jouluruoka edes merkitse kaikille yhtään mitään. Ap voisi vain keskittyä omiin traditioihinsa ja jättää muiden ylenkatsomisen vähemmälle. Muiden yläpuolelle asettuminen ei ole koskaan viisas ratkaisu. Jossain vaiheessa elämää, se aina tavalla tai toisella kostautuu.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tajunnut ap:n kaltaisia ihmisiä, jotka moralisoi ja puuttuu toisten ihmisten tekemisiin ja valintoihin. Jokainen muokkaa esim. jouluperinteensä oman mielensä mukaan, eikä siihen minusta kenelläkään ole mitään sanomista. Ap ei tunnu tajuavan ettei joulu tai jouluruoka edes merkitse kaikille yhtään mitään. Ap voisi vain keskittyä omiin traditioihinsa ja jättää muiden ylenkatsomisen vähemmälle. Muiden yläpuolelle asettuminen ei ole koskaan viisas ratkaisu. Jossain vaiheessa elämää, se aina tavalla tai toisella kostautuu.
Syy miksi täällä ei ole yhtä vakiintuneita ja vahvoja kulttuurillisia tapoja on tämä asenne. Ei merkkaa MULLE yhtään mitään -meininki on käsin kosketeltavissa, ja tilanne vaan pahenee. Surullista.
ap
Kuka niin on sanonut? Aattoillallisen pitäisi olla ns. pyhä (kun kerran tätä termiä haluat käyttää), ja osa joulun vieton kulttuuria. Jouluruokaahan syödään sitten siitä lähtien monta päivää, joten kommenttisi on melko heikko.
ap