Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut mammat/äitylit suuttuu, kun oma (aikuinen) lapsi/teini sanoo olevansa VELA?

Vierailija
06.12.2025 |

ja alkaa kiukku, syyllistäminen, painostaminen yms?

Lisääntyminen on jokaisen oma asia ja moni tietää jo alle 10-vuotiaana ettei aio ikinä hankkia lapsia ja se päätös pitää.

Viimeiseksi lapsi tarvitsee itselleen vanhempaa, joka itsekkäästi öyhöttäen lyttää toisen elämänvalintaa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki epäkypsyydestä. Synnyttäminen vähentää syöpiä naisilla. Tämä jo osoittaa, että lapsettomuus on luonnotonta.

Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinolemisen tuska iskiessä viimeistään vanhana. Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta.

Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään.

Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän ihmissuhteen elämässään ja kärsivät yksinolosta lapsivihan takia.

Mummoiässä koiran ulkoiluttaminen sateella ja viinin lipittely voi tuntua tyhjältä kun muilla on jälkikasvua ja nauttivat elämänsä tärkeimpien ihmisten seurasta ja yhteisestä elämän kokemuksesta.

Vierailija
22/38 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakottavan kontrollin kriminalisointi on tulossa rikoslakiin ensi vuoden lopulla ilmeisemmin, koskee myös painostusta lastentekoon. Käykää nuoret(ja vanhemmatkin) tutustumassa kyseiseen lakiin, löytyy ihan googlaamalla mitä pitää sisällään.

Vassariperseilijät haluavat totalitaarisen yhteiskunnan määräävän kaikesta. Mitään vapautta ei ole näköpiirissä. 

Trumpin voitto on hyvä asia maailmalle kun woke, lqbt, transnarsistit, feminatsit saavat nenilleen Trumpin voiton kautta.

Rehellisyys nousee uuteen arvostukseen, kun asioista saa puhua oikeilla nimillä. Sukupuolia on kaksi ja kehopositiivisuus on sairaalloista lihavuutta.

Miehekkyys ei ole toksista maskuliinisuutta. Valhe toksiesta miehisyydestä on feminatsien valhe, jolla he hankkivat vaikutusvaltaa naisten joukossa.

Äiti on äiti eikä mikään mies, joka voi synnyttää.

Mies joka leikkaa munat pois ei ole nainen. Hän on mielenterveyspotilas ja iso korsto oikeasti raskaaksi tulevien naisten maailmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ole suuttunut, koska asia ei kuulu minulle. Varmaan saan kuitenkin olla vähän surullinen heidän päätöksestään? Tuntuu että me kaikki jäämme paljosta vaille. Toisaalta ei ole vastuutakaan.

Älä nyt saatana ainakaan mene sitä sanomaan heille. Se olisi yhtä tahditonta kuin ilmoittaa että olet surullinen heidän perheenlisäyksestään.

(Kun menin naimisiin, äitini kielsi minua hankkimasta lapsia, koska hän ei ainakaan niitä hoitaisi. Olin naimisissa kuusi vuotta ennen kuin sain ensimmäisen lapseni, ja äitini piti lupauksensa. Näki lastenlapsiaan kerran, pari vuodessa. Nyt hän on vanha, sairas ja yksin, ja hän vinkuu miksi aikuiset lastenlapset eivät koskaan käy mummolassa.)

Elämänketju on 4 miljardia vuotta pitkä. Ei siihen voi suhtautua välinpitämättömästi jos oma lapsi päättää olla elämänketjumme ensimmäinen joka sen katkaisee. Olisin hyvin pettynyt häneen jos hän katkaisee minun ketjuni itsekkäistä syistä. Olen hankkinut lapsia jotta ketjuni ei katkea. 

Vierailija
24/38 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi vela-lasta ja asia on minulle ja miehelleni ok. On jokaisen oma asia hankkiiko lapsia vai ei. 

Vierailija
25/38 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ole suuttunut, koska asia ei kuulu minulle. Varmaan saan kuitenkin olla vähän surullinen heidän päätöksestään? Tuntuu että me kaikki jäämme paljosta vaille. Toisaalta ei ole vastuutakaan.

Älä nyt saatana ainakaan mene sitä sanomaan heille. Se olisi yhtä tahditonta kuin ilmoittaa että olet surullinen heidän perheenlisäyksestään.

(Kun menin naimisiin, äitini kielsi minua hankkimasta lapsia, koska hän ei ainakaan niitä hoitaisi. Olin naimisissa kuusi vuotta ennen kuin sain ensimmäisen lapseni, ja äitini piti lupauksensa. Näki lastenlapsiaan kerran, pari vuodessa. Nyt hän on vanha, sairas ja yksin, ja hän vinkuu miksi aikuiset lastenlapset eivät koskaan käy mummolassa.)

Elämänketju on 4 miljardia vuotta pitkä. Ei siihen voi suhtautua välinpitämättömästi jos oma lapsi päät

Millainen yli-ihminen olet, kun sinun geeniesi jatkuminen on noin tärkeää? Se lapsesi on sinusta erillinen ihminen omine haluineen ja tunteineen, kannattaisi katkaista napanuora.

Vierailija
26/38 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakottavan kontrollin kriminalisointi on tulossa rikoslakiin ensi vuoden lopulla ilmeisemmin, koskee myös painostusta lastentekoon. Käykää nuoret(ja vanhemmatkin) tutustumassa kyseiseen lakiin, löytyy ihan googlaamalla mitä pitää sisällään.

Vassariperseilijät haluavat totalitaarisen yhteiskunnan määräävän kaikesta. Mitään vapautta ei ole näköpiirissä. 

Trumpin voitto on hyvä asia maailmalle kun woke, lqbt, transnarsistit, feminatsit saavat nenilleen Trumpin voiton kautta.

Rehellisyys nousee uuteen arvostukseen, kun asioista saa puhua oikeilla nimillä. Sukupuolia on kaksi ja kehopositiivisuus on sairaalloista lihavuutta.

Miehekkyys ei ole toksista maskuliinisuutta. Valhe toksiesta miehisyydestä on feminatsien valhe, jolla he hankkivat vaikutusvaltaa naisten joukossa.

Äiti on äiti eikä mikään mies, joka voi synnyttää.

Mies

Joo, onhan se tosi kauheeta, että lailla suojataan heikossa asemassa olevia, eikä voikaan enää esimerkiksi painostaa synnyttämään vastentahtoisesti🙄

Vierailija
27/38 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä jotkut? Ei varmasti ole yleistä. Miksi jotkut velat nimittelevät toisia äityleiksi?

Vierailija
28/38 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämänketju on 4 miljardia vuotta pitkä. Ei siihen voi suh

Miten tärkeää? 

Vierailija
29/38 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti on äiti eikä

Puhut jostain muslimien painostamisista. Ei koske muita.

Vierailija
30/38 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki epäkypsyydestä. Synnyttäminen vähentää syöpiä naisilla. Tämä jo osoittaa, että lapsettomuus on luonnotonta.

Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinolemisen tuska iskiessä viimeistään vanhana. Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta.

Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään.

Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän ihmissuhteen elämässään ja kärsivät yksinolosta lapsivihan takia.

Mummoiässä koiran ulkoiluttaminen sateella ja viinin lipittely voi tuntua tyhjältä kun mui

Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki epäkypsyydestä. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinolemisen tuska iskiessä viimeistään vanhana. Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän ihmissuhteen elämässään ja kärsivät yksinolosta lapsivihan takia.

Uskomatonta tekstiä, kuuntelisit itseäsi. Kaikki eivät halua omia lapsia, mutta se ei tarkoita että he vihasivat lapsia. Ja että ihminen on epäkypsä, jos hän ei ole äiti/isä. Just joo. Yksinolemisen tuskaa voi olla missä iässä vaan, nuorena tai vanhana, oli lapsia tai ei.

Vierailija
31/38 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tänään sitä ja huomenna taas tätä, huh, huijaa!

Vierailija
32/38 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on vela?

Vierailija
33/38 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämänketju on 4 miljardia vuotta pitkä. Ei siihen voi suh

Minä olen sellainen yli-ihminen, joka on selvinnyt 4 miljardia vuotta elämänketjussa, jota on evoluutio muokannut 4 miljardia vuotta, satojen miljoonien sukupolvien ketjussa. Samalla on miljardi kertainen määrä elämää kuollut tässä elämänkilpailussa. Siksi minä olen ainutlaatuinen ja yli -ihminen. 

Oletko sinä kysynyt vanhemmiltasi että mitä mieltä he ovat siitä että et jatkanut heidän sukuaan? Ajattelitko vain sinun omaa helppoa elämääsi.

Vierailija
34/38 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehekkyys ei ole toksista maskuliinisuutta. Valhe toksiesta miehisyydestä on feminatsien valhe, jolla he hankkivat vaikutusvalt

Ihan suomalaisiakin naisia painostetaan todella rankasti. Minä olen yksi esimerkki heistä. Minut yritettiin pakottaa lastentekoon, että olisi saatu sukuun minusta yleisorja, jota voi kontrolloida lapsen kautta. Ulospäin kulissit kunnossa tottakai.

Vierailija
35/38 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta ja tähän mennessä viisi lastenlasta. Kuopuksella ei vielä ole lapsia, mutta kyllä minä toivon että pääsisin näkemään hänenkin jälkikasvuaan, mutta painostamaan tai kiukuttelemaan en ole ajatellut ryhtyä. Jokainen lapsi on rakas ja heidän perheensä myös. Lastenlasten kasvua ja kehitystä on aivan mahtava seurata.

Vanhemmat lapset ovat löytäneet hyvät puolisot ja meillä on perheessä oivalliset ja sopuisat, läheiset välit. Vietämme joulut, synttärit, isäin- ja äitienpäivät yhdessä. Autamme toisiamme ja olemme läsnä arjessa. Se on antoisaa ja rakkaudentäyteistä elämää.En tyrkytä sitä kenellekään,  mutta kokemukseni haluan tässä jakaa.

Vierailija
36/38 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska äitiys on asia, jonka jokaisen naisen pitäisi saada kokea.  Kaikki eivät sitä nuorempana tunnista, mutta vanhempana kyllä asia surettaa, kun kaikki se tyhjänpäiväinen hömpötys on tehty, mitä monet kutsuvat upeaksi vela-elämäksi.

Vierailija
37/38 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolme lasta ja tähän mennessä viisi lastenlasta. Kuopuksella ei vielä ole lapsia, mutta kyllä minä toivon että pääsisin näkemään hänenkin jälkikasvuaan, mutta painostamaan tai kiukuttelemaan en ole ajatellut ryhtyä. Jokainen lapsi on rakas ja heidän perheensä myös. Lastenlasten kasvua ja kehitystä on aivan mahtava seurata.

Vanhemmat lapset ovat löytäneet hyvät puolisot ja meillä on perheessä oivalliset ja sopuisat, läheiset välit. Vietämme joulut, synttärit, isäin- ja äitienpäivät yhdessä. Autamme toisiamme ja olemme läsnä arjessa. Se on antoisaa ja rakkaudentäyteistä elämää.En tyrkytä sitä kenellekään,  mutta kokemukseni haluan tässä jakaa.

Miksi toivot lapsillesi elämää, jota he eivät välttämättä itse halua, ja sinulla ei ole siihen päätösvaltaa? Jos rakastaisit lapsiasi pyyteettömästi ja ilman ehtoja, et asettaisi tällaisia salaisia odotuksia heihin, vaan hyväksyisit heidät sellaisena kuin he ovat.

Vierailija
38/38 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te itse vaan luulette, että jotain kiinnostaa teidän lapsettomuus. Eikä kukaan ole kiinnostunut teidän jälkeisistä, vaikka teille se surkimus on kaikki kaikessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi