Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onhan tää Katri-Helenan viimeinen konsertti aika kauheaa kuunneltavaa

Vierailija
06.12.2025 |

Ajatelkaa että jotkut vielä maksoivat päästäkseen paikalle 

Kommentit (165)

Vierailija
121/165 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana toi rumpali 😍

Niin on ,ihan paras. Kuka lieneekään?

Sama osui tämän mummon silmään ja korvaan. Rakastan rumpaleita yleensäkin.😍

Vierailija
122/165 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Justiin ihmetellään paljon musiikkia harrastaneen (mm. yhdessä Suomen parhaista kuoroista laulaneen) miehen kanssa, kuinka hyvältä hänen äänensä vieläkin kuulostaa ja kuinka puhtaasti (nuotilleen) hänen laulunsa menee. Ihan uskomatonta 80-vuotiaalta.

Meinasit, että musikaalisuus katoaa iän myötä?

Joskus en jaksa.

Laulaminen on lihastyöskentelyä, oli miten musikaalinen tahansa, ja lihakset tuppaavat heikkenemään ja surkastumaan ikääntyessä. Koordinaatiokin usein huononee. Katrin äänestä tätä ei huomaa juuri mitenkään, ja se on kahdeksankymppiselle aika hyvin. En minäkään jaksa yksinkertaisia ihmisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/165 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni äänestä kyllä huomasi ikääntymisen, eikä hän meinannut mitenkään pysyä oikeassa rytmissä orkesterin ja kuoron kanssa eli hidastumisen huomasi. Katrin olisi kannattanut lopettaa jo ajat sitten.

r y s s ä t.  trollaa, kun liian sinivalkoinen ääni ja  Suomen kansallisartisti Katri.

Vierailija
124/165 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa ap olla pietarin trolli.

Vierailija
125/165 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autotune on keksitty, mummot!

Vierailija
126/165 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan, kun mainittu daami aloitti uransa. Muistan myös, miten jonkun kaverin kanssa väiteltiin, kumpi on parempi, Katri Helena vai Laila Kinnunen. Minä kannatin Lailaa enkä ole mieltäni muuttanut, olkoonkin, että hänen elämänsä ei ollut niin puhtoista kuin Katrin. Kerran olen Katrin nähnyt livenä, kun oli kotikylän osuuskaupan joku juhla. Tuota viimeistä konserttia en ole katsonut, silloin kun se tuli ensimmäisen kerran enkä tänäänkään. Ei kiinnosta pätkän vertaa.

Terveisin toksinen boomeri-mummo

Wauts, juniori on oppinut sivistyssanoja! Toki pitäisi myös ymmärtää, mitä se sana oikeasti tarkoittaa suomeksi. Epäilen kyllä sitä kohdaltasi.

Vierailija
127/165 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Mahtaa ap olla pietarin trolli.'

Sama epäilys. 👋

Vierailija
128/165 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaapas. Tuli tippa silmään.  Olen 80 luvun lapsia ja sinne kuului katri.

Lue koko ketju niin tiedät millaista ihmistä kehut. Jos sulla on vaikka lemmikki kissa tai koira niin Katrin mielest et saa itkee eik surran kun lemmikkis kuolee. 

Monilla etenkin vanhemmilla ihmisillä on tuollainen suhtautuminen lemmikkeihin. Voin ihan vain olla heidän kanssaan eri mieltä enkä heiltä lupaa tarvitsekaan oman lemmikkini suremiseen. Itkin silmät päästäni, kun kissani kuoli.

Tässä on nyt kyse Katri Helenasta artistina, hänen lauluistaan, jotka ovat monen suomalaisen sydäntä lähellä, sekä vuosikymmenten uran hienosta päätöksestä. Kiitos, Katri!

Vierailija
129/165 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni äänestä kyllä huomasi ikääntymisen, eikä hän meinannut mitenkään pysyä oikeassa rytmissä orkesterin ja kuoron kanssa eli hidastumisen huomasi. Katrin olisi kannattanut lopettaa jo ajat sitten.

Taidat olla kateellinen kollega ja oma ura ei ole oikein lähteny nousuun 

Vierailija
130/165 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi voinut luulla, että Katrin musiikin kysyntä olisi lähtenyt kovaan nousuun tuon konsertin jälkeen, mutta niin ei käynyt.

Vierailija
131/165 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mulle tähtitaivas anna valo pimeään! Kiitos Katri ! 

Vierailija
132/165 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Justiin ihmetellään paljon musiikkia harrastaneen (mm. yhdessä Suomen parhaista kuoroista laulaneen) miehen kanssa, kuinka hyvältä hänen äänensä vieläkin kuulostaa ja kuinka puhtaasti (nuotilleen) hänen laulunsa menee. Ihan uskomatonta 80-vuotiaalta.

Meinasit, että musikaalisuus katoaa iän myötä?

Joskus en jaksa.

Äänijänteet rasittuvat iän myötä.Minäkin puhun kuin jonkun ukki vaikka olen nainen, en niin vanhakaan. 

Vierailija
133/165 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida käyttää alkoholia lainkaan!

Jaa sen takia laulu on niin epävireinen. 

Kerroin kommenttisi miehelleni, jolla on absoluuttinen sävelkorva (eri mies kuin se, josta ekalla sivulla kommentoinut kirjoittaja kertoo). Hän ihmetteli, mitä vikaa korvissasi mahtaa olla, sillä hän ei kuullut äsken esitetyssä TV-lähetyksessä Katri Helenan laulussa minkäänlaista epävireisyyttä.

Ei tuo aiemmin mainittu musikaalinen mieskään tuosta epävireydestä maininnut mitään. Jos sitä olisi ollut, olisi varmaan marmattanut kovaan ääneen koko lähetyksen läpi.

Vierailija
134/165 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta vain tämä + ed. 'handu'.

Iigor ei taida päivää sen enempää 

juhlistaa. Vahva veikkaus. 

Vierailija
135/165 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis ollut kolme kertaa naimisissa? Yksi puoliso siis kuoli ja kahdesti on eronnut? Sukunimi on tuolta kuolleelta puolisolta.

Ensimmäinen avioliitto oli nuoruuden hairahdus eikä kestänyt kauaa.  Aivan samoin kuin minullakin, teiniavioliitto, joka kesti vain viisi vuotta.

Jos Timo Kalaoja ei olisi kuollut, he olisivat mitä todennäköisimmin vieläkin naimisissa.  He olivat onnellinen aviopari, ja lapset on tuosta avioliitosta.

Avioliitto Panu Rajalan kanssa oli erehdys, vaikka alkoikin hyvin romanttisesti ja ainakin ulospäin kauniisti.  Rajala sen taisi sössiä, ja he oli muutenkin kaksi ihan eri alan ihmistä, ei sopineet toisilleen.  Mutta varmasti he rakastuivat toisiinsa ihan aidosti ensin.  

Minä en näe mitään pahaa, syntistä tai moraalitonta näissä asioissa.  

Kukapa meistä niin täydellinen sitten on tai on ollut, saati synnitön.  Niin, heittäkääpäs nyt se ensimmäinen kivi, kuka katsoo olevansa siihen oikeutettu.

Minä olin 12 -vuotias, kun Katri Helena lauloi niistä puhelinlangoista.  Silloin minäkin heräsin pop-musiikin maailmaan.  Minulle Katri Helena ja Danny on niitä, jotka on olleet ikäänkuin taustalaulajia koko elämälleni, Katri ihan tähän päivään asti.  On se aika ihmeellistä.  Niin paljon on niitä, jotka on tulleet, olleet aikansa ja menneet.  Eipä olisi silloin uskonut.

Kukahan nykyisistä suosikeista olisi pinnalla vielä 60 vuoden päästä?  

Vierailija
136/165 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuunteli kasarilla jonkun verran 

sinivalkoista, karismaattista Helunaa.

Samoin (edesmennyt)

tekstiilitaiteilija-tätini

atelierissaan/studiossaan, jossa

asuin aikanaan 3 kk.

Vierailija
137/165 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän päätteeksi. Kiitos upeasta suomalaisesta konsertista, hän lauloi kaikki laulut suomeksi. Kiitos.

Ja se miten hän kykenee viemäään yleisön mukanaan, ettei nämä tylsisty ja joudu seisomaan tyhjällä mielellä.

Kaunista ja herkkää, simät kostuovat kyllä monessa kohden. Yleisö oli haltioissaan.

Hieno lopetus pitkälle uralle. Eipä siihen kykene maailman  tähdet.

Vierailija
138/165 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei nytz aikaisemmin mitenkään. Hän on yksi vanhimmista noin pitkän konsertin pitäjistä. Euroopan  maissa tuskin on vastaavaa pidettyä esiintyjää. Hyvä Katri olet meille osa elämää ja lsulusi ovat kerrassaan kauniita.

Mick Jagger kumppaneineen?

Vierailija
139/165 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna mulle tähtitaivas anna valo pimeään! Kiitos Katri ! 

Tämä on mulle se tärkein laulu :.) Lapsena tässä minuun vetosi melankolinen soundi, lauloinkin aina mukana mutta vasta aikuisena todella kiinnitin huomiota sanoihin. Sydäntäsärkevästi sopivatkin rakkaudettomaan lapsuuteen/elämään. Laulusta tuli entistäkin koskettavampi.

Miten muilla ketjulaisilla? Jokaisella on varmaan oma tärkein Katri-laulunsa!

Vierailija
140/165 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siis ollut kolme kertaa naimisissa? Yksi puoliso siis kuoli ja kahdesti on eronnut? Sukunimi on tuolta kuolleelta puolisolta.

Ensimmäinen avioliitto oli nuoruuden hairahdus eikä kestänyt kauaa.  Aivan samoin kuin minullakin, teiniavioliitto, joka kesti vain viisi vuotta.

Jos Timo Kalaoja ei olisi kuollut, he olisivat mitä todennäköisimmin vieläkin naimisissa.  He olivat onnellinen aviopari, ja lapset on tuosta avioliitosta.

Avioliitto Panu Rajalan kanssa oli erehdys, vaikka alkoikin hyvin romanttisesti ja ainakin ulospäin kauniisti.  Rajala sen taisi sössiä, ja he oli muutenkin kaksi ihan eri alan ihmistä, ei sopineet toisilleen.  Mutta varmasti he rakastuivat toisiinsa ihan aidosti ensin.  

Minä en näe mitään pahaa, syntistä tai moraalitonta näissä asioissa.  

Kukapa meistä niin täydellinen sitten on ta

Niin olin minäki tuota 13 vuotiaan ikää kun hän aloitti. Isäni ja äitini olivat faneja ja mummo oli myös fani. Meitä silloin alussa 3 polvea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi