Onhan tää Katri-Helenan viimeinen konsertti aika kauheaa kuunneltavaa
Ajatelkaa että jotkut vielä maksoivat päästäkseen paikalle
Kommentit (164)
Meillä soi oikein single levy jatkuvasti puhelinlangat laulaa.
Sitten muutin aikuisena ulkomaille ja tuli katkos, mutta kun ymmärsin kotimaani tärkeyden niin Katrin lauluista tuli aina kyyneleet silmiin.
Ihana konsertti. Katrin ääni soi hienosti, hieno orkesteri, hyvät tausta laulajat. Katri on tyylikäs ja tyyni.Katri Helenan musiikki on kuulunut elämääni lapsesta saakka, moni laulu on liittynyt elämän suuriin hetkiin, esim. Mun sydämeni tänne jää on kuulunut kaikkien rakkaitteni hautajaisissa. Itkin melkein koko konsertin ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni äänestä kyllä huomasi ikääntymisen, eikä hän meinannut mitenkään pysyä oikeassa rytmissä orkesterin ja kuoron kanssa eli hidastumisen huomasi. Katrin olisi kannattanut lopettaa jo ajat sitten.
No ei nytz aikaisemmin mitenkään. Hän on yksi vanhimmista noin pitkän konsertin pitäjistä. Euroopan maissa tuskin on vastaavaa pidettyä esiintyjää. Hyvä Katri olet meille osa elämää ja lsulusi ovat kerrassaan kauniita.
Mick Jagger kumppaneineen?
Mickkuinka vanhana , mutta kumppaneineen. Esiintyikö yhtä soittoa 2 tuntia kerrallaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei laulanut Miljoonaa ruusua
Rys sän lauluja.
Vierailija kirjoitti:
Eikse oo Veera Teleniuksen biisi?
En kommentoinut jo sangen iäkkään
taiteilijan äänen pientä epävireyttä/
mahdollista heikkoutta.
En myöskään hänen avioliittojaan.
On enää hyvin harvinaista olla
koko elämänmittaisessa, vuosikymmenten
liitossa yhden ja saman puolison kanssa.
Näemmehän suomalaisten julkisuuden
hlöiden avioituvan jopa 4-5 kertaa ennen
viisikymppisiään. Tämä on ok. Ei
paheksuntaa kenenkään viidennelle liitolle.
Omat isovanhempani ja vanhempani
avioituivat vain kerran. Samoin veljeni.
Kukin tyylillään. Mitä muuta voisimme
todeta. 🤔 Rakkaus johdattaa ja määrittää.
Tunteet eivät papin aamenesta muutu
suuntaan tai toiseen. Arkielämä saman
katon alla lienee samaa puurtamista niin
avo- kuin aviopareillakin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä on kauheaa?
Itse juuri nautiskelen.
Aina ne samat jollotukset. Sinivalkoinen ääni, höpö,höpö, bisnes mielessä ne on tehty eikä mikään Suomi kuva...
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikki biisit jotain itkuvirsiä?
Ei suinkaan.
Lauloihan Katri sen Viddu mä vedin kaksi viikkoo putkee Viddu mä vedin kaikkee mömmöö viddu mä räppään viddu koko yön. Hieno biisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on 80-vuotias ja vetää kuin nuori artisti.
Ennen kaikkea tuoa yhteisyys katsomon kanssa.
Minä nyt tietsikalla katson ja kuuntelen.
Kyyneleet silmissä.
Veti playbackina. Kuuluhan se silloin hienolta. Ei ois onnistunut livenä. Kuka sanoikaan ettei koskaan sorru blaybackiin? Pitää kaivaa se. Onhan se noloa, kun konsertin lopussa käy ilmi että kaikki oli playback. Tuli ilmi siinä kun Katri ei aloittanut viel suutaan aukoo, oli muuaelle päin, kun kajahti laulu eetteristä.
Häh mitä se orkestei sitten siellä teki livenä?
Tietysti lauloi mukana mut se oikea tuli ulos blaybackina. Ota selvää mikä on blayback.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyyneleet silmissä.
Veti playbackina. Kuuluhan se silloin hienolta. Ei ois onnistunut livenä. Kuka sanoikaan ettei koskaan sorru blaybackiin? Pitää kaivaa se. Onhan se noloa, kun konsertin lopussa käy ilmi että kaikki oli playback. Tuli ilmi siinä kun Katri ei aloittanut viel suutaan aukoo, oli muuaelle päin, kun kajahti laulu eetteristä.
Tietysti lauloi mukana mut se oikea tuli ulos blaybackina. Ota selvää mikä on blayback.
Ai miksi MINÄ ottaisin selvää, kun asia on niin kuin sanon.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että hämmästyttävää laulamista vielä 60 vuoden keikkailun jälkeen. Katrilla on pysynyt aina järki päässä ja hän on pitänyt itsestään huolta. Suomessa on myös älyttömän hyviä muusikoita, soittoporukka ja sovitukset erinomaisia.
Sovitukset oli äärimmäisen yksioikoisia eivätkä mitenkään erinomaisia mutta nämähän on pitkälti makuasioita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyyneleet silmissä.
Jotain ulkomaan kieltä ? Osaatko suomea. Oletko Mammu ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyyneleet silmissä.
Tarkoitatko Playback ?
Upea Katri ja upeaakin upeampi konsertti! Joku täällä tiedusteli Katrin elämänbiisiä, minulle se on Nuoruus on seikkailu. Tuon kappaleen ilmestymisen aikoihin olen ollut varhaisteini, siitä alkaen olen tykännyt tuosta kappaleesta.
Vierailija kirjoitti:
"Käännöskappaleita kuten melkein kaikki suomalaiset kappaleet."
70-luvulla ja vielä 80-luvun alussa tehtiin paljon käännöskappaleita. Miksiköhän nykyisin enää ei tehdä? Onko joku sopimustekninen syy?
Tähän liittyy sopimustekniset syyt, lupia käännöksiin saa vähemmän (sanoi eräs levy-yhtiön pomo). Toinen syy on, että rohkeammin tehdään nykyisin lauluja itse, etenkin rock-puolella. Esim. Mikko Alatalo ei saanut Eric Claptonin Tears in heaven käännöslupaa. Kun ajattelee monia tunnettuja biisejä, ei niistä ole suomenkielisiä versioita. Tietenkin keikoilla voi esittää.
Itse asiaan, Katri Helenasta en ole koskaan pitänyt. Paula Koivuniemen persoonasta tykkään enemmän..
Hieno konsertti.
En ole Katrin fani, mutta oli koskettava upea konsertti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni äänestä kyllä huomasi ikääntymisen, eikä hän meinannut mitenkään pysyä oikeassa rytmissä orkesterin ja kuoron kanssa eli hidastumisen huomasi. Katrin olisi kannattanut lopettaa jo ajat sitten.
No ei nytz aikaisemmin mitenkään. Hän on yksi vanhimmista noin pitkän konsertin pitäjistä. Euroopan maissa tuskin on vastaavaa pidettyä esiintyjää. Hyvä Katri olet meille osa elämää ja lsulusi ovat kerrassaan kauniita.
Mick Jagger kumppaneineen?
Samoin Bob Dylan, Eric Clapton, Paul McCartney ja Deep Purplen hemmot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikse oo Veera Teleniuksen biisi?
Alla Pugatsovan
On hirveetä. Tunnen suurta myötähäpeää, kun Katri laulaa sen laulun Leijonakuningas elokuvasta. Tsiisus, se on surkeaa kuultavaa!!!
Anneli Saaristo esittää sen ziljoona kertaa paremmin. Järkkyä, että Katri päästettiin pilaamaan upea biisi!!!