Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sossun maksusitoumuksella jouluruokia ostelemaan, hävettää ja v""ttaa. Tunnen olevan oikea klisee,yh äiti ja maksusitoutumus

Vierailija
05.12.2025 |

Nyt vielä puuttuu joku luokkakaveri tai eksä seläm taakse kuikkimaan kassajonossa.

Kommentit (132)

Vierailija
101/132 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo kuulu ihan normaalisti toimeentulotuen perusosaan. Ei Helsingissä ainakaan mihinkään jouluruokiin erikseen myönnetä maksusitoumusta. t: sosiaalityöntekijä

Vierailija
102/132 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nuo ole nykyään lahjakorteilla? Joskus 10 vuotta sitten oli toiminnassa paperinen maksusitoumus, eikä myyjä tiennyt, miten toimia. Siinä kamalan jonon kanssa ja esimies tilatessa paikalle oli oikein mukavaa odotella ja hävetä tilanteessa, mutta olin oikea köyhä ilman ruokaa (ja päihteitä).

Mutta luulisi, että nykyään on eri lailla, vaikka maksulahjakortin kautta.

Meinaat, että se sosiaalitoimiston tulostin printtailee jotain sirullisia muovikortteja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/132 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saimme Hope Rt:tä lahjakortin eli maksu-sitoomuksen. Se on pieni vihreä kortti joka näyttää hämäävästi S-pankin kortilta. Kunhan muistaa ettei yritä ostaa alkoholia tai tupakkaa,ei joudu kassalla noloihin tilanteisiin.

Vierailija
104/132 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jouluruokia sinäkin oikein ostat itsenäisyyspäivän? Joko on pääsiäisen maksusitoumus tulilla?

Ap ei sanonut että tänään on menossa. 

Vierailija
105/132 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pikkusen puurot ja vellit sekaisin. Sosiaalitoimesta ei myönnetä jouluruokia. Sosiaalitoimesta elintarvikkeisiin myönnetyt maksarit (maksusitoumus) ovat pääsääntöisesti erityistilanteissa elintarvikkeisiin (+hygienia tuotteisiin) myönnettäviä, muuten kuuluvat perustoimeentulotuen perusosalla maksettaviin menoihin. Maksarin ruoka tuotteissa asiakas voi itse vaikuttaa, mitä koriinsa ottaa.

Toki on erikseen hyväntekeväisyys järjestöjen  vähävaraisille lapsiperheille lahjoittamat hyvä joulumieli lahjakortit, joita on rajallinen määrä (ainakin pk seudulla) annettu sosiaalitoimelle eteenpäin annettavaksi asiakas perheille, joissa myös tietyt edellytykset.

Vierailija
106/132 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostat itsenäisyyspäivänä ruoat 18 päivän päähän?

Onhan joulua valmisteltava, aika kiire jos vasta jouluaattona.

Tämä, laatikkoainekset ja kinkun voi oikein hyvin ostaa jo nyt. Itse olen tehnyt laatikoita usein jo marraskuussa, sitten aatonaattona sulamaan, ja kinkun voi ostaa pakastettuna myös. 

Vierailija
107/132 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset hanki miestä?

Edesmennyt tuttava tapasi sanoa, että hyviä miehiä on, mutta niitä ei riitä kaikille. Olen huomannut tämän elämässä todeksi.

Eiköhän hyville naisille riitä hyviä miehiä. Ei ne naisetkaan kaikki hyviä ole.

Miehissä on enemmän juoppoja ja väkivaltaisia kuin naisissa. Ei siis riitä, ihan matematiikkaa. Ja lisäksi hyvälle miehelle on jo paljon muitakin vaatimuksia kuin nuo. 

Vierailija
108/132 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niele ylpeytesi tänä vuonna ja osta ne ruuat tänä vuonna sillä lapulla.

Sitten ota vastuu elämästäsi ja hoida asiat kuntoon.

Sinulla on vuosi aikaa säästää rahat seuraavaan jouluun. Oliko maksusitoumus jonkun 50€?Silloin riittäisi 4,30€/ kk säästäminen. Sen saa kasaan vaikka pulloja keräämällä. Minä kerään töistä talteen roskikseen heitetyt pantilliset tölkit, sillä jo saan tuollaisen summan kasaan.

olen kaupan kassa ja käsittelen noita lappuja päivittäin. Sellaiset satunnaisesti tuollaisia käyttävät näkyy selvästi ulospäin ja heitä kohtaan olen vain aidosti myötätuntoinen. Laitan monesti kassan silloin kiinni, niin ei ole niitä tuijottelijoita takana.  Sitten ne Kela goldin haltijat ne vituttaa.Merkkikuteet päällä, kädessä muovitaskullinen maksusitoumuksia ja ostokset täynnä kaikkea kallista ja turhaa, sellaista mitä töissäkäyvänäkään en raski ostaa kuin joskus harvoin.

Vierailija
109/132 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko hieman harkita kenelle lettuaan levittelee, vai onko mahdotonta pitää niitä jalkoja ristissä??

Nainen saa kuule Suomessa levitellä luettuaan aivan kenelle haluaa, ilman että se kuuluu sinulle mitenkään. Ymmärrän toki, että harmittaa kun sinulle ne letut eivät leviä, ja muille leviää.

Valitettavasti miehissä ei kuitenkaan ole otsaan tatuoitu, että kuka olisi hyvä isä ja puoliso, ja joskus perheissä on niinkin suuria tragedioita kuin kuolema. 

Ehkä voisit ensi kerralla jättää pois yrityksesi hallita naisten sekauaalisuutta, se kun ei sinulle kuulu mitenkään vaan on täysin naisten oma juttu. 

(Naisen) seksuaalisuus ei, mutta sen mahdolliset seuraukset isättömän/isäksi kykenemättömän jälkeläisparan koituvista kustannuksista kylläkin. Ensin ollaan niin itsenäisiä ja julistetaan valinnanvapautta. Seuraavassa käänteessä vingutaan yhteiskunnalta tukia, kun siitä itse valitusta miehestä ei sitten vanhemman vastuuta kantamaan ollutkaan. Ja lähes aina tämä tulee täytenä yllätyksenä.

Vierailija
110/132 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte pysyneet yhdessä miehesi kanssa.

Vierailija
111/132 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on Kela Gold...

Sina puhua hoono soomi ja sina osta ruoka lidl. sina osta paljon sita ruoka,

Vierailija
112/132 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me saimme Hope Rt:tä lahjakortin eli maksu-sitoomuksen. Se on pieni vihreä kortti joka näyttää hämäävästi S-pankin kortilta. Kunhan muistaa ettei yritä ostaa alkoholia tai tupakkaa,ei joudu kassalla noloihin tilanteisiin.

Kunhan muistaa ettei yritä ostaa alkoholia tai tupakkaa, ei joudu kassalla noloihin tilanteisiin. 

>>> Vähäosaisen logiikkaa.

Jätä se päihteiden käyttö ja tukien pumppaaminen ja elä omilla varoillasi. Tällekin jaetaan yhteistä rahaa ruokaan, jotta voi omillaan ostaa päihteensä. 

Vierailija
113/132 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha tuollaista hävetä. Pää pystyssä vaan maksusitoumuksella ostamaan. Mitä se kenellekään kuuluu, ja etkä ole mikään luuseri. 

Vierailija
114/132 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset hanki miestä?

Edesmennyt tuttava tapasi sanoa, että hyviä miehiä on, mutta niitä ei riitä kaikille. Olen huomannut tämän elämässä todeksi.

Eiköhän hyville naisille riitä hyviä miehiä. Ei ne naisetkaan kaikki hyviä ole.

Miehissä on enemmän juoppoja ja väkivaltaisia kuin naisissa. Ei siis riitä, ihan matematiikkaa. Ja lisäksi hyvälle miehelle on jo paljon muitakin vaatimuksia kuin nuo. 

Niin on hyvälle naisellekin yhtä lailla paljon muita vaatimuksia kuin nuo. Mutta joo, matematiikkaahan se on.

Vierailija
115/132 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksusitoumus loukkaa teitosuojaa. Maksa aina ensin itse ja haet tositteita vastaan hyvityksen. Tämä asia käsitelty mm  prof Voutilaisen toimesta. Apteekki, vuokravakuus aina sulkitilille. Vuokranantajalla ei oikeutta kela tietoihin.

Joo voin ymmärtää huolesi. Nyt vaan pokkana hoidat pois jutun, on ruuhkaa ja jouluhälyt, mene rohkeesri vaan ruuhkaisin aika.. Ota yksi lasi viiniä alle, se rentouttaa. Mieti se hyöty kuitenkin. Kotona kun toi on ohi, sulla on hyvä milei.

Olen hengessä mukana- eikös sekin lohduta. Hyvää Joulua sulle. Muista kerran kirpaisee, sitten se on ohi ja sulla on ruokaa. Todellakin hyvää joulua sulle. 

Vierailija
116/132 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettäs kehtaat valittaa🤨

Vierailija
117/132 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni muukin joutuu ostamaan maksusitoumuksella tai sitten jättää jouluruoat ostamatta. Et ole nykyhallituksen aikaan mikään ihmettelyn aihe. Kaikki tietävät että leikkaukset osuivat juurikin lapsiperheisiin. 

Eivät lapsiperheisiin vaan lapsiperheiden TUKIIN. 

Vierailija
118/132 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jouluruokia sinäkin oikein ostat itsenäisyyspäivän? Joko on pääsiäisen maksusitoumus tulilla?

Ap ei sanonut että tänään on menossa. 

Joo, ollaan  kivoja toisillemme nyt. Koskaan ei tiedä mitä ihtelle sattuu. myötämielisiä ja tuetaab appiia. Varmaan hänellä kurja tunne. 

Vierailija
119/132 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita päälle kulahtaneet vaatteet ja muutenkin mene kauppaan vasta, kun hiukset ovat kunnolla rasvoittuneet ja sekaisin - täydentää vaikutelman sillä tavalla. Voit myös näön vuoksi järjestää kassalla kohtauksen yrittämällä ostaa maksusitoumuksella myös lonkeroa ja tupakkaa.

mee tyhmä v....tuun, nolo, yök

Vierailija
120/132 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sussa ei ole mitään muuta kliseetä kuin nämä tyhjänpäiväiset bait-yh-mamma-aloitukset. Mene oikeisiin töihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi