Ajatteleeko moni muu mun tavoin, että raha on vain rahaa, se tulee ja menee?
Kommentit (27)
Raha keksittiin helpottamaan vaihdantataloutta. Todellisuudessa jos on rahaa on vain joitakin tavaroita tai palveluita joita voi vaihtaa jonkun toisen tavaroihin tai palveluihin.
Ei se sen kummempaa ole tänääkään.
No mitä muuta sen sitten pitäisi olla?
Mietin tehokkuuden ja laadun suhdetta. Eli kun työpaikat siirretään kustannus syistä halpatuotanto maihin niin paraneeko laatu? Tekeekö työntekijä laadukasta jälkeä jos täytyy yhä lyhyemmässä ajassa tehdä enemmän työtä?
Olen ollut opiskelija, työtön ja työssäkäyvä. Lähes aina olen ajatellut rahasta, että sitä saa tekemällä lisää.
Sitä tulee, mutta ei mene. Sitten kun tulee vastaan jotain haluamaani, onpahan mistä ottaa.
Sitä pitää olla tietty määrä. Maksaakseen laskut. Muu on säästöä tai kulutusta. Jos jää yli ens kk.
Raha on pelkkä vaihdannan väline. Kun rahaa ei vain tule ja mene, voi hankkia asioita, joista kaltaisesi vain unelmoivat.
No ei todellakaan. Rahalla saa turvallisuutta. Siksi pidän lähes elämäni tarkoituksena, että saan hankittua jälkipolvelle varallisuutta.
Siinä mielessä kyllä että tukee ylimääräisellä tipillä rankkaa työtä tekevää. Muutoin raha on vain vaihdannan väline.
Ei minuakaan kiinnosta raha eikä varsinkaan materia mitä sillä saan. Joten, laitan rahani pörssiin. Sillä saan ostettua itselleni vapautta ja turvallisuutta. Materialla en tee mitään.
En.
Raha tarkoittaa vapautta.
Tällä hetkellä salkun paino 521 036€.
Talosta AUMia n. 280 000€
Lisää tarvitaan.
Joo, tonni kuussa mene alkoholiin.
Ajattelin tänään just, että raha on vain paperia ja metallia ja sitä ei saa täältä mukaansa. Täysin turhaa miettiä jotain kuollutta materiaa.
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei raha merkitse minulle mitään muuta kuin vaihtovälinettä. En palvo ja näe unta rahasta, tai tilin saldoista. Raha on vain pakollinen paha.
Siksi minusta ei ikinä voisi tulla rikasta, ei kiinnostaisi sijoittaminen ja varojen jatkuva paisuttaminen, ei mikään rahan palvominen rahan vuoksi. Rahat kuluisi aika nopeasti pois, ja olisin antelias perheenjäseniä kohtaan ja varmasti kävisin laittamassa myös anonyyminä rahaa vähävaraisille niiden postiluukusta tai jonkun kautta, enkä unohtaisi eläinsuojeluakaan, enkä turvakoteja. Ei olisi minusta miljonääriksi kovin kauaa. 😂
Käytän n. 8000€/v ampuakseni eläimiä.
-N38
Kyllä. Olen ollut sekä rikas että köyhä elämäni aikana. Harvapa uskoo. Ne jotka tunsivat minut rikkkaana ei usko että kaik män, ne jotka tunteneet mua vaan köyhänä eivät voi kuvitella missä piireissä liikuin. Mutta, rahasta stressamisen lopettaminen on ollut parasta ikinä!
en kadehdi näitä uusrikkaita asuntosijoittajia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Olen ollut sekä rikas että köyhä elämäni aikana. Harvapa uskoo. Ne jotka tunsivat minut rikkkaana ei usko että kaik män, ne jotka tunteneet mua vaan köyhänä eivät voi kuvitella missä piireissä liikuin. Mutta, rahasta stressamisen lopettaminen on ollut parasta ikinä!
en kadehdi näitä uusrikkaita asuntosijoittajia.
Eikai kukaan, koska asuntosijoittaminen on todella surkeaa tuotoltaan. Etenkin, kun perustunarit ostaa hypen huipulla 🤣
Vierailija kirjoitti:
En.
Raha tarkoittaa vapautta.
Tällä hetkellä salkun paino 521 036€.
Talosta AUMia n. 280 000€
Lisää tarvitaan.
Noista ilmoittamistasi summista tietää että olet vaan persasukinen haaveilija.
Juu, ei raha merkitse minulle mitään muuta kuin vaihtovälinettä. En palvo ja näe unta rahasta, tai tilin saldoista. Raha on vain pakollinen paha.
Siksi minusta ei ikinä voisi tulla rikasta, ei kiinnostaisi sijoittaminen ja varojen jatkuva paisuttaminen, ei mikään rahan palvominen rahan vuoksi. Rahat kuluisi aika nopeasti pois, ja olisin antelias perheenjäseniä kohtaan ja varmasti kävisin laittamassa myös anonyyminä rahaa vähävaraisille niiden postiluukusta tai jonkun kautta, enkä unohtaisi eläinsuojeluakaan, enkä turvakoteja. Ei olisi minusta miljonääriksi kovin kauaa. 😂