Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläissäni en ole ennen näin huonoa hallitusta nähnyt

Vierailija
05.12.2025 |

Koko 50 vuoden aikana.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiittäkää demareita ja muuta vasemmistoa. Tehneet parhaansa jo sata vuotta, että työpaikat Suomesta häviävät mahdollisimman kattavasti. 

Sinustako työntekijöille ei pitäisi olla mitään oikeuksia ja palkkavaatimuksia vaan tehdä vain nöyrästi töitä suut supussa ja luottaa yritysten hyvään tahtoon?

Kerro nyt ihmeessä kenen palkkoja on poljettu ja mitä oikeuksia on viety?

Vierailija
42/61 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumi ei ole kilpailukykyinen kun riistokapitalismi on saanut vapaat kädet. Naurettavinta on eduskunnan kyselytunnilla kun PURRA miljonääri kertoilee että nämä uudistukset olisi pitänyt tehdä 70-luvulla. Ei niitä olisi voitu tehdä kun edes eläkkeitä vasta laadittiin, sodankäynyt köyhä kansa, ei ollut saati lapsilisiä asumistukea jne. Maahnmuuttoa ei asuntokeinottelijoiden toimesta ollut jne. Armeija on täysin vanhentunut ja ajasta jäljessä ja sen rakenteiden uudistaminen tuo säästöä 6 miljardia vuodessa, maatalous 3 miljardia sekä koulutus 2 miljardia , rikkaiden ja listaamttomien oikea kansainvälinen verotus 6 miljardia. Siinä on ne eväät millä suomi on kansainvälisesti kilpailukykyinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen, edellinen hallitus oli kamala

Jep, silloin hallitus teki ihan oikeasti elämisestä todella kurjaa. 

Niin, ei päässyt kaljabaariin. Sekö niin kamalaa? Oikeasti ed.hallitus oli parhaimpia mitä on ollut. Melkein sanon, et paras. Minulla oli kerrankin töitä, että riitti. Tämän hallituksen tulos oli meikä ulos! Ja nyt sitten pakkohaetetaan olemattomia paikkoja, joita ei ole. Kaikki turhaa pashaa. Jokainen työtön minkä minä tiedän oli töissä viimeiset 4-9 vuotta kuten minä. Onhan tuossa vähen edellistä edellistäkin hallitusta mutta hekään ei saanut Suomea stoppiin. Ts. Yhden ainutta pakkohakua ei tarvittu ja porukka työllistyi. Oli niitä työpaikkoja halukkaille. Nyt ei ole. Minäkin 9 vuotta sitten hain 2 paikkaan ja kumpaankin olisin päässyt. Toiseen niistä menin tietty. Nyt ei niin vain mennä ei.

Vierailija
44/61 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nassu umpeen perskokkare!

Äläpäs komentele demakkoemakko!

Vierailija
45/61 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiittäkää demareita ja muuta vasemmistoa. Tehneet parhaansa jo sata vuotta, että työpaikat Suomesta häviävät mahdollisimman kattavasti. 

Sinustako työntekijöille ei pitäisi olla mitään oikeuksia ja palkkavaatimuksia vaan tehdä vain nöyrästi töitä suut supussa ja luottaa yritysten hyvään tahtoon?

Näille äärioikeiston haukoille sopisi varmasti hyvin kaleeriorjuuden palauttaminen, kunhan saavat itse istua kapteenin penkillä.

.

Kovimmin huutavat ne jotka eivät edes käy töissä.,kuvittelevat vaan tietävänsä jotain työnteosta.

Vierailija
46/61 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen päästessä valtaan kaikki lähti lapasesta. Uusliberalistinen markkinatalous ei toimi. Vasemmistovetoinen hallitus on ollut parasta aina Suomelle. 

Rahat tukie lät teil le ja ma mu j a lisää,töissäkäyville lisää verojaSiinä vasemmiston "saavutukset."

Vierailija
47/61 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen päästessä valtaan kaikki lähti lapasesta. Uusliberalistinen markkinatalous ei toimi. Vasemmistovetoinen hallitus on ollut parasta aina Suomelle. 

Rahat tukie lät teil le ja ma mu j a lisää,töissäkäyville lisää verojaSiinä vasemmiston "saavutukset."

Niiden pois ottaminen on vienyt firmat konkkaan kun maksavat asiakkaat katosivat. Sossumassit ovat yhteiskunnan elämän veri.

Vierailija
48/61 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt 1963. Ekat poliitikot muistan 60-lopulta. Politiikkaa aloin seuraamaan 70-luvun puolivälissä.

Ajattelin, että Kataisen hallitus oli pohjanoteeraus, mutta sitten tuli Stubb. Osaamattomuuden ylistyslaulu ja ajattelin, että pahempaa ei voi tulla ja olla. Tuli Sipilä...ja uusi pohjakosketus, täysin vääriä päätöksiä, puhutaan yhtä, tehdään toista. Ajattelin, että pahempaa ei voi enää tulla. 

Ja silti OrpoPurra vetää Sipilästäkin ohi selkeästi. Nämä on autisteja kaikki, he eivät ymmärrä ihmisiä, he pelkäävät ihmisiä. He eivät ymmärrä kapitalismia, niin oikeistolaisia kuin kuvittelevat olevansa. Ja hallituspuolueiden riveissä on pedareita, lapsentappajia, yleisellä paikalla humalassa aseella ampujia, pahoinpitelijöitä, röyhmänien kanssa veljeilijöitä. Hirveä alennustila. Ja tähän kruununa se, että USA kusettaa niin Orpoa kuin Stubukkaa 6-0. Tämä hallitus on aiheuttanut mittaamatonta vahinkoa Suomelle.

Sittenhän sinä tiedät  miten velkasuosta noustaan vai mitä.  Rahaa joko on tai ei ole. Talouskasvua on tai ei ole. Selätä velka ilman talouskasvua. 

Vierailija
49/61 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, silloin hallitus teki ihan oikeasti elämisestä todella kurjaa. 

Millä tavalla?

Tekemällä päätöksiä, jotka eivät sivistysvaltioon kuulu. Samaa tasoa, jos nykyinen hallitus päättäisi, että työttömillä ei ole oikeutta käydä ravintolassa tai elokuvissa ja näihin pääsemiseksi pitäisi näyttää työssäkäyntipassi.

Ahaa, pandemian leviämisen rajoittaminen oli se kamala juttu. Jälkikäteen, koronan vapaa leviäminen olisi ollut ihan hyvä juttu. Ei sinunkaan tarvitsisi vinkua siitä täällä enää, vaan lepäisit rauhassa. 

Työssäkäyntipassillakin voitaisiin rajoittaa työttömyyden leviämistä. Toimii ihan yhtä hyvin. No ainakin tuli selväksi, että demareille ja kumppaneille ihmisoikeudet eivät ole niin justiinsa.

Vierailija
50/61 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä nyt. vastahan sannankin hallitus oli.

Vierailija
51/61 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset itse pidä tur paasi kiinni?Vain vassareilla on oikeus mielipiteeseen?

Teillähän tuo tuntuu olevan aina turpa levällään haukkumaan edellistä hallitusta. Todella säälittävää!

Vierailija
52/61 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpäs komentele demakkoemakko!

Karju on vauhdissa.

Vierailija
53/61 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vuonna 2023 Suomen sosiaaliturvamenot olivat 87 miljardia euroa.

Sosiaaliturvan menoista suurin osuus (43%) oli ikääntymiseen liittyviä menoja.

Sosiaaliturvamenoista eläkeläisiin liittyvät menot 38 miljardia euroa ja työttömiin liittyvät menot 4 miljardia euroa. "

https://thl.fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaali-ja-terveyd…

Vierailija
54/61 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt 1963. Ekat poliitikot muistan 60-lopulta. Politiikkaa aloin seuraamaan 70-luvun puolivälissä.

Ajattelin, että Kataisen hallitus oli pohjanoteeraus, mutta sitten tuli Stubb. Osaamattomuuden ylistyslaulu ja ajattelin, että pahempaa ei voi tulla ja olla. Tuli Sipilä...ja uusi pohjakosketus, täysin vääriä päätöksiä, puhutaan yhtä, tehdään toista. Ajattelin, että pahempaa ei voi enää tulla. 

Ja silti OrpoPurra vetää Sipilästäkin ohi selkeästi. Nämä on autisteja kaikki, he eivät ymmärrä ihmisiä, he pelkäävät ihmisiä. He eivät ymmärrä kapitalismia, niin oikeistolaisia kuin kuvittelevat olevansa. Ja hallituspuolueiden riveissä on pedareita, lapsentappajia, yleisellä paikalla humalassa aseella ampujia, pahoinpitelijöitä, röyhmänien kanssa veljeilijöitä. Hirveä alennustila. Ja tähän kruununa se, että USA kusettaa niin Orpoa kuin Stubukkaa 6-0. Tämä hallitus on aiheuttanut mittaamatonta vahinkoa Suomelle.

Susta näkee heti, että olet puolueellinen, haukut systemaattisesti oikeistolaisia. Et näe kuplasi sisällä olevia vinoumia, ja sellainen ei ole uskottavaa.

Vierailija
55/61 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kapitalismi perustuu ihmisen itsekkyyteen: itsekäs ihminen motivoituu tekemään mahdollisimman laadukasta työtä joka myydään markkinoilla kilpailukykyiseen hintaan. Nykyään ristiriita on vaan siinä että halutaan säästää, työttömyys lisääntyy, pienellä porukalla tehdään entistä tehokkaammin ja ihmisen polttavat itsensä loppuun.

Itsekkyys teettää myös muuta kuin mitä taloustieteen oppikirjoissa kerrotaan: kilpailevat yritykset pyritään ajamaan ulos markkinoilta, tehtaat siirretään sinne missä työntekijöiden oikeudet ovat heikolla tolalla ja ympäristölainsäädäntö lepsuinta, ostajia johdetaan harhaan jne. 

Vierailija
56/61 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sannulin jaetaan holtittomasti rahaa hallitus kautta aikojen huonoin jengi.

Vierailija
57/61 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asuntojen tonttivuokrat nousevat 3-5 - kertaisiksi sadoissa kohteissa Helsingissä vuodenvaihteessa. Nousu tulee porrastetusti."

www.talouselama.fi/uutiset/a/fe935490-ab38-4184-8cdc-71de85e76600

Vierailija
58/61 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida muistua mieleen kun edellinen hallitus pisti nassena uudenmaan rajan kiinni.

Tämä vaikutti sun elämään miten? 

Ps. protipsinä vielä, että oppositio silloin vaati vielä rankempia koronatoimia.

Vierailija
59/61 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sannulin jaetaan holtittomasti rahaa hallitus kautta aikojen huonoin jengi.

Rahan jakaminen se vain sai Suomen talouden silloin 2% nousuun, just sayin';))

Vierailija
60/61 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä edeltävä oli huonompi ja esim se kataisen sixpack vielä tuota marinin hallitustakin huonompi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi