Paljonko menee rahaa jouluruokaan?
Paljonko sinulla tai perheelläsi menee rahaa jouluruokiin?
Kommentit (79)
Olen yllätysvieras. Joten en maksa pöperöistä pennin jeniä. Nälkäisenä tullaan ja kylläisenä lähdetään. Joululahjaa en osta sillä en ole vaivaksi vaan itse olen se joulusika joka kylpee shampanjassa muiden piikkiin ja saa muut röhkimään ilosta. Söpö pikku puttepossu joka sulattaa sydämet ja samalla korjaa herkut parempiin suihin. En ole koskaan nälkäisenä lähtenyt. Ainoa kuka lähtee on isäntä emännän toimesta ja jouluseksiäkin pääsen harrastamaan. Kun kassit on tyhjennetty ikäänkuin kiitoksena täyteläisestä jouluateriasta ja jälkiruoka nautittu niin kiiruhdan kotiin emännän tykö viettämään joulua jossa nainen kustantaa koko helahoidon sossun rahoilla.
Ehkä noin 100e kahdelle ja useamman päivän ruoat herkkuineen. Jouluruoat on suhteellisen halpaa kuitenkin, enemmän rahaa menee ylensyöntiin ja herkutteluun.
Noin 300 euroa. Jouluateralla 6 ruokailijaa, muulloin 3.
Ei mitään kun syön ihan normi ruokaa, ehkä broileria, tai kalaa, salmiakkia ostin sekä yhden pienen marmeladikuula rasian.
400€ meni kun käytiin eilen tekemässä jouluostokset. Alkossa kävin jo aiemmin viikolla, että sain ennen ruuhkia asioitua sielläkin, ja ruokajuomiin meni vähän päälle 70€.
Ei yhtään, ei ole rahaa millä ostaa. Kauppojen roskalaatikosta haen, jotain aina löytyy. Kiitos Purra ja Orpo, tähän pisteeseen ootte ihmiset ajaneet. Rahat laitatte Ukrainaan, korruptio siellä rehottava ja mitä jää menee ihmisten tappamiseen, näinkö se teidän uskota opettaa, tapa. Mun uskonto opettaa älä tapa, se opetettiin jo alakoulussa.
Mietin juuri, että riittäisiköhän 40e yhdelle ihmiselle? Ruoka on älyttömän kallista nykyään ja tuntuu, että joulun alla kaikki hinnat tapissa. Monet pakkaukset on kanssa kauhean suuria. En minä tarvitse kiloa lohta, joka on melkein 30e.
En tiedä kun en ole vielä suunnitellut
Muutama satanen menee koko jouluun. Lapsille lahjat ja yhdelle ystävälle kun hän antoi myös meidän lapsille lahjat. Jouluruuista karsitaan niistä, mitkä ei niin omaan mieleen. Laatikot tehdään itse. Kalaa ja laatikoita, jtn herkkuja lapsille. Lahjoja lapsille. Asutaan ulkomailla joten matka Suomeen maksaa..
Suoranaiseen jouluruokaan ei mene montaakaan euroa. Joululimppua pitää olla ja maksamakkaraa, muutoin syön ihan normaalisti. Ei siis laatikoita, karjalanpaisteja eikä muita virityksiä. Rusinasoppaa saatan keittää jos huvitus sen sallii.
Meitä on kuusi ruokailijaa ja sellaiset 200 euroa menee. Tuohon sisältyy 5 kg kinkku ja joulun laatikot ja lisukkeet, Kahdet jälkiruokatarvikkeet, muutama tölkki olutta ja siideriä, vichyä ja suklaata.
Lidlin tuoresuolattu kinkku taisi olla 6,5 €/kg. Eli maksoi 40€. Se oli kallein, mutta syödäänkin 6,5 kilon kinkkua pitkään. Laatikoihin ja keittoperunoihin meni ehkä 20 €. Saaristolaisleipä tehdään itse 10€. Graavilohi tulee vieraalta, joka graavaa sen. Lohen mäti on Prismassa 50 €/kg. Puoli kiloa maksaa 25 € siis. Karjalan paisti lihat 20 €, lidlissä 5€ paketti 700 grammaa. Tuohon päälle sipulit, ranskankermat. Torttutaikinat yms. Eli on varmaan suurusluokkaa kaikkiaan 150 euroa? Aattona meitä on kuusi ja joulupäivänä 10 syöjää.
Ei mielestäni ole kallista. Kinkkua ja laatikoita jää Tapaninpäivällekin syötäväksi.
Lahjakortilta 50 e, loppusumma pankkikortilta n 20 e.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään, ei ole rahaa millä ostaa. Kauppojen roskalaatikosta haen, jotain aina löytyy. Kiitos Purra ja Orpo, tähän pisteeseen ootte ihmiset ajaneet. Rahat laitatte Ukrainaan, korruptio siellä rehottava ja mitä jää menee ihmisten tappamiseen, näinkö se teidän uskota opettaa, tapa. Mun uskonto opettaa älä tapa, se opetettiin jo alakoulussa.
Nautiskele😍😍😍🥰🥰🥰😘😘😘
Vierailija kirjoitti:
Hyvää joulua sinne ryssäläänkin! Toivottavasti sinulle ja lähipiirille tulee kutsuntalaput rintamalle, niin tuo tuskainen elämä ei pitkään enää kestä.
Jouluateriasta (syödään samaa pari päivää) selvitään 100 eurolla. Herkut sitten siihen päälle tekee varmaan saman verran... (kolme syöjää)
Jouluruoka ei ole kallista. Vähemmän niihin menee kuin normi kolmen päivän viikonlopun ruokiin . Ja esim. kinkusta riittää vaikka leivänpäällisiä vielä moneksi päiväksi joulun jälkeen,
Perunalaatikko tehdään itse, rasiat lanttu- ja porkkanalaatikkoa, graavilohta kokonaisesta kalasta itse, matjessillistä sillikaviaaria, rosollin ja luumurahkan ainekset edullisia kuten punakaalihöystö ja sinappisilakat. Salaattiaineksia, leipää ja juomia ostettaisiin muutenkin. Riisipuuro ja väskynäsoppakin ovat halvoista raaka-aineista.
Ei sen enempää kuin tavallisena arkenakaan.
0e.
Syön kolmen yövuoron ajan töissä ilmaisia jouluruokia.