Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

Vierailija
05.12.2025 |

Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu

Kommentit (1278)

Vierailija
1141/1278 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme aamulla aikaisin asioilla.

En ostanut hyasinttia, koska sen tuoksusta saan päänsäryn. Kuulin, että joillekin jo pelkkä sana hyasintti aiheuttaa päänsärkyä, vai nenäsärkyäkö lienee :)

Ostin tuoksuttoman punakukkaisen amarylliksen.

Vein samalla reissulla veljelleni pienen joulumuistamisen, mm. itse tekemääni lakkahilloa.  Ostin leipäjuustoa, tänään aion pitkästä aikaa herkutella leipäjuustolla ja lakkahillolla. 

Pieniä kotiaskareita teen tänään, äsken puhdistin jääkaapin.  

Mukavaa joulun odotusta kaikille!

Vierailija
1142/1278 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa juhannuksen odotusta!

Ei ole vielä kaatunut yksikään puu. Odottelen. 

Kaljat vein jo grillikatokseen. Kraapasin jäät laseista pois, näkee paremmin retostelut, sekä katoksessa että ulkona sammalilla.  Huiiiii! 

Odottelen . :) :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/1278 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaljat vein jo grillikatokseen. Kraapasin jäät laseista pois, näkee paremmin retostelut, sekä katoksessa että ulkona sammalilla.  Huiiiii! 

Minä en naisena mistään risuista ja lahoista,  kaatuvista puista perusta. Kunnon halkoja pitää olla ja tanakasti pystyssä. 

Vierailija
1144/1278 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Kävin kaupassa ja ostin HYASINTIN. Sori siitä!

Nyt nukkumaan. Hyvää yötä <3

Loistavaa. Voin huomenna vetää sen nenääni.

Minkä värisen?

Vierailija
1145/1278 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en naisena mistään risuista ja lahoista,  kaatuvista puista perusta. Kunnon halkoja pitää olla ja tanakasti pystyssä. 

😂🤣👍

Vierailija
1146/1278 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras on tanakka jähmeä kunnon halko, se saa kuumaksi huonommakin tulipesän. Joskus on vaan tyydyttävä siihen mitä kotoa löytyy.  Tärkeintä on kunnon loimu ja hehku kuitenkin.

Vierailija
1147/1278 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tulipesä kaipais kunnon nuohousta. Onko odotettava juhannukseen, vai voiko pyytää jo joulupukkia hommiin? Arinan kanssa on  oltava varovainen, on sen verran vanhaa tekoa.

Vierailija
1148/1278 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tulipesä kaipais kunnon nuohousta. Onko odotettava juhannukseen, vai voiko pyytää jo joulupukkia hommiin? Arinan kanssa on  oltava varovainen, on sen verran vanhaa tekoa.

Varmaan kuitenkin palaa pitkään, kunhan saa syttymään ensin? Kokemuksesta tiedän.

Vierailija
1149/1278 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sitä nyt pikkurisuja juhannuksena huolii, jos on tarjolla väkevää tanaseivästä?  Arkena kelpaa huonompikin sytyke.  Voi olispa jo juhannus. Niin jo kuumottaa.

Vierailija
1150/1278 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista että olisi hämäryys näin väsyttänyt kuin nyt.

Vierailija
1151/1278 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kuitenkin palaa pitkään, kunhan saa syttymään ensin? Kokemuksesta tiedän.

Vaikea tilanne, apua löytyisi itänaapurista, mutta kun on nämä pakotteet.  Siellä häärää uutena vuotena Pakkasukko, joka rassaa huurteet ja pakkaset kaminasta kuin kaminasta. Sen jälkeen on kuin uusi. Joulupukki ottelee kevyemmässä sarjassa. Häntä ei pidä vaivata.

Vierailija
1152/1278 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisia kuulumisia jollakin :(

Sivukaupalla

Vierailija
1153/1278 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallisia kuulumisia jollakin :(

Sivukaupalla

Elämäniloista odotusta. Niin oli joulunodottajillakin kummallisia kuulumisia jo kolme kuukautta. Yritä kestää, vain puoli vuotta ja sitten ehkä loppuu. Vielä ei olla päästy edes juhannuskukkiin ja -ruokiin, puhumattakaan musiikista ja korteista, vasta koristeista jutellaan.

Vierailija
1154/1278 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsö, ei tarvi joulupukkia vaivata. Itärajan takaa löytyy apua. Siellä häärää uutena vuotena Pakkasukko, joka rassaa huurteet ja jäät kaminasta kuin kaminasta.  Lisäherkkuna tarjoaa vodkashotteja. Sen jälkeen pelaa kuin uusi. 

Vierailija
1155/1278 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista että olisi hämäryys näin väsyttänyt kuin nyt.

Muutama päivä vielä ja alkaa valostua :)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Kävin kaupassa ja ostin HYASINTIN. Sori siitä!

Nyt nukkumaan. Hyvää yötä <3

Loistavaa. Voin huomenna vetää sen nenääni.

Minkä värisen?

Jos tässä kysyttiin mun hyasintista eikä edellisen kommentoijan nenästä, niin vaaleanpunainen :D Mun kissa kävi kyllä jo tänä aamuna tökkäämässä nenänsä siihen eli hyasinttin nenäänveto on hoidettu jo. 

Päivän kuulumisia. Aaamupäivällä pilkoin isoja ja paksuja pahvilaatikoita saksilla ja mattoveitsellä niin, että nivelet vaan rutisi. Nyt särkee niin paljon, että en edes yritä ripustaa sitä taulua tänään. Kaalikääryleitä ja kreikkalaista salaattia lounaaksi. 

Sää on kyllä edelleenkin niin harmaa. Mietin, että oispa kiva sellaiset ikkunoihin liimattavat kontaktimuovit, joissa olisi talvinen maisema. Ja vielä, jos sellaiset voisi teettää vaikka omista valokuvistaan ja sitten AI muokkaisi niistä talvimaiseman. Ikkunaan kun katsoisi, niin maisema olisi sama kuin yleensäkin, mutta vain talvinen. Ehkä jonain päivänä tällaisia sitten onkin.

Tänään mietin, että on asioita, jotka pitäisi ehtiä hoitaa. Ja mietin, että jos joulun ja uudenvuoden välipäivinä. Sitten tulikin taas sellainen hätkähdys, että mullahan on käytettävissäni myös uudenvuoden ja joulun välipäivät :D Ei tarvitse enää miettiä, milloin vapaat loppuu, kun ne loppuu vasta sitten, kun sydän lakkaa lyömästä. 

Vierailija
1157/1278 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itänaapurin apuun en kyllä luottaisi. Vie pian koko talon eikä vain kamiinaa.  Annan tulipesän kuroutua umpeen. On sitten juhannuksena kuin immen kanssa retostelisi. Jänskättää jo . 

Vierailija
1158/1278 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannukseen liittyy upeita perinteitä. Juhannustai'at ja ennusteet. Lähteeseen (kai omaansa) kun kurkistaa, näkee tulevan sulhon. Alasti pitää viljapellossa kieriskellä. Sitten juhannushäät  ja mahtava juhannussalko. Tietäjät tietää.

Vierailija
1159/1278 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo äkäinen täti otetaan mukaan juhannusbileisiin, jos osaa olla kiltisti ja hiljaa. Voidaan käyttää tikkatauluna  tai variksenpelättinä.  Riippuu tietysti käytöksestä. Nyt näyttäis tuolta. 

Vierailija
1160/1278 |
19.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhannukseen liittyy upeita perinteitä. Juhannustai'at ja ennusteet. Lähteeseen (kai omaansa) kun kurkistaa, näkee tulevan sulhon. Alasti pitää viljapellossa kieriskellä. Sitten juhannushäät  ja mahtava juhannussalko. Tietäjät tietää.

Nyt  juutuin tuohon juhannussalkoon. On monenlaista salkoa tullut vastaan. Kerro lisää, sulla lienee kokemusta.  Se ruotsalaisperinteen salko on saanut innoitteensa kylän kuuluisammasta salosta, huhupuheen mukaan.  Oisinpa nähnyt.