Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu
Kommentit (954)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jank jank
Yllä esimerkki Doriksen aivotoiminnasta. Autisti? Joka tapauksessa väärässä ketjussa. Tuo ei ole asiallista.
Minä kirjoitin tuon. Täysin kyllästyneenä jankkaukseesi. Miksi teet niin?
Älä yhdistele eri kirjoittajien juttuja, se on tyhmää. Ja tylsää.
Lähden lenkille
Luin Lampaan ja N54. Kiitos. Muut ohitin. Enkä tiedä, mitkä poistuivat, ennen kuin ehdin ketjuun.
Älkää poistattako mukavia tarinoita, pliis.
Myös minun kommentteja poistui, ihan tavallisia. Ja tuokin kiinnostaa: Miksi toistat samaa, jankutat jatkuvasti toisesta ketjusta?
Tähän on vastattu jo monta kertaa. Toistelet samaa kysymystä, koska et hyväksy vastausta. Sen voi jokainen ketjua lukenut kysymättäkin pätellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jank jank
Yllä esimerkki Doriksen aivotoiminnasta. Autisti? Joka tapauksessa väärässä ketjussa. Tuo ei ole asiallista.
Lähden lenkille
Luin Lampaan ja N54. Kiitos. Muut ohitin. Enkä tiedä, mitkä poistuivat, ennen kuin ehdin ketjuun.
Myös minun kommentteja poistui, ihan tavallisia. Ja tuokin kiinnostaa: Miksi toistat samaa, jankutat jatkuvasti toisesta ketjusta?
Tähän on vastattu jo monta kertaa. Toistelet sa
Toisen ketjun asiat ei tänne kuulu. Ymmärrätkö?
Eri
Hevosia en ole itse koskaan kovinkaan pelännyt. Selässä ollessa joskus. En yleensä myöskään koiria. Paria koiraa sentään. Lapsuudessa käytiin paljon katsomassa hevosia, kun olin pieni. Myöhemmin ratsastin lähes 10 vuotta.
Kyllä minäkin silti jännitin hevosia, jotka olivat säikkyjä. En yleensä sellaisilla voinut mennä ja opettaja ei kovin usein laittanut niitä minulle. Eräs tosi mukava ratsastaa muuten, mutta säikkyi niin paljon, että ope itse putosi eräs kerta selästä jalkansa murtaen. Näin tuon jälkeen en itsekään mielelläni sillä mennyt.
Olen kirjoittanutkin joskus, että pidin eniten puoliveritammasta. Sain mennä sillä usein ja oli rauhallinen ja liiankin hitaasti kulki välillä, mutta ikäänsä nähden tosi hieno luonteeltaan. Elämä päättyi aikaisin ja samalla päättyi minun ratsastukseni.
Lapsuudessa eräs nopea ex-lämminveriravuri oli lempihevoseni. Ei pelännyt mitään. Silti huonosti opetettu avuille ja ei tykännyt kuin pitkistä ohjista käynnissä. Näin piti luottaa vaan hevoseen, kun mitään tuntumaa ei ollut. Lähinnä se olisi voinut tehdä mitään vaan tuolloin. Sitten, kun ravattiin niin äkkiä vaan piti kerätä ohjat ja lähti jo ilman merkkiäkin raviin ja meni lujaa.
Näin olin liiankin nuori menemään sillä ja erään hevosesta johtumattoman jännittävän tapauksen jälkeen, kun lähti minun mokani takia laukkaan (oli raippa mukana ja horjahdin satulassa) loppui sillä meneminen. Ja vaikka hyvin kävi ja hevonen kiltisti itse pysähtyi portin eteen, niin silti äitini ei ikinä enää antanut minun mennä sillä. Näin itsekin hieman mietin, ettei kannata mennä enää ja suostuin tuohon. Myöhemmin katuen sitä. Se oli silti hevonen jota muuten harjasin ja oppi kai minut muistamaan. Joku ketjulaista toi mieleeni näitä juttuja.
Mikään ei voita uhriutumista. Sitten jos vielä saa voimantuntoa siitä, että joku häirikkö muka vainoaa, niin voi jee, tulee tosi tärkeä olo. Oisko tämä syy, miksi jotkut härnää muita ja provosoi riitaa. Kun ees joku huomais.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa, että joutuu uudestaan kirjoittelemaan asioita. Kirjoitin pitkän pötkön eilen (?) tai toissapäivänä (?) jännityksestäni huomista ratsastuksen yksityistuntia kohtaan. Mutta poistettu.
En jaksa niin avoimesti nyt kirjoittaa, mutta vikura Mr Hepo kyseessä. Ope on näköjään päättänyt, että se mun hepo, mutta meillä on yhteistyössä herra Hepon kanssa ongelmia. Siksi yksityistunti.
Miettinyt paljon mitä jännitän tai pelkään. Kyseessä onkin epäonnistumisen pelko. Miksi se niin vaarallista? Vaikka tunti menisi huonosti, niin ei se loppupeleissä elämääni vaikuta mitenkään.... En siis jännitä hepoa vaan itseäni.
Hölmöä tämmöiset jännitykset. Siksihän tunneilla käyn, että opin. Pää, vaan vaatii aina onnistumisia....
asianajaja, N54
Ei se hevonen välitä. Se on nähnyt jo kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei voita uhriutumista. Sitten jos vielä saa voimantuntoa siitä, että joku häirikkö muka vainoaa, niin voi jee, tulee tosi tärkeä olo. Oisko tämä syy, miksi jotkut härnää muita ja provosoi riitaa. Kun ees joku huomais.
Ja että ketju kasvais. Ilman riitaa ei kukaan kirjoita. Nyt on säpinää ja viestejä. Keinolla millä hyvänsä näkyvyyttä.🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa, että joutuu uudestaan kirjoittelemaan asioita. Kirjoitin pitkän pötkön eilen (?) tai toissapäivänä (?) jännityksestäni huomista ratsastuksen yksityistuntia kohtaan. Mutta poistettu.
En jaksa niin avoimesti nyt kirjoittaa, mutta vikura Mr Hepo kyseessä. Ope on näköjään päättänyt, että se mun hepo, mutta meillä on yhteistyössä herra Hepon kanssa ongelmia. Siksi yksityistunti.
Miettinyt paljon mitä jännitän tai pelkään. Kyseessä onkin epäonnistumisen pelko. Miksi se niin vaarallista? Vaikka tunti menisi huonosti, niin ei se loppupeleissä elämääni vaikuta mitenkään.... En siis jännitä hepoa vaan itseäni.
Hölmöä tämmöiset jännitykset. Siksihän tunneilla käyn, että opin. Pää, vaan vaatii aina onnistumisia....
asianajaja, N54
Ei se hevonen välitä. Se on nähnyt jo kaiken.
En ymmärrä, miksi pitää mennä kiusaamaan viatonta eläinparkaa. Itse sitä pelkäät ja nimittelet Vikuraksi. Kyllä se vaistoaa ettet siita pudä. Oletko yhtään ajatelut, että sillä saattaa olla kipuja ja särkyjä ? Vaikkapa vai vihlova, tulehtunut tai lohjennut hammas? Eivät nuo ratsastustallit kuule hevosista tai niiden terveydestä välitä. Pelkkää bisnestä, jossa ylipainoiset akat leikkivät ratsastaessaan suurta eläinystävaä, hakaten niitä raipoilla ja repien ohjista hevosten herkät suut verille.
Pysykää poissa talleilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja että ketju kasvais. Ilman riitaa ei kukaan kirjoita. Nyt on säpinää ja viestejä. Keinolla millä hyvänsä näkyvyyttä.🤪
Silmät kiiluen kytätään viestimääriä. Laadulla ei väliä, mutta se määrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmät kiiluen kytätään viestimääriä. Ei sa laatu, vaan se määrä.
asianajaja, N54
Mä tein aikoinaan Invalidiliitolla vapaaehtoishommia. Oli vammaisia lapsia, joille tuo liitto tarjosi ratsastusmahdollisuutta. Siinä piti kuitenin olla aikuinen taluttamassa sitä hevosta, kun eihän vammainen lapsi olisi sitä itse hallinnut. Jestas, miten pelkäsin sitä isoa eläintä :D Jälkeenpäin olen monesti nauranut omalle pelkuruudelleni. Mä itse en ole koskaan ratsastanut, mutta toi oli mun ainoa kosketukseni hevosiin. Tai joo, olen nähnyt vanhan valokuvan itsestäni hevosen selässä jostain 1960-luvun alkupuolilta. Olen kuvassa ehkä noin 3-vuotias, mutta en kyllä muista siitä yhtään mitään.
Lampaalle.
Minä ratsastanut nyt aktiivisesti jo 7-8 vuotta. Hepot olleet tuttuja lapsesta lähtien, mutta tämän "ratsastusuran" aloitin talutuksesta tuon 7-8 v sitten.
Hepoja ei todellakaan kannata pelätä. Niiden yhteistyöhalukkuus ihmisten kanssa on älyttömän hienoa. Plus niille saa kertoa mitä vaan ja helpottaa stressiä, kun juttelee ja rapsuttelee.
Ainoa hepojen kanssa on se, että näkevät mörköjä välillä joka suunnassa, jolloin säikkyvät. Pakoeläimiä, kun ovat, niin se ensi reaktio on lähteä vauhdilla pakoon tai äärimmäisessä tilanteessa nousta takajaloilleen ja sitten sännätä pakoon. Käytännössä aina nämä möröt ovat kuviteltuja tai joku oksan tippuminen puusta, mikä aiheuttaa yllättävän äänen. Ja kun yksi hepo säikähtää, kaikki alkavat pelkäämään. Joukkopaniikki.
Jos osaa ratsastaa, kuten minä (ainakin kohtuullisen hyvin), niin ehdottomasti parempi noissa tilanteissa on olla selässä. Pystyy kontrolloimaan ja rauhoittamaan hepoa. Jos taluttaa ja tuo mörköjen näkeminen sattuu, niin on turvattomampaa. Voi jäädä jalkoihin.
asianajaja, N54
ps. Ensimmäinen ja paras taito ratsastuksessa on "lentämisen" jalo taito. Miten sieltä selästä lennetään alas ilman pahoja loukkaantumisia.... Jokainen ratsastaja tulee alas. Lentää monta kertaa. Niin minäkin. Viimeksi kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jank jank
Lähden lenkille
Onko sekin kielletty puheenaihe? Diktatuurit muuten rajoittaa sananvapautta salatakseen omat tekonsa.
Outoja kuulumisia on jollain :(
Vaikea ymmärtää, mikä vetää tähän 'arkiseen' ketjuun tuon tyytymättömän.
Keskustelin papin kanssa joulusta, hän kertoi, että yhä enemmän yleisissä tiloissa on muovisia joulukuusia, syynä lisääntyneet allergiat. Itse ajattelen, että aito tai ei kuusta ollenkaan.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
P: Mä en oikeastaan tarkoittanutkaan, että meidän pitäisi tavata kasvotusten. Koska ymmärrän hyvin, että sulle kirjoittaminen on mielekkäämpi tapa pitää yhteyttä muihin kuin puhumalla jutteleminen. Itsekin mieluiten vaan viestittelen ystävienikin kanssa. Aika harvoin tavataan. Osin kyllä sen vuoksi, että vain yksi ystävistäni pystyy käyttämään julkisia kulkuneuvoja. Muut viettävät kaiken aikansa kotona ja vain invataksilla pääsevät jonnekin. Ja niitä taksikortteja on aika vähän ja luonnollisesti tarvitsevat niitä paljon tärkeämpiinkin asioihin kuin mun tapaamiseen. Mutta itsekin olen aika kotihiiri ja mulle riittää hyvin tuon koiran kanssa ulkoilut. Tajusin muuten just äsken, että yksi syy siihen, miksi en ole aikoihin päivittänyt blogiani on just se, että olen palstalla voinut kirjoitella kuulumisiani ja koska kuulumiseni on aika tylsiä eikä elämässä tapahdu kovinkaan paljon mitään erikoista, niin siksikin bloggaaminen on jäänyt
Et oikeastaan tarkoittanutkaan, mitä sanoit? Kuvaa hyvin tämän ketjun juonta.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelin papin kanssa joulusta, hän kertoi, että yhä enemmän yleisissä tiloissa on muovisia joulukuusia, syynä lisääntyneet allergiat. Itse ajattelen, että aito tai ei kuusta ollenkaan.
Outo juttu. Kuusiallergia.
En ymmärrä, miksi pitää mennä kiusaamaan viatonta eläinparkaa. Itse sitä pelkäät ja nimittelet Vikuraksi. Kyllä se vaistoaa ettet siita pudä. Oletko yhtään ajatelut, että sillä saattaa olla kipuja ja särkyjä ? Vaikkapa vai vihlova, tulehtunut tai lohjennut hammas? Eivät nuo ratsastustallit kuule hevosista tai niiden terveydestä välitä. Pelkkää bisnestä, jossa ylipainoiset akat leikkivät ratsastaessaan suurta eläinystävaä, hakaten niitä raipoilla ja repien ohjista hevosten herkät suut verille.
Pysykää poissa talleilta.
Yllä oleva on lainaus. Kommentoin.
Ymmärsit täysin väärin kirjoitukseni. En todellakaan pelkää Mr Hepoa ja se on tallin ihanin hepo karsinassa. Kyseessä kuitenki aika nuori ori (tallin ainoa leikkaamaton), niin hänellä on oma vikura luonteensa.
Mielestäni kirjoitin, että en pelkää Mr Hepoa tai jännitä häntä, vaan nimenomaan omaa osaamistani jännitän.... En hepoa.
Ja tällä hevosella pitää olla löysät ohjat. Ei todellakaan revitä suusta.
En myöskään ole ylipainoinen. Aamulla 56,5 kg.
asianajaja, N54
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
asianajaja, N54
Ei se hevonen välitä. Se on näh
Hevosten kohtelu on järkyttävää. Varsinkin nyt kun ala ei kannata. Areenassa oli yhdessä vaiheessa dokkari hevosten kohtelusta. Hakataan ja pahoinpidellään. Niitä jopa kuolee ammattilaisten käzittekyssö. Muusta ei väliä, kunhan bisnes pyörii. En menisi talleja lähellekään.
Tässä sohvalla huilin ja kuuntelen joululauluja.
Oon ihan poikki tästä päivästä, mutta kohta saunaan niin eiköhän se virkistä pikkuisen. Sitten pitää kirjoitella muutama joulukortti ja glögiä pitää nautiskella.
Kiva iltaa sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo juttu. Kuusiallergia.
Ja toisena kai muovikuusiallergia.
Lammas ja N54
Kylläpä teillä on pitkä pinna noihin tökeröihin kommentteihin. Mä en jaksa vastailla, lähden pois, jos riitely ja muu huono käytös alkaa ketjussa.
Nyt hyvää yötä, kirjan pariin :)
Mielenkiintoista tulee luettavaa. Illan aikanakin poistunut monia viestejä, mitä olen ollut aikeissa kommentoida :(