Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3-vuotias sylkee päin

Vierailija
05.12.2025 |

Sylkee ja räkii päin etenkin, kun kieltää jostain! Ehkä oppinut päiväkodissa tällaisen tavan... Miten tämän saisi loppumaan?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, heti tuli mieleen. että päiväkodin peruja varmaan...ei kuulu sylkeminen suomalaiseen kulttuuriin. Opetat, että vain tyhmät ja idiootit ihmiset sylkee, fiksut ratkaisee asiat puhumalla.

Vierailija
2/45 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tinttaisin turpaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko aika kertoa, että taudit leviää sylkemisen kautta?

Näytät muutaman kuvan viruksista ja bakteereista, niin jospa säikähtää.

Vierailija
4/45 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokeillut kieltämistä?  

Vierailija
5/45 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankaiset niin ettei se enää uskalla sylkeä. Tai sitten hommaat sille jonkun "sylkyhupun" samaan tapaan kuin kuin mitä poliisit käyttävät kiinniotetuilla.

Vierailija
6/45 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, heti tuli mieleen. että päiväkodin peruja varmaan...ei kuulu sylkeminen suomalaiseen kulttuuriin. Opetat, että vain tyhmät ja idiootit ihmiset sylkee, fiksut ratkaisee asiat puhumalla.

Ma mut sylkee, sieltähän ne opit tulee.

Vierailija
7/45 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tinttaisin turpaan

Tiedätkö, tällainen ajatus itsellä tulikin, kun jotenkin niin raivostuttavaa, mutta ei nyt kumminkaan. Itse kun olisin lapsena tehnyt näin olisi kyllä äiti tai isä tintannut jotenkin. Mutta kuitenkin nyt pieni ymmärtämätön lapsi kyseessä. Ap

Vierailija
8/45 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen? :D saattaa nauraa ja räkäistä uudestaan. Sitten pistän jäähylle ja kerron, että oli todella typerästi tehty. Oppi meni hetkeksi perille ja sitten alkaa taas... Ap

Vierailija
9/45 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ei ole kotona tällaista tehnyt ikinä ennen. Niin ja lapsen ryhmässä ei ole yhtään m amua, kuten joku ehdotti. Ap

Vierailija
10/45 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rankaiset niin ettei se enää uskalla sylkeä. Tai sitten hommaat sille jonkun "sylkyhupun" samaan tapaan kuin kuin mitä poliisit käyttävät kiinniotetuilla.

Varmaan vaikka jääkiekkokypärästä saisi sylkemisesteen. Jos siinä on sellainen pleksi edessä.

Vierailija
11/45 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko aika kertoa, että taudit leviää sylkemisen kautta?

Näytät muutaman kuvan viruksista ja bakteereista, niin jospa säikähtää.

Tätä voisi kokeilla. Ap

Vierailija
12/45 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän olisin halunnut itse ymmärtää kun vein lastani 3-vuotiaana päiväkotiin, mistä tarttui kaikenlaisia huonoja tapoja: jos vaan mahdollista niin pidä niin vähän kuin mahdollista päiväkodissa. Aina ei mahdollista ja joskus se vaan tuntuu siltä että ei ole mahdollista. Mutta totuus on se, että et kasvatustyöllä voi korjata niitä puutteita, joita vertaiset opettaa 6-9 tuntia päivässä. Mitä vähemmän altistusta vertaisiin, sen parempi, ikävä kyllä.

Vierailija
13/45 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen? :D saattaa nauraa ja räkäistä uudestaan. Sitten pistän jäähylle ja kerron, että oli todella typerästi tehty. Oppi meni hetkeksi perille ja sitten alkaa taas... Ap

Pieni lapsi tarvitsee toistoa toistoa toistoa. Hienoa, että oppi menee edes hetkeksi perille, kyllä se jossain vaiheessa vaikuttaa, kun jatkat olla vain johdonmukainen seuraamusten kanssa.

Turhauttavaa, tiedän. 

Vierailija
14/45 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
15/45 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jotenkin muotia nykyään syyttää ulkopuolisia lapsen huonosta käytöksestä? Sysätään vastuu muille. Kyllä se peruskasvatus lähtee sieltä kotoa. Minunkin lapset olivat tarhassa, mutta eivät sylkeneet eivätkä muutenkaan käyttäytyneet huonosti.

Vierailija
16/45 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, että omalla pojallani oli tämä vaihe joskus, että suuttuessaan sylki päin. Juuri ehkä tuossa joskus 3-4-vuotiaana. Triggeröi kyllä melko pahasti, on minusta todella ruma tapa. 

Meillä asia muistaakseni meni niin, että tietysti suutuin ja toruin ankarasti, ja sanoin, että tuo on todella rumasti tehty. Sen jälkeen istui jäähyjakkaralla ja/tai otin jonkin lelun jäähylle pariksi päiväksi tai peruin karkkipäivän tms. 

Sylkemisvaihe meni ohi, ei se kovin kauan loppujen lopuksi kestänyt.

Vierailija
17/45 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäähy ei tehoa kaikkiin lapsiin kovin hyvin. Kannattaa kokeilla myös jotain muita rangaistuksia jos tuntuu, että oppi ei mene perille. Jäähyä voi myös tehostaa vaikka siten, että se lusitaan seinän vieressä seisten naama seinässä kiinni.

Vierailija
18/45 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän olisin halunnut itse ymmärtää kun vein lastani 3-vuotiaana päiväkotiin, mistä tarttui kaikenlaisia huonoja tapoja: jos vaan mahdollista niin pidä niin vähän kuin mahdollista päiväkodissa. Aina ei mahdollista ja joskus se vaan tuntuu siltä että ei ole mahdollista. Mutta totuus on se, että et kasvatustyöllä voi korjata niitä puutteita, joita vertaiset opettaa 6-9 tuntia päivässä. Mitä vähemmän altistusta vertaisiin, sen parempi, ikävä kyllä.

Ongelma on siinä, ettei päiväkodin henkilökunta SAA enää puuttua tällaiseen käytökseen siten, että se loppuisi.

Vierailija
19/45 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sille  kangaspussi päähän niinkuin tekee poliisit

Vierailija
20/45 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tinttaisin turpaan

Niin minäkin. Tuli Britannian poliiseista ohjelma, ja sanoivat että näiden kiinni otettavien sylkeminen on pahinta, ottaisivat mieluummin nyrkistä kuin se että joku sylkee kohti 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi