HS: Jani Mäkelä ei halua pyytää saamelaisilta anteeksi
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011671720.html
Sovitaanko saamelaiset, että minä pyydän tässä nyt anteeksi niin Mäkelän kuin Suomen valtionkin puolesta ihan kansalaisena anteeksi ihan kaikkea.
Että ANTEEKSI!!!!
Samalla pyydän anteeksi jo etukäteen kaikilta kaikkea, mitä nyt sattuu tapahtumaankin.
VILPITTÖMÄT PAHOITTELUNI KAIKESTA!
Kommentit (70)
Miksi saamelaisilta pitäisi anella anteeksiantoa? Itse olen ollut syrjäytynyt jo 10 vuotta. Pitäiskö meidän kaikkien nyt polvistua suuren herran edessä ja alistua?
Mäkelän janin ruskeaa ostorouvaa ei nähdä linnassa tänä vuonnakaan. Jani pelkää että äänestäjät pieksää hänet rotupetturina. Jani on Ano Turtiaisen bestis.
Ihan oikein. Kyse on cancel ja woke kulttuurista, joka vääristelee historiaa yliopistoja myöten. Historia on paljon muutakin kuin pelkkää intersektionaalista sortoa.
Minäkään en ymmärrä menneiden juttujen anteeksipyytelyä. Eikö tärkeintä ole nykyhetki?
Hyvä jos Suomi saa vähän tuettua saamelaisväestön kielen ja kulttuurin ylläpitoa, hyvä jos suomen oma kielellinen asema saadaan pidettyä kun sitä ei nykyään kaikilta täällä asuvilta edes vaadita...
Tuleeko minun muuten pyytää anteeksi vai olla anteeksipyynnön kohteena? Olen geenitestauttanut itseni ja olen äitilinjaltani haplotyyppiä, jota löytyy eniten saamelaisväestöstä.
Vierailija kirjoitti:
Mäkelä on eduskunnan sexyin mies.
n26
Jossain nurkassa Petteri itkee...
Ehkä Petterinkin pitäisi kasvattaa parta?
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkelä lienee se koko eduskunnan älyllisesti haasteellisin poliitikko.
Ei yllätä, että persu.
Mitä Mäkelä on saanut aikaiseksi? Ei mitään.
Kuumaa ilmaa purkautuu Janista silloin tällöin. Ilmasto kärsii.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Kun sanoo anteeksi, niin siläkö kaikki on kuitattu?
Pohjustaako Orpo tässä nyt sitä, että jos hän aiheuttaa vaikka 30 vuoden suuren kärsimyksen työttömille ja jopa tuhansien kuolemisen nälkään ja kylmään, niin kunhan kauniiksi lopuksi sanoo anteeksi, niin homma kuitattu ja kaikki ok?
Vahva ja välittävä Petteri.
-winner-
Se anteeksipyyntö on pikku juttu siihen korvausvaatimukseen nähden mikä saamelaisilta tulee kunhan valtio on virallisesti ottanut vastuun asiasta. Jonkun viisi miljardia kun lätkäisevät lappuun niin siinä leikellään sotesta ja sosiaalituista niin, että soi jotta saadaan riittävän arvokas anteeksipyyntö.
Saamelaiset eivät osaa edes päättää ketkä ovat saamelaisia.
Eikös tälläkin oo postimyyntivaimo?
Persu kyllä paskoo omaan pesäänsä koko ajan ja syyttää muita.
Vierailija kirjoitti:
Koska ruotsalaiset pyytävät meiltä anteeksi harjoittamaansa kolonialismia?
Sitä päivää ei tulla näkemään,sillä sama suomenkielisten ala-arvoinen kohtelu jatkuu näillä ruotsinkielisillä porukoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myös haluan jo etukäteen vilpittömästi pahoitella käytöstäni, jos ja kun tulen vetäisemään saamelaista turpaan nunnukan snagarin jonossa. Sori siitä. Neljäntuulenlakki vaan pöllyää...
Soon poikha Leukhu keukosa ku tännepäin ekshyt.
Sä oot niin naamat että korkeintaan omassa keuhkossas.
Vierailija kirjoitti:
Jani kerjää lisää persu inottavuutta .. aika raukkamainen... myötähäpeää.
Pohjoisen suunnalta taas perujen kannatus laskee . . Samoin Juuson takia...😝
Eilen puhuttiin kansalaistottelemattomuudesta jo kuinka oikeisto ei kannata. Heti tuli nämä lakia tieten rikkovat poliitikot mieleen. Eikö tuo ole kansalaistottelemattomuutta, kun rikotaan lakia? Eikö persut siis ole valmiita hyväksymään ministerin toimia?
Vierailija kirjoitti:
Mäkelän janin ruskeaa ostorouvaa ei nähdä linnassa tänä vuonnakaan. Jani pelkää että äänestäjät pieksää hänet rotupetturina. Jani on Ano Turtiaisen bestis.
😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Jani ja Sebu on mamupatjoja
💩💩🍆🍆
Pysyykö vaimo kiinnitettynä patteriin vai tuoko Mäkelä mamutuksen linnaan?