Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka epiloitte nuorena ahkerasti, vähenikö karvankasvu?

Vierailija
18.04.2025 |

Luulisin, että minulla vähän vaikutti, joskin ikääkin on jo jonkin verran.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ja millä mekanismilla vaikuttaisi karvatupen toimintaan?

Vierailija
2/16 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit määräävät karvankasvun, ei mikään ulkoinen toiminta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ja millä mekanismilla vaikuttaisi karvatupen toimintaan?

Vaurioituisi? En tiedä. Epilaattorien markkinoijat ainakin uskottelivat, että ahkera epilointi vähentää karvankasvua (hennommat). Ap

Vierailija
4/16 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonit määräävät karvankasvun, ei mikään ulkoinen toiminta.

90-luvulla kulmiaan nyppineillä eivät kulmat ole kasvaneet takaisin. 

Vierailija
5/16 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kasvaneet nypityt kulmat, samoin viikset ja muut naamakarvat. Muulta ovat kyllä näin yli 60-vuotiaana vähentyneet, vaikka en olekaan niitä paljon poistanut.

Vierailija
6/16 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epilointihan on sama kuin vahaus tai sokerointi eli karvat kiskotaan juurineen. Kyllä, kasvavat hennompina ajan myötä. Olen epiloinut kainalot ja sääret jo pitkään säännöllisesti, vuosia siis.

Vierailija
7/16 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen epiloinut säärikarvojani yli 30 vuotta. Ostin ekan epilaattorini parikymppisenä, silloin kun ne tulivat markkioille. Yhtään ei ole karvankasvu vähentynyt eikä karvoista ole tullut hennompia.

T. Täti 54 v

Vierailija
8/16 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen epiloinut karvoja melkein kolmekymmentä vuotta ja kainaloista oheni ja väheni karvat nopeasti ensimmäisten vuosien aikana. Muualla sama ilmiö mutta muutos tapahtui hitaammin. Karvatupet vaurioituu epiloinnissa ja kaikki ei kasva enää takaisin.

Vierailija
9/16 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta pari vuotta epiloinut, ja on vähentynyt huimasti.

Vierailija
10/16 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi huonoa markkinointia, jos kehitettäisiin sellainen edullinen tuote, jonka avulla karvankasvu tyrehtyisi kokonaan. Ideana on se, että karvat kasvavat edelleen, jolloin epilointilaitetta tarvitaan jatkossakin, tai höylää, vahaa, mitä kukakin nyt käyttää.

Vierailija
11/16 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin epiloinnin 15 vuotiaana ja kyllä väheni. Nykyään (47-v) ei tule kuin yksittäisiä enää sääriin. Ei ole varmaan tullut  noin kymmeneen vuoteen enää

Vierailija
12/16 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla karvankasvu säärissä lakkasi kokonaan, kun aikani niitä ihan vaan pinseteillä nypin.  

Erityisesti vihasin paksuja pitkiä ja mustia karvoja, jotka kasvoi nilkoissa.  Erinäisetkin illat istuin sängylläni, kuuntelin radiota ja nypin pinseteillä karva kerrallaan kaikki irti.

Muistan hyvin yhden illan kun kuuntelin jääkiekon mm-ottelua ja kiskoin karvoja irti, lopulta oli kummatkin jalat ihan karvattomat ja sileät.  Se oli oikeastaan vähän samanlainen kummallinen nautinto kuin mustapäitten puristelu teininä.

Alkuun ne kasvoi takaisin, mutta koko ajan ne väheni ja väheni ja sitten ne ei enää kasvaneet takaisin ollenkaan.

Ei sattunut yhtään, kun nyppäisi sen karvan ihan juuresta.  Mutta sitten kun yritin nyppiä varpaitten päällä olevia karvoja, niin johan muuten sattui.  Tyydyin vain ajelemaan ne pois.  Nyt niitäkään ei enää ole, kun aina välillä vähän kidutin itseäni kuitenkin.

Olin silloin aloittaessani jotain 24-vuotias ja olen aika varma, että jo alle kolmekymppisenä mulla ei ollut enää säärikarvoja.  Muuten mulla ei ole ollutkaan mikään kovin voimakas karvankasvu, mutta nuo säärikarvat oli varmaan perintöä jumalattoman karvaiselta isältäni.  Silloin 70-80 -luvuilla ei mistään sokeroinneista tai epiloinnistakaan puhuttu mitään.  Oli vain niitä voiteita, joilla karvat ikäänkuin sulatettiin pois, mutta nehän kasvoi heti takaisin.  Ja sitten oli niitä vahoja, mutta ne ei olleet kovin tehokkaita.

Vierailija
13/16 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään vaikutusta. Vasta laseroinnin myötä karvat poistuivat pysyvästi. 

N42

Vierailija
14/16 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen epiloinut karvoja melkein kolmekymmentä vuotta ja kainaloista oheni ja väheni karvat nopeasti ensimmäisten vuosien aikana. Muualla sama ilmiö mutta muutos tapahtui hitaammin. Karvatupet vaurioituu epiloinnissa ja kaikki ei kasva enää takaisin.

Jos epilointi vaurioittaisi karvatuppia, 30v jälkeen ei pitäisi enää karvoja kasvaa ollenkaan. 

Vierailija
15/16 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni elää harhaluulossa, että epilointi ohentaa karvoja. Oikeasti kyse on siitä, että epiloinnin jälkeen karva kasvaa nollapisteestä uudelleen, joilloin se on hennompi kuin karhea osa, joka sheivaamisen (eli karvan katkaisemisen) jäljiltä kasvaa. Kyse on siis vain siitä, onko karva revitty irti vai leikattu poikki. 

Vierailija
16/16 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole vähentänyt karvankasvuani, paitsi laserointi, jossa olen nyt käynyt 2 krt ja käsitellyillä alueilla (kainalot, sääret, bikini) kasvaa enää hentoja hajakarvoja. Käyn laseroinnissa vielä ainakin 2 kertaa. Olisinpa tehnyt tämän jo aikoja sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi