Laitatteko itsenäisyyspäivän iltana kynttilät ikkunalle?
Vanha tapa, jota lapsuudenkodissakin noudatettiin. Minä ainakin laitan, näyttää kauniilta.
Kommentit (65)
En koska kissa kaataisi sen.
Kissa vessaan klo 18 - 21 ajaksi.
Sitä paitsi kynttilöitä on kaksi. Olet moukka.
Tänä vuonna laitan joulunpunaiset kruunukynttilät, muita ei oikein ole jäljellä. Ensi vuonna antiikkikynttilät.
En koska mun ikkunoihin ei voi laittaa.
Laitan sitten taas kun olemme itsenäisiä ja persuvapaita.
Vierailija kirjoitti:
En laita.
Kun moni kirjoittaa että "tietysti", niin mikä "tietysti"?
Se tietysti-sana painottaa sitä, että hänen vastauksena on ainut oikea vastaus.
En laita, koska ei ole sellaista paikkaa, että pystyisin kynttilöitä ikkunalle laittamaan.
Vasemmistolainen naapurini inhoaa itsenäisyyspäivää. Teen kaikkeni ärsyttääkseni häntä.
En ole kuullut tällaisesta tavasta ikinä. Lapsena vietiin kyllä kynttilöitä sankarihaudoille, mutta sekin on jäänyt kun isovanhemmat on kuolleet/hoitokodissa.
Minulla on muita valoja pöydällä, koska ikkunalautoja ei ole, joten en tietenkään silloin voi laittaa ikkunalle kynttilöitä. Laittasin kyllä, jos olisi ikkunalaudat.
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullut tällaisesta tavasta ikinä. Lapsena vietiin kyllä kynttilöitä sankarihaudoille, mutta sekin on jäänyt kun isovanhemmat on kuolleet/hoitokodissa.
Sama. Kuulin tuosta tavasta aikuisiällä tältä palstalta.
Laitan kahdelle ikkunalle eri suuntiin kaksi kynttilää kummallekin. Tämä on kotoa opittu kaunis, neutraali ja rauhanomainen tapa juhlia itsenäisyyttä. (En siis ole poliittinen enkä konservatiivinen, jos joku liittää tämän sellaiseen.)
Tänä vuonna toiselle ikkunalle led-kynttilät ihan turvallisuudenkin vuoksi. Ne ovatkin yllättävän kivat! Tähän olohuoneeseen sytyän perinteiset valkoiset kruunukynttilät. Asun vanhassa kivitalossa, jossa on ihanat leveät ikkunalaudat.
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille ja valoa pimeään!
Laitan. Kun olin lapsi, lähdimme joskus itsenäisyyspäivän iltana perheen kanssa käymään kaupungin keskustassa katsomassa kun talojen, myös esim. koulumme ja virastotalojen ikkunoissa oli kaksi kynttilää.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Kaksi kynttilää ikkunalla tarkoittaa turvallista etappipaikkaa suomalaiselle jääkärille.
Kyllä. Kotini on aina tarjolla suomalaiselle sotilaalle.
Ei ole ikkunalautoja tässä kämpässä mihin laittaa.
Laitan tietysti. Se on jo lapsena opittu perinne. Suomalaisten tulisi ylläpitää ja arvostaa hienoja vanhoja perinteitään. Niissä on suomalaisuuden ydin. Samasta syystä pitäisi joulujuhlaa saada viettää sen oikealla nimellä ja kevätjuhlassa laulaa Suvivirttä.