Laitatteko itsenäisyyspäivän iltana kynttilät ikkunalle?
Vanha tapa, jota lapsuudenkodissakin noudatettiin. Minä ainakin laitan, näyttää kauniilta.
Kommentit (65)
Merkiilistä että on koteja joissa ei ikkunalautoja
Laittaisin, jos olisi ikkunalaudat.
Täälläpäin ei ole kovin yleistä, mutta minä kyllä laitan. Kiva perinne. Lippukoristetta ei ole, mutta ehkä sekin tulee vielä hankittua.
Jos ei ole ikkunalautoja, ehkä voisi jonkin pöydän tjs laittaa korokkeeksi?
Kyllä. Vanha tapa. Sytytän klo 18, sammutan klo 21. Lapsena ollessani oli tapana mennä kävelylle katselemaan kynttiläikkunoita. Muistoissa nuo illat olivat aina lumisia ja kynttilät nätyyivät kauniilta.
Ei ole tapana, en muista olenko missään nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Merkiilistä että on koteja joissa ei ikkunalautoja
Miten niin ? Ei meillä ole ollut kuin yhdessä asunnossa
Työnnän ne hanuriin sitä kohti meidän itsenäisyyskin kovaa vauhtia menee.
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan asunnoissa ei ole enää ikkunalautoja. Jos on, asuu vanhahkossa talossa.
Asn 50-luvun mummonmökissä. Ei ole ainuttakaan ikkunalautaa. Ei sen puoleen. En ole koskaan poltellut mitään kynttilöitä milloinkaan.
Olen myös kissojen (2) omistaja. Vihjeeksi kerron,että nykyään on ihan oikean näköisiä lepattavia led-kruunukynttilöitä. Eikä verhotkaan pala!
En juhli Suomea ennenkuin tulee seuraava vasemmistohallitus joka peruu nämä pahan oikeiston pahuudet.
Minkäköhän takia asuntoihin ei enää laiteta ikkunalautoja? Olisi kiva niillä pitää viherkasvejakin
Kyllä laitan, se on ollut perinne suvussamme.
En laita.
Kun moni kirjoittaa että "tietysti", niin mikä "tietysti"?
Mulla on jo halloweenina ostetut kynttilät. Ne saa kelvata. Eilen kaupassa käydessä hetken harkitsin ostavani itsenäisyyspäivälle omat kynttilät, mutta kyllä mieluummin ostin sillä rahalla juotavaa ja syötävää viikonlopulle.
Laitamme tietenkin. Vain kaksi kynttilää jokaiselle neljälle ikkunalle. Yhdellä ikkunalla kynttilöiden välissä vielä Suomen lippu. Sytytys tapahtuu kello 18.00 tasan. Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille palstalaisille poliittisesta vakaumuksesta rippumatta!