Eikö nuoret naiset siivoa asuntojaan enää lainkaan?
Ammattini puolesta näen nuorten asuntoja viikoittain ja ei ole voinut olla kiinnittämättä huomiota sukupuolien välisiin siisteyseroihin. Perinteisestihän on ollut voimassa käsitys, että nuoret miehet, poikamiehet jne. eivät hoida talouttaan lainkaan vaan juovat vain kaljaa ja sotkevat. En tiedä onko joskus muinoin pitänyt paikkaansa vai ei, mutta nykyään ei ainakaan enää ole totta. Miesten asunnot ovat lähes poikkeuksetta siistejä ja pidetty hyvässä kunnossa. Saman ikäisten naisten, no rehellisesti sanottuna sikolättejä. Mistä tällainen muutos mielestänne johtuu? Millaisessa kunnossa tuntemienne nuorten naisten asunnot ovat?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Trollollooooooooooo...
Niinpä. Tämä sama aloitus ja jankutus. Tarkoituksena...pilkata naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No naisetkin voi olla sotkuisia, mikä yllätys tämä on? :D
Tämä jotenkin todistaa sen väitteen, että naisilta jopa odotetaan enemmän siisteyttä kuin miehiltä.
He ovat kehuskelleet siisteydellään.
Onko ikinä tullut mieleen, että nämä kehuskelijat eivät ole niitä sotkuisia ihmisiä?
Miesten asunnot ovat siistejä, koska siellä ei ole paljon tavaroita (lue normaaleja tavaroita). Siellä on vain retkeilyalusta, jossa nukkuvat ja ehkä muutama lusikka. Ei ruokaa, ei vaatteita. Miksi? Koska he ovat sotilaita tai vakoojia, eivät normaaleja ihmisiä. Tupakka palkaa ja kaljaa kyllä juovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttöjä ei enää kasvateta kuuliaisiksi kotipiioiksi ja heillä on asunnoissaan enemmän krääsää, vaatteita, kosmetiikkaa, meikkejä jne joista syntyy sotkua.
Joo tuhansia KELAN rahoilla hankittuja korkokenkiä ja käsilaukkuja löytyy!
Erikoista, että Kela toisille kenkiä maksaa tuollaisia määriä. Tytär elää takuueläkkeellä ja nippa nappa saa peruselämän kustannettua. Me muut maksamme vaatteet ja muut isommat hankinnat. Ja tiedän tasan tarkkaan, paljon tukia saa.
Vierailija kirjoitti:
Vain se mikä näkyy someen, of:n jne. kiinnostaa. Peilin edestä hyvä vähän siistiä jos tekee tiktok:ia ja sänky tietysti jos kuvaa siinä setämiehille revittelykuvia.
kyllä, edellytän että lakanat on vaihdettu ja päiväpeitto siististi viikattu jakkaralle kun katson of sisällöntuottajan revittely matskua interwebistä.
t: setämiesmies
Vierailija kirjoitti:
Täytyy myöntää näin 35-vuotiaana naisena, että olen ihan sottapytty verrattuna saman ikäiseen puolisooni (mies). Kotimme olis jatkuvasti tosi sotkuinen ilman mieheni panostusta yleiseen siisteyteen. Mun vastuulla sitten pyykki- ja ruokajutut pääsääntöisesti. Uskon Ap:ta, että nuoret naiset ovat miehiä sotkuisempia.
Uskot, koska itse olet sotkunen? Siis et kaikki muutkin ovat? Ovatko kaikki nuoret naiset muutenkin samanlaisia, kuin sinä, ei enää niin nuori nainen? Oletkohan edes nainen?
Muutamilla tuntemillani nuorilla naisilla on todella siistit asunnot. He lukivat KonMari -kirjan ja innostuivat siitä. He tykkäävät luututa ja pyyhkiä pölyt joka viikko. Lopuilla tuntemillani nuorilla naisilla on sotkuinen koti. Heille on tärkeämpää shoppailu, kuin kotitöiden tekeminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidithän ne käy siivoamassa nuorten miesten asuntoja. Meidän parvekkeelta näkee naapuritaloja. Yhdessä asunnossa asuu nuori mies, muutti vajaat pari vuotta sitten. Kaksi kertaa olen nähnyt keski-ikäisen naisen pesevän miehen ikkunoita. Samoin tunnen kaksi naista, jotka käyvät siivoamassa poikiensa asuntoja. En ymmärrä, miksi he tekee niin. Itse olen auttanut vain muuttosiivouksessa ja siinäkin yhden kerran.
Tässä on kyllä hivenen totuutta! Omalla miehelleni kävi äiti vähintään kerran kahteen viikkoon auttamassa siivouksessa vaikka mies 33v. Ihmettelin sitä ääneen. Mies kyllä osaa siivota itsekin mutta aikamoinen pyörremyrsky siivouskertojen välillä.
Anoppini aikoinaan yritti kans mennä poikansa asuntoa siivoamaan. Ei päässyt/saanut mennä. Mieheni oli nuorena todella siisti. Se siisteysinto loppui lasten syntymään. Nyt taas on alkanut petrata, eikä valittamista, mutta ikävät vuodet oli välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä jotenkin todistaa sen väitteen, että naisilta jopa odotetaan enemmän siisteyttä kuin miehiltä.
Onko ikinä tullut mieleen, että nämä kehuskelijat eivät ole niitä sotkuisia ihmisiä?
Mikä lienee totuus? Palsta ei kerro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuutta ei ole. Vai ovatko kaikki miehetkin siistejä? Tai sotkuisia?
Koti kertoo ihmisestä paljon ja totuudenmukaisesti. On sitten nainen tai mies joka asuu.
Sekä miehissä että naisissa on niitä sotkuisia ja siistejä. Itse olen siivousneuroottisen äidin lapsi joka sai siivouksesta tarpeekseen kun kuuntelin jatkuvaa "siivosithan sieltä ja tuolta", "et sitten matonhapsuja suoristanut" jne marmatusta koska tietysti tyttönä piti siivota mukana, veli sai vapautuksen kaikesta.
Kun muutin omaan kotiin, kapinoin aikani koko siivousta vastaan kunnes löysin oman siivoustasoni. Eli alussa oli vaatteet siellä täällä, likaisia astioita, imurointi joskus kun muisti yms.
Vierailija kirjoitti:
Sekä miehissä että naisissa on niitä sotkuisia ja siistejä. Itse olen siivousneuroottisen äidin lapsi joka sai siivouksesta tarpeekseen kun kuuntelin jatkuvaa "siivosithan sieltä ja tuolta", "et sitten matonhapsuja suoristanut" jne marmatusta koska tietysti tyttönä piti siivota mukana, veli sai vapautuksen kaikesta.
Kun muutin omaan kotiin, kapinoin aikani koko siivousta vastaan kunnes löysin oman siivoustasoni. Eli alussa oli vaatteet siellä täällä, likaisia astioita, imurointi joskus kun muisti yms.
Mulla on taas päin vastoin. Omat vanhempani ovat sotkuisia ihmisiä, ja lapsuudenkodissa oli aina likaista. Nyt omassa kodissa siivoan joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä nuo tunnu hoitavan mitään kotitalousasiota nykyään oli kyse siivouksesta, kokkauksesta tms. Oisko sitä "voimaantumista" sitten.
Ripsiään, tekolettiä ja rakennekynsiä hoitavat 24/7 Inhoavat ajatustakin jostain vastuusta ja lapsista.
En tiedä, missä ympyröissä palstalaiset elävät. Täällä usein kuvaillaan yleisesti nuoret naiset tällaisiksi, homssuisia kotona, tekoripset, rakenne kynnet, hiuslisäkkeet, pumpatut kasvot ym. Niin ja some. Mun tutuista yhdellä on tekokynnet. Hän on eläkkeellä. Ja yhdellä on hiuslisäkkeet, on 45v. Hänellä erityisen ohuet omat hiukset. Yhdelläkään ikäluokasta 25-35v. ei ole yhtään mitään noista. Eikä ollut kenelläkään nuorempana myöskään. Ovat koulutettuja ja parisuhteissa. Normaaleja ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy myöntää näin 35-vuotiaana naisena, että olen ihan sottapytty verrattuna saman ikäiseen puolisooni (mies). Kotimme olis jatkuvasti tosi sotkuinen ilman mieheni panostusta yleiseen siisteyteen. Mun vastuulla sitten pyykki- ja ruokajutut pääsääntöisesti. Uskon Ap:ta, että nuoret naiset ovat miehiä sotkuisempia.
Uskot, koska itse olet sotkunen? Siis et kaikki muutkin ovat? Ovatko kaikki nuoret naiset muutenkin samanlaisia, kuin sinä, ei enää niin nuori nainen? Oletkohan edes nainen?
Pilkkaat toista, ja yleistät itse. Naisten mt-ongelmat ovat yhä kasvava ongelma, ei eroteta omaa tekemistä omasta käyttäytymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei nykynaiset mitään viitsi tehdä. Selitetään jostain metatöistä ja tunnetyöskentelyistä, mutta mitään konkreettista eivät tee.
Ymmärrätkö, et metatyöt liittyvät konkreettisesti niihin konkreettisiin töihin? Ilman sitä muuta ei mitään metaa tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuutta ei ole. Vai ovatko kaikki miehetkin siistejä? Tai sotkuisia?
Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä nuo tunnu hoitavan mitään kotitalousasiota nykyään oli kyse siivouksesta, kokkauksesta tms. Oisko sitä "voimaantumista" sitten.
Ripsiään, tekolettiä ja rakennekynsiä hoitavat 24/7 Inhoavat ajatustakin jostain vastuusta ja lapsista.
En tiedä, missä ympyröissä palstalaiset elävät. Täällä usein kuvaillaan yleisesti nuoret naiset tällaisiksi, homssuisia kotona, tekoripset, rakenne kynnet, hiuslisäkkeet, pumpatut kasvot ym. Niin ja some. Mun tutuista yhdellä on tekokynnet. Hän on eläkkeellä. Ja yhdellä on hiuslisäkkeet, on 45v. Hänellä erityisen ohuet omat hiukset. Yhdelläkään ikäluokasta 25-35v. ei ole yhtään mitään noista. Eikä ollut kenelläkään nuorempana myöskään. Ovat koulutettuja ja parisuhteissa. Normaaleja ihmisiä.
Perus palstalaisella ainut kokemus naisista on netissä. OF, p*rno, keskustelupalstat jne.
Minulla on sotkuinen mies, enkä enää jaksa kulkea miehen perässä siivoamassa sotkujaan. Kummasti meidän kodin sotkuisuus pistetään aina minun syyksi. Eniten minua suututti, kun anoppi käydessään rupesi järjestelemään ja kommentoi siitä minulle. Se ei auttanut, että sanoin niiden olevan poikansa jäljiltä.
Mää oon vanha nainen enkä todellakaan jaksa siivota. Ainoastaan silloin vähän pintapuolisesti kun taloyhtiön huoltomiehet ovat tulossa.