Tapailusuhde ja kotihäpeä
Olen ollut nyt reilun puoli vuotta tapailusuhteessa, joka on kovaa vauhtia syvenemässä oikeaksi suhteeksi. Tähän asti ollaan oltu tämän toisen osapuolen luona aina. Ihan vaan siitä syystä, että mulla on niin kamala koti, etten kehtaa kutsua häntä tänne. Olisi kuitenkin kaikin tavoin helpompaa, että hän kävisi luonani ja nyt alkanut puhumaan koko ajan enemmän tästä. Tajuan kyllä itsekin, että ei tämä suhde syvene tästä jos en joskus häntä tänne kutsu.
Onko muilla kokemuksia vastaavasta?
Kommentit (63)
Sä asut kuin poikani. Eikä kyse ole rahattomuudesta tai piheydestä. On kuulemma käytännöllisempää. Roomba (?) hoitaa imuroinnin ja pesut muutaman kerran viikossa. Matot ja huonekalut on vaan tiellä.
Hän ei ole tietääkseni kärsinyt kotihäpeää, kun porukkaa siellä kokoontuu ja neitejäkin käy. Välillä mä aina ehdottelen, että jos saisin ostaa muutaman kahvimukin lisää ja vähän asitoita tipotellen, että kaveritkin sitten saa kahvia, eikä tarvii kahta kuppia kierrättää... Nyt sain luvan hankkia "varalakanat" hänelle joululahjaksi. Eli siis toiset, jos ei huvitakaan joka viikko pyykätä.
Hän on ihan tyytyväinen askeettisuuteensa, mutta se kaikuminen on häiritsevää toisinaan, kun kavereita on enemmän. Sille pitäs tehdä jotain. Hän mietti äänipaneleja seinille.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä henkilö jota tapailet mies vai nainen? Mitä olet sanonut syyksi, ettei sinun luonasi ole voinut olla tähän asti?
Mies. Olen sanonut syyksi, että haluan päästä välillä kotinurkista pois, kun teen töitä kotona.
Ap
En näe tuota ongelmaksi. Ei kaikkia vaan kiinnosta sisustaminen. Pääasia että on siistiä.
Aloittaja. Minä kehtaan kutsua ihmisiä kotiini, omakotitaloon. Kuisti on kylmä eikä siellä ole valoa, mutta kun avaa välioven niin tulee tarpeeksi valoa että näkee minne laittaa takin ja kengät.
Sisällä talossa on siistiä, nättiä ja mukavaa. Mutta jos haluat vessaan, se on ulkohuussi navetan takana. Seksiäkin voidaan harrastaa, sen jälkeen pitää käydä pesulla ulkosaunassa, ota lämmin vesi mukaasi puuhellan kattilasta. Toki saunassakin voi olla lämmintä vettä JOS se on lämmitetty etukäteen. Hyvä sauna onkin!! Muuten meillä on kyllä mukavaa.
Älä turhaan häpeile kotiasi vain siksi, ettei sitä ole sisustettu kuten monella muulla.
Vierailija kirjoitti:
Hauska keskustelu.
Uskon että kotisi vastaa sinua ja kirjoitustyyliäsi. Olet selkeä, vaatimaton ja käytännöllinen. Et kovin visuaalinen.
Hanki kauniit kukat pöydälle, katso että vessassa on puhtaat pyyhkeet ja käsipesuaine, pinnat puhtaiksi ja eteisessä on tilaa toisen takille. Molemmille pitää löytyä kahvimuki ja tarjottavaa olisi kohteliasta olla. Anteeksi äitimäiset neuvot, mutta kuulostat kirjolla olevalta, tarkoitan vain hyvää. Olen vähän itsekin outo.
Ehkä keittiön tuolit olisi kiva olla yhtenäisemmät ja edes yksi matto toisi vähän lämpöä, mutta mitä väliä näilläkään. :D
Jos olisit mun tapailukumppani niin luultavasti tietäisin jo etukäteen millainen olet, tuskin hän olettaakaan sun olevan mikään tyylilyyli.
Kiitos, nauroin tälle vähän.
Olen kyllä aika pragmaattinen luonne ja tosiaankaan en laisinkaan visuaalinen. Kirjolla en ole, tai sitten ole vaan löytänyt oman lokeroni sen verran sujuvasti, ettei kukaan ole epäillyt mitään. Minä itse mukaan lukien.
Astioita minulla on kyllä täällä ihan hyvin, kun tykkään laittaa ruokaa.
Ap
Kun koti on siisti, asia ok. Rohkeasti vaan esittelemään sitä.
Mutta jos sinulla on ylimääräistä rahaa, niin voisit hankkia sinne jotain tuomaan lämpöä. Ja oikeastaan voisit lähteä yhdessä tapailukaverisi kanssa ostamaan jotain. Mutta vain jotain, josta oikeasti pidät. Esim. isot matot ovat ihania, mutta kaikki eivät pidä matoista.
Minulla oli miestuttu, jolla oli lähes tyhjä asunto ja siisti. Hieman kolkolta tuntui, koska en ole minimalisti, mutta ei autius silti haitannut.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt, että olisiko parempi, että soitan tälle kumppanille ensin esim. videopuhelun kotoani. Ei tulisi sitten niin ihan suurena järkytyksenä, jos kehtaan hänet tänne pyytää. Hänellä on tosiaan yhteensopivat kalusteet, laadukkaita tekstiilejä ja muutenkin ihan tyylikäskoti, joten ei ole tosiaankaan tottunut tällaiseen.
Ap
En mitään videopuheluja suosittelisi. Sanot hänelle, että sisustuksesi saattaa olla hänen mielestään vähän spartaaninen mutta sitähän voi ajan kanssa muuttaa toisenlaiseksi. Ei kaikkia naisiakaan sisustus hirveästi kiinnosta, itse kuulun tähän kategoriaan myös eikä kyllä haittaa yhtään. Verhoista en tykkää yhtään ja mattojakin siedän juuri ja juuri, ovat kaikki pölynkerääjiä.
Kiinnostaako ketään miestä oikeasti naisen kodin sisustus, enpä usko :D Jos kotona on perussiistiä niin mitä väliä
Itselläni vähän sama ongelma. Se on yksi syy siihen, miksi en nyt deittaile. Aiemmissa tapailusuhteissa en tuonut toista osapuolta kotiini.
Mun mielestä tuossa ei olisi mitään hävettävää. Itse olen nainen joka ei vaan osaa sisustaa. Mä olen aina ollut kierrätyshenkinen ja jos tarviin jotain etsin sen käytettynä. Tai sitten odotan, että semmoinen tulee eteen.. Enkä koskaan ole miettinyt, että sopiiko ne keskenään yhteen. Meidän koti on kylä aikamoinen sillisalaatti. Ei tavara ylitse vuotavasti ole, mutta harmoniaa saa etsiä.
Tyttäret kasvaessa alkoivat kärsimään kotihäpeästä ja tässä on nyt muutoksia tehty.. Olen saanut vanhat kaluni pitää, mutta niitä on tuunattu tai rempataan ammattilaisella saman henkiseksi. Kompromisseja on tehty, paljon.
Tällä mä miettn, että sanot reippaasti vaan, että tervetuloa - mä en ole sitten mikään sisustaja! :D Semmoinen pieni varoitus siihen, ettei aivan järkyty. ;) Näin mä olen toiminut ja löytänyt pari timpuria elämääni. Eli ystäviä sain, eikä niinkään parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska keskustelu.
Uskon että kotisi vastaa sinua ja kirjoitustyyliäsi. Olet selkeä, vaatimaton ja käytännöllinen. Et kovin visuaalinen.
Hanki kauniit kukat pöydälle, katso että vessassa on puhtaat pyyhkeet ja käsipesuaine, pinnat puhtaiksi ja eteisessä on tilaa toisen takille. Molemmille pitää löytyä kahvimuki ja tarjottavaa olisi kohteliasta olla. Anteeksi äitimäiset neuvot, mutta kuulostat kirjolla olevalta, tarkoitan vain hyvää. Olen vähän itsekin outo.
Ehkä keittiön tuolit olisi kiva olla yhtenäisemmät ja edes yksi matto toisi vähän lämpöä, mutta mitä väliä näilläkään. :D
Jos olisit mun tapailukumppani niin luultavasti tietäisin jo etukäteen millainen olet, tuskin hän olettaakaan sun olevan mikään tyylilyyli.
Kiitos, nauroin tälle vähän.
Olen kyllä aika pragmaattinen luonne ja tosiaan
Erilaiset keittiöntuolit ovat superjuttu, miksi pitäisi olla kaikki tuolit samanlaisia? Minulla on VIISI erilaista tuolia keittiössä, itse olen ne vielä maalannut. Ovat vanhoja mutta tukevia hyvin kauniita tuoleja. Vaikka on tilaa talossa niin keittiössä sitä vaan istutaan kun vieraita tulee, kaikki niin kovasti tykästyneet.
Vierailija kirjoitti:
Sä asut kuin poikani. Eikä kyse ole rahattomuudesta tai piheydestä. On kuulemma käytännöllisempää. Roomba (?) hoitaa imuroinnin ja pesut muutaman kerran viikossa. Matot ja huonekalut on vaan tiellä.
Hän ei ole tietääkseni kärsinyt kotihäpeää, kun porukkaa siellä kokoontuu ja neitejäkin käy. Välillä mä aina ehdottelen, että jos saisin ostaa muutaman kahvimukin lisää ja vähän asitoita tipotellen, että kaveritkin sitten saa kahvia, eikä tarvii kahta kuppia kierrättää... Nyt sain luvan hankkia "varalakanat" hänelle joululahjaksi. Eli siis toiset, jos ei huvitakaan joka viikko pyykätä.
Hän on ihan tyytyväinen askeettisuuteensa, mutta se kaikuminen on häiritsevää toisinaan, kun kavereita on enemmän. Sille pitäs tehdä jotain. Hän mietti äänipaneleja seinille.
Jos olisin nuori mies, en häpeäisi, mutta näin nelikymppisenä naisena häpeän. Kai tähän voisi veistellä jotain sukupuolittuneista asenteista ja stereotypioista. Huomaan, että se meinaa on itselleni isoimpia kynnyksiä, että kuvittelen naiselta odotettavan jotain muuta.
Ei itsellänikään tässä ole kyse rahattomuudesta tai piheydestä.
Ap
Nyt vauvapalsta kiinni ja tilaat ikeasta verhot. Samalla vaivalla olisit saanut matot ja mankelit hankittua kuin täällä kirjoittelulla.
Vierailija kirjoitti:
Ei keittiön tuolien tarvitse olla yhtenäiset. Meillä ei ole varmaan ikinä ollut, ja aivan hyvin ja pitkään on vieraat viihtyneet. Ei pistä edes silmään.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaako ketään miestä oikeasti naisen kodin sisustus, enpä usko :D Jos kotona on perussiistiä niin mitä väliä
Tätä kysymystä minäkin lottoan nyt.
Tämä mies on tosi tyylikäs ja tarkka tyylistä. Ei sen koti mitään designiä ole, mutta tyylikäs kyllä. Kaikki vaatteet aina laadukkaita ja istuvia, hiukset siististi jne. Itse sitten olen tällainen tämän talon kanssa ja pukeutua en osaa yhtään. Ei se kyllä ole tätä miestä koskaan haitannut, että en osaa pukeutua tyylikkäästi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä kysymystä minäkin lottoan nyt.
Tämä mies on tosi tyylikäs ja tarkka tyylistä. Ei sen koti mitään designiä ole, mutta tyylikäs kyllä. Kaikki vaatteet aina laadukkaita ja istuvia, hiukset siististi jne. Itse sitten olen tällainen tämän talon kanssa ja pukeutua en osaa yhtään. Ei se kyllä ole tätä miestä koskaan haitannut, että en osaa pukeutua tyylikkäästi.
Ap
Eli selvästi kelpaat miehelle nytkin, rentoudu äläkä ota paineita kodistasi. Turha torpedoida hyvänoloista suhdetta tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni vähän sama ongelma. Se on yksi syy siihen, miksi en nyt deittaile. Aiemmissa tapailusuhteissa en tuonut toista osapuolta kotiini.
jep, yksiöön viiti tuua ketään, koskaan. Sillonku huolto käy tekeen jotain meen pois ettei ne näe kuka asuu .
Minun ei ole sitten tarkoitus ymmärtää, että pitäisin sisustamista ja kauniin kodin laittamista jotenkin typeränä tai olla jotenkin "en ole niin kuin muut naiset". Arvostan kyllä kauniita koteja ja ihmisiä joilla on silmää tehdä sellaisia. Itselläni ei vaan ole ja koska en omassa kodissa koe tarvetta noille, niin olen jämähtänyt tämmöiseen "tyyliin".
Oli mulla kerran matto, mutta kun sen sai aina imuroidessa kääriä ja käydä ulkona ravistelemassa, niin vein sen sitten kerran varastoon. Oli kätevämpi sillain.
Ap