Tapailusuhde ja kotihäpeä
Olen ollut nyt reilun puoli vuotta tapailusuhteessa, joka on kovaa vauhtia syvenemässä oikeaksi suhteeksi. Tähän asti ollaan oltu tämän toisen osapuolen luona aina. Ihan vaan siitä syystä, että mulla on niin kamala koti, etten kehtaa kutsua häntä tänne. Olisi kuitenkin kaikin tavoin helpompaa, että hän kävisi luonani ja nyt alkanut puhumaan koko ajan enemmän tästä. Tajuan kyllä itsekin, että ei tämä suhde syvene tästä jos en joskus häntä tänne kutsu.
Onko muilla kokemuksia vastaavasta?
Kommentit (48)
Pitäisi tietää vähän tarkemmin miksi se kotisi on niin kamala? Onko siis kyse vanhasta asunnosta/talosta joka kaipaisi kipeästi remonttia, vai sotkuisuudesta?
Vuokraa Airbnb ja sano asuvasi siinä.
Kerran tapailin nelikymppistä miestä. Kun kävin ekaa kertaa hlänen luonaan, järkytyin: hän asui vanhassa kaupungin kerrostaloasunnossa, yksiössä, jossa kalusteet oli joku 20 vuotta vanhoja . Ja mies itse oli keskituloinen, lapseton eikö ollut edes autoa tai lemmikkieläimiä. Eli oletan, että fyrkkaa pitäisi olla.
Varmaan kannattais olla oma itsensä. Niin persoonan kuin kodinkin suhteen.
Jos nyt puhut siisteydestä, niin käsitysten olis hyvä vastata toisiaan, muuten tulee ongelmia. Siistimpi "joutuu mä jättämään" ja muistuttelemaan ja sotkuisempi joutuu olemaan jatkuvan paineen alla, kumpikin väsyy.
Päästä se mies vaan kämppääs semmoisena kuin se on.
Kotini ei ole sotkuinen, siivoan hyvinkin tarkasti ja usein. Se on vaan tosi askeettinen. Asun omakotitalossa ja kaikille huoneille on käyttötarkoituksensa, eikä niissä sitten ole oikein mitään muuta. Minulla ei ole verhoja tai mattoja, ei pöytäliinoja tai vastaavia. Keittiön pöytä on eri sarjaa kuin kaksi tuoleista ja loput kaksi tuoleista on taas vielä eri sarjaa. Keittiössä on pöydän äärellä vaan kaksi tuolia, kun toinen tuoli toimii yöpöytänä ja toinen tuoli pelihuoneessa apupöytänä. Pelihuoneessa ei ole muuta kuin telkkari ja pleikkari tasolla, nojatuoli ja se apupöytänä toimiva keittiöntuoli. Tämmöistä vastaavaa kaikissa huoneissa.
Tämän takia häpeän kotiani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vuokraa Airbnb ja sano asuvasi siinä.
Tälle pohjalle ei vakavaa parisuhdetta pysty rakentamaan ja se aloituksen perusteella ilmeisesti on tavoitteena.
Miksi et ole laittanut kotiasi kuntoon, kerta häpeät sitä, etkä viihdy itsekään siellä?
Vierailija kirjoitti:
Kerran tapailin nelikymppistä miestä. Kun kävin ekaa kertaa hlänen luonaan, järkytyin: hän asui vanhassa kaupungin kerrostaloasunnossa, yksiössä, jossa kalusteet oli joku 20 vuotta vanhoja . Ja mies itse oli keskituloinen, lapseton eikö ollut edes autoa tai lemmikkieläimiä. Eli oletan, että fyrkkaa pitäisi olla.
Mitä väliä sillä on minkälaiset kalusteet on? Ei kannata panostaa mihinkään sisustukseen.
Vierailija kirjoitti:
Kotini ei ole sotkuinen, siivoan hyvinkin tarkasti ja usein. Se on vaan tosi askeettinen. Asun omakotitalossa ja kaikille huoneille on käyttötarkoituksensa, eikä niissä sitten ole oikein mitään muuta. Minulla ei ole verhoja tai mattoja, ei pöytäliinoja tai vastaavia. Keittiön pöytä on eri sarjaa kuin kaksi tuoleista ja loput kaksi tuoleista on taas vielä eri sarjaa. Keittiössä on pöydän äärellä vaan kaksi tuolia, kun toinen tuoli toimii yöpöytänä ja toinen tuoli pelihuoneessa apupöytänä. Pelihuoneessa ei ole muuta kuin telkkari ja pleikkari tasolla, nojatuoli ja se apupöytänä toimiva keittiöntuoli. Tämmöistä vastaavaa kaikissa huoneissa.
Ap
Miksi ihmeessä haluat asua noin??
Olet ilmeisesti mies. Naiset ilahtuvat kun saavat vapaat kädet laittaa kodin omannäköiseksi. Joten naisesi vain ilahtuu ettet ole mikään tavaran hamstraaja joka ei voi luopua mistään romuistaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos oot mies niin toi on normaalia. Jos nainen hieman outoa.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Taidat olla eksäni. Ja juurikin tuosta syystä. Hengailtiin aina vaan mun kotona, koska sun koti oli asumiskelvoton ja siisteyskäsityksemme olivat täysin päinvastaiset. Sellainen suhde ei vaan toimi. Sinä olet aikuinen ihminen, laita jo se kotisi kuntoon! Ainakin jos meinaat johonkin syvempään suhteeseen ryhtyä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole laittanut kotiasi kuntoon, kerta häpeät sitä, etkä viihdy itsekään siellä?
Kyllä minä täällä viihdyn. Hävennytkään en ennen ole, kun ei kotonani ole kukaan käynyt siskoa lukuun ottamatta. Nyt se häpeä iski, kun pitäisi kutsua tänne joku jonka kanssa haluaisi kunnon parisuhteen. Vallankin kun tällä toisella on oikein mukavasti laitettu koti, joten kontrasti on iso.
Ap
Siisti asunto riittää. Ei tarvitse olla hienoa sisustusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Taidat olla eksäni. Ja juurikin tuosta syystä. Hengailtiin aina vaan mun kotona, koska sun koti oli asumiskelvoton ja siisteyskäsityksemme olivat täysin päinvastaiset. Sellainen suh
Vahvasti epäilen, etten ole eksäsi. Minulla on ollut vain yksi parisuhde, eikä se ollut minkään sottapytyn kanssa. Sellainenhan sinä olet, kerta mielestäsi meillä on erilaiset siisteyskäsitykset.
Ap
Siis eikö sinulla ole rahaa ostaa huonekaluja, vai miksi ei edes yöpöytiä tai muita tasoja? Tai niitä mattoja?
Luonasi mahtaa kaikua :D
Tuo on aika tyypillinen yksin asuvan miehen asunto, mutta plussaa siitä, että paikat ovat siistit. Uskon, että kotisi ei tule tapailukumppanille ihan niin isona järkytyksenä kuin mitä oletat.
Rikkaampi lapseton työtön ??? epärehellinen miesoletettu. Nisti.
Työssäkäyvä pienituloisempi äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi ihmeessä haluat asua noin??
Minulla ei ole oikein koskaan ollut sellaista sisustussilmää ja koska en erityisemmin näe eroa onko verhot ikkunassa vai eivät, ovatko kirjat hyllyssä vai yhdessä huoneessa pahvilaatikoissa, niin en ole tehnyt mitään asioille. Minulla on nämä tietyt pisteet kotonani missä vietän aikaa ja niiden kohdalla käytännöllisyys ratkaisee enemmän.
Ap
No kannattaisko siivota kunnolla? Ei kukaan viihdy sotkuisessa kodissa.