Miten se lääkärin vika on, että Perry meni ketamiineissa kylpyammeeseen ja hukkui?
https://www.voice.fi/viihde/kuinkahan-paljon-se-aalio-on-valmis-maksama…
Kai vapaassa maassa jokainen tekee itse päätöksensä mitä kehonsa laittaa? Täyttä sosialismia ja vapauden rajoittamista tämä ajojahti.
Jos käytät ketamiinia sekä subuteksia sekaisin ja menet sen jälkeen kylpyammeeseen makoilemaan, otat ihan itse valtavan riskin kuolla.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo ollut itsari? Lähetti assarin pois, otti yliannoksen ja meni kylpyyn.
Niin, ja ihmisellä on oikeus tehdä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on AP? Jos lääkäri kirjoittelisi reseptejä lapsellesi mielin määrin. Lapsesi kuolisi. Ihmettelisitkö edelleen, miten lääkäri tähän kuolemaan liittyy?
Se on täysi-ikäisen oma valinta mitä tekee. Vai meinaatko lääkäreiden kirjoittavan subuteksia alaikäisille lapsille?
No en tarkoita alaikäistä. Jos et nyt ymmärrä, niin otetaan uudedtaan. Jos täysi-ikäinen lapsesi käyttäisi huumeita, sinulle olisi ok että lääkäri kirjoittelee reseptejä hälle mielin määrin? Ymmärsin kommentistasi, että sinulle ihan sama?
Mun mutsi on joutunut todistamaan mun kohdalla mm jatkuvaa epätoivoa, toivottomuutta, itsetuhoisuutta ja lopulta sen kun löysi mut överit ottaneena ihan niitä ns turvallisia ja riippuvuutta aiheuttamattomia lääkkeitä kun mä en vaan jaksanut enkä halunnut enää taistella. Mulla oli ns huume resepti, jota käytin tarvittaessa ja oikeasti mä sitä tarviisin. En päivittäin, en edes viikoittain mutta lääkäri päätti, ei tosiaan mielin määrin. Jopa äiti, joka on semmonen sitkeä vanhan ajan rautaneito joka puskee kaikesta läpi sanoi, että hän kyllä hommaa mulle ne tarvitsemani lääkkeet ja apua.
Ja sitä ei aiemminkaan tosiaan määrätty "mielin määrin" vaan olin kiltisti tiukan seulonnan alla.
Vannon sulle, että kukaan äiti ei haluaisi nähdä lastaan siinä tilassa ja tekis ihan mitä vaan että olo helpottuisi. Kyllä se olis iskenyt nyrkkiä pöytään, että nyt tyttö hoitoon tai ne lääkkeet takaisin millä se ei ollut noin epätoivoinen koko ajan ja halunnut tappaa itseensä. Yritin siis ns turvallisilla lääkkeillä joita ei voi "väärinkäyttää" ja ovat yleisiä mutta olin kerännyt niitä tarpeeksi.
Oon 38 ja yritin päästä hengestäni puoli vuotta sitten kun tiedän, minkälaista elämä on ilman lääkkeitä.
Jos ihminen haluaa päästä hengestään, niin se sitä yrittää jotenkin.
Miksi ei kukaan mieti sitä, mikä oli niin pahasti vialla että piti semmoista tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on AP? Jos lääkäri kirjoittelisi reseptejä lapsellesi mielin määrin. Lapsesi kuolisi. Ihmettelisitkö edelleen, miten lääkäri tähän kuolemaan liittyy?
Se on täysi-ikäisen oma valinta mitä tekee. Vai meinaatko lääkäreiden kirjoittavan subuteksia alaikäisille lapsille?
No en tarkoita alaikäistä. Jos et nyt ymmärrä, niin otetaan uudedtaan. Jos täysi-ikäinen lapsesi käyttäisi huumeita, sinulle olisi ok että lääkäri kirjoittelee reseptejä hälle mielin määrin? Ymmärsin kommentistasi, että sinulle ihan sama?
Mun mutsi on joutunut todistamaan mun kohdalla mm jatkuvaa epätoivoa, toivottomuutta, itsetuhoisuutta ja lopulta sen kun löysi mut överit ottaneena ihan niitä ns turva
Joskus mielialalääkkeiden käyttämiselle on paikkansa, mutta niitä ei pitäisi koskaan luovuttaa lääkkeiden käyttäjän haltuun enempää kuin on ihan välttämätöntä. Ja sellaisten tapausten kohdalla joiden kohdalla voidaan epäillä itsetuhoisuusriskiä niin voitaisiin pitää ihan perusteltuna esimerkiksi sitä että lääkkeet ovat kotihoidon hallussa ja se käy antamassa annoksen kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Hevosen unilääkettä ihmiselle?
Samaa käyttää maailman rikkain mies Musk ja moni helsinkiläinen kokaiinin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvaltain läpeensä kaupallinen ja markkinahenkinen lääketeollisuus ja sairaidenhoito takaa, että jokainen lääkkeitä päihdekäyttöön haluava löytää kyllä lääkärin, joka määrää niitä lääkkeitä mitä ihminen haluaa.
Suomessa taas lääkäri voi kieltäytyä antamasta reseptilääkkeitä, jos epäilee niiden menevän päihtymistarkoitukseen.
Muistelin lukeneeni esim miten Ozzy Osbourne sai laittomien päihteiden lisäksi lääkäreiltä aamuksi piristäviä ja illaksi nukahtamislääkkeitä ja kaikkea mahdollista siihen väliin, ja niiden takiahan se oli yhdessä vaiheessa ihan zombiena haastatteluissa ja Sharon vastaili miehensä puolesta kysymyksiin.
Miten se on eettisempää, että Suomessa lääkärit lääkitsee vanhukset zombeiksi, jotka lääketokkurassa kaatuu ja kuolee siihen?
Osa muistisairaista on väkivaltaisia. Ja muuten vaan väkivaltaisia tai rikollisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa käyttää maailman rikkain mies Musk ja moni helsinkiläinen kokaiinin kanssa.
Ketamiini on käsittääkseni nykyään yksi tehokkaimmista hoidoista masennukseen.
Mutta menepä Suomessa sitä ehdottamaan.
Kyseessä on korkean profiilin näyttelijä. Rikas. Rikkaat saa Jenkkilässä vähän enemmän oikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa samaan käytetään kirkasta viinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeiden idea on annostuksessa. Ja sen määrääminen on lääkärin vastuulla. Tällä lääkärillä ei ollut mitään rajaa.
Tässä tapauksessa potilas otti sekaisin kahta huumeeksi luokiteltavaa lääkeainetta ja meni kylpyyn. Kyllä se vastuu on ensi kädessä ihmisillä itsellään jotka näitä lääkeaineita käyttää. Olisiko se ollut lääkärin vika jos Perry olisi ajanut autolla huumaantuneena jonkun yli?
Lääkärin olisi pitänyt ymmärtää, että potilaalle ei pidä kirjoittaa näitä lääkkeitä. Tämä tapaus on aika vastaava kuin Michael Jacksonin kuolema.
Jos lääkäri joutuu näistä vastuuseen, niin sen jälkeen niitä ei kirjoiteta edes heille jotka niitä oikeasti tarvitsevat. Miksi sairaita rankaistaan siitä,
Liian usein on niitä tapauksia, jossa sairas päättää ottaa överit lääkkeillään. Vanhuksen unitabletin ymmärrän mutta mielestäni muita mieliala lääkkeitä jaetaan liian helposti.
Äidilleni ei unilääkkeitä melatoniinia lukuun ottamatta määrätty ja hyvä niin. Kolme yötä valvottuaan hän olisi ottanut niitä enemmän kuin yhden, vaikka syy valvomiseen on ihan muualla. Lääkkeiden annostusta on väliin vähennetty ja nyt taas kasvatettu, aina parin tunnin terveyskeskuksessa käynnin jälkeen. Minä olen kiitollinen äitini saamasta hoidosta, mutta ymmärrän hyvin, ettei ihan kaikille näin käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LSD:tä ja psilosybiiniä tutkitaan, mutta koska ne ovat huummetta, niin tutkimukset ovat vähän jäissä.
Kaikki tutkimus ja hyvä lääke ei tähtää parantamiseen, vaan vain oireiden hoitoon, mikä on hyvä tulolähde mm. lääketeollisuudelle. Mietipä omalle kohdallesi, joku maksaisi sinulle satasen kuussa, jostain mitä vain sinä voit toimittaa? Tarvitsisit vain kolme - neljäkymmentä käyttäjää kuussa, ahneuden iskiessä 60 - 500 mutta kuka laskee, kun raha puhuu?
Eikö tuo ollut itsari? Lähetti assarin pois, otti yliannoksen ja meni kylpyyn.