Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulussa väitetään että vika on kiusatussa (eli mun lapsessa)

Vierailija
04.12.2025 |

Kukaan ei ota tosissaan. Se alkoi jo elokuussa ja tänään vasta tavattiin koulussa. Sielläkin koko ajan sanottiin, että kaikki tilanteet on selvitetty kun niitä on tullut. Sekin oli ihan p @ s k @ puhetta. Pahinta oli se, että REHTORI tenttasi kahteenkin kertaam mun pojalta että voisiko olla niin, että sä olet vain tulkinnut tilanteita väärin. Ihan kuin hänellä ei olisi ollut paha olo muutenkin. Kysyin että miten takin työntämisen vessan roskikseen, lyönnit ja uhkaukset voi tulkita väärin. Rehtori sanoi että tottakai tuo on vakavaa, MUTTA VOIHAN SE OLLA VAIN LEIKKIÄKIN. Jos se olisi ollut leikkiä niin miksi se ei sitten loppunut jo ekaan kertaan kun sitä koulussa oli selvitetty? 

Kommentit (165)

Vierailija
81/165 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rehtori ei puutu asiaan, niin kerrot tekeväsi rikosilmoituksen virkatehtävien laiminlyömisestä. Rehtorin pitää taata kaikille turvallinen kouluympäristö

mitä jos tekisit ensin rikosilmoituksen siitä, että lapseesi köytiin kiinni? Kumpi sulle on tärkeämpää?

Lue viesti 21

Vierailija
82/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko nyt heti viedä asian eteenpäin. Rehtori pitää joutua syytteeseen virkatehtävän laiminlyönnistä. Mitä ihmettä sä kuvittelet, että asia korjaantuu sekopää rehtorin kanssa väittelemällä. Kerro nyt heti asiasta koulupoliisille, tai poliisille, tai riittävän voimakkaalle taholle. 

Mikä teitä ihmsiä vaivaa? Miksi ette tajua itse tehdä asialle mitään järkevää, vain netissä kirjotatte. Eli, vie asia poliisin tietoon tai riittävän voimakkaalle taholle.

Siitä "kirjoitellaan netissä" juuri siksi, ettei tarvitsisi itse tehdä mitään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin myös että musa o vika kun kiusattiin 9 vuotta vuosina 1989-1998.

Eipä se mihkään muuttunut vaikka asiasta ilmoitettiin.t. Nykyään hermoraunio

Ei tuolle mtn voi tehdä se on kärsittävä tai lapsen itse opittava vittuilee takas. Tai kotikoulu

Vierailija
84/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehtorillakin on esimies. Ota ihmeessä häneen yhteyttä, koska nyt rehtori ei hoida velvollisuuksiaan. 

Vika ei ole sinun pojassasi! 

Kyllä niissä kiusatuissa on jotain joka ruokkii muissa määrätynlaista käytöstä. Oman lapseni " kaveria" kiusattiin ja huomasin että kurja tilanne vanhemmille jotka rakastavat lastaan. Nämä vanhemmat tekivät kaikkensa, pyysivät meitä, siis  lastani auttamaan. Eihän se onnistu, lapseni totesi että jos paljon puutun häntä aletaan kiusaamaan. Se lapsi onneksi selvisi!

Ei "ruokkii muissa" vaan "ruokkii kiusaajissa" - kiusaajan ajattelutapa että kaikki olisivat samanlaisia luonnevikaisia sadisteja!

Vierailija
85/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehtorillakin on esimies. Ota ihmeessä häneen yhteyttä, koska nyt rehtori ei hoida velvollisuuksiaan. 

Kyllä niissä kiusatuissa on jotain joka ruokkii muissa määrätynlaista käytöstä. Oman lapseni " kaveria" kiusattiin ja huomasin että kurja tilanne vanhemmille jotka rakastavat lastaan. Nämä vanhemmat tekivät kaikkensa, pyysivät meitä, siis  lastani auttamaan. Eihän se onnistu, lapseni totesi että jos paljon puutun häntä aletaan kiusaamaan. Se lapsi onneksi selvisi!

Ei "ruokkii muissa" vaan "ruokkii kiusaajissa" - kiusaajan ajattelutapa että kaikki olisivat samanlaisia luonnevikaisia sadisteja!

Kiusatuksi tulevat jollakin tapaa poikkeavat yksilöt, kiusaajat ei ole yksin koskaan, aina on samanmielinen tukemassa joka hoitaa suhteita muualle. Tavallaan on myös sen kohteeksi joutuneen omaa syytä, ja useimmiten sen ymmärtävät mutta pitävät siitä omasta oikeudentilastaan kiinni hampaat irvessä, olin oikeassa ja jotkut jauhaa sitä täälläkin, sairasta. Niistä voi tulla niitä sarjavalittajia. 

Vierailija
86/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen loppuu kun kiusattu alkaa panna hanttiin. Jos ei nyrkit riitä niin sitten avuksi voi ottaa kirveen, puukon tai käsiaseen. Väkivaltaan pitää aina vastata väkivallalla. Mikään muu ei koskaan auta. Kyseessä on voiman ja vastavoiman laki jota aikanaan diplomaatti George Kennan tarkasteli Neuvostoliiton osalta "pitkässä sähkeessään": Sama pätee pienemmissäkin piireissä.

Ei se vastuu ole kiusatulla, hän on muutenkin saanut turpaansa verbaalisesti ja/tai fyysisesti! Olin itse kiusattu ja yhden kerran laitoin hanttiin. Kiusaajat kuiskuttelivat vieressä ja vilkuilivat minua (tekivät tätä kokoajan, yrittivät provosoida). Potkaisin toista sääreen niin paljon kuin monosta lähti. Lopputulos: minä puhutteluun. Ja sama meno jatkui.

Vierailija
87/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusatuksi tulevat jollakin tapaa poikkeavat yksilöt, kiusaajat ei ole yksin koskaan, a

Jätät pois yhtälöstä sen suurimman osan, jotka eivät kiusaa "poikkeavuudesta" huolimatta. Kertoo tarpeeksi sinusta.

Vierailija
88/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusatuksi tulevat jollakin tapaa poikkeavat yksilöt, kiusaajat ei ole yksin koskaan, a

Useimmiten kiusatuksi joutuu se, joka halutaan alentaa! Jos on hyvä koulussa, tulee hyvin juttuun muiden kanssa tai osaa jotain erikoistaitoja, se on se, minkä "virheen" kiusattu tekee. Ihan sairasta alkaa syyttämään kiusattua, kiusaajien pitäisi itse ymmärtää muiden alentamisen sijasta alkaa rehdisti kilpailla paikasta auringossa. Kiusaajat ovat vaan yleensä niin uunoja, ettei heillä ole muuta mahdollisuutta kuin filunkipelillä tehdä se. Ja se ei todellakaan ole kiusatun vika, jos toinen on niin huono kaikessa eikä osaa mitään. Tai omaa niin ison egon, ettei kestä toisten parrasvaloja.

Vierailija
89/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haasta koko koulu oikeuteen. Tuo on poliisiasia, ei vain sen takia että kiusaajat ovat syyllistyneet väkivaltaan, omaisuuden vahingoittamiseen ja uhkaukseen, mutta rehtori ja opettajat virkarikokseen. Yleensä kun poliisi edes uhataan tuodaan mukaan selvittämään niin kummasti alkaa hommat sujumaan. 🙄

Olethan kerännyt todistusaineistoa? Kaikesta vahingosta, omaisuudesta lapsen terapiaan ja sinun työpoissaoloihin.

Vierailija
90/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusatuksi tulevat jollakin tapaa po

Semmoinen ei joudu kohteeksi jolla on kavereita koska ne pitää silloin puolta, että kyllä se tökkii niissä sosiaalisissa suhteissa. Kiusaajat edustaa laumaa ja lauman sääntöjä mihin se kiusattu ei syystä tai toisesta mahdu. Onhan tämä itsestäänselvää. 

Vierailija
91/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista se on aina. Koulun henkilökunta vähättelee asiaa. Kiusaajat pääsevät vastuusta ja jatkavat toimintaa, kun aikuiset eivät puutu asiaan. 

Kiusaajalapset pääsee vastuusta etenkin jos rehtori tuntee vanhemmat jotka ovat jotenkin merkittäviä henkilöitä paikkakunnalla. Pienempi paha riitaantua kiusatun lapsen perheen kanssa kuin menettää vaikutusvaltainen ihminen tai hänen arvostuksensa ehkä yhteistyökumppani.

Jos kiusaaja on rehtorin ystävän tytär, asiaan ei voida puuttua. Tai opettajan lapsi, silloin koulun muut aikuiset eivät voi tehdä mitään kiusaamiselle. Nämä erityishenkilöt kyllä tietävät erityisasemansa ja käyttävät tietoa hyväkseen. 

Vierailija
92/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kiusaamista nähnyt/kokenut tietää että vain kiusaajat kiusaavat, eikä mikään "lauma".

Suurin osa koululaisista EI ole kiusaajia tai niiden hovia.

Ainoastaan joissakin "poikkeavuus" - vaikkapa väärän merkkinen vaate tai silmälasit - herättää vastenmielisen sadismin toteutuksen halun/tarpeen.

Vierailija
93/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Semmoinen ei joudu kohteeksi jolla on kavereita koska ne pitää silloin puolta, että kyllä se tökkii niissä sosiaalisissa suhteissa. Kiusaajat edustaa laumaa ja lauman sääntöjä mihin se kiusattu ei syystä tai toisesta mahdu. Onhan tämä itsestäänselvää. "

Höpöhöpö, mulla oli kolme kaveria ja lopun luokan kanssa tultiin hyvin juttuun, kun luokalle tuli se yksi kiusaaja. Mun kaverit olivat yhtälailla kuin minäkin aivan uuden ilmiön äärellä, kun se kiusaaminen alkoi. Ei edes tajuttu sitä kiusaamiseksi kunnes kiusaaja oli saanut oman haaremin aikaan ja touhu oli täydessä käynnissä. Ja koska ei ollut kellään kokemusta siitä, millä keinoin puolustautua, jokainen sulkeutui omaan poteroonsa. Mä sain kaikki ne iskut, kaverit vähättelivät ja sulkivat silmänsä, kun eivät tosiaan tienneet mitä pitää tehdä!! Ja tuo on ihan yleistä, kaverit eivät todellakaan uskalla puuttua, koska pelkäävät saavansa samalla tavalla itsekin! Ja ymmärrän sen kyllä, ymmärsin jo silloin. Lapsena, viattomana ihmisalkuna.

Vierailija
94/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaapa syiden ohessa myös kiusaajan HALUA rääkätä.

Tulee joku Dahmer ta Bundy mieleen!  Y-Ä-K!

Vierailija
95/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkaa vanhemmat lapsenne tuki ja turva. Heti yhteys koululle jos ilmenee yhtään kiusaamista.Heti palaveri koululle ja koulu vastuuseen.

Ei kannata kuunnella liipalaapaa mitä saattaa  tulla aivan rehtoriltakin.

Aikuisten työpaikoillahan nuo olisi jo virkavallan hoidettavia, niin pitää olla myös koulussa.

Voitko uskoa, että se lapsesi kertoma saattaa olla liipalaapaa. Melkein sanoisin ns. kiusatussakin oleva jotain toimintaa, joka laukaisee kiusaamisen.

Vierailija
96/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kiusaaja  jonkun  " TÄRKEÄN " ihmisen  lapsi ?

Vierailija
97/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkaa vanhemmat lapsenne tuki ja turva. Heti yhteys koululle jos ilmenee yhtään kiusaamista.Heti palaveri koululle ja koulu vastuuseen.

Ei kannata kuunnella liipalaapaa mitä saattaa  tulla aivan rehtoriltakin.

Aikuisten työpaikoillahan nuo olisi jo virkavallan hoidettavia, niin pitää olla myös koulussa.

Voitko uskoa, että se lapsesi kertoma saattaa olla liipalaapaa. Melkein sanoisin ns. kiusatussakin oleva jotain toimintaa, joka laukaisee kiusaamisen.

Siis että kiusaaja muuttuu kelpo kaverista kiusaajaksi kuin ihmissusi kuutamolla? Ei siis alunperinkin ole kiusaajaluonne?

Ahaa, onpas uskottavaa! Miksi muuten puolustat toisten rääkkääjiä?

Vierailija
98/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai Ap on jo tehnyt rikosilmoituksen pahoinpitelyistä? Jos "ei viitsi kun kyseessä on kuitenkin lapset" tai vastaavaa paskaa niin myös Ap on syyllinen.

Lapsi ei saa rikostuomiota mutta korvaukset voidaan langettaa myös lapselle ja ne kasvaa korkoa. Jos ei vanhemmat maksa niin saa ihmetellä aikuisena että miten maksaa lapsuuden korvaukset korkoineen. Ja pelkkä rikosmerkintä säikäyttää kyllä niin että kiusaaminen voi loppua. Sossu saattaa myös ottaa rikollisen lapsen perheen valvontaan.

Naapurin perheen kohdalla pojan kiusaaminen loppui kuin seinään kun lopulta tekivät yhdestä pahoinpitelystä rikosilmoituksen. Tekijät tulivat oikeen ovelle pyytämään anteeksi ja yrittivät saada perumaan ilmoituksen. Tietenkään ei peruttu. Luvattiin tehdä joka jutusta ilmoitus siitä eteenpäin.

Vierailija
99/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaapa syiden ohessa myös kiusaajan HALUA rääkätä.

Tulee joku Dahmer ta Bundy mieleen!  Y-Ä-K!

Tämä. Kysyin aikoinaan kiusaajaltani suoraan, miksi tekee niin. Vastasi, että se on hauskaa saada mut hermostumaan. Että sellaiset huvit...

Ja vanhemmat neuvoivat olemaan välittämättä, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Eli pidin tunteeni sisälläni, sallin kaiken enkä reagoinut. Joo, järki sanoo että tämä tukahduttaa motivaation kiusaamiseen, mutta ei. Sairas mieli ajattelee, että se hermostuminen on sitten vaan isompi, mitä enemmän sitä patoaa sisäänsä ja palkinto näin aiempaa suurempi. No, opin kärsivälliseksi, kylmäkasvoiseksi ja piilottamaan tunteeni. Pelkään edelleen uusia ihmisiä ja luottamuksen saaminen kestää todella kauan. En edelleenkään osaa puolustaa itseäni, sallin huonoa kohtelua aivan liian kauan ja yritän olla kaikille kiva, ettei kukaan vaan tölväise. Todellisuudessa harva tuntee mut oikeasti ja koen yksinäisyyttä ja pelkään asettaa itseäni haavoittuvaksi, paljaaksi. Kaikki tämä vain kolmen vuoden kiusaamisen johdosta, koska oli hauskaa saada toinen räjähtämään. 

Vierailija
100/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon tehnyt kaikista rikosilmoitukset ja lasut mutta rikosilmoitus ei nyt ainakaan etene mihinkään kun ovat niin nuoria. Itsetunto murenee täysin ja MILLÄ OIKEUDELLA REHTORI TENTTAA, JOSKO MUN LAPSI ON YMMÄRTÄNYT VÄÄRIN? Jos tuntuu pahalta aikuisten pitää auttaa. Eikö niin? Nyt mun poika sanokin että se on hänen oma syy ja tajuaa että ei ois saanut töniä takasin. Niiku tuota just en tajua että mun lasta saa töniä ja kukaan ei puutu siihen, mutta mun lapsi oli silloin tönimisen jälkeen pakotettu pyytämään anteeksi. Näitä epäreilujs juttuja on ollut niin paljon.

Näitä juttuja on ollut niin paljon eli lapsesi on töninyt muita useasti!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan