Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulussa väitetään että vika on kiusatussa (eli mun lapsessa)

Vierailija
04.12.2025 |

Kukaan ei ota tosissaan. Se alkoi jo elokuussa ja tänään vasta tavattiin koulussa. Sielläkin koko ajan sanottiin, että kaikki tilanteet on selvitetty kun niitä on tullut. Sekin oli ihan p @ s k @ puhetta. Pahinta oli se, että REHTORI tenttasi kahteenkin kertaam mun pojalta että voisiko olla niin, että sä olet vain tulkinnut tilanteita väärin. Ihan kuin hänellä ei olisi ollut paha olo muutenkin. Kysyin että miten takin työntämisen vessan roskikseen, lyönnit ja uhkaukset voi tulkita väärin. Rehtori sanoi että tottakai tuo on vakavaa, MUTTA VOIHAN SE OLLA VAIN LEIKKIÄKIN. Jos se olisi ollut leikkiä niin miksi se ei sitten loppunut jo ekaan kertaan kun sitä koulussa oli selvitetty? 

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon tehnyt kaikista rikosilmoitukset ja lasut mutta rikosilmoitus ei nyt ainakaan etene mihinkään kun ovat niin nuoria. Itsetunto murenee täysin ja MILLÄ OIKEUDELLA REHTORI TENTTAA, JOSKO MUN LAPSI ON YMMÄRTÄNYT VÄÄRIN? Jos tuntuu pahalta aikuisten pitää auttaa. Eikö niin? Nyt mun poika sanokin että se on hänen oma syy ja tajuaa että ei ois saanut töniä takasin. Niiku tuota just en tajua että mun lasta saa töniä ja kukaan ei puutu siihen, mutta mun lapsi oli silloin tönimisen jälkeen pakotettu pyytämään anteeksi. Näitä epäreilujs juttuja on ollut niin paljon.

Rikosilmoitus etenee iästä huolimatta ja mukaan tulee sosiaalityö joku ei nyt kertomuksessa pidä paikkaansa. 

Toki tuolla tavalla etenee mutta mitä se todellisuudessa auttaa? Tuo kiusaaminen jatkuu siltikin ja mä en voi mitään kun kukaan

Jos koet, ettei koulu tee riittävästi, niin varmaan pyydät rehtoria järjestämään tapaamisen vanhempien  ja lasten kanssa?

Vierailija
42/76 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ap niin normia. Et ole lapsesi kanssa yksin kokemuksinesi. Valitettavasti.

Luultavasti kiusaajaperhe on joku rehtorin tuttu tai muuten "paremmasta perheestä", tai kiusaajan isosisarukset ovat jo olleet koulussa ja tulleet perheen kera koulussa tutuiksi. Kiusaaja luulee (tietää) olevansa siis voittamaton asemansa vuoksi.

Tai sitten rehtori on päättänyt että meidän koulussa ei kiusata. Silloin on ihan sama mitä sanotaan, koska meidän koulussa ei kiusata ja piste. Olen ollut tällaisen rehtorin johtamalla yläasteella, koulu oli kuuluisa siitä että siellä kiusataan, mutta reksi päätti että ei kiusata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuosta edes puhutaan kiusaamisena? Kuulostaa vakavan asian vähättelyltä. Miettikää nyt jos nainen sanoisi miehensä kiusanneen häntä, kun tulee töihin silmä mustana?

Kouluväkivalta olisi minusta oikeampi termi. Saisi jo loppua tuo hyssyttely.

Suurin osa siitä, mitä kutsutaan kiusaamiseksi, on väkivaltaa. Henkistä ja fyysistä. Asioita, joista aikuisena saisi rikossyytteen. Ja joutuisi mahdollisesti korvausvastuuseen. Pahoinpitely on oikea termi koulukiusaamiselle.

Niin kauan kun esimerkiksi Kokoomus on vallassa (tai edes merkittävä puolue) tuolle ei vaan tulla tekemään mitään. Niistä pikkunilkeistä kun voi helposti manipuloida omia pikku teroja.

Tarkoittaako tuo, että kiusaamisesta käsitteenä on tehty jotenkin pikkujuttu? Vastaan itselleni: tarkoittaa.

Väkivallan kutsuminen kiusaamiseksi on vastuunpakoilua.

Vierailija
44/76 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ap niin normia. Et ole lapsesi kanssa yksin kokemuksinesi. Valitettavasti.

Luultavasti kiusaajaperhe on joku rehtorin tuttu tai muuten "paremmasta perheestä", tai kiusaajan isosisarukset ovat jo olleet koulussa ja tulleet perheen kera koulussa tutuiksi. Kiusaaja luulee (tietää) olevansa siis voittamaton asemansa vuoksi.

Sen lisäksi koulu ja koulun rehtori ei halua profiloitua kiusaajakouluna eli ongekmakouluna, joka ei osaa ehkäistä kiusaamista. Vieläpä jos on Kiva-koulukin.

Vierailija
45/76 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään nainen ei ole koskaan rehellinen tilanteissa missä puhutaan naisen lapsen onista teoista tai siinä vaiheessa kun ouhutaan naisen itse tekemistä vääryyksistä. Kerta toisensa jölkeen naiset jää kiinni valehtelusta niin valitettavasti naiset omalla toiminnallaan todistaa sen että naisen puheisiin ei voi luottaa

Vierailija
46/76 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon tehnyt kaikista rikosilmoitukset ja lasut mutta rikosilmoitus ei nyt ainakaan etene mihinkään kun ovat niin nuoria. Itsetunto murenee täysin ja MILLÄ OIKEUDELLA REHTORI TENTTAA, JOSKO MUN LAPSI ON YMMÄRTÄNYT VÄÄRIN? Jos tuntuu pahalta aikuisten pitää auttaa. Eikö niin? Nyt mun poika sanokin että se on hänen oma syy ja tajuaa että ei ois saanut töniä takasin. Niiku tuota just en tajua että mun lasta saa töniä ja kukaan ei puutu siihen, mutta mun lapsi oli silloin tönimisen jälkeen pakotettu pyytämään anteeksi. Näitä epäreilujs juttuja on ollut niin paljon.

Rikosilmoitus etenee iästä huolimatta ja mukaan tulee sosiaalityö joku ei nyt kertomuksessa pidä paikkaansa. 

Toki tuolla tavalla etenee mutta mitä se todellisuudessa auttaa? Tuo kiusaaminen jatkuu siltikin ja mä en voi mitään kun kukaan

Tee rikosilmoitus. 

Vierailija
47/76 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa lapselle nauhuri takintaskuun niin saatte todisteita kun kerran muuten ei mene perille. Nauhoitus päälle kun lähtee välitunnille, nauhoitus päälle kun lähtee kotiin.

Vierailija
48/76 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei esim fyysistä tappelua katsota millään tavoin hyvin.. niistä keskustellaan molempien kanssa ja soitetaaan kotiin. Jos sinä vanhempana et ole tyytyväinen siihen, tee asianomaisista rikosilmoitus. Sinulla on aina siihen oikeus enemmänkin ihmettelen sitä, että olet vanhempana katsonut ohi sen sen, että lapseesi käydään kiinni etkä ole ilmoittanut poliisille tästä. 

Vierailija
49/76 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaveri koululle ja mukaan henkilöitä jotka eivät edusta koulun väkeä.Esim.kuraattori kannattaa vaihtaa vaikkapa lastensuojelun sosiaalityöntekijään, hän ei ole rehtorin vallan alla.

Ja lasuille tulee näkemys miten vaikkapa rehtori toimii.

Vierailija
50/76 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palaveri koululle ja mukaan henkilöitä jotka eivät edusta koulun väkeä.Esim.kuraattori kannattaa vaihtaa vaikkapa lastensuojelun sosiaalityöntekijään, hän ei ole rehtorin vallan alla.

Ja lasuille tulee näkemys miten vaikkapa rehtori toimii.

Rehtori tekee lasun kiusausta. Ainakin kiva koulussa.

Vierailija
51/76 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Ei taida olla paljoa kokemusta sen enempää rikosprosesseissa kuin lastensuojelussa. Molemmissa menee tuhottomasti aikaa, menee kuukausia tai peräti vuosia ennenkuin mitään tapahtuu. Sittenkun rupeaa tapahtumaan niin toimenpiteet jotain puhutusta. Vaikutus tekijöille täysi nolla. Suomessa rikollisten hyysäys on normi, uhri täysin yhdentekevä. Tai uhri enemmänkin ärsytyksen lähde, sillä hänen vuoksi prosessia käydään ja nämä viranomaiset joutuvat työtään tekemmän. Ja koskee koulun lisäksi koko yhteiskuntaa.

-nähty monta kertaa

Vierailija
52/76 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Ei taida olla paljoa kokemusta sen enempää rikosprosesseissa kuin lastensuojelussa. Molemmissa menee tuhottomasti a

Kokemusta 10v ajalta rikosilmoitis etenee tyyliin parissa viikossa lasut viikossa parissa, kun ollaan oltu kouluun yhteydessä. Kouluhan ei sitten ole missään tekemisissä sen kanssa, miten sosiaaliviranomaiset ja poliisi hoitaa jatkon. 

Vierailija
53/76 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opettajana tai rehtorina, jos näkisin yhdenkin tönäisyn käytävällä, pyytäisin väkivaltaisen oppilaan puhutteluun ja kutsuisin vanhemmat mukaan. Joka ainoa kerta kunnes oppisivat että koulussa on nollatoleranssi.

En jäisi miettimään näinkö oikein. Pienikin tuuppaaminen kädellä ohi kulkiessa -> jälki-istuntoa ja vanhemmat paikalle. Eikä mitään höpötyksiä että seuraavasta kerrasta vain varoitetaan seuraamuksista vaan joka kerta vanhemmille kutsu kouluun. Muutenhan kiusaaminen pahenee.

Näin vastuu menee vanhemmille eikä opettajan tarvi miettiä ja pelätä että tulkitsiko väärin. Jos väkivaltaa ei tapahdu niin mitään sen suuntaista ei myöskään voi nähdä.

Vierailija
54/76 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista se on aina. Koulun henkilökunta vähättelee asiaa. Kiusaajat pääsevät vastuusta ja jatkavat toimintaa, kun aikuiset eivät puutu asiaan. 

Kiusaajalapset pääsee vastuusta etenkin jos rehtori tuntee vanhemmat jotka ovat jotenkin merkittäviä henkilöitä paikkakunnalla. Pienempi paha riitaantua kiusatun lapsen perheen kanssa kuin menettää vaikutusvaltainen ihminen tai hänen arvostuksensa ehkä yhteistyökumppani.

Vierailija
55/76 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otaksuttavasti näin on.

Vierailija
56/76 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä opettajana tai rehtorina, jos näkisin yhdenkin tönäisyn käytävällä, pyytäisin väkivaltaisen oppilaan puhutteluun ja kutsuisin vanhemmat mukaan. Joka ainoa kerta kunnes oppisivat että koulussa on nollatoleranssi.

En jäisi miettimään näinkö oikein. Pienikin tuuppaaminen kädellä ohi kulkiessa -> jälki-istuntoa ja vanhemmat paikalle. Eikä mitään höpötyksiä että seuraavasta kerrasta vain varoitetaan seuraamuksista vaan joka kerta vanhemmille kutsu kouluun. Muutenhan kiusaaminen pahenee.

Näin vastuu menee vanhemmille eikä opettajan tarvi miettiä ja pelätä että tulkitsiko väärin. Jos väkivaltaa ei tapahdu niin mitään sen suuntaista ei myöskään voi nähdä.

Ja kauanko olisit rehtori tai opettaja? Et jakaisi istua joka päivä 5-10 oppilaan vanhempien kanssa, joku tuuppas jotain käytävällä Mitä jos vain ensin tekisit töitä jota kommentoit?

Vierailija
57/76 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valitettavasti yllätä yhtään että koulun henkilökunta vain vähättelee vakavaa asiaa. Tuollaista se on ollut aina. Siinä sitten tuhotaan lapsen usko auktoriteetteihin sillä tavalla ettei sitten aikuisenakaan usko saavansa apua jos pyytää, yrittää aina pärjätä viimeiseen asti itse ja siitä ei seuraa hyvää.

Kovemmat keinot käyttöön noiden vastuunpakoilijoiden kanssa.

Vierailija
58/76 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiero kakara meilläkin sai aina itsensä puhuttua muka puhtaaksi kunnes opettaja sen huomasi kun lapseni oli aina yksin.

Vierailija
59/76 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei valitettavasti yllätä yhtään että koulun henkilökunta vain vähättelee vakavaa asiaa. Tuollaista se on ollut aina. Siinä sitten tuhotaan lapsen usko auktoriteetteihin sillä tavalla ettei sitten aikuisenakaan usko saavansa apua jos pyytää, yrittää aina pärjätä viimeiseen asti itse ja siitä ei seuraa hyvää.

Kovemmat keinot käyttöön noiden vastuunpakoilijoiden kanssa.

Mitä sitä täällä nillittämään jos kokee, ettei koulu tee riittävästi, niin teillä lapsella ja vanhemmilla on aina oikeus tehdä rikosilmoitus kiusaajasta. Miksi siis ette tee?

Vierailija
60/76 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi ylös jos sua ei ole koskaan kiusattu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi