Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulussa väitetään että vika on kiusatussa (eli mun lapsessa)

Vierailija
04.12.2025 |

Kukaan ei ota tosissaan. Se alkoi jo elokuussa ja tänään vasta tavattiin koulussa. Sielläkin koko ajan sanottiin, että kaikki tilanteet on selvitetty kun niitä on tullut. Sekin oli ihan p @ s k @ puhetta. Pahinta oli se, että REHTORI tenttasi kahteenkin kertaam mun pojalta että voisiko olla niin, että sä olet vain tulkinnut tilanteita väärin. Ihan kuin hänellä ei olisi ollut paha olo muutenkin. Kysyin että miten takin työntämisen vessan roskikseen, lyönnit ja uhkaukset voi tulkita väärin. Rehtori sanoi että tottakai tuo on vakavaa, MUTTA VOIHAN SE OLLA VAIN LEIKKIÄKIN. Jos se olisi ollut leikkiä niin miksi se ei sitten loppunut jo ekaan kertaan kun sitä koulussa oli selvitetty? 

Kommentit (165)

Vierailija
121/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Semmoinen ei joudu kohteeksi jolla on kavereita koska ne pitää silloin puolta, että kyllä se tökkii niissä sosiaalisissa suhteissa. Kiusaajat edustaa laumaa ja lauman sääntöjä mihin se kiusattu ei syystä tai toisesta mahdu. Onhan tämä itsestäänselvää. "

Höpöhöpö, mulla oli kolme kaveria ja lopun luokan kanssa tultiin hyvin juttuun, kun luokalle tuli se yksi kiusaaja. Mun kaverit olivat yhtälailla kuin minäkin aivan uuden ilmiön äärellä, kun se kiusaaminen alkoi. Ei edes tajuttu sitä kiusaamiseksi kunnes kiusaaja oli saanut oman haaremin aikaan ja touhu oli täydessä käynnissä. Ja koska ei ollut kellään kokemusta siitä, millä keinoin puolustautua, jokainen sulkeutui omaan poteroonsa. Mä sain kaikki ne iskut, kaverit vähättelivät ja sulkivat silmänsä, kun eivät tosiaan tienneet mitä pitää tehdä!! Ja tuo on ihan yleistä, kaverit eivät todellakaan uskalla puuttua, koska pelkäävät saavansa samalla tavalla itsekin! Ja ymmärrä

Jep, kavereita minullakin oli. Mutta silti vaan kiusattiin, minun kavereitani myös ja minua.  Ihan sama mitä teki, miten pukeutui tms. Ainoastaan koulun päättymisen myötä loppui myös kiusaaminen..

Vierailija
122/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä on ollut saman tyyppinen asia ja jos ei ala parantua lapsen rauha käydä koulua niin otamme Iltapäivä lehteen yhteyttä ja tehdään siitä juttu. Nyt saa loppua kiusaajien hyysääminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varma ap, että tiedät totuuden tapauksista? Koska pienten koululaisten parissa työskennellä, olen nähnyt myös sitä, että kiusattu on itse asiassa täysin tietoisesti härhännyt, yllyttänyt jne niin että toinen suuttuu ja hyökkää päälle ja sitten hän saa kaikki moitteet vaikka vika oli sen toisen, vaikka esittää viatonta uhria. Lapsi voi kertoa kotona aivan eri tarinan kuin todellisuudessa on tapahtunut, jättää siis kertomatta ne pari mutta mitä teki ensin. Koulussa tämä asia on voitu huomata ja eivät siksi tee lapsestasi viatonta uhria. On kummallista että tämmöiset oikein hakeutumalla haukeutuu toistensa seuraan, kuin magneetti...

Vierailija
124/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään haukkuminen tai ärsyttäminen ei oikeuta fyysiseen väkivaltaan tai omaisuuden tuhoamiseen. Vaikka ap:n lapsi olisi kuinka itse ärsyttänyt niin siihen ei voi vastata väkivallalla. Ei voi sanoa että se on sen ärsyttävän tyypin syytä jos toinen lyö. Mutta totuus voi silti olla hiukan monimutkaisempi kuin vanhemmat näkevät.

Itse olen kerran ollut selvittämässä kiusaamistapausta. Eräs äiti kertoi koulussa että hänen lastaan kiusataan eikä oteta mukaan porukkaan. Muiden näkökulma oli kuitenkin se että tämä lapsi haluaa olla muiden kanssa vain silloin kun paras kaveri ei ole paikalla. Ja kun tuo paras kaveri on paikalla, he eivät ota porukkaan muita, vaikka joku olisi yksin. Äiti siis syytti muuta samasta käytöksestä mihin hänen oma lapsensa syyllistyi.

Toisen kerran selviteltiin kun luokalla oli lapsi jolla selvästi oli joku neurokirjon diagnoosi. Lapsen käytös oli niin poikkeuksellista että muut lapset alkoivat karttaa häntä. Kouluaikana kaikki pitää ottaa mukaan mutta jos toinen ei pysty yhtään normaalisti olemaan porukassa, ei niiltä muilta lapsiltakaan voi ihan minkä tahansa sietämistä vaatia. Tässäkin tapauksessa äiti oli sitä mieltä että lasta kiusataan ja varmasti kokemus ihan aiheesta olikin juuri tämä ulkopuolelle jättäminen. Mutta oikeasti kyllä todella vaikea pakottaa lapsia leikkimään esim sylkevän tai pyllyään jatkuvasti kaivavan lapsen kanssa.

Vierailija
125/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä eräs kirjoitti kiusaamiseen liittyen, että riitoihin (!) tarvitaan 2 osapuolta.

Etpä ole itse tainnut koskaan kiusaamista kokea.

Kyse ei ole mistään riidasta, kun naapuriluokan oppilas ottaa sut silmätikukseen ja haukkuu koko yläasteen läskiksi aina kun näkee käytävällä, vaikka et ota häneen mitään kontaktia.

Kyse ei ole myöskään riidasta vaan VÄKIVALLASTA eli kiusaamisesta, kun saman luokan oppilas haukkuu kaikki sinussa sukunimestä lähtien ja kehoittaa tekemään itsemurhan. Tätä jatkui noin vuoden. Syy: tulin uutena heidän luokalle ja käyttäydyin normaalisti eli EI SYYTÄ. Kiusaajaan en ottanut kontaktia paitsi joskus taisin kysyä, että miksi kiusaa. En muista, mitä vastasi.

Yks entinen kaveri pyysi ruokalassa istuessa kiusaajaa lopettamaan kiusaamisensa, mutta tämä vaan totesi kaverille, että haluaako hän, että kiusaaja alkaa häntäkin kiusaamaan. Siihen hiljeni puollustanut kaveri.

Vierailija
126/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haasta rehtori oikeuteen, hän on hallinnollinen Johtaja. Vai onko kiusaajilla"vaikeat"vanhemmat eli varakkaat? 

Vierailija
127/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoilla ihmisillä on aina puolustajia, he jakavat saman arvomaailman.

Vierailija
128/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PERKELE!!! Miten voi olla tuollaista vielä 15 vuotta minun 9-luokalta pääsyni jälkeen.

T. koulukiusattu M31

Vierailija
129/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menisin pää punasena karjumaan koululle.

Vierailija
130/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusatuksi voi joutua kuka vaan. Tarvitaan vaan joku joka ottaa kohteeksi ja saa muita mukaan.

Vierailija
131/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehtorillakin on esimies. Ota ihmeessä häneen yhteyttä, koska nyt rehtori ei hoida velvollisuuksiaan. 

Vika ei ole sinun pojassasi! 

Mistä voit tietää ettei pojassa vikaa?  et mistään.

Vaikka kuinka olisikin vikaa, niin tuollainen käytös muilta ei ole hyväksyttävää. Aivan ihme asenne sinulla!

Vierailija
132/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja tarvii aina hovin ympärilleen, ei se touhu muuten onnistu,

Vierailija
133/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hän ei vaihda koulua?

Niin, lapsihan se vaan sanoo omassa koulussaan että mä vaihdan koulua...

Vierailija
134/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ovat väärässä, miksi olisivat. 

Lapset ovat aina väärässä.

Vierailija
135/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan olla kurkkuani myöten täynnä näitä kiusattuja. Valtaosa on ihan bullshittiä ja samaa ulinaa ja toisten kiusaamista loputtomilla kiusaamisväitteillä. Aidosti kiusattuja on kyllä, mutta paljon on lasten omaa sosiaalista kyvyttömyyttä ja päälle tietysti vanhempi, joka alkaa purkamaan hysteerisesti omaa traumaansa nähden kiusaamista joka paikassa ja uhriuttaen lapsensa. Siirtää oman kokemuksensa lapsen kokemukseksi. 

Vierailija
136/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua alettiin kiusata alunperin siksi, että en halunnut kuulua vain mihinkään yhteen tiettyyn porukkaan koulussa, enkä suostunut kiusaajan yrityksiin määräillä sitä, että kenen kanssa saa olla ja kenen kanssa ei. Uskalsin sanoa kiusaajalle vastaan ja olla eri mieltä hänen kanssaan. Minulla oli kavereina myös poikia, olin silloin noin 9-10v., ja siitähän tämä kiusaaja innostui, olin kuulemma hu*ra tästä syystä. Näistä syistä kiusaaja alkoi kertoa toisille perättömiä juttuja, miten olen kuulemma ihan outo eikä kenenkään kannattaisi olla tekemisissä kanssani. Tällä toiminnalla kiusaaja sai puolelleen joitain lapsia.

Vierailija
137/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään aletaan jo Tiktok-haasteitakin tehdä joissa kiusaaminen viedään lähes Duudsonien tempputasolle.

Vierailija
138/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otappa selvää kuka kiusaaja on. Eli napamies jota vastaan et voi taistella kun on rikas kuten SUTBB oli aikoinaan. Näille kehityy luonne joka on ylivertainen muihin nähden. Et saa apua kun opettajat pelkäävät virkansa puolesta. Ainut apu on oma apu.

Vierailija
139/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remmiä ja tukistamista kiusaaja pennuille

Vierailija
140/165 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuosta edes puhutaan kiusaamisena? Kuulostaa vakavan asian vähättelyltä. Miettikää nyt jos nainen sanoisi miehensä kiusanneen häntä, kun tulee töihin silmä mustana?

Kouluväkivalta olisi minusta oikeampi termi. Saisi jo loppua tuo hyssyttely.

Suurin osa siitä, mitä kutsutaan kiusaamiseksi, on väkivaltaa. Henkistä ja fyysistä. Asioita, joista aikuisena saisi rikossyytteen. Ja joutuisi mahdollisesti korvausvastuuseen. Pahoinpitely on oikea termi koulukiusaamiselle.

Niin kauan kun esimerkiksi Kokoomus on vallassa (tai edes merkittävä puolue) tuolle ei vaan tulla tekemään mitään. Niistä pikkunilkeistä kun voi helposti manipuloida omia pikku teroja.

Itse presidenttikin on myöntänyt olleensa koulukiusaaja. Hänenä lähtisin joskus puhumaan joihinkin kouluihin kiusausteemapäivinä jos aikataululta ehtisi. Niin on moni muukin julkkis tehnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi