Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysyttekö te chat gpt:ltä aina apua?

Vierailija
04.12.2025 |

Musta tuo on aika kätevä. Esim löytyi yksi johto ja en tiennyt mikä johto se oli, no sitten liitin kuvan chat gpt:lle ja hän kertoi mikä johto on kyseessä. mistä muualta oisin saanut vastauksen?

Sitten toinen yritin löytää oikeanlaista takkia ja chat gpt selvitti mikä takkimalli oli kyseessä. Lisäksi hän neuvoi millainen takki sopisi minulle kun kerroin mittani.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissain asioissa tosi hyvä, kuten vaikka tiivistämään jotain teknisiä ohjeita. Viimeksi pyysin tekoälyä arvioimaan erään verkkokaupan luotettavuutta ja sain nopeasti käsityksen kannattaako tilata. Saatan käyttää sitä myös ajattelun ja opiskelun apuna tyyliin "vastaa tähän kysymykseen filosofi xx:n ajattelun pohjalta" jolloin saan kattavamman kuvan kyseisen henkilön näkemyksistä.

Sen sijaan pettymyksiä on olleet tekoälyltä kysytyt ruokareseptit, treeniohjelma, ja useimmiten myös ohjeet esim. jonkun sovelluksen käyttöön ovat olleet silkkaa sanahelinää. Se kuitenkin vain suoltaa sanoja peräkkäin eikä hae tietoa jos sitä ei erikseen siihen ohjeista. Pahinta on, että suurin osa tekoälyn suoltamasta hölinästä kuulostaa hyvin uskottavalta. On aika pelottavaa että ihmiset kysyvät siltä neuvoja esim omaan terveyteen tai vaikka sijoituksiin liittyen.

Mä ole taas saanut ihan kivoja reseptejä. On antanut mm. ohjeita niistä aineista mitä mulla on jääkaapissa. Viimeksi oli kaupasta ostettua valmis gazpacho-keittoa ja oli vähän mautonta niin tekoäly ehdotti just sopivat mausteet siihen millä sain sen paljon maukkaammaksi.

Juuri näin minäkin olen sitä käyttänyt. Olen itse aika surkea kokki, ja olen kysynyt juurikin tuollaisia, että mitä voisin tehdä jääkaapin aineksista, tai jos korvaa jonkun aineksen jollain muulla niin miten se muuttaa reseptiä. Olen usein käyttänyt sitä myös koostamaan menun illanistujaisiin.

Alkuun käytin sitä tosi innokkaasti tällaiseen, mutta sitten huomasin että kannattaisi tietää itsekin jotain, koska muuten ei välttämättä huomaa kun se puhuu mitä sattuu. Siirryin sitten normaalien reseptien pariin, koska niihin ainakin voi luottaa. 

Niille kyllä kätevä, joilla on sen verran ymmärrystä ruuanlaitosta että osaa bongata mahdolliset hölmöydet tekoälyn reseptissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän