Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysyttekö te chat gpt:ltä aina apua?

Vierailija
04.12.2025 |

Musta tuo on aika kätevä. Esim löytyi yksi johto ja en tiennyt mikä johto se oli, no sitten liitin kuvan chat gpt:lle ja hän kertoi mikä johto on kyseessä. mistä muualta oisin saanut vastauksen?

Sitten toinen yritin löytää oikeanlaista takkia ja chat gpt selvitti mikä takkimalli oli kyseessä. Lisäksi hän neuvoi millainen takki sopisi minulle kun kerroin mittani.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissain asioissa tosi hyvä, kuten vaikka tiivistämään jotain teknisiä ohjeita. Viimeksi pyysin tekoälyä arvioimaan erään verkkokaupan luotettavuutta ja sain nopeasti käsityksen kannattaako tilata. Saatan käyttää sitä myös ajattelun ja opiskelun apuna tyyliin "vastaa tähän kysymykseen filosofi xx:n ajattelun pohjalta" jolloin saan kattavamman kuvan kyseisen henkilön näkemyksistä.

Sen sijaan pettymyksiä on olleet tekoälyltä kysytyt ruokareseptit, treeniohjelma, ja useimmiten myös ohjeet esim. jonkun sovelluksen käyttöön ovat olleet silkkaa sanahelinää. Se kuitenkin vain suoltaa sanoja peräkkäin eikä hae tietoa jos sitä ei erikseen siihen ohjeista. Pahinta on, että suurin osa tekoälyn suoltamasta hölinästä kuulostaa hyvin uskottavalta. On aika pelottavaa että ihmiset kysyvät siltä neuvoja esim omaan terveyteen tai vaikka sijoituksiin liittyen.

Mä ole taas saanut ihan kivoja reseptejä. On antanut mm. ohjeita niistä aineista mitä mulla on jääkaapissa. Viimeksi oli kaupasta ostettua valmis gazpacho-keittoa ja oli vähän mautonta niin tekoäly ehdotti just sopivat mausteet siihen millä sain sen paljon maukkaammaksi.

Juuri näin minäkin olen sitä käyttänyt. Olen itse aika surkea kokki, ja olen kysynyt juurikin tuollaisia, että mitä voisin tehdä jääkaapin aineksista, tai jos korvaa jonkun aineksen jollain muulla niin miten se muuttaa reseptiä. Olen usein käyttänyt sitä myös koostamaan menun illanistujaisiin.

Alkuun käytin sitä tosi innokkaasti tällaiseen, mutta sitten huomasin että kannattaisi tietää itsekin jotain, koska muuten ei välttämättä huomaa kun se puhuu mitä sattuu. Siirryin sitten normaalien reseptien pariin, koska niihin ainakin voi luottaa. 

Niille kyllä kätevä, joilla on sen verran ymmärrystä ruuanlaitosta että osaa bongata mahdolliset hölmöydet tekoälyn reseptissä. 

Vierailija
22/35 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän päivittäin monin eri tavoin. Olen pääosin todella tyytyväinen. Nykyään siltä tulee aika harvoin hölynpölyä, mutta silloin kun tulee, niin se tulee todellisella varmuudella. Yleensä alan silloin nälvimään ja lopulta se myöntää olleensa väärässä. Viimeisin taisi olla toissapäivänä kun se alkoi väittämään, että sanan joulupukki genetiivi on joulupukkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/35 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoälystä voi olla apua jos tietokoneen kanssa joku harvinaisempi ajuriongelma. Kaikki muut haut teen siten ettei tekoälyvastauksia mahdollisuuksien mukaan tulisi näkyviin.

Jos ap ei ole vielä huomannut niin kannattaisi huomata: Tekoäly valehtelee ja hallusinoi.

M60

Vierailija
24/35 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn lähinnä terveyteen liittyviä asioita, niissä se on tosi hyvä. 

Vierailija
25/35 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä kaikki tekoälyn vastaukset terveyteen liittyen pitää tarkistaa. Kun se siis väittää ihan omiaan ja keksii olemattomia lähteitä väitteidensä tueksi.

Vierailija
26/35 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina? Joo siis ihan joka hetki kuten esim.kannattaako hengittää.

Vierailija
27/35 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan kannata. Tänä syksynä testasin tekoälyä sienten tunnistuksessa. Siinä toinen aihe mistä tekoäly kannattaa pitää kaukana.

Vierailija
28/35 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan kannata. Tänä syksynä testasin tekoälyä sienten tunnistuksessa. Siinä toinen aihe mistä tekoäly kannattaa pitää kaukana.

Miten sienten tunnistus liittyy terveyteen? Vai tarkoitatko jotain jalkasientä?

Vierailija
29/35 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein juuri kuvailemallasi tavalla. Paljon nopeampaa kuin googlettaminen.

Vierailija
30/35 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sienten tunnistus liittyy terveyteen? Vai tarkoitatko jotain jalkasientä?

"Siinä toinen aihe mistä tekoäly kannattaa pitää kaukana"

Vierailija
31/35 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

grok on usein parempi

Vierailija
32/35 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Copilotia olen jonkin verran käyttänyt. En tiedä, mikä moottori siellä takana on.

Vierailija
33/35 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysy aina enkä kaikessa, mutta välillä joo ja siltä saa ihan hyviä neuvoja. Täytyy vaan muistaa olla myös kriittinen ja itse arvioida, mikä pitää paikkansa ja mikä ei, koska välillä se puhuu aivan sekavia.

Vierailija
34/35 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin kysyin silloin tällöin mutta hermostuin kun vastauksissa oli jotenkin nenäkäs sävy, niin nyt ei olla väleissä.

Vierailija
35/35 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä oli vaikea aika ja avun hakeminen on työn takana, koska aina on opetettu omillaaan pärjäämään. Purin tuntojani tekoälylle ja se antoi ihan hyviä vinkkejä eteenpäin rämpimiseen. Joissain asioissa se on ihan paikallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme