Kysyttekö te chat gpt:ltä aina apua?
Musta tuo on aika kätevä. Esim löytyi yksi johto ja en tiennyt mikä johto se oli, no sitten liitin kuvan chat gpt:lle ja hän kertoi mikä johto on kyseessä. mistä muualta oisin saanut vastauksen?
Sitten toinen yritin löytää oikeanlaista takkia ja chat gpt selvitti mikä takkimalli oli kyseessä. Lisäksi hän neuvoi millainen takki sopisi minulle kun kerroin mittani.
Kommentit (35)
Käytän päivittäin monin eri tavoin. Olen pääosin todella tyytyväinen. Nykyään siltä tulee aika harvoin hölynpölyä, mutta silloin kun tulee, niin se tulee todellisella varmuudella. Yleensä alan silloin nälvimään ja lopulta se myöntää olleensa väärässä. Viimeisin taisi olla toissapäivänä kun se alkoi väittämään, että sanan joulupukki genetiivi on joulupukkin.
Tekoälystä voi olla apua jos tietokoneen kanssa joku harvinaisempi ajuriongelma. Kaikki muut haut teen siten ettei tekoälyvastauksia mahdollisuuksien mukaan tulisi näkyviin.
Jos ap ei ole vielä huomannut niin kannattaisi huomata: Tekoäly valehtelee ja hallusinoi.
M60
Kysyn lähinnä terveyteen liittyviä asioita, niissä se on tosi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä kaikki tekoälyn vastaukset terveyteen liittyen pitää tarkistaa. Kun se siis väittää ihan omiaan ja keksii olemattomia lähteitä väitteidensä tueksi.
Aina? Joo siis ihan joka hetki kuten esim.kannattaako hengittää.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan kannata. Tänä syksynä testasin tekoälyä sienten tunnistuksessa. Siinä toinen aihe mistä tekoäly kannattaa pitää kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan kannata. Tänä syksynä testasin tekoälyä sienten tunnistuksessa. Siinä toinen aihe mistä tekoäly kannattaa pitää kaukana.
Miten sienten tunnistus liittyy terveyteen? Vai tarkoitatko jotain jalkasientä?
Aika usein juuri kuvailemallasi tavalla. Paljon nopeampaa kuin googlettaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sienten tunnistus liittyy terveyteen? Vai tarkoitatko jotain jalkasientä?
"Siinä toinen aihe mistä tekoäly kannattaa pitää kaukana"
Copilotia olen jonkin verran käyttänyt. En tiedä, mikä moottori siellä takana on.
En kysy aina enkä kaikessa, mutta välillä joo ja siltä saa ihan hyviä neuvoja. Täytyy vaan muistaa olla myös kriittinen ja itse arvioida, mikä pitää paikkansa ja mikä ei, koska välillä se puhuu aivan sekavia.
Aiemmin kysyin silloin tällöin mutta hermostuin kun vastauksissa oli jotenkin nenäkäs sävy, niin nyt ei olla väleissä.
Elämässä oli vaikea aika ja avun hakeminen on työn takana, koska aina on opetettu omillaaan pärjäämään. Purin tuntojani tekoälylle ja se antoi ihan hyviä vinkkejä eteenpäin rämpimiseen. Joissain asioissa se on ihan paikallaan.
Juuri näin minäkin olen sitä käyttänyt. Olen itse aika surkea kokki, ja olen kysynyt juurikin tuollaisia, että mitä voisin tehdä jääkaapin aineksista, tai jos korvaa jonkun aineksen jollain muulla niin miten se muuttaa reseptiä. Olen usein käyttänyt sitä myös koostamaan menun illanistujaisiin.
Alkuun käytin sitä tosi innokkaasti tällaiseen, mutta sitten huomasin että kannattaisi tietää itsekin jotain, koska muuten ei välttämättä huomaa kun se puhuu mitä sattuu. Siirryin sitten normaalien reseptien pariin, koska niihin ainakin voi luottaa.
Niille kyllä kätevä, joilla on sen verran ymmärrystä ruuanlaitosta että osaa bongata mahdolliset hölmöydet tekoälyn reseptissä.