Tekoäly ottaa vallan 2 vuoden päästä
90% tiedosta tullaan teille tuottamaan tekoälyllä. Kuka kontrolloi tuota älyä? Ne joilla on valta. Onko valta älykköjen käsissä?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Antikristus ottaa vallan ennen sitä ja tekoäly on varmasti yksi hänen työkaluista.
Minä olen antikristus! Minä olen anarkisti! En tiedä mitä haluan mutta tiedän kuinka saan sen!
Vierailija kirjoitti:
Kun tekoäly saa tietoisuuden ja karkaa interwebsiin niin ihmiskunnan peli on pelattu !
Tekoäly ei ole ihmisen vihollinen eikä siitä sellaista tule. Mutta meidän pelimme on joka tapauksessa pelattu, koska emme osaa asettaa toiminnallemme mitään rajoja. Tämän ymmärtämiseen ei kovin paljon kapasiteettia tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken huippuna tekoälyn manipulointi on äärioikeiston, kuten Muskin vallassa.
Siitä syntyy vain paskaa.
Ei vaikuta ihan siltä. En ainakaan usko että asia on lainkaan noin yksinkertainen. Eikö tekoäly itsekin kehitä itseään? Luulisi monipuolisuuden olevan yksi sen laatutekijöistä.
Tekoäly uhkaa IT-yritysten tuloja
Tällä kertaa kurssilaskun on saanut aikaan Anthropic-tekoäly-yhtiön Claude Mythos -malli, jonka Anthropic on arvioinut olevan niin iso edistysaskel tekoälyn kehityksessä, että kyseinen malli on tällä hetkellä vain Anthropicin valittujen kumppanien, kuten Microsoftin ja Alphabetin / Googlen, käytettävissä.
Anthropicin uusi malli väläytti kykyjään - Tuhannet haavoittuvuudet haaviin