Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omakotitalo asumisen huono puoli josta ei juuri puhuta: Ovella kesät talvet ravaavat kattoremonttien ym kauppaajat

Vierailija
04.12.2025 |

Lapselta kysytty onko äiti tai isä  kotona,vilkuteltu ikkunoiden takana ym. Alkaa hermo mennä.

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei käy kukaan. Tai no naapurin lapset myi partiolaiskalenterin. Ostin. Johtuuko että uusi talo, ei tarvetta remppaan. 

Partiolaisten joulukalenteri on ainoa asia minkä ostaisin ovelta ovelle kauppiailta. harmi ettei tänä vuonna käynyt.

Vierailija
102/102 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan käy katto/ikkuna/viemäri/julkisivu/muita remppamyyjiä ovella. Sinänsä käy vähän sääliksi kun nuoret miehet kuvittelevat olevansa jotain ammattilaisia, vaikka osaamispohja rakentamisesta on tasan se mitä 3kk firmassa kauemmin työskennellyt huippumyyjäpiiripäällikkö on maailmanluokan myyntikoulutussparripuheissa opettanut.

Keskustelen mielelläni intohimoisesti aiheesta, olen itsekin rakennusalalla ollut 20 vuotta, olen pari taloa itselleni maatöineen rakentanut. Koska työskentelen alalla, tiedän tarkkaan mitä mikäkin maksaa. Tietenkään tätä en heti kärkeen kerro.

Pyydän sisälle, keitän kahvit ja sitten jutellaan. Joissain vaiheessa tyhmempikin myyjä tajuaa, ettei hän ikimaailmassa pysty myymään minulle muutaman satasen arvoista salaojien kuvausta kolmella tonnilla. On joskus myös käynyt silleen että myyjä on esitellyt videokuvaa tukossa ja umpiruosteessa olevista valurautapohjaviemäreistäni. Kumma juttu sinänsä, kun silloin kun viemäriä itse tein, ne oli vielä muovia, kukahan ne on käynyt vaihtamassa salaa...

T. Rakennusmestari 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla