Omakotitalo asumisen huono puoli josta ei juuri puhuta: Ovella kesät talvet ravaavat kattoremonttien ym kauppaajat
Lapselta kysytty onko äiti tai isä kotona,vilkuteltu ikkunoiden takana ym. Alkaa hermo mennä.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niistä hyötyäkin. Meillä kävi selluvilla puhaltajat ja kun otettiin vedontuntu väheni ja lämmityskulut laski, eikä kesällä ole niin kuuma.
Laskiko asiansa osaava suunnittelija rakenteiden kantavuudet ja mitoitti villan oikein? Paloturvallisuus huomioitu? Haitteko tarvittavat luvat rakennusvalvonnasta?
Ja luonnollisesti varmaan joku valvojakin oli remontille?
Lopputarkastus tehty?
Tämä kyllä hymyilytti, tietääköhän kirjoittaja mihin eristevillan alhainen lämmönjohtavuus perustuu? 🤣
Ja lupa lisäeristämiselle...
Ongelmaan on helppo ratkaisu: En avaa ovea jos en tiedä että joku on tulossa käymään
Vierailija kirjoitti:
Kaupassakin saatetaan häiritä. Kerran joku yritti kuuroille kerätä rahaa ja ottaa minua kädestä kiinni. Viisikymppiä olisi pitänyt antaa! Siis mitä hittoa, totesin. Taisi kuulla kun häipyi kahvihyllyjen taakse. Epämiellyttävää tuollainen. Off topic, sori siitä.
Oletko ihan varma ettei ollut joku rage-bait striimaaja kyseessä? Koskahan nekin alkavat kiertämään ihmisten ovien takana
Uloskäytävät. Jos rakennuksessa ei ole ketään ei niistä tarvitse välittää. Eli höpöhöpö.
Meillä on ovessa kyltti "Kaupustelu kielletty", ollut jo monta vuotta, maksoi pari euroa jossakin lahjatavarakaupassa. Lukutaitoiset kaupustelijat kunnioittavat sitä ja perääntyvät kiltisti. Vaikea itsekin uskoa, että näin helppo konsti tepsii!
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloissa häiriköt kulkee keksityllä asialla ihmisten ovilla. Käyvät ihmisten kodeissa ja varastavat tavaraa.
No eipä ole koskaan omalle kohdalle sattunut, ei vaikka olen asunut huonommillakin alueilla. Enkä oikeastaan ole kuullutkaan että kenellekään olisi käynyt näin. Olisiko sulla jotain lähdettä jakaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä samaa mieltä, että ovelta ovelta kaupustelu pitäisi kieltää. Kuten puhelinmyynti.
Ennen vanhaan oli sellaisia "kerjääminen ja kaupustelu kielletty"-kylttejä. Sellainen seinään vaan.
Tai porttiin sähkölukko. Ei kai kukaan portin yli kiipeä?
Ei tarvita mitään sähkölukkoja. Meillä on portissa haka, mutta se on pihan puolella niin, ettei vieraat hoksaa miten portin saa auki. Toiminut jo 9 vuotta, kukaan ulkopuolinen ei pihaan tule.
Ei ole näkynyt vieläkään, mutta meillä on portti ,lukittuna.
Joku ikkunakauppias tuli käymään kerran juuri oikeaan aikaan. Minulla oli juuri käynnissä talon laajennusprojekti ja olin hankkimassa siihen tavaraa. Kaveri teki kyllä tarjouksen, mutta se oli kolme kertaa kalliimpi kuin mikä minulla oli jo pöydällä K-Raudasta. Ei tullut diilejä.
Vuotta myöhemmin änkesi toinen ikkunafirma sisälle. Niiltä loppui jutut kesken kun näkivät laajennuksen ja kun kuulivat että olin sen itse tehnyt. Ymmärsivät varmaan, että kusetukset ei onnistu.
No eipä ole edes "uskonnon lähettiläitä" enää käynyt kymmeneen vuoteen - kauppiaita vielä harvemmin.
Niin kävi meilläkin noita "katto kauppiaita", sitten keksin että sanon niille että asutaan vuokralla. Kummasti loppui kaupustelut. Vaikkei asutakaan vuokralla, mutta kesäkäytössä oleva tönö on jo niin huonossa kunnossa että sille ei kannata mitään tehdä. Katto toistaiseksi ei vuoda.
Olin aina luullut ettei nykyään vaan enää ole kaupustelijoita. Kunnes naapuri kertoi että useampikin voi kuukaudessa käydä, m ustalaisia tai muita. Eivät ole meille edes yrittäneet, kun on korkea aita, koiravaroitus ja portti, jota ei ihan äkkiä tien puolelta auki saa. Viiden vuoden aikana kerran on joku huudellut portin takana, ja hänkin vain kysyi neuvoa. Oli naapuriin menossa oleva vieras.
Aika harvoin joku ovikelloa soittaa. Silloinkaan en jaksa vaivautua avaamaan, sitä ei soittele kuin kaupustelijat.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ovessa kyltti "Kaupustelu kielletty", ollut jo monta vuotta, maksoi pari euroa jossakin lahjatavarakaupassa. Lukutaitoiset kaupustelijat kunnioittavat sitä ja perääntyvät kiltisti. Vaikea itsekin uskoa, että näin helppo konsti tepsii!
Olen jo pitkään etsinyt vastaavaa kylttiä, mutta mistään ei löydy. Onkohan kaikki ostettu! :D
On parin vuoden aikana yltynyt kaupustelu ihan jatkuvaksi kun se ennen oli kausiluonteista ja aika harvinaista. Meillä ei avata ovea jos ei etukäteen tiedetä kuka on tulossa. Kannattaa järjestää systeemit sillain ettei tuntemattomille tarvitse ovea aukoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo pitkään etsinyt vastaavaa kylttiä, mutta mistään ei löydy. Onkohan kaikki ostettu! :D
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/pisla-kaupustelu-kielletty-opas…
Ei ole tullut kaupustelijoita 20 vuoteen. Tietävät varmaan ammatin ja jättävät tämän talon väliin.
Kaupassakin saatetaan häiritä. Kerran joku yritti kuuroille kerätä rahaa ja ottaa minua kädestä kiinni. Viisikymppiä olisi pitänyt antaa! Siis mitä hittoa, totesin. Taisi kuulla kun häipyi kahvihyllyjen taakse. Epämiellyttävää tuollainen. Off topic, sori siitä.