Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omakotitalo asumisen huono puoli josta ei juuri puhuta: Ovella kesät talvet ravaavat kattoremonttien ym kauppaajat

Vierailija
04.12.2025 |

Lapselta kysytty onko äiti tai isä  kotona,vilkuteltu ikkunoiden takana ym. Alkaa hermo mennä.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä samaa mieltä, että ovelta ovelta kaupustelu pitäisi kieltää. Kuten puhelinmyynti. 

Vierailija
2/55 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimisikohan noiden kanssa Parkkipatemainen ratkaisu: Tontin laidalle kyltit: "Pihalle ilman kutsua tulo maksaa 200 euroa. Astumalla tonttimaalle hyväksyn ehdot."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaina kävi joku autoileva kalakauppias.

Ovikello soi, avasin oven, sanoin että ei kiitos, ovi kiinni. Menihän siinä varmaan 12 sekuntia aikaa, en ole sen vuoksi ajatellut muuttoa pois omakotitalosta.

Soittelee mulle puhelinmyyjätkin, vastaan, sanon ei kiitos ja puhelin kiinni. En ole ajatellut lopettaa puhelimenkaan käyttöä myyjien vuoksi.

M43

Vierailija
4/55 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla vaan. Imurikauppias on viimeksi käyny ja siitäkin on vuosia.

Vierailija
5/55 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ladattu pioliautomaattihaulikko susihauleilla ja täyteisillä ladattuna eteisessä joten kauppiaat häipyy liukkaasti pihalta.

t.niuvanniemen kaheli tappaja

Vierailija
6/55 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimisikohan noiden kanssa Parkkipatemainen ratkaisu: Tontin laidalle kyltit: "Pihalle ilman kutsua tulo maksaa 200 euroa. Astumalla tonttimaalle hyväksyn ehdot."

Ei onnistu, koska esim laki velvoittaa kiinteistön omistajaa pitämään etuovelle johtavan tien kulkukunnossa läpi vuoden. Vaikka olisit kuukauden lomalla ulkomailla, sun tulee kiinteistön omistajana huolehtia että tiet on auki ja turvalliset liikkua.

Vierailija
7/55 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloissa häiriköt kulkee keksityllä asialla ihmisten ovilla. Käyvät ihmisten kodeissa ja varastavat tavaraa. 

Vierailija
8/55 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ladattu pioliautomaattihaulikko susihauleilla ja täyteisillä ladattuna eteisessä joten kauppiaat häipyy liukkaasti pihalta.

t.niuvanniemen kaheli tappaja

Ilmiannettu.

Vierailija
9/55 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Aidattu piha, valvontakamerat ja ystävällinen kyltti "Kerjääminen ja kaupustelu kielletty" toimivat meillä ihan moitteettomasti.

Vierailija
10/55 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiistaina kävi joku autoileva kalakauppias.

Ovikello soi, avasin oven, sanoin että ei kiitos, ovi kiinni. Menihän siinä varmaan 12 sekuntia aikaa, en ole sen vuoksi ajatellut muuttoa pois omakotitalosta.

Toimin itse tarkalleen samalla tavalla. Ei minun ole pakko alkaa kuunnella mitään helppoheikkiä. Jos naama ei ole tuttu, sanon ihan suoraan että "Mitään ei osteta", ja vedän oven nenän edestä kiinni.

En myöskään ole ajatellut tämän takia muuttaa pois omakotitalosta.

Olen tosin harkinnut toimintatapani muuttamista. Olen kadun varrella ainoa alle 80-vuotias asukas. Olen miettinyt ihan tosissani, ottaisinko kirveen kiinteäksi varusteeksi ulko-oven viereen. Toimintatapa olisi sellainen, että väärän henkilön tullessa ovella nappaisin kirveen rauhallisesti käteeni ja kertoisin sellaisen mielipiteen, että kaupustelijan olisi minusta sopivaa siirtyä mahdollisimman ripeästi tulosuuntaansa häiritsemättä kadun vanhuksia. He kun ovat aivan liian kohteliasta väkeä ja osa vielä muistisairaita.

Soittelee mulle puhelinmyyjätkin, vastaan, sanon ei kiitos ja puhelin kiinni. En ole ajatellut lopettaa puhelimenkaan käyttöä myyjien vuoksi.

En vastaa tuntemattomiin numeroihin, koska ei sielä kuitenkaan kenelläkään mitään asiaa ole.

M43

- M57

Vierailija
11/55 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu, koska esim laki velvoittaa kiinteistön omistajaa pitämään etuovelle johtavan tien kulkukunnossa läpi vuoden. Vaikka olisit kuukauden lomalla ulkomailla, sun tulee kiinteistön omistajana huolehtia että tiet on auki ja turvalliset liikkua.

Miten nämä kaksi asiaa liittyivät mitenkään toisiinsa?

Vierailija
12/55 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliittikattojen edustajat on yksi helkutin riesa. Yksikin ukko pyrki päästä meidän vintille. Avasin oven, koska hän oli jättänyt autonsa naapurin pihaan, enkä siis nähnyt sitä. Ajattelin avatessani, että jollakin saattaa olla ihan oikeaa asiaakin. 

-Saisinko tulla kuvaamaan teidän vintillenne?

-Mitä ihmettä? Ei me tarvita mitään kattoremontteja, jos sitä ajattelit. 

-En ole katonkorjaaja.

-Mitä sinä sitten meidän vintillä tekisit kuvaamassa?

-Eikö sinne pääsisi? Suoritan rakenteiden kuvauksia.

-Ei pääse! 

Vetäisin oven kiinni ja ukko huuteli vielä jotain, että ehkä sitten ensi kerralla voimme juoda vaikka kaffeet. 

Siis oikeasti, mitä hittoa?!

Vierailija
13/55 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän kaupustelijoille heti ovella penistäni enkä sano mitään, niin yleensä lähtevät nopeasti. Suosittelen. 

Vierailija
14/55 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Vähän se yllätti kun muutettiin pari vuotta sitten. Mutta ihan hyvän diilin sain kattopesusta ja sammalestosta. Ei kannattanut itte alkaa säätää. 

Erikoisin oli kun kaupattiin älyvaahtopatjoja yms.... Gubbe olisi halunnut tulla sisään katselemaan ja mittailemaan meidän sänkyä. Juu. Ei tänään.. :D 

Vierailija
15/55 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

66 vuotta olen asunut 1954 rakennetussa omakotitalossa ja tähän päivään mennessä ei ole ollut yhtään kattoremontin tai muun kauppaajaa. Ei edes puhelimitse.

Vierailija
16/55 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikanaan rivarissa oli koominen imurikauppias. Avasin oven niin kaveri oli pihakäytävän toisella puolella henkilökortti kädessä, ja huuteli sieltä olevansa sen sen firman edustaja. Sopivan matkan päästä. :D Pelkäsikö sitten agressiivista lähestymistä. tms.  No pyysin tulee rappusille esittäytymään ja koska mulla oli kipsi jalassa ja arvoesineitä en talossani säilyttele sanoin että voi tulla imuroimaan keittiön maton. Mutta mitään en osta. Ei ees tullut. 

Vierailija
17/55 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meidän terassille tulee joku vieras henkilö, niin kysyn aina henkilöllisyystodistuksen. Jos on rehti niin näyttää, jos ei niin häipyy siltä seisomalta.

Minun tonttini alue on minun yksityisaluetta ja sinne ei ole kellään tuntemattomalla asiaa. Henkilöllisyystodistus ei muuten aloiteta juttua.

Vierailija
18/55 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytän kaupustelijoille heti ovella penistäni enkä sano mitään, niin yleensä lähtevät nopeasti. Suosittelen. 

Joku saattaa innostua. Sitten voi olla vaikea kieltäytyä kun on antanut ymmärtää että tarjolla olisi... 

Vierailija
19/55 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sen kulkutien pitää kunnossa ja turvallisena liikkua noista ehdoista huolimatta.

Vierailija
20/55 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen asia on se, että kun varkaat rikkoivat ikkunan ja tulivat sisälle ja varastivat ja rikkoivat paikkoja.

Niin siihen poliisi, haluan korostaa poliisi sanoi, että laita kyltti tienposkeen tai lähelle omakotitaloa, että on pääsy kielletty kauppiailta ym.

Meillä kun hankala kun tulevat ovelle ja meidän tavaroita on siinä katoksen alla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi