Ero tulossa, mies uhkaa viedä kaikki huonekalut, mitä teen estääkseni?
Olen ollut kotiäitinä viime vuodet, ja meille on hankittu uudet huonekalut ja telkkari, dvd, digiboksi yms miehen palkasta, mutta ei kai se silti saa kaikkea viedä?
Lapsille jättää kuulemma sängyt mutta kaiken muun vie. Käski mun lainata jostain rahaa ja ostaa uudet.
Mihin otan yhteyttä estääkseni?
Kommentit (32)
Avaimet pidät itselläs ja päästät ainoastaan hänet sisään kun vielä asuu.. Ja jos hän lähtee yhdenkin tavaran kantamaan pihalle niin samalla ovi lukkoon ja ukko ulos..
Jos ei enää asu ja luonnollisesti muuttoautolla on ne kamppeet haettava niin et vaan sitten päästä sisään.. Ja soitat poliisit paikalle kun tulee!
Ja poliisikin sen ymmärtää, eli soitat poliisit jos aikoo viedä kaikki!
Voit vaihtaa lukot. Mies uhkaa tyhjentää asunnon ja sinulla on oikeus suojata lastesi ja sinun koti. Kuinka kauan siitä on kun mies lähti. Siis vaihda nainen ne lukot.
varmaan onnistuu kun vuokranantaja on isäsi. Ja jos haluat osituksen varalta varmistaa selustasi siltä varalta että mies sittenkin vie jotain asunnosta, valokuvaa teidän koti huone huoneelta. Kuvilla voit sitten myöhemmin todistaa, mitä mies on pesästä jo vienyt.
Osituksessahan kaikki menee kumminkin puoliksi ja se tehdään avioerossa joka tapauksessa, joten ennen pitkää sun pitäisi kyllä saada oma osuutesi.
Saat kaikki tarvittavat neuvot kuinka toimia ja täyden tuen. Isäsi omistaa asunnon ja hänellä on oikeus vaihtaa lukot koska hän niin katsoo tarpeelliseksi. Vaikka mies on maksanut kuukauden vuokraosansa on hän se joka lähti avioliitosta. Anna palaa. Mies on aika heikoissa asemissa ja siksi uhoaa kun pelkää.
En jätä asuntoa vartioimatta, olen oikeastaan aina lasten kanssa joko kotona tai tuossa pihassa, ja tästedes pyydän vaikka isäni tänne parkkiin siksi aikaa kun käyn jossain. Muka lapsenvahdiksi.
Jos mies alkaa kantamaan kamaa ulos niin soitan poliisit, ja sanon vielä että perheriita ja pelkään miehen lyövän (sitä pelkään kyllä oikeestikin) niin tulevat nopeammin.
Jos mies tuosta rauhoittuisi niin saataisiin juteltua siitä mitä hän ottaa ja mikä jää mulle. Plasmatelkkarin toki annan hänelle, se ei ole mulle niin tärkeä, en edes juuri telsua katso, ja jos katson niin jää meille se lasten pikku-tv. Osan huonekaluistakin tietty mies saa mukaansa, muttei kaikkea. Pesukoneesta en luovu mutta tiskikoneen voin antaa, vaikka sekin olisi kiva olemassa muttei välttämätön.
Ap
Mies ei ole vielä varsinaisesti lähtenyt mihinkään, on se täällä edelleen yönsä. Lukot vaihdatan heti kun mies hankkii asunnon, tai on sillä kai jo joku katsottuna ensi kuun alusta.
Nyt meen oikeesti soittamaan sinne oikeusapuun ja otan ne kuvat, ennen kun mies vie kamerankin :D
Kiitoksia!
Ap
Jos teillä ei ole avioehtoa, KAIKKI avioliiton aikana hankittu omaisuus on yhteistä riippumatta siitä kumman rahalla se on hankittu.
Yksi oleellinen kysymys, oletteko jättäneet erohakemuksen?
Avioliiton aikana omaisuus on sen, joka on sen ostanut ja saa sitä myydä ihan niin kuin huvittaa. Sitten jos avioparilla ei ole avioehtoa, niin ositusperuste astuu voimaan silloin kun erohakemuksen 1 vaihe on sisällä käräjäoikeudessa.
Kuvitellaan siis vaikka tilanne, että naisella ja miehellä on vaikka yhteinen asunto ja sitten miehen nimissä kesämökki. Niin kauan kun avioliitto on voimassa eikä eroa ole haettu, niin mies voi millä hetkellä hyvänsä myydä kesämökin ja ottaa ne rahat ja lähteä vaikka ulkomaille niillä rahoilla ja vaimo ei pysty estämään. Sitten kun avioero laitetaan vireille, niin siitä hetkestä eteenpäin ei voi viedä tai myydä mitään, siilä omaisuus on muuttunut yhteiseksi kunnes ositus tehdään.
Eli mun neuvo on
1) heti avioerohakemus käräjäoikeuteen
2) kuvat kaikista tavaroista
3) tiliotteet avioerohakemuspäivästä molempien kaikilta tileiltä
4) yhteys eroihin erikoistuneeseen lakimieheen.
jotain muuta meneillään, eli onko syytä pelätä, vai voitko olla rauhassa? Hae apua itsellesi eli etsi terapeutti joka tuntuu hyvältä ekan kerran jälkeen , ja käy keskustelemassa, että saat voimia elää tän kaiken yli rasittumatta ja masentumatta. Hyvä että on isä ja veljiä, etkä olee yksin.
Mieheni teki saman uhkauksen aikoinaan. Kun sovimme riitamme, hän sanoi, että hän ei oikeasti halunnut erota, mutta ei halunnut sanoa sitä suoraankaan.
Toisaalta se sai minut ajattelemaan tuotakin mahdollisuutta. Olen päättänyt, että jos oikeasti tulee tuo tilanne eteen, niin antaa mennä vain. En aio estelläkään. Parempi aloittaa alusta kuin alkaa riidellä maallisesta mammonasta.
Sinulla on vielä hyvä tilanne, koska olet ollut kotiäitinä. Sosiaalivirastoon vain yhteyttä, niin melko varmasta pääset alkuun heidän antamallaan tuella. Miehelläsi ei olisi tätä mahdollisuutta, joten hän on siinä mielessä huonommassa asemassa.
Kehoitan kuitenkin vielä ottamaan selvää, haluaako miehesi oikeasti erota vai ei.
Se on täällä kirjoilla, ja on maksanut vuokran tästä kuusta, eli en kai voi lain mukaan kieltää pääsyä tänne? En uskalla tehdä mitään laitonta ettei tuu ongelmia huoltajuuskiistan suhteen, jos (kun) tästä kiista syntyy.
Ap
Vierailija: