Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero tulossa, mies uhkaa viedä kaikki huonekalut, mitä teen estääkseni?

Vierailija
20.04.2007 |

Olen ollut kotiäitinä viime vuodet, ja meille on hankittu uudet huonekalut ja telkkari, dvd, digiboksi yms miehen palkasta, mutta ei kai se silti saa kaikkea viedä?

Lapsille jättää kuulemma sängyt mutta kaiken muun vie. Käski mun lainata jostain rahaa ja ostaa uudet.

Mihin otan yhteyttä estääkseni?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten naimisissa vai avoliitossa?

Vierailija
2/32 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä, joka kutsuit minua laiskaksi lutkaksi: it takes one to know one.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistele ap!

Vierailija
4/32 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette avoliitossa ja mies ostanut kaiken saa myös viedä!

Fiksussa erossa sovitaan ja jaetaan tavarat oli ne ostanut kumpi hyvään!

Vierailija
5/32 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei ole mieheltä oikein putsata asuntoa, varsinkaan, kun olette avioliitossa ja kun lapset jäävät asumaan perheen yhteiseen, vanhaan kotiin.

Vierailija
6/32 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoo, että myy vaikka kaiken pois kahdellakympillä, enkä minä voi tehdä mitään estääkseni. Vai voinko?

Ap

Vierailija:

Jos olette avoliitossa ja mies ostanut kaiken saa myös viedä!

Fiksussa erossa sovitaan ja jaetaan tavarat oli ne ostanut kumpi hyvään!

Vierailija
7/32 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä miehesi koville äläkä anna periksi, jos miehesi välittää vielä edes lapsestaan ei hän voi kaikkea viedä.

Vierailija
8/32 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolet siitä mitä sun mies omistaa (ml. huonekalut on sun). Mutta mutta mutta kannattaako todellakin lähteä jostain tommoset taistelemaan. Otat ne kamat, jotka on sun, ja lapset mukaan ja lähdet. Jos mies käyttäytyy idioottimaisesti, niin sun ei tartte.

Materiaahan se vain on!!

Vierailija
9/32 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille jättää sängyt ja lastenhuoneen huonekalut (siis lasten pöydän ja tuolit, ja yhden lipaston ja avohyllyn). Oon vedonnut siihen, että tämä on lasten koti, mutta mies vetoaa siihen ettei olekaan viemässä lastenhuoneesta mitään.

Telkkarin ja videot lupasi jättää että lapset voi katsoa telsua ja vhs-kasettejaan joita niillä on paljon. Dvd-leffoja voivat kuulemma sitten katsoa isin luona!

Mies sanoo, että jos kerran muka olen kelvollinen huolehtimaan lapsista, voin tarjota heille kodin jossa huonekalut. Hän haluaisi lapset asumaan luokseen mutten suostu siihen missään nimessä. Kai tää on siitä johtuvaa kiukuttelua, tai sitten se uskoo saavansa huoltajuuden kun hänellä on kalustettu koti ja mulla ei. Antaisin tottakai lasten nähdä isää, ja olla isän luona vaikka viikonloput.

Ap

Vierailija:

Pistä miehesi koville äläkä anna periksi, jos miehesi välittää vielä edes lapsestaan ei hän voi kaikkea viedä.

Vierailija
10/32 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset siitä eniten kärsii jos ei enää saa nähdä iskää. En ota heitä kiistakapulaksi.

Ap

Vierailija
11/32 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei voi eikä saa tyhjentää kotia. Soita ja kysy. Kun tavarat on viety on vähän huono enää rutista. Et anna miehen niitä viedä!!!!!!!!!!

Vierailija
12/32 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan mies ei saa kantaa avioliitossa kodista huonekaluja ulos eron sattuessa. Soita ja kysy neuvoa ettet tee jotain peruuttamatonta.

Vierailija
13/32 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kukaan ei osaa sanoa konkreettista vinkkiä siihen, miten taistelen ja miten olen suostumatta. Enhän mä ole suostunutkaan, ja oon sanonut miehelle ettei se saa lainkaan mukaan tehdä niin, mutta ei sitä kiinnosta mitä laki sanoo. Sanoo vaan että watch me, kun sanon ettei se VOI tehdä niin.

Tämä asunto on isäni omistuksessa, ja saan asua tässä lasten kanssa halvalla, tää on meille remontoitu ja lapsille tuttu koti, hyvällä alueella jne, siksi en halua tästä lähteä. Eli ei oikein onnaa että ottaisin sen mitä tarvitsen ja muuttaisin muualle lasten kanssa.

Ap

Vierailija
14/32 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaa kaikki huonekalut yms. ja pyydä joku todistamaan ihan paperilla että mitä tavaroita teillä on. Jos ei ole avioehtoa niin kaikki menee puoliksi!!!!!!!!!

Vierailija
15/32 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alat selvittää asiaa. kun naimisissa ootte, on kaikki yhteistä, miehelläs ei siis ole oikeutta tyhjätä asuntoa.

mitenkäs muuten asunto? onko oma vai vuokra? meinaan että saat sitten oman osuutes kaikesta muustakin?

Vierailija
16/32 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, soitankin poliisit jos mies alkaa kantamaan huonekaluja jonnekin. Mutta kieltääkö poliisit muka ketään kantamasta omia huonekalujaan minnekään? Voin kyllä soittaa isälleni, enolleni ja veljellenikin, ne on isoja miehiä ja niiden yli ei kyllä kukaan kanna mitään huonekalua.

Ap

Vierailija
17/32 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän neuvon sain lakimieheltäni ensimmäisenä samassa tilanteessa. Toinen sulje yhteiset tilit ettei mies voi tehdä mitään hölmöä. Kun olet nämä tehnyt niin mies ei voi huonekaluja viedä. Lukkoseppä tulee muutaman tunnin sisällä vaihtamaan lukot.

Vierailija
18/32 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan maksettu ihan kelpo vuokraa (halvempaa silti kuin jossain muualla samantasoisesta kämpästä) mutta kun mies lähtee niin isä sanoi että saan maksaa pelkkää vastiketta ja vesimaksua kunnes saan töitä :)

Oikeusaputoimistoon soitan siis, soitankin heti. Kiitos.

Ap

Vierailija:

ja alat selvittää asiaa. kun naimisissa ootte, on kaikki yhteistä, miehelläs ei siis ole oikeutta tyhjätä asuntoa.

mitenkäs muuten asunto? onko oma vai vuokra? meinaan että saat sitten oman osuutes kaikesta muustakin?

Vierailija
19/32 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaatte miehen kanssa tavarat puoliksi ja mies etsii asunnon itselleen! Otat yhteyttä vaikka lakimieheen yms. ja asiat lähtee rullaamaan. Mies ei voi laittaa äitiä ja lapsia pihalle. Muuttamaan pois jos ei ole pakkotilanne. Se jolle lapset jää, saa yleensä

jäädä asumaankin nykyiseen asuntoonsa...

Vierailija
20/32 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen sinulla on täysi oikeus.