Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säikähdin ihan hiivatisti. Lapsi oli jäädä auton alle.

Vierailija
03.12.2025 |

Rehellinen kuski soitti. Lapsi oli ihan shokissa kun hain kotiin. Oli siis ollut ylittämässä tietä kun auto oli vain ajanut kohti. Oli juuri ehtinyt juosta pois edestä eikä auto ehtinyt osua. Oli heijastinvaljaat joten olisi pitänyt näkyä, kuski sanoi että ei silti nähnyt. Jäi pari lyöntiä väliin ja edelleen tykytyttää. 

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi sanoi, että oli katsonut molempiin suuntiin ja sitten mennyt tien yli mutta kaukaa tullut auto ei ollutkaan hidastanut. Onneksi se ei osunut mun lapseen. Mulla on vieläkin säikähtänyt olo. Ap

Minkä takia lapsi katsoo molempiin suuntiin, näkee auton, mutta ylittää tien? Joko auton pitää olla niin kaukana, että ehtii ylittää tien ennen kuin se ehtii kohdalle, tai pitää odottaa, että auto selvästi hidastaa tai menee ohi.

Vierailija
42/43 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi sanoi, että oli katsonut molempiin suuntiin ja sitten mennyt tien yli mutta kaukaa tullut auto ei ollutkaan hidastanut. Onneksi se ei osunut mun lapseen. Mulla on vieläkin säikähtänyt olo. Ap

Minkä takia lapsi katsoo molempiin suuntiin, näkee auton, mutta ylittää tien? Joko auton pitää olla niin kaukana, että ehtii ylittää tien ennen kuin se ehtii kohdalle, tai pitää odottaa, että auto selvästi hidastaa tai menee ohi.

Lapset voivat tehdä virheitä. Ei tässä pidä syyttää lasta vaan autoilijaa. Lapsi on aina elävä varoitusmerkki liikenteessä ja autoilijan pitää varautua yllättävään käytökseen. Autoilija ei voi olettaa lapsen tuntevan liikennesääntöjä. Suojatien käyttäjälle pitää aina antaa tietä oli lapsi tai aikuinen. Poikkeuksia ei ole muuten kuin liikennevaloissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollakin lapsella oli myös heijastinpuku, ei vain heijastanut ollenkaan lienee mallia halpa. 

Se heijastava pigmentti kuluu pois parissa ensimmäisessä pesussa.