Terapeutti ei hyväksy ihastumistani
Käyn terapiassa väkivaltaisen lapsuuden aiheuttamien sairauksien takia. Terapeuttini mielestä minun pitäisi tuntea empatian tunteita sitä kaltoin kohdeltua lapsiminää kohtaan, joka minussa on. Ihmettelee, miksen tunne mitään positiivista tunnetta, ainoastaan surua ja vihaa koko lapsuuttani kohtaan.
Sitten kun kerron olevani ihastunut, hän tyrmää tämän tunteen vääränä, eikä halua keskustella aiheesta lainkaan. Onhan ihastuminenkin tunne, vieläpä positiivinen. Miksi se pitäisi kieltää?
Kommentit (283)
Vierailija kirjoitti:
No mut sit meette noilla. Mihin tarviit terapeutin hyväksyntää? Toisaalta terapeuttisia saattaa nähdä sut itsetuhoisena siis käyttäytymisesi. Kysy!
Varattu sekaisin oleva monen lapsen äiti tulee sun vastaanotolle hakemaan hyväksyntää pettää miestään. Sit ihmetellään vauvalla miksei sitä tule
Kun keskustelu poistetaan, jää suurin osa aiotusta kertomatta 🤷
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ei ole väkivaltainen, eikä piekse ketään. Miehen ei olisi kannattanut pettää. Teoilla on aina seuraukset.
ap
Myös sinun teoilla.
On. Minun tekojeni seuraus on onnellisuus.ap
Pettämisen seuraus ei kultapieni ole onnellisuus. Vaikka se hetken aikaa sun dopamiinin tuotantoa tehostaa. Heroiini tekee saman asian mutta olisiko se sulle hyväksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mut sit meette noilla. Mihin tarviit terapeutin hyväksyntää? Toisaalta terapeuttisia saattaa nähdä sut itsetuhoisena siis käyttäytymisesi. Kysy!
Varattu sekaisin oleva monen lapsen äiti tulee sun vastaanotolle hakemaan hyväksyntää pettää miestään. Sit ihmetellään vauvalla miksei sitä tule
Kun nainen pettää, nainen on sekaisin. Kun mies pettää - onko mies silloin sekaisin?
ap
Vierailija kirjoitti:
ap
Se oli useamman tunnin yks kommentoiduimpia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ei ole väkivaltainen, eikä piekse ketään. Miehen ei olisi kannattanut pettää. Teoilla on aina seuraukset.
ap
Myös sinun teoilla.
Pettämisen seuraus ei kultapieni ole onnellisuus. Vaikka se hetken aikaa sun dopamiinin tuotantoa tehostaa. Heroiini tekee saman asian mutta olisiko se sulle hyväksi?
Kiva kuulla kokemusasiantuntijaa. Minulle se on ainakin viisi vuotta ollut sitä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nainen pettää, nainen on sekaisin. Kun mies pettää - onko mies silloin sekaisin?ap
Todennäköisesti kyllä. Pettäminen ei ole koskaan oikein eikä viisasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Myös sinun teoilla.
Kiva kuulla kokemusasiantuntijaa. Minulle se on ainakin viisi vuotta ollut sitä.ap
Mihin sä haet hyväksyntää jos olet 5v pettänyt. Koita nyt trolli pysyä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Se oli useamman tunnin yks kommentoiduimpia
Itse jouduin kuitenkin lähtemään töihin puoli yhdeksän maissa ja klo 10 ketju oli poistettu, joten ei tietoa, mistä olette keskustelleet.
Jotkut meistä joutuu katsos käymään töissä, niin tulee toisille sitten eläkettä.
ap
Mikä tän koko ketjun idea on?
Haet hyväksyntää pettämiselle ventovierailta. Et saa sitä aiot silti tehdä sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Myös sinun teoilla.
Kiva kuulla kokemusasiantuntijaa. Minulle se on ainakin viisi vuotta ollut sitä.ap
Mihin sä haet hyväksyntää jos olet 5v pettänyt. Koita nyt trolli pysyä asiassa.
Ihastumisen tunteelle. Kuten aloituksessa mainitsin, terapeutti ei hyväksy onnen tunnetta, jota tunnen ihastutstani kohtaan. Sitävastoin hän vaatii minulta empatiaa ja rakkautta sisäistä lastani kohtaan, jonka koen kuolleen jo kauan sitten.
ap
Vierailija kirjoitti:
Melko tyhmää kieltämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Myös sinun teoilla.
Mihin sä haet hyväksyntää jos olet 5v pettänyt. Koita nyt
Kuulostat siltä että tarvitset terapiaa ja paljon. Sääli sun lapsia ja miestä.
Vierailija kirjoitti:
Haen vastausta sille, miksi en saa tuntea empatiaa ihastustani kohtaan, mutta minut yritetään väkipakolla saada tuntemaan empatiaa sisäistä lastani kohtaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä trauma käytöstä. Ihminen hakee sitä hyväksyntää kaikkialta. Terapeutilla, vauvalta. Itse ei tietenkään mitään vastuuta oteta elämästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Myös sinun teoilla.
Mihin sä
Mun mies on sanonut, etten minä hänen mielestään ole yhtään epävakaa tms. Päällepäin olen täysin tavallinen akateeminen, töissäkäyvä perheenäiti.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haen vastausta sille, miksi en saa tuntea empatiaa ihastustani kohtaan, mutta minut yritetään väkipakolla saada tuntemaan empatiaa sisäistä lastani kohtaan.ap
Miksi et halua tuntea empatiaa sisäistä
lastasi, omaa itseäsi, kohtaan?
Kysymys on keskeinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Myös sinun teoilla.
Kiva kuulla kokemusasiantuntijaa. Minulle se on ainakin viisi vuotta ollut sit
Näytä miehellesi tämä ketju ja kysy uudelleen. Ainiin muttakun rehellisyys ei kuulu sun tapoihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä trauma käytöstä. Ihminen hakee sitä hyväksyntää kaikkialta. Terapeutilla, vauvalta. Itse ei tietenkään mitään vastuuta oteta elämästään.
Minä kannan paljon vastuuta. Olen vastuunkantaja kaikkialla, missä olen.
ap
No mutta sittenhän kaikki on hyvin, jatkatte vain samaan malliin omien sivusuhteidenne kanssa. Ikävästi kyllä kuulostaa siltä, että romahdus tulee jossain vaiheessa ja iskee pahiten sinuun itseesi.
Minulla on kokemusta hyvin vastaavasta tilanteesta, voisinpa kuvitella todenneeni samoin kuin sinä, että meillä on kotona tosi kivaa kun olen koko ajan hyvällä tuulella, juurikin sivusuhteen ansiosta. Avioliiton loppu ja sen jälkeinen aika ei todellakaan ollut kaunista katsottavaa ja siitä itsensä keräily edes suunnilleen kokonaiseksi on kestänyt vuosia ja vaatinut paljon terapiaa.
Omalla kohdallani yksi syy oli kaksisuuntainen, jonka puhkeamista kukaan ei tajunnut ennen kuin oli liian myöhäistä.