Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapeutti ei hyväksy ihastumistani

Vierailija
03.12.2025 |

Käyn terapiassa väkivaltaisen lapsuuden aiheuttamien sairauksien takia. Terapeuttini mielestä minun pitäisi tuntea empatian tunteita sitä kaltoin kohdeltua lapsiminää kohtaan, joka minussa on. Ihmettelee, miksen tunne mitään positiivista tunnetta, ainoastaan surua ja vihaa koko lapsuuttani kohtaan.

Sitten kun kerron olevani ihastunut, hän tyrmää tämän tunteen vääränä, eikä halua keskustella aiheesta lainkaan. Onhan ihastuminenkin tunne, vieläpä positiivinen. Miksi se pitäisi kieltää?

Kommentit (283)

Vierailija
21/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska terapeutti näkee ettet ole valmis suhteeseen. Tämän saman neuvon sai vaimoni 5v sitten. Oli muuten terapeutti aivan oikeassa.

No satun olemaan jo suhteessa. Terapeutti ei ymmärrä, että myös parisuhteessa oleva voi ihastua/ rakastua.

ap

Eli olet ihastunut parisuhteen ulkopuolelle ja ihmettelet miksi terapeutti ei hyväksy suhdetta

Onko terapeutin tarkoitus olla jokin moraalinvartija? Luulin että kirkko on sitä roolia varten. Lisäksi terapeutin esitteessä lukee *olen avarakatseinen, empaattinen, jne.*

ap

No aika harva hyv

En halua lapsistamme vuoroviikkoasujia. Se ei tee hyvää lapsille kulkea matkalaukkujen kanssa kahden kodin välillä.

ap

Vierailija
22/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska terapeutti näkee ettet ole valmis suhteeseen. Tämän saman neuvon sai vaimoni 5v sitten. Oli muuten terapeutti aivan oikeassa.

No satun olemaan jo suhteessa. Terapeutti ei ymmärrä, että myös parisuhteessa oleva voi ihastua/ rakastua.

ap

Totta se on yleistä. Varsinkin jos tunne elämä on jäänyt sinne lapsuuden traumojen ajalle. Voi rakastua ihan jatkuvasti keneen vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni eroaminen ei ole oikea ratkaisu. En halua lapsistamme vuoroviikkoasujia. Se ei tee hyvää lapsille kulkea matkalaukkujen kanssa kahden kodin välillä.

ap

Vierailija
24/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli olet ihastunut parisuhteen ulkopuolelle ja ihmettelet miksi terapeutti ei hyväksy suhdetta

Onko terapeutin tarkoitus olla jokin moraalinvartija? Luulin että kirkko on sitä roolia varten. Lisäksi terapeutin esitteessä lukee *olen avarakatseinen, empaattinen, jne.*

Se tekee hyvää lapsille yrittää oikeuttaa pettämistä. Varmasti kivaa elämää edessä kun jäät kiinni.

Vierailija
25/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimosi? Runkkari raukka kun sulla ei ole vaimoa. 

Vierailija
26/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti sinulla on jonkinlainen epävakaa persoonallisuushäiriö. Ne ovat hankalia hoidettavia, koska yleensä yksilö ei näe itsessään ja omassa toiminnassaan mitään vikaa. Selitys löytyy kaikelle ja tunteen ja toiminnan laukaisee jokin ulkopuolinen tapahtuma. 

Vierailija
27/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimosi? Runkkari raukka kun sulla ei ole vaimoa. 

Menikö tunteisiin? Eikä tule kannustusta alkaa huoraamaan.

Vierailija
28/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan haaskaat rahaa terapioihin. Eroa ja nauti elämästäsi ilman miehiä tai miesten huomion tuomaa itsetuntobuustia. Keskity itseesi, harrastuksiin, työhön ja rauhoita mielesi. Katso sitten muutaman vuoden päästä, haluatko vielä kokeilla parisuhdetta ja vaarantaa psykofyysissosiaalisen hyvinvointisi. 

Vierailija
29/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pettäminen laukaissut mitään tiettyä käytöstä sinussa vaan itse päätit käyttäytyä niin kuin käyttäydyt.

Ehkä terapeuttisi haluaa sinun ottavan vastuun itsestäsi ja toiminnastasi ilman että sinulla on tekosyy.

Mieheni muutti yksipuolisesti parisuhteemme sääntöjä. Asiaa jonkin aikaa pohdittuani päädyin siihen ratkaisuun, että kyllä tämä sääntömuutos minulle käy. Pohdin kyllä asiaa todella pitkään.

ap

Vierailija
30/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti sinulla on jonkinlainen epävakaa persoonallisuushäiriö. Ne ovat hankalia hoidettavia, koska yleensä yksilö ei näe itsessään ja omassa toiminnassaan mitään vikaa. Selitys löytyy kaikelle ja tunteen ja toiminnan laukaisee jokin ulkopuolinen tapahtuma. 

Sama k.ävi mielessä.  Tavallaan mietitään lapsia. Mutta tavallaan oikeutetaan pettäminen. Ollaan sitten loukkaantunut kun terapeutti ei näytä vihreää valoa

Vierailija
31/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan yksityisestä terapiasta, eikä terapeuttini ole sanonut noin. Teille olen kyllä moneen otteeseen todennut etten ota Naten tilalle ketään uutta, ja että uusin kierukan keväällä. Tuosta vaimoudesta. Avioeroni näkyy virallisesta rekisteristä. Olen eronnut. Kertaalleen naimisissa ollut, joten kenen vaimo nyt sitten olen? 

Vierailija
32/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin näen itsessäni paljon vikaa ja olen hakeutumalla hakeutunut psykoterapiaan, jonka maksan itse. Kukaan ei ole minulle terapiaa suositellut, pyytänyt sinne menemään tms.

ap

Vierailija
33/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Se ei ole kiinnostunut sinusta kuin ammatillisesti. Olet sille työtä - vrt. gynekologi. Se tapaa kaltaisiasi ihastujia joka päivä.

Niin? En ole ihastunut terapeuttiini, vaan muuhun henkilöön.

ap

Okei. Ymmärsin väärin.

Mutta tuskin terapeutti tuntee empatiaa siksi, että hankit lisäongelmia.

Vierailija
34/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pettäminen laukaissut mitään tiettyä käytöstä sinussa vaan itse päätit käyttäytyä niin kuin käyttäydyt.

Ehkä terapeuttisi haluaa sinun ottavan vastuun itsestäsi ja toiminnastasi ilman että sinulla on tekosyy.

Mieheni muutti yksipuolisesti parisuhteemme sääntöjä. Asiaa jonkin aikaa pohdittuani päädyin siihen ratkaisuun, että kyllä tämä sääntömuutos minulle käy. Pohdin kyllä asiaa todella pitkään.

ap

Sä sekoilet nyt tarinassa. Aamuisen keskustelun perusteella. Voisit miettiä miksi sä haluat näin kipeästi hyväksyntää huonolle idealle?

Vierailija
35/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Vaihda terapeuttia jos ei miellytä, ei mikään pakota jatkamaan tällä kyseisellä. Mutta samalla jos tarkoitus on käsitellä lapsuuttasi, niin tuo tämänhetkinen ihastus ei ehkä ihan keskeisin aihealue ole. Se kuulostaa oudolta että hän yrittää väkisin kaivaa sinusta positiivista tunnetta ulos, ei ole ihan ammattimaisen terapeutin merkki se. Vai oletko itse tulkinnut näin hänen yrityksensä saada sinut näkemään kokonaiskuva eikä jatkaa menneiden märehtimistä? Aloituksen perusteella vaikea tietää.

Vierailija
36/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten viitsinyt pohtia sitä miehesi kanssa. Ehkä hänelle olisi ollut ihan ok siirtyä avoimeen suhteeseen. Et edelleenkään ota vastuuta teoistasi ja tunteistasi vaan siirrät syyn miehellesi.

Tuossa tilanteessa ero voi olla lapsillekin paras ratkaisu, he vaistoavat kodin ja vanhempien välisen tunnelman vaikka kuinka luulet, ettei niin ole.

Vierailija
37/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi sekopääakka on rakastunut terapeuttiinsa. HUOH!!!

Vierailija
38/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sä sekoilet nyt tarinassa. Aamuisen keskustelun perusteella. Voisit miettiä miksi sä haluat näin kipeästi hyväksyntää huonolle idealle?

En sekoile. Aamuinen keskustelu poistettiin, joten en ehtinyt kirjoittaa siihen juuri mitään.

ap

Vierailija
39/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hittoako se terapeutille kuuluu?

Vaihda terapeuttia.

Vierailija
40/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi sekopääakka on rakastunut terapeuttiinsa. HUOH!!!

En ole rakastunut terapeuttini, vaan työkaveriin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä