Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapeutti ei hyväksy ihastumistani

Vierailija
03.12.2025 |

Käyn terapiassa väkivaltaisen lapsuuden aiheuttamien sairauksien takia. Terapeuttini mielestä minun pitäisi tuntea empatian tunteita sitä kaltoin kohdeltua lapsiminää kohtaan, joka minussa on. Ihmettelee, miksen tunne mitään positiivista tunnetta, ainoastaan surua ja vihaa koko lapsuuttani kohtaan.

Sitten kun kerron olevani ihastunut, hän tyrmää tämän tunteen vääränä, eikä halua keskustella aiheesta lainkaan. Onhan ihastuminenkin tunne, vieläpä positiivinen. Miksi se pitäisi kieltää?

Kommentit (283)

Vierailija
41/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pettäminen laukaissut mitään tiettyä käytöstä sinussa vaan itse päätit käyttäytyä niin kuin käyttäydyt.

Ehkä terapeuttisi haluaa sinun ottavan vastuun itsestäsi ja toiminnastasi ilman että sinulla on tekosyy.

Mieheni muutti yksipuolisesti parisuhteemme sääntöjä. Asiaa jonkin aikaa pohdittuani päädyin siihen ratkaisuun, että kyllä tämä sääntömuutos minulle käy. Pohdin kyllä asiaa todella pitkään.

ap

Sä sekoilet nyt tarinassa. Aamuisen keskustelun perusteella. Voisit miettiä miksi sä haluat näin kipeästi hyväksyntää huonolle idealle?

En sekoile. Aamuinen keskustelu poistettiin, joten en ehtinyt kirjoittaa siihen juuri mitään.

ap

Kyllä sä sekoilet. Mutta ymmärrän miksi. Sä haluat sen hyväksynnän. Totuudesta viis.

Vierailija
42/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska terapeutti näkee ettet ole valmis suhteeseen. Tämän saman neuvon sai vaimoni 5v sitten. Oli muuten terapeutti aivan oikeassa.

No satun olemaan jo suhteessa. Terapeutti ei ymmärrä, että myös parisuhteessa oleva voi ihastua/ rakastua.

ap

Eli olet ihastunut parisuhteen ulkopuolelle ja ihmettelet miksi terapeutti ei hyväksy suhdetta

Onko terapeutin tarkoitus olla jokin moraalinvartija? Luulin että kirkko on sitä roolia varten. Lisäksi terapeutin esitteessä lukee *olen avarakatseinen, empaattinen, jne.*

ap

No aika harva hyväksyy pettämistä. Tää terapeutti myös saattaa

Olet vastuussa käytöksestäsi ihan aina ihan itse. Miehesi teot ei mitenkään laukaise sinussa mitään käytöstä. Itse valitset pettää, koska olet petollinen ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten viitsinyt pohtia sitä miehesi kanssa. Ehkä hänelle olisi ollut ihan ok siirtyä avoimeen suhteeseen. Et edelleenkään ota vastuuta teoistasi ja tunteistasi vaan siirrät syyn miehellesi.

Tuossa tilanteessa ero voi olla lapsillekin paras ratkaisu, he vaistoavat kodin ja vanhempien välisen tunnelman vaikka kuinka luulet, ettei niin ole.

Meillä on hyvä tunnelma, koska olen nykyisin aina hyvällä tuulella.

ap

Vierailija
44/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihastuminen on pakoa ja sitä terapeutti ei rupee buustaamaan. Ja varsinkin kun liittosi tila tuo.

Vierailija
45/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska terapeutti näkee ettet ole valmis suhteeseen. Tämän saman neuvon sai vaimoni 5v sitten. Oli muuten terapeutti aivan oikeassa.

eihän se olis sun vaimos jos 5v aikasemmin olis menny naimisiin jonkun muun kanssa. evään sinulta oikeuden kommentoida asiaa

Vierailija
46/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pettäminen laukaissut mitään tiettyä käytöstä sinussa vaan itse päätit käyttäytyä niin kuin käyttäydyt.

Ehkä terapeuttisi haluaa sinun ottavan vastuun itsestäsi ja toiminnastasi ilman että sinulla on tekosyy.

Mieheni muutti yksipuolisesti parisuhteemme sääntöjä. Asiaa jonkin aikaa pohdittuani päädyin siihen ratkaisuun, että kyllä tämä sääntömuutos minulle käy. Pohdin kyllä asiaa todella pitkään.

ap

Sä sekoilet nyt tarinassa. Aamuisen keskustelun perusteella. Voisit miettiä miksi sä haluat näin kipeästi hyväksyntää huonolle idealle?

En sekoile. Aamuinen keskustelu poistettiin, joten en ehtinyt kirjoittaa siihen juuri mitään.

Eli mikä on se asia, jossa sekoilua esiintyy?

ap

Vierailija
47/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten viitsinyt pohtia sitä miehesi kanssa. Ehkä hänelle olisi ollut ihan ok siirtyä avoimeen suhteeseen. Et edelleenkään ota vastuuta teoistasi ja tunteistasi vaan siirrät syyn miehellesi.

Tuossa tilanteessa ero voi olla lapsillekin paras ratkaisu, he vaistoavat kodin ja vanhempien välisen tunnelman vaikka kuinka luulet, ettei niin ole.

ap

Mikähän se tunnelma on kun jäät pettämisestä kiinni. 

Vierailija
48/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No satun olemaan jo suhteessa. Terapeutti ei ymmärrä, että myös parisuhteessa oleva voi ihastua/ rakastua.

ap

Totta se on yleistä. Varsinkin jos tunne elämä on jäänyt sinne lapsuuden traumojen ajalle. Voi rakastua ihan jatkuvasti keneen vaan.

Olen ollut saman miehen kanssa 20 vuotta.

ap

Vierailija
49/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Yhden kerran olen tunnustanut (vaikkei kyllä kaduttanut pätkääkään) yhden sivusuhteen. Ihan normaalisti siitä on jatkettu eteenpäin, eikä aihe ole meille mikään tabu.

ap

Vierailija
50/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna rahojasi tuollaiselle puoskarille

Vierailija
51/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Yhden kerran olen tunnustanut (vaikkei kyllä kaduttanut pätkääkään) yhden sivusuhteen. Ihan normaalisti siitä on jatkettu eteenpäin, eikä aihe ole meille mikään tabu.

ap

Jep. Toivottavasti miehesi pieksee susta paskat pihalle kun jäät kiinni.

Vierailija
52/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli olet ihastunut parisuhteen ulkopuolelle ja ihmettelet miksi terapeutti ei hyväksy suhdetta

Onko terapeutin tarkoitus olla jokin moraalinvartija? Luulin että kirkko on sitä roolia varten. Lisäksi terapeutin esitteessä lukee *olen avarakatseinen, empaattinen, jne.*

ap

On niitäkin terapeutteja, joiden mielestä moraalin vartioiminen ei kuulu terapeutille. Vaihda sellaiseen, jos sitä kaipaat.

Vierailija
53/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei ole väkivaltainen, eikä piekse ketään. Miehen ei olisi kannattanut pettää. Teoilla on aina seuraukset.

ap

Vierailija
54/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En sekoile. Aamuinen keskustelu poistettiin

Siinä että aiemmassa keskustelussa et sanonut miehesi pettäneen. Oli vaan vähän jotain pientä kyllästymistä

Vierailija
55/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ei ole väkivaltainen, eikä piekse ketään. Miehen ei olisi kannattanut pettää. Teoilla on aina seuraukset.

ap

Myös sinun teoilla.

Vierailija
56/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut sit meette noilla. Mihin tarviit terapeutin hyväksyntää? Toisaalta terapeuttisia saattaa nähdä sut itsetuhoisena siis käyttäytymisesi. Kysy!

Vierailija
57/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En ehtinyt niin pitkälle, koska poistitte ketjun 🤷

ap

Vierailija
58/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutti ei jaksa toisen ihastumista tai puhua siitä. Voit ihastua silti.

Vierailija
59/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sä sekoilet nyt tarinassa. Aamuisen keskustelun perusteella. Voisit miettiä miksi sä haluat näin kipeästi hyväksyntää huonolle ideall

Seurasin samaa ketjua. Tarina muuttuu siihen suuntaan että pettäminen hyväksytään

Vierailija
60/283 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Myös sinun teoilla.

On. Minun tekojeni seuraus on onnellisuus.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi