Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei todellakaan ole vanhoilla ihmisillä enemmän elämänkokemusta

Vierailija
03.12.2025 |

Se että olet ollut samassa työpaikassa 40 vuotta ja vähän katsonut yleä ei tarkoita että omaat elämänkokemusta. Ei heidän tarvitse kokea massatyöttömyyttä, sekakäyttäjiä kaduilla, ehkä tulevaa sotaa, sosiaalisia ongelmia ja kaikkea mitä suomessa on nykyään. 

Kommentit (246)

Vierailija
221/246 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vanhuksilla on satoja tuhansia tilillä ja kaikkia omistuksia. Myös kaikki on ollut tasaista. Onpa kovat elämänkokemukset :D

Ap"

Monilla vanhuksilla on hyvin pieni eläke ja he elävät köyhyys rajalla. Lisäksi heidän sairauskulut voi suuria

En tiedä ketään vanhusta joka on pienellä eläkkeellä. Vähintään 1500e/kk lähes kaikilla. Paljon myös yli 2000 eläkkeillä.

Ap

Itse saan 500/kk -nuori

Vierailija
222/246 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vastoinkäymiset ole ainoita mitkä lisää elämänkokemusta. Itse olen pyrkinyt muutokseen tasaisin väliajoin että maailmankuvani laajenee. Ja Ylen katsominen lisää ymmärrystä elämästä enemmän kuin turistimatka Espanjaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baittaatko vai oletko aito kehitysvammainen?

En. Minua ei kiinnosta vanhojen ihmisten mielipiteet mistään asiasta.

Missä se vanhan ihmisen raja kulkee? 40 vuotta? 60 vuotta? 80 vuotta? Jonain päivänä sinäkin olet vanha ja paheksut "nykynuorisoa". 

Mä ajattelen asian niin, että olen vanha, jos se, jonka kanssa keskustelen, voisi olla lapsenlapseni. 

Vierailija
224/246 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tiennyt niin 90 luvulla oli erittäin paha lama ja massatyöttömyys joka iski nykypäivän vanhuksiin ja nuorempiinkin jotka ei ollut enää lapsia silloin. Aloitus on yksinkertaisesti näköalaton ja epätosi. 

Vierailija
225/246 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset eli OIKEAN sodan aikaan. Suuren laman aikaan..  jne. Kuka typerys siellä ajatuksiaan tänne jakaa,,???

Vierailija
226/246 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on surkea provoilija, henkisesti ja aineellisesti köyhä ihminen. Incel-piruparka. Tällaiselle sopii vanha hokema: Get a life!

Vierailija
227/246 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nykypäivän 80v oli nuori niin hän ei saanut mitään tukia. Haloo ap. 

Vierailija
228/246 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on surkea provoilija, henkisesti ja aineellisesti köyhä ihminen. Incel-piruparka. Tällaiselle sopii vanha hokema: Get a life!

En ole mitään näistä. Olen vahva ja hyvä ihminen. Olen myös suosittu koska olen epäitsekäs enkä vain ajattele rahaa ja omistuksia niin kun vanhukset.

Ap

Vierailija
229/246 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, eikö ne vanhukset koe nyt ne ihan samat asiat kuin nuoretkin. He ovat myös kokeneet ne aiemmat lamat, työttömyyden, kylmän sodan yms. joista nuorilla ei ole hajuakaan.

Vierailija
230/246 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ovathan he kokeneet enemmän elämää, vaikka eivät kaikkea mahdollista. Jokainen päivä elämässä on erilainen.

Vierailija
231/246 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tukia silloin olisi tarvinnut? Töitä riitti kaikkialla, sen kun käveli firman ovesta sisään ja puristi kättä. Niinhän te olette itse sanoneet.

Vierailija
232/246 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovathan kokeneet. 90-luku oli paljon pahempi kuinnnyt. Tämä päivä ei ole mitään verrattuna siihen aikaan.

Minä kasvoin 70-80-luvulla ja sota oli koko ajan läsnä puheissa. Kerrostalossamme oli pommisuojat ja koko ajan isot varastot vettä.

Sekakäyttäjiä ei ollut, mutta oletko nähnyt itsensäpaljastajia? Muistan 70-kuvulta niitä paljon. Porttikokongeissa. Ja spurguja puistikot täynnä.

Nyt ei ole mitään muuta uutta kuin ilmastonmuutoksesta vouhkaaminen ja pätkätyöt.

Totta mutta nyt itsensäpaljastelijat tulevat silmille lehdissä ja ruuduilla päivittäin.

Vierailija
233/246 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vanhuksilla on satoja tuhansia tilillä ja kaikkia omistuksia. Myös kaikki on ollut tasaista. Onpa kovat elämänkokemukset :D

Ap"

Monilla vanhuksilla on hyvin pieni eläke ja he elävät köyhyys rajalla. Lisäksi heidän sairauskulut voi suuria

Tästä näkee nykyisten nuorten  asenne.  Rahaa rahaa rahaa rahaa jne.

Sitä he vaan ajattelee ja kuvittelee kaikilla vanhuksilla olevan suunnattomasti rahaa.  

Totta puhuen, me vanhuksetkin voitaisiin katkeroitua siitä, että nuoret saa helppoa rahaa kaiken maailman kummallisilla somejutuilla, jollain only fansilla ja epämääräisillä influensserihommilla, missä ei tarvitse tehdä oikein mitään.  Kunhan esittelee itseään jossain.

Nykyään pääsee julkkikseksikin ihan omituisilla keinoilla, joku on ollut jonkun jääkiekkoilijan salarakas, joku seurustelee milloin kenenkin huumehullun kanssa tai ikivanhan julkkiksen, mitä vaan omituisempaa keksii.  Laulutaitoakaan ei nykyään tarvita, kun voi ryhtyä laulajaksi suurella suosiolla pelkästään huutamalla ja puhumalla eli räppäämällä.

Eikös nämä tubettajat ja muut vedä valtavia palkkioita ja rahoja tuosta noin vaan? 

Nykyään saa tehdä työtäkin kotoa käsin, ei tarvitse raahattua aamukamussa työpaikalle eikä lämmittää autoa eikä harjata sitä lumesta ja kiroilla auraamattomia teitä.  Helppoa on kun ei tarvitse huolehtia edes siitä, onko housutkaan jalassa kun istut koneen ääreen.  

Täytyy teillä nuorilla olla rahaa, kun olette niin viimeisen päälle laitettujakin, on hiustenpidennyksiä ja huulitäytteitä, erikoisia meikkityylejä ja muotivaatteita.  Vanhemmatko ne teille kustantaa?   Tänäänkin näin kauppakeskuksessa kolme noin 15-vuotiasta tyttöä viimeisen päälle laitettuna tosi hienoissa muotikuteissa, ei takuulla ole tehneet päivääkään työtä niiden ostamisen eteen, kyllä se raha on joltain muulta pois.  

Ja mistä nuo nuoret miehet, jotka tuolla vähän väliä aiheuttaa pahoja liikenneonnettomuuksia, saa alleen niitä bemareita ja audeja, joilla ajetaan sitten tuhatta ja sataa?  Ajokorttikin saatu jo 17-vuotiaana, kuka sen on kustantanut?  Tuskin he itse.

Joku järki tästä nykymaailmasta puuttuu.  Ennen ei ole rahaa tyhjästä saatu, nykyään saadaan.  Tähän te olette itsenne ja lapsenne kasvattaneet.481

Vierailija
234/246 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä se elämänkokemus siis syntyy? Siitäkö, että ei itse tarvitse tehdä mitään, ei edes sitä 40 vuotta töitä. Riittää, että täyttää sossun tukihakemukset ja selittää täpinöissään, että nyt on kuule elämänkokemusta, kun nappasin paljain kävin Lidlin paistopisteestä pasteijan.

Elämänkokemus syntyy vastoinkäymisistä, niitä harva töissäkäyvä elämänsä aikana kokee.

Elämänkokemus syntyy elämisestä, niin hyvistä kuin huonoista asioista, ei suinkaan pelkistä vastoinkäymisistä.

Vierailija
235/246 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tukia silloin olisi tarvinnut? Töitä riitti kaikkialla, sen kun käveli firman ovesta sisään ja puristi kättä. Niinhän te olette itse sanoneet.

Olisihan se jo jotain ollut maksuton peruskoulutus. 

Vierailija
236/246 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhathan nimenomaan ovat kokeneet sodat ja sodan jälkeisen pula-ajan. Työttämyyttä, lamaa ja sosiaalisia ongelmia ja päihteiden väärinkäyttäjiä on ollut ennenkin. Monesti vielä paljon pahemmassa muodossa kuin nyt.

Luuletko että huumeet ovat nykyajan keksintö. Sodassa käytettiin metamfetamiini sotimiskyvyn tehostamiseen, sotavammoja hoidettiin morfiinilla ja monet jäivät näihin koukkuun ja käyttivät myös rauhan aika. 1960 luvulla oli taas LSD kovassa huudossa. Sekakäyttö alkoholin kanssakaan ei ollut tuntematon ilmiö. 

Vierailija
237/246 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha vanhuksien kertoa mitään neuvoja koska ei kiinnosta pätkääkään. Turha myöskään tervehtiä koska en vastaa teille. Antakaa minun elää omaa elämääni.

Ap

Miksi luulet että kukaan haluaa tervehtiä kaltaistasi tai jakaa sulle mitään neuvoja?Luuletko että kiinnostat muita pätkän vertaa?

Vierailija
238/246 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole mitään näistä. Olen vahva ja hyvä ihminen. Olen myös suosittu koska olen epäitsekäs enkä vain ajattele rahaa ja omistuksia niin kun vanhukset.

Ap

Niinhän sä kuvittelet kun tyhjätaskuna et voi kuin haaveilla rahasta ja omistuksista.Et ole hyvä ihminen kuin itsesi mielestä,se näkyy sun kirjoituksista.

Vierailija
239/246 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen elintaso on kaikkilla mittareilla entistä parempi. Harvat vanhukset ovat rikkaita tai rahanahneita. Vielä harvempi on syntynyt kultalusikka suussa. Ne joilla on varoja ovat ne itse kovalla työllä ja säästeliäällä elämällä ansainneet. Mikä estää sinua kadehtimisen sijaan toimimasta samoin. 

Vierailija
240/246 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap"

En tiedä ketään vanhusta joka on pienellä eläkkeellä. Vähintään 1500e/kk lähes kaikilla. Paljon myös yli 2000 eläkkeillä.

Ap

Itse saan 500/kk -nuori

Eli työttömyyskorvauksen, jonka saa tekemättä mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän