Ei kai kukaan annan lapselle nimeksi Nico? :(
Olen aina kuvitellut kyseessä olevan iso vitsi.. Vähän kuin Yamppa-Peter tms.
Mikä siinä Nicossa on niin hienoa, se c-kirjain vai?
Kommentit (59)
Tosin hänen isänsä on italiasta ja nimi on hänen isoisänsä..
http://verkkopalvelu.vrk.fi/Nimipalvelu/default.asp?L=1
Ei noita hirveästi ole, mutta aika paljon kuitenkin.
älä ole huolissasi, ei kukaan anna, olet vaan pahaa unta nähnyt
kukaan jaksa oikeasti miettiä toisten nimivalintoja? Mä oon aina luullut, että se on vaan jotain läppää...
Oltiin sen Nicon kanssa samalla luokalla. En tiedä tykkäskö sen Nicon äiti siitä C-kirjaimesta. Sukunimessäkin niillä oli C-kirjain ja B-kirjainkin siitä löytyi, ruotsinkielinen sukunimi.
pappi vaan tekee virheitä niin usein ja paljon...
k. Silleen pehmeemmin ;-)
Ja selvennykseksi vielä, että tämä on täältä av:ltä napattu selitys, mitä en itse allekirjoita.
Mitenköhän se sun elämää liikuttaa vaikka antaisikin?
kukaan jaksa oikeasti miettiä toisten nimivalintoja? Mä oon aina luullut, että se on vaan jotain läppää...
Nimi on todella tärkeä käyntikortti kun hakee esimerkiksi töitä. En kutsuisi Nico-Yamppa Virtasta työhaastatteluun, koska odottaisin paikalle saapuvan jonkun karhulippikseen sonnustautuneen amispersun, joka ei osaa käyttäytyä. Olettaisin heti, että tällä lailla nimetty henkilö on paitsi kastettu mauttomasti, myös saanut huonon kasvatuksen.
Tätä en tunnustaisi julkisesti.
miksi Nico-nimeä pilkataan :( Meidän Nico on niin ihana poika, ollaan tosi ylpeitä hänestä! ? Toivottavasti ette opeta myös lapsillenne että kaikki Nicot on tyhmiä >:/
Nico ja veljensä Tony. Ihan suomalaisia ja suomen kielisiä on.
Nimi on todella tärkeä käyntikortti kun hakee esimerkiksi töitä. En kutsuisi Nico-Yamppa Virtasta työhaastatteluun, koska odottaisin paikalle saapuvan jonkun karhulippikseen sonnustautuneen amispersun, joka ei osaa käyttäytyä. Olettaisin heti, että tällä lailla nimetty henkilö on paitsi kastettu mauttomasti, myös saanut huonon kasvatuksen.
Tätä en tunnustaisi julkisesti.
yksin tuon mielipiteesi kanssa. Suurin osa ihmisistä ei todellakaan tee ihmisen NIMESTÄ noin suuria johtopäätöksiä. Nimi on kuitenkin annettu kysymättä henkilöltä itseltään, ja aika harva kuitenkaan aikuisella iällä vaihtaa nimeään.
miksi Nico-nimeä pilkataan :( Meidän Nico on niin ihana poika, ollaan tosi ylpeitä hänestä! ? Toivottavasti ette opeta myös lapsillenne että kaikki Nicot on tyhmiä >:/
Kritisoin tuossa ylhäällä tällaisia c-nimiä.. En todellakaan opettaisi lasta kiusaamaan toisi. Oikeastaan lapsemme mielestä Janicat ja Nicot ovat upeita nimiä.
Aikuisena niistä voi tulla taakka, esimerkiksi juuri rekrytoinnin yhteydessä. Ilmiö on sama kuin jenkeissä, jossa alemman luokan piirissä on tapana antaa erilaisia nimiä kuin ylemmässä keskiluokassa.
Kertoo enemmän sinusta kuin nimien antajasta, mietippä sitä!
Nimi on todella tärkeä käyntikortti kun hakee esimerkiksi töitä. En kutsuisi Nico-Yamppa Virtasta työhaastatteluun, koska odottaisin paikalle saapuvan jonkun karhulippikseen sonnustautuneen amispersun, joka ei osaa käyttäytyä. Olettaisin heti, että tällä lailla nimetty henkilö on paitsi kastettu mauttomasti, myös saanut huonon kasvatuksen. Tätä en tunnustaisi julkisesti.
yksin tuon mielipiteesi kanssa. Suurin osa ihmisistä ei todellakaan tee ihmisen NIMESTÄ noin suuria johtopäätöksiä. Nimi on kuitenkin annettu kysymättä henkilöltä itseltään, ja aika harva kuitenkaan aikuisella iällä vaihtaa nimeään.
Kyllä se nimi vain vaikuttaa. Vai luuletko, että esim. romaninimellä allekirjoitettu työhakemus on yhtä kovaa valuuttaa kuin Katariina Tavallinen- Pulliaisen?
Nimestä voi päätellä ihmisen taustoja, jotka vaikuttavat aikuisenakin. Esimerkiksi Frank Zappan lapsista tietää heti nimen perusteella, että isi oli suuren luokan happopää.
http://verkkopalvelu.vrk.fi/Nimipalvelu/default.asp?L=1
Vuonna 2010 61 kpl
2011 36 kpl
1980-99 1543 kpl
2000-09 1291 kpl
Nimi on todella tärkeä käyntikortti kun hakee esimerkiksi töitä. En kutsuisi Nico-Yamppa Virtasta työhaastatteluun, koska odottaisin paikalle saapuvan jonkun karhulippikseen sonnustautuneen amispersun, joka ei osaa käyttäytyä. Olettaisin heti, että tällä lailla nimetty henkilö on paitsi kastettu mauttomasti, myös saanut huonon kasvatuksen. Tätä en tunnustaisi julkisesti.
Kyllä se nimi vain vaikuttaa. Vai luuletko, että esim. romaninimellä allekirjoitettu työhakemus on yhtä kovaa valuuttaa kuin Katariina Tavallinen- Pulliaisen? Nimestä voi päätellä ihmisen taustoja, jotka vaikuttavat aikuisenakin. Esimerkiksi Frank Zappan lapsista tietää heti nimen perusteella, että isi oli suuren luokan happopää.
Tässä ketjussa monia taitaa kaduttaa kun tuli nimettyä se oma muru vauvan söpöyden perusteella, eikä sen, että ihminen on aikuinen suurimman osan elämästään. :)
Mun mies olisi halunnut että pojasta olisi tullut Nico. Kimi olisi ollut vielä parempi, mutta ei sit halunnut antaa mun ex:n nimeä pojalleen. Mika olisi kanssa ollut hyvä, mutta siskon alkoholisti-sekopää ex-mies on Mika. Joo, ei tullut lapsesta Nico, Kimiä eikä Mikaa. Terveisiä tutuille.
Sukunimessäkin on c-kirjain, joten sopivat ihan hyvin yhteen. Ihan suomalaisia kyllä ovat.
Kyllä se nimi vain vaikuttaa. Vai luuletko, että esim. romaninimellä allekirjoitettu työhakemus on yhtä kovaa valuuttaa kuin Katariina Tavallinen- Pulliaisen?
Nimestä voi päätellä ihmisen taustoja, jotka vaikuttavat aikuisenakin. Esimerkiksi Frank Zappan lapsista tietää heti nimen perusteella, että isi oli suuren luokan happopää.
mieltä, että aika ahdasmielinen täytyy olla, jos kutsuu ihmiset haastatteluun nimen perusteella. Kai ymmärrät, että tuossa puhuvat omat ennakkoluulosi, ei absoluuttinen totuus maailmasta.
Kaltaisesi ihmiset pitävät tuollaisia täysin turhia rakenteita ykkä yhteiskunnassa. Eikö yhtään hävetä?
Wilma ja Waltteri, kun sukunimikin vielä alkaa W:llä?