Ei kai kukaan annan lapselle nimeksi Nico? :(
Olen aina kuvitellut kyseessä olevan iso vitsi.. Vähän kuin Yamppa-Peter tms.
Mikä siinä Nicossa on niin hienoa, se c-kirjain vai?
Kommentit (59)
Nico-Petteri on nyt vain semmoinen läppä. Samalla tavalla 10 vuoden päästä nauretaan tämän ajan tusinanimille: Leeveille ja Veeteille.
Kyllä minä ainakin mieluimmin olisin nimeltäni vaikka Lauren Holden kuin Pirjo Virtanen. Tavallinen-Pulliainen-nimisiä on Suomi täynnä.
kukaan jaksa oikeasti miettiä toisten nimivalintoja? Mä oon aina luullut, että se on vaan jotain läppää...
Nimi on todella tärkeä käyntikortti kun hakee esimerkiksi töitä. En kutsuisi Nico-Yamppa Virtasta työhaastatteluun, koska odottaisin paikalle saapuvan jonkun karhulippikseen sonnustautuneen amispersun, joka ei osaa käyttäytyä. Olettaisin heti, että tällä lailla nimetty henkilö on paitsi kastettu mauttomasti, myös saanut huonon kasvatuksen. Tätä en tunnustaisi julkisesti.
yksin tuon mielipiteesi kanssa. Suurin osa ihmisistä ei todellakaan tee ihmisen NIMESTÄ noin suuria johtopäätöksiä. Nimi on kuitenkin annettu kysymättä henkilöltä itseltään, ja aika harva kuitenkaan aikuisella iällä vaihtaa nimeään.
Kyllä se nimi vain vaikuttaa. Vai luuletko, että esim. romaninimellä allekirjoitettu työhakemus on yhtä kovaa valuuttaa kuin Katariina Tavallinen- Pulliaisen? Nimestä voi päätellä ihmisen taustoja, jotka vaikuttavat aikuisenakin. Esimerkiksi Frank Zappan lapsista tietää heti nimen perusteella, että isi oli suuren luokan happopää.
mieltä, että aika ahdasmielinen täytyy olla, jos kutsuu ihmiset haastatteluun nimen perusteella. Kai ymmärrät, että tuossa puhuvat omat ennakkoluulosi, ei absoluuttinen totuus maailmasta. Kaltaisesi ihmiset pitävät tuollaisia täysin turhia rakenteita ykkä yhteiskunnassa. Eikö yhtään hävetä?
Toki cv merkitsee eniten, mutta usein käy niin, että johtopäätökset eivät todellakaan osoittaudu turhiksi. Nimittäin harvoin Yambba-Nicolla on merkittävää koulutusta tai työhistoriaa taustallaan. Usein hyvin kouluteutilla sattuu olemaan suhteellisen klassinen nimi.
JJ?
Mun mies olisi halunnut että pojasta olisi tullut Nico. Kimi olisi ollut vielä parempi, mutta ei sit halunnut antaa mun ex:n nimeä pojalleen. Mika olisi kanssa ollut hyvä, mutta siskon alkoholisti-sekopää ex-mies on Mika. Joo, ei tullut lapsesta Nico, Kimiä eikä Mikaa. Terveisiä tutuille.
Tuo yksi kirjoittaja pilkkaa tätä rekrytoijaa siitä, että hän pitää yllä turhia ennakkoluuloisia rakenteita.
Et taida ymmärtää, että rekrytoija usein vain tarjoaa työvoimaa hakevalle taholle parhaita vaihtoehtoja..Ei hän niistä yksin päätä.
kukaan jaksa oikeasti miettiä toisten nimivalintoja? Mä oon aina luullut, että se on vaan jotain läppää...
Nimi on todella tärkeä käyntikortti kun hakee esimerkiksi töitä. En kutsuisi Nico-Yamppa Virtasta työhaastatteluun, koska odottaisin paikalle saapuvan jonkun karhulippikseen sonnustautuneen amispersun, joka ei osaa käyttäytyä. Olettaisin heti, että tällä lailla nimetty henkilö on paitsi kastettu mauttomasti, myös saanut huonon kasvatuksen. Tätä en tunnustaisi julkisesti.
yksin tuon mielipiteesi kanssa. Suurin osa ihmisistä ei todellakaan tee ihmisen NIMESTÄ noin suuria johtopäätöksiä. Nimi on kuitenkin annettu kysymättä henkilöltä itseltään, ja aika harva kuitenkaan aikuisella iällä vaihtaa nimeään.
Kyllä se nimi vain vaikuttaa. Vai luuletko, että esim. romaninimellä allekirjoitettu työhakemus on yhtä kovaa valuuttaa kuin Katariina Tavallinen- Pulliaisen? Nimestä voi päätellä ihmisen taustoja, jotka vaikuttavat aikuisenakin. Esimerkiksi Frank Zappan lapsista tietää heti nimen perusteella, että isi oli suuren luokan happopää.
mieltä, että aika ahdasmielinen täytyy olla, jos kutsuu ihmiset haastatteluun nimen perusteella. Kai ymmärrät, että tuossa puhuvat omat ennakkoluulosi, ei absoluuttinen totuus maailmasta. Kaltaisesi ihmiset pitävät tuollaisia täysin turhia rakenteita ykkä yhteiskunnassa. Eikö yhtään hävetä?
Toki cv merkitsee eniten, mutta usein käy niin, että johtopäätökset eivät todellakaan osoittaudu turhiksi. Nimittäin harvoin Yambba-Nicolla on merkittävää koulutusta tai työhistoriaa taustallaan. Usein hyvin kouluteutilla sattuu olemaan suhteellisen klassinen nimi.
Toisekseen se on varmaan sen nikojampan vai mikälie oli? etu että et ota sitä töihin. Niin luulen.
Sun vastauksista ja asenteesta vois vetää ihan omat johtopäätökset sun omasta nimestä.
Eikö yleensä ihmiset hae sellaista työtä, joihin heillä on koulutus? Tuskinpa Nico-Yampatkaan hakevat kokin papereilla lääkärin hommia, tai toisin päin. Ja jos pätevyyttä ei ole, eikö silloin hakemus mene ö-mappiin muodollisen pätevyyden puutteen, ei nimen perusteella?
että ne lausutaan kuten peristeinen versio, ja sitten se henkilö joka omaa nimen, joutuu erikseen sanomaan kuinka se kirjoitetaan. Puhelimessa:
-Tässä Nico Virtanen
-Okei, odotas kun kirjoitan (Niko Virtanen)
-Niin siis Ceellä, nico ceellä..
Meillä on kotona Rico. Tykkäsin nimestä jo vuonna keppi ja kivi, enkä välitä tuon taivaallista jos av-raati ei tykkää lapseni nimestä :) tärkeintä on, että me pidämme siitä.
Mietin nimeä antaessa, että pitäisikö se kirjoittaa Riko, mutta koska se olisi silloin tarkoittanut suomeksi "käskyä rikkoa" niin en halunnut sitä K:lla.
Rico on ulkomailla käytetty nimi ja koska lapsuuden-perheeni asuu espanjassa, se sopii meille hyvin. Tavallisesta Suomalaisesta sukunimestämme huolimatta.
Monenlaisia hakemuksia saan varautua ottamaan vastaan, vaikka ilmoituksessa olisi selvästi mainittu työn vaatimukset.
Minulla ei ole osallisuutta enää Nico-Betterin työelämään, jos yritys hänet päättää ottaa..
Mica
-Yhteensä alle 37
AAA nyt repeee perse :DDDD
että ne lausutaan kuten peristeinen versio, ja sitten se henkilö joka omaa nimen, joutuu erikseen sanomaan kuinka se kirjoitetaan. Puhelimessa: -Tässä Nico Virtanen -Okei, odotas kun kirjoitan (Niko Virtanen) -Niin siis Ceellä, nico ceellä..
kun ei Tavallinen-Pulliainen osaa edes ruotsinkielistä sukunimeä oikein kirjoittaa. Otetaan vaan kaikki nimeksi Terhi Tavallinen, niin ei tule kirjoitusongelmia eikä rekrytoijat tunne alemmuudentunnetta.
Ihan samaa sitä joutuu selittelemään perusnimistäkin kuten Maria/Marja, Pia/Piia. Meidän perussuomalaisen sukunimen joudun jokakerta tavaamaan alusta kun se yhden kirjaimen muutoksella on erään tunnetun firman nimi, joten sitähän meille aina tarjotaan. Nimet vaihtuvat aikakausittain nyt taas on buumina kaivaa vanhoja nimiä esiin. Odotan milloin 50-70 luvun suosikit tulevat muotiin, muut taitaakin olla jo läpikäyty
Oman Niconi nimi lausutaan pehmeästi [nicou].
Nico-Petteri on nyt vain semmoinen läppä. Samalla tavalla 10 vuoden päästä nauretaan tämän ajan tusinanimille: Leeveille ja Veeteille. Kyllä minä ainakin mieluimmin olisin nimeltäni vaikka Lauren Holden kuin Pirjo Virtanen. Tavallinen-Pulliainen-nimisiä on Suomi täynnä.
Siis mistä tää Nico/Niko-Petteri-läppä on lähetenyt? Tulee koko ajan vastaan enkä tyhmyyttäni tajua sitä ollenkaan :/ Ja vielä parempi: musta se on vielä hieno nimi! Oon kai niin idiootti enkä ees tajuu sitä :D
Mulle on ihan sama minkä nimen kukakin lapselleen antaa. Kaikista nimistä en pidä, mutta ei se mun päätä vaivaa.
Ihan samaa sitä joutuu selittelemään perusnimistäkin kuten Maria/Marja, Pia/Piia. Meidän perussuomalaisen sukunimen joudun jokakerta tavaamaan alusta kun se yhden kirjaimen muutoksella on erään tunnetun firman nimi, joten sitähän meille aina tarjotaan. Nimet vaihtuvat aikakausittain nyt taas on buumina kaivaa vanhoja nimiä esiin. Odotan milloin 50-70 luvun suosikit tulevat muotiin, muut taitaakin olla jo läpikäyty
Hesburker?
Miten joku yksittäinen nimi voi olla noin kova mörkö jollekin? Mulle on ihan sama minkä nimen kukakin lapselleen antaa. Kaikista nimistä en pidä, mutta ei se mun päätä vaivaa.
Nicon kanssa samaan sarjaan kuuluvat Jessicat, Jeminat, Jaminat, Juminat ja muut Luca Möttömäet.
Hesburker?
Nocia
Ei mun ensimmäinen ajatus ole että, kummallakohan se on, seellä vai koolla?
Eriasia on joku allan Blomerus kuin Niko Lahtinen, allanista tulee mieleen mustalainen, nikosta ei oikeastaan yhtää mitään.