Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

eikö keskenmenon jälkeen tyhjennetä kohtua?

Vierailija
21.10.2011 |

koin keskenmenon 3 viikkoa sitten ollen viikolla 6-9. verta tuli vähän useampana päivänä, pikkuhousunsuojalla tai vessapaperilla selvisin. luin vaan et monelle tehty tyhjennys. mitään klimppejä ei tullut, pientä tuhrua vaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2 keskenmenoa takana. Jälkimmäinen oikeastaan vielä menossa. Kaavinta-aika varattu kummallakin kerralla, mutta luonto hoitanu tehtävänsä ihan luomusti, joka se paras vaihtoehto kropalle.

Ekalla kerralla tuli holahtamalla kivuliaasti isoja klimppejä. Ei auttanut edes sairaalan kipulääkkeet. Kesti vuorokauden. Toisella kerralla melko kivuttomasti megamenkat. Klimpit tuli kun suoli kramppas ripulilla niin huomasin samalla pesulla, että hyytymiä tullut.

Vierailija
2/9 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden alussa tulleet keskenmenoissa kohtu tyhjeentyy yleensä ilman kaavintaa. Minulla on ollut kolme keskenmenoa ja jokaisessa kohtutyhjentynyt itsestään olen aina kuitenkin käynnyt gynen luona ultralla tarkistuttamassa että kaikki on ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2 keskenmenoa takana. Jälkimmäinen oikeastaan vielä menossa. Kaavinta-aika varattu kummallakin kerralla, mutta luonto hoitanu tehtävänsä ihan luomusti, joka se paras vaihtoehto kropalle.

Ekalla kerralla tuli holahtamalla kivuliaasti isoja klimppejä. Ei auttanut edes sairaalan kipulääkkeet. Kesti vuorokauden. Toisella kerralla melko kivuttomasti megamenkat. Klimpit tuli kun suoli kramppas ripulilla niin huomasin samalla pesulla, että hyytymiä tullut.

mitä luulet, voiko keskenmeno hoitua tuollaisella tuhruvuodolla?

nyt aika kovia kk kipuja vaikka kuukautisten pitäis tulla vasta yli viikon päästä.

ap

Vierailija
4/9 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakin kerralla ensin pari päivää kauhia vuoto ja sitten ihme tippailua monta päivää. Pärjäisin lähes siteettä, tuhrua vain, vaikka varoteltiin, että kolmekin viikkoa voi vuotaa runsaasti.

Otan osaa jos tosiaan sulla keskenmeno eikä vain normaalia alkuraskauden tuhruvuotoa.

t. 2

Vierailija
5/9 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vuosin kaikkineen kaksi kuukautta, keskeytynyt keskenmeno todettiin vk 10. Ja välillä tuli ihan holisemalla, välillä vaan tuhnutti. Lopulta sit pääsin kaavintaan, kun meinasi jo pääkin hajota sen iänikuisen vuodon takia. Mut tietysti jos sulla on tulossa normi menkat, jotka päättyvätkin joskus suht ajallaan, niin ei mitään hätää. Kaikki on oletettavasti kunnossa.

Vierailija
6/9 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain 2 eli tippui tosi nopeasti keskenmenon alettua. Siitä vajaa viikko ennen plussasin vahvan plussan. Rajut oireet oli kuitenkin tuhruvuotoon asti. eli kesken meni mut ulos ei tullut...

ap

Vierailija
7/9 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja loput tuli vasta seuraavien menkkojen aikaan, jotka oli normia runsaammat. Uskoisin että jos et ala pitkittyneesti kipuilemaan, kuumeilemaan tms. ei ole tarvetta kaavintaan.

Vierailija
8/9 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään lääkkeellinen tyhjennys.

Itselläni takana 9 keskenmenoa ja yksi tuulimuna (viikolla 12+ tuli pois). Kertaakaan ei oo kaavittu, aina on tyhjentynyt itsestään. Tuulimuna tyhjennettiin lääkkeillä, varmuuden vuoksi. Ja oli kyllä inhottava kokemus! Kolme kk keskenmenon jälkeen ravasin sairaalassa, kun vuosin jatkuvasti. Aina silloin tällöin (jos rehki tai nosti yhtäkkiä jotain) tuli kunnon holahduksia kirkasta verta. Sitten taas "puhtaana" muutama päivä, ja taas verinen vuoto jatkui. Enää ikinä en suostu lääkkeelliseen tyhjennykseen!

Mutta siis, oman kokemukseni mukaan keskenmenossa tulisi olla aika runsas vuoto, ja niitä hyytymiä... Kai siellä pitää jotain "pois tultavaa" olla, jos raskaus on kerran alkanut!?

Jos olisin ap:n paikalla, kävisin lääkärissä varmistamassa, että kohtu on oikeesti tyhjentynyt.

Vierailija
9/9 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sullakin jossain vaiheessa tulee runsasta vuotoa, viimeistään seuraavien menkkojen aikaan. Tai pitäisi ainakin tulla, jos keskenmenon on kokenut. Kuumeen nousu olisi tosiaan merkki, että jotain on vialla. Voithan aina soittaa ja kysäistä tilanteestasi. Mulla on molemmat keskenmenot sujuneet ihan itsestään.